Autotallin sisäseinään Cyproc levyt ja lattiaksi betonnilattia.
Mikä on oikea työjärjestys levyjen asennuksen ja lattiavalun suhteen?
Kivijalan yläpinta on noin 60cm. korkeudella ja sisäpinnassa on
50mm. eristelevy valmiiksi asennettuna.
Asennetaanko ensin Cyproc levyt seiniin ja mille tasolle tulee levyn
alareuna (pohjahiekkaa vasten, vai lattiaan tulevien eristelevyjä vasten)?
Vai tehdäänkö ensin lattian betonnivalu ja sen jälkeen levyt seiniin ja levyn
alareuna lattiaa vasten?
Kumpi on oikea tapa?
Seinälevyjen
4
114
Vastaukset
- annamunkaikkikestää
Sun kannattaisi käyttää rakennesuunnittelijaa. Tietämättömyytesi on vaarallisella tasolla ellet sitte trollaa.
- Kysyjä
Minulla on kyllä nuoren suunnittelijan antama työohje mitenkä homma tehdään, mutta minulla heräsi epäilys, että asia ei ole oikein. Suunnittelijan antama on toinen noista mainitsemistani työohjeista. En sano, että kumpi se on. Voisiko joku kokenut rakennusmies antaa kokeneen miehen ohjeen/mielipiteen.
- eiääliö
Kysyjä kirjoitti:
Minulla on kyllä nuoren suunnittelijan antama työohje mitenkä homma tehdään, mutta minulla heräsi epäilys, että asia ei ole oikein. Suunnittelijan antama on toinen noista mainitsemistani työohjeista. En sano, että kumpi se on. Voisiko joku kokenut rakennusmies antaa kokeneen miehen ohjeen/mielipiteen.
Ymmärsinkö oikein, että kivijalka ulottuu 60cm maatasosta ja siihen tehdään sisätäyttö, sen päälle eristys ja betonilaatta? Et ymmärrä kertoa onko seinät jo valmiina.
Mitään lahoavaa ei ole järkevää altistaa maakosketukseen eikä kiviaineksen sisään.
Paljon rakennetaan siten, että seinät levytetään ja valu tehdään vasta sitten, mutta rakenne on huono. Parempi on tehdä valu ensin ja levyttää vasta sen yläpuolelle. Tällöin seinärakenne ei pääse mitenkään imemään kosteutta ja levyt ovat vaihdettavissa.
Autotallissa ei oikein kannata käyttää gyprokkia. Käytä lujalevyä, sillä se on moninverroin kestävämpää. Tosin yös kalliimpaa.
Sulla pitäs olla tollasessa hankkeessa välvoja. Mikset kysy siltä? Itse ei kannata tehdä, jos ei osaa. Säästäminen tulee kalliiksi jälkikäteen.
- ei vimpanpäälle
Vala eka se lattia koska valaessa kura lentää pitkin seiniä ja uudet levyt ois betonissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1873836
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m891781Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek281492- 1651352
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut231148Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2031087Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?931061- 361047
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1251004Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell184902