vastatkaa nopeaa

Kirsi

onko mun kissa liian nuori tullakseen tiineeks jos se on 8-9kuukautta vanha?Haluaisin että mun kissa tulis tiineeks .Mitä teen ku ei oo omaa poika kissaa ?Miten voin edistää asiaa?Aisian tuntevammat kuin minä vastatkaa nopeaa!

8

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti tarkkaan

      Miksi ihmeessä haluat sen tulevan tiineeksi?
      Eikö yksi kissa riitä sinulle, vai meinaatko että löydät hyvät ja vastuulliset kodit pennuille?
      Kannattaa leikkauttaa kissa, ja hoitaa se hyvin.Siinä on haastetta monelle jo ihan liikaakin.
      20 000 kissaa hylätään ja jätetään heitteille suomessa vuosittain, siis joka vuosi.
      Noin monta kissaa, olisi hyvin voitu vuodessa jättää teettämättä.
      Kissoja on nyt jo ihan liikaa, hylättäväksi asti.Ja uusia koteja hakevia on hoitolat täynnä, ei niitäkään kukaan näytä haluavan, kun ilmoituksia uusitaa jo vuoden yksikin kissa kotia etsinyt.
      Miten takaat sen, ettei teettämäsi pennut joudu heitteille tai hylätyiksi?

      • CatCatCat

        Tuo on totta että kissoja on mutta miksei niitä pentuja saisi teettää jos omistaja oikeasti on vastuuntuntoinen ja etsii huolellisesti hyvät kodit pennuille. Itse ainakin ostan pennun mieluummin sellaiselta joka todella välittää ja huolehtii niistä elämän alkutaipaleella vaikka kuinka maatiaiskissa olisikin.
        Valitettavasti ei kuulosta hyvältä tuommoinen että on joku ihmeen kiire päästä vain teettämään pentuja kissalla.
        Minulla on ollut sekä maatiaisia että rotukissoja, molemmat on ihania.

        Ensimmäinen kissamme oli tyttö ja itse olin vielä lapsi ja oli sydäntäsärkevää kun pennut "hävisi" johonkin. Emokin etsi niitä ja naukui ja itse itkin. Se oli reilu 50v. sitten kun ei kissoja ollut tapana kastroida/sterilisoida. Mutta jotkin pentueet jäivät ja niille kodin etsiminen olikin aikamoista puuhaa. Lopulta kävi niin että kaksi ihanaa poikapentua jäi meille ja emo "hävisi" enkä lapsena tajunnut vielä miten ja miksi... pojat sitten leikattiin. Katkera olen että emoa ei tajuttu leikkuuttaa. Silloin ei ollut mitään eläinsuojelupaikkojakaan mihin olisi vienyt.
        Mutta kaikki kissani on olleet rakastettuja ja hellyydellä hoivattuja riippumatta siitä onko rotu vai maatiaiskisu.


      • helppoa.

        Eiköhän tiineyden tausta-ajatuksena ole pentujen saaminen. Luulisi sinun nyt noin yksinkertaisen asian ymmärtävän.

        Tuo 20 000 hylätyn kissan määrä on pelkkä arvio ja kun arvioijana on SEY, niin arvion puolueettomuus ei ole taattu.

        Hoitolat eivät ole kissoja täynnä. Se että joihinkin kissatalo-tyyppisiin paikkoihin kasautuu kissoja, joita ei kukaan ota johtuu pääosin järjettömistä luovutusehdoista.


      • paskat omistajat
        helppoa. kirjoitti:

        Eiköhän tiineyden tausta-ajatuksena ole pentujen saaminen. Luulisi sinun nyt noin yksinkertaisen asian ymmärtävän.

        Tuo 20 000 hylätyn kissan määrä on pelkkä arvio ja kun arvioijana on SEY, niin arvion puolueettomuus ei ole taattu.

        Hoitolat eivät ole kissoja täynnä. Se että joihinkin kissatalo-tyyppisiin paikkoihin kasautuu kissoja, joita ei kukaan ota johtuu pääosin järjettömistä luovutusehdoista.

        Ai, minä kun luulin että ovat kissat siellä hoitoloissa koska ovat olleet vastuuttomilla omistajilla.Sinun mukaasi taas siksi että hoitoloissa on huonot luovutusehdot.Oletpas oikea järjen jättiläinen XD


      • heh heh
        paskat omistajat kirjoitti:

        Ai, minä kun luulin että ovat kissat siellä hoitoloissa koska ovat olleet vastuuttomilla omistajilla.Sinun mukaasi taas siksi että hoitoloissa on huonot luovutusehdot.Oletpas oikea järjen jättiläinen XD

        Kieltämättä jopa tämän palstan tasottomuuden huomioon ottaen vaikutat harvinaisen idiootilta. XD Sen verran pahoin ymmärsit pointin väärin.


    • CatCatCat

      Miksi ihmeessä sinulla on kiire saattaa tiineeksi vielä pentuiässä oleva kissasi?
      Nauti nyt siitä mikä sinulla jo on ja ajattele asiaa kun kissa sentään on aikuinen!

    • neuvootäs

      Haluaisit, että kissasi tulisi tiineeksi. Kuule, anna kissasi kehittyä ja aikuistua kaikessa rauhassa. Et sinä itsekään halua lapsia ennen kuin olet kypsä huolehtimaan niistä.

      Jos kissasi käy ulkona, kollit löytävät sen kaukaakin, kun sillä on juoksu. Jos taas kissasi on puhtaasti sisäkissa, viet sen kollin luokse. Sovi asiasta jonkun leikkaamattoman kollin omistajan kanssa etukäteen.

      Olisi hyvä, että naaraskissa on jo viettänyt 1-vuotis synttärinsä, kun se saa ensimmäiset pennut. Tiedäthän myös, minne tulevat pennut sijoitat sitten, kun ne ovat noin 3 kk ikäiset!

    • Kirsi

      Kiitos järkevistä vinkeistänne.Taidan olla teettämättä pentuja ..se on järkevämpää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      383
      1470
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1082
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      967
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      806
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      90
      784
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe