Olen harkinnut kannettavan ostoa ja nuo applen ibookit alkoivat kiinnostaa ja nyt pitäisi tietää vähän enemmän applesta.
Kuinka helppoa ohjelmien asennus on?
Kuinka helppo vaihtaa ja siirrellä tiedostoja windows/linux koneelta/koneelle?
asentaminen? p2p? ohjelmat?..
2
492
Vastaukset
- Testbrain
Kuinka helppoa ohjelmien asennus on? Miten sen nyt sanoisi.
Oletetaan että imuroit internetistä jonkin mielenkiintoisen ohjelman, vaikka Skypen. Se lataantuu oletusarvoisesti työpöydälle, kaksoisklikkaat tiedostoa ja sen sisältö avautuu uuteen (Finderin) ikkunaan. Sitten hiirellä siirrät Skypen ohjelmakuvakkeen minne haluat, yleensä Applications hakemistoon, jota myös suositellaan. Siinä se. Ohjelma on valmis käytettäväksi.
Mm. Microsoft Office asennetaan tällä tavalla (ainakin TestDrive versio). Monet kaupalliset ohjelmat kuitenkin asennetaan ohjelman mukana tulevalla asennusohjelmalla. Tällöin toimenpide vastaa käyttäjän näkökulmasta jotakuinkin Windowsin vastaavaa.
Tiedostojen siirto ei ole ainakaan Windows koneelta mikään ongelma. Ethernet-kaapeli lienee kaikissa tapauksissa paras. Windowsissa poltetut CD:t aukeaa Macissa normaalisti.
p2p ohjelmia kuulemma on aivan tarpeeksi. - Repe Ruutikallo
ansiokkaan vastauksen lisäksi jos haluat jotain tietää, mene www.hopeinenomena.netiin ja kysy rehdillä asenteella - toki kannattaa käyttää myös sivuston hakukonetta. Älä käytä käsitteitä "waretus" tai "ilmasta softaa ja leffoja niinku", kun puhut p2p-jutuista, vaan puhu vaikka "p2p-jutuista". Saat paljon hyvää tietoa ja monipuolisia vastauksia.
Niin ja kaikki mitä kysyit käy Macissa ihan helposti keneltä tahansa mummulta joka suunnilleen ymmärtää tietokoneen perusasiat kuten hiiren ja näppiksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2645269Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204271- 604231
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363657- 513650
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413455Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv312803Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202616- 232576
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo692435