Terve! Minulla on nyt n.2v Itäsiperianlaikan ja Karjalakarhukoiran risteytys. Koira toimii metsästyskoirana. Mielestäni korani on '' Kaiken riistan koira''.
- Koira ajaa jänistä (Eka ajo n.6h, ilman ääntä, alussa ''inahtaa'', jos jäniksen näkee )
- haukkuu näätää
- ajaa lentoon ja joskus haukkuukin metsäkanalintuja
- ajaa kettua ( Eka ajo 2h , sama juttukun jänikselläkin )
- supia haukkuu ja saatta tappaakkin, jos maan pällä on
- ilveksen jälkiä jäljittää kytkettynä hyvin
- karhuista kokemusta ei ole
- hirvistä sen verran vaan, että on jälkiä jäljittänyt kytkettynä (hyvin jäljittikin)
Koiraa haluaisin viellä noutamaan opettaa. (Sorsametsällä olisi suuri apu, jos koira noutaisi.) Olisiko kenelläkään mitään vinkkiä, kuinka voisin koiraani noutamaan opettaa? Kiitos jo etukäteen.
itälaika/karhukoira
3
187
Vastaukset
- 15+2
Voisiko toimia jos heittelisit sorsankuvaa veteen ja kaislikkoon, sitten pyydät noutamaan. Tässä alkukesän aikana on hyvää aikaa opettaa. Tosin nuo rodut joita koirassasi on, saattaa kuulua suokin kanssa samaan sarjaan että mielellään ei munia syvemmälle veteen.
Voisi jostain noutajasivuilta löytyä peremmat vinkit; koiraa opetetaan hakemaan ensin esinettä tms, innostuneimmat noutajaharrastajat säilyttelevät pakastimissaan variksia ja muuta mukavaa, millä voi opettaa koiraa.
- laikakarhu
Kiitos vinkeistä! Kyllä se nyt ainakin vedestä noutaa.... ja vielä olisi sellaista, että miten koirani saisi opetettua haukkumaan lintuja puuhun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184381Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032380Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421941Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.161550- 771525
- 1591493
- 10931
- 75809
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34798- 106777