Jep jep. Eli siis kuinka moni fanittaa harrya!?
Harry Potter-fanit
28
93
Vastaukset
En nyt fanittamalla fanita, mutta kirjat olen lukenut. Parhaat henkilöt ovat mielestäni: Fred, George, Kalkaros, Sirius, Oljo...
Päähenkilöt eivät oikein minun mieleeni olleet yhtä paljon.... En tiedä miksi. Luin kai ne liian vanaha, koska ei oikein "purrut".Fani jo vuodesta 2001.
- En oo fani mut...
Mun suosikki hahmot on Tonks, Villisilmä ja Lupin!
- mäfanivaa
Hahhahhaa no ootte vitun säälittävii paskoi kaikki! ;D
En ymmärrä mitä säälittävää siinä on?
- mäfanivaa
Mikä vaa mikä myöntää olevansa joku härö potter-fani, on häpeälline ja yksinäine paska!
- potterheadjjjjjj
Potterhead and proud of it! ♥
Pottermore: QueenBronze29645
ADD ME PLEASE Potterit on yliarvostettuja, mutta ei ne oo huonojakaan. Ite pidän hahmoista ainakin Bellatrix Lestrangesta (koska mielipuoli), Lucius Malfoysta (koska se o semmonen kylmän rauhallinen jne), Luna Lovekivasta (niin no) ja Kalkaroksesta (koska kova jätkä). Eli ihan helvetin outoja suosikkihahmoja. Inhokkihahmojani ovat ainakin rouva Weasley (koska idiootti) ja Draco Malfoy (koska luuseri).
NO NIIN! Kalkaros on hyvä hahmo. Tykkäsin siitä heti luettuani ensimmäisen kirjan. Muistuttaa Jacksoneissa olevaa Haadesta. Pottereissa hahmot ovat jotenkin vain liian stereotypisiä ja välillä aivan liian ennalta arvattamia. Mutten ite osaisi kirjoittaa parempia.
- one of us
kurpizza kirjoitti:
NO NIIN! Kalkaros on hyvä hahmo. Tykkäsin siitä heti luettuani ensimmäisen kirjan. Muistuttaa Jacksoneissa olevaa Haadesta. Pottereissa hahmot ovat jotenkin vain liian stereotypisiä ja välillä aivan liian ennalta arvattamia. Mutten ite osaisi kirjoittaa parempia.
Saa nähdä. Tee suolistotarina-versio niistä. Voisi olla kiintoisaa lueskella
Kalkaros oli vissiin tyyliin ainoa hahmo, joka osasi yllättää.
one of us// Miksi sinusta tuli mieleen Tiberius? Tuo idea kävi mielessä kerran...
Kalkaros on hyvä hahmo? Onkos Siiliö lukenut yhtään Rick Riordanin kirjaa? (Kyllä, otan ne aina puheeksi)- one of us
Olen uksi meistä. Tuskin kertoisin vaikka olisinkin assassin
Rick Riordan... Ei kuulosta tutulta... Jaa! Percy Jacksonien kirjoittaja. Olen vältellyt niitä, koska veljeni sanoi sen ekan osan ainakin olevan paska, mutta hän sanoi myös lukeneensa juuri ennen noiden aloittamista... En tiedä... Nälkäpelin? Linnunradan? Jonkun kuitenkin. Ja se saattaa myös vaikuttaa.
Varmaan Harry Potterin? Percy Jacksonit muistuttavat aika paljon niitä (kaksi poikaa, toinen idiootti ja älykäs tyttö porukassa) Jacksoneissa on enemmän sarkasmia ja... No, varmaan tiedät, että siinä on ideana mytologian jumalten olo nykymaailmassa. Eli Zeus tykkää kiinalaisesta ruuasta ja Medusa on perustanut pihatonttukaupan... Sitten jotkut tapahtuvat ja lukujen nimet ovat yksinkertaisesti liian hauskoja. Riehumista on paljon... Salamavarkaassa (eka kirja) on hiukan pitkä alku muihin verrattuna ja muutenkin se on jotenkin kliseinen. Myöhemmässä kirjassa, eräs puolijumala uhrasi zombeille Happy Meal-aterian...
Toinen vähän vähemmän tunnettu sarja on Kanen aikakirjat. Idea on sama kuin Jacksoneissa, mutta vain egyptiläisillä jumalilla. Punainen pyramidi on eka kirja. Pääosassa on sisarukset Sadie ja Carter. Sadie on purkkaa syövä näsäviisastelija ja Carter on "kävelevä wikipedia" ja pihalla kaikesta normaalista. Lisäksi kummallakin on toinen persoona pään sisällä.
Kokeile edes lukea..? Minä yritän lukea Raamattua!
Sen tiedän, ettei todellakaan ollut Potteri kyseessä, koska veljeni pitää niitä vielä paskempina, kuin minä. Hän ei ole tainnut lukea niitä, eikä aio lukeakaan. Jotenkin ei jaksa kiinnostaa ainakaan tällä hetkellä aloittaa lukemaan niitä. Osasyyllisenä on se, että katoin ekan leffan jossain vaiheessa ja niin. Loppuratkaisu tiedossa ja kaikki muukin tiedossa. Saas kuitenkin nähdä.
Elokuvilla ja kirjalla ei ole muuta samaa kuin nimi, mitä olen kuullut ja trailereita nähnyt. Persoonat oli muutettu, tapahtumia vaihdettu, lisätty jotain ihan muuta ja juoni käännetty ylösalaisin. Ei siinä kirjassa mitään kuutostoistavuotiaiden teiniromantiikkaa ollut....
kurpizza kirjoitti:
Elokuvilla ja kirjalla ei ole muuta samaa kuin nimi, mitä olen kuullut ja trailereita nähnyt. Persoonat oli muutettu, tapahtumia vaihdettu, lisätty jotain ihan muuta ja juoni käännetty ylösalaisin. Ei siinä kirjassa mitään kuutostoistavuotiaiden teiniromantiikkaa ollut....
Unohtu lisätä: Joo okei. Ei kaikki jaksa lukea jotain fantasiakirjoja, varsinkin kun ollaan päästy justiin koulusta...
Mulla oikeestaan on luku-urakka. Aloin parikytä päivää sitten lukea uudestaan läpi TSH:ta. Otin tavoitteeksi keskinmäärin 1luku/päivä. Ihan hyvin mennyt, vaikka olenkin joinain ajanjaksoina laiminlyönyt. Kaksi tornia menossa ja se pitäis saada luettua viimeistään kymmenentenä päivänä kuudetta loppuun.
Minullakin Kaksi tornia menossa... Englanniksi. Paha vain, etten ole lukenut kirjaa edes suomeksi ja olen huono englannissa...
mä oon nii huono lukee kirjo etten jaksanu lukee sitä ekaa ees siihen vaiheeseen et ne lähtis konnusta
Ps äskosen poistin koska unohin ps:änTSH on melko vaikea lukuinen kirja. Saa olla sinnikäs. Kokeile lukea Hobittia tai jotain muuta sinun ikäisille suunnattua kirjaa. TSH:t ovat ainakin meidän kirjastossa aikuisten puolella.
Matkaan ne lähtivät luvussa kolme... Konnusta poistumisen ajankohtaa en tiedä, koska en oikeastaan tiedä, kuinka laaja Kontu on.
se on laaja paikka mutta en jaksanut koska liian pitkä kirja
ps hobitin olen jo lukenut
Itse olen lukenut TSH:n suomeksi.
- fnfnfn
Olen Potter-fani! :) Ekan kerran katoin leffat joskus vuonna 2002, kävin kattoo Azkabanin vangen elokuvateatterissa, samoin kuin muut leffat sitten myöhemmin. Ekan kerran aloin lukemaan Pottereita vasta sitten vuonna 2006-2007 ja olin myyty! Eihän Potterit nyt juonellaan mitenkään päätä huimaa (tykkään toki), mutta se on se kokonaisuus! Kun avaa kirjan, se on kuin tulisi kotiin! Kirjat on täynnä niin paljon hauskoja yksityiskohtia (tyyliin Dumbledorella polvessa Lontoon maanalaisen muotoinen arpi) ja mielenkiintoisia hahmoja ettei mitään rajaa.
Lempparihahmoni ovat ehdottomasti Severus Kalkaros, Narcissa Malfoy ja Bellatrix Lestrange! En osaa mitenkään erikoisemmin selitellä miksi (tai osaan, mutten vaan jaksa... Esim. Narcissa on kyllä melkoinen kärpäsenkakka koko sarjassa, mutta SILTI).
Olin ihan järjestön TSH-fani n. 11-12-vuotiaana (Harry Potterit korvas...), luin silloin sen kirjan ja katoin leffat ja piirtelin kuvia ja voi luoja. Mutta se kirja oli niin raskaslukuinen, etten sitä uudestaan kovin pian varmaankaan lue. Harmi toisaalta, saisin siitä nyt varmaan enemmän irti kuin 11-vuotiaana.
Percy Jacksonit on myös hyvä, mutta ei siinäkään se juoni ole päätähuimaava, se on siinäkin enemmän kyse siitä maailmasta ja henkilöhahmoista ja siitä, miten se on ABSURDI (vähän samaan tapaan kuin Potterit, mutta enemmän). Percy Jacksoneissa mun lempparit on Clarisse La Rue ja Nico di Angelo. Percy Jacksoneissa loppu oli totta kai myös sellainen, että hyvä voittaa, mutta tykkäsin siitä, miten (SPOILER MIKÄLI ET HALUA TIETÄÄ) se, miten Percyn sankaruus olikin loppujen lopuksi sitä, että hän luotti Lukeen ja antoi sen miekan/tikarin/minnkälie hänelle!
Game of Thrones -kirjoista (Tulen ja jään laulu mut anyway...) olen lukenut kiireiltäni vasta ekan kirjan. Siitäkin tykkään, joskin se on enemmänkin etäisempää tykkäämistä (YOU KNOW?). Lempparini ovat Lannisterit ja Arya (Sansakin kai), mutta etenkin CERSEI, Jaime ja Tyrion.
Tykkään paskapäistä.
Luen myös aikuisten kirjoja sitten, esim. Jack Kerouacin "Matkalla" on yksi lemppareistani.
Meni vähän pitemmälle, mutta ei se mitään!
- fnfn- psychologi
olitko todella myyty kun eka kertasi koitti vuonna 2006?
tuntuuko sinusta siltä, että
saisit nyt paljon enemmän nautinota irti, kuin silloin nuorempana?
tykkäätkö varmasti paskaisista päistä jotka menevät vähän pidemmälle?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904282
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?372515Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1042426Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1062201Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321925
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91597Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1891585- 291578
- 771376