Vireille tuli ekaa kertaa tämä kammottavuus.

Peskontra

Kun tulee vireilletuloilmoitus, eikä ole rahaa millä maksaa eikä työtä mistä sitä rahaa saisi. Soitanko voudille ja kerron tilanteen vai miten tässä menetellään? Miten tämä asia etenee, tehdäänkö jokin tarkastus?

11

423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ykjjkhk

saat kutsun ulosotto selvitykseen jossa varallisuutesi ym asiat selvitetään.
      VIe sitten tuista jos on yli suojaosuuden

• dfghjklöä

Itse jouduin 8 vuotta ekaa kertaa ulosottoon. Joka vuosi sen jälkeen lappuja on tullut. Koskaan ei ole kutsuttu selvitykseen, näkevät suoraan esim. verotiedot.

• ulosotossa
        dfghjklöä kirjoitti:

Itse jouduin 8 vuotta ekaa kertaa ulosottoon. Joka vuosi sen jälkeen lappuja on tullut. Koskaan ei ole kutsuttu selvitykseen, näkevät suoraan esim. verotiedot.

Jos kyseessä on suppea ulosotto siinä katsotaan vain tulot ja suurin omaisuus eri viranomaisrekistereistä. Vasta laajemmassa ulosotossa tulee kutsuja voudin toimistoon.

Yleensä voudilla ei ole aikaa tehdä laajennettua ulosottoa muuta kuin kaikkein isommille velallisille kuten yrityksille tai jos velkaa on paljon tai kuvio on muuten monimutkaisempi.

Laajennettu ulosotto maksaa enemmän ja jos jokainen varaton kutsuttaisiin sinne ulosoton kulut kasvaisivat eikä sillä siltikään saataisi peritty sen enempää...

• Itse aikoinaan samanlaisia saanut ilman mahdollisuuksia maksaa niin isoja summia joita vaadittiin. Odotin kutsua ulosottoselvitykseen, sinne kannattaa mennä. Ihan asiallinen henkilö katsoi koneeltaan varallisuuteni.. autot, arvotavarat jne jne... tuolloin päätetään miten velkaa aletaan ulosmittaamaan, palkasta tai itse maksaen. Eka vaihtoehto todennäköinen jos olisit töissä. Riippuen tuistasi mutta epäilen että saat varattomuusmerkinnän ja uo palauttaa velan velkojalle.
      Tarkastus? Siis tarkastavat varallisuutesi....

• Sssdgr

Miten varallisuus tarkastetaan? Vakuutukset tilit vai mistä ja mitä sieltä koneelta katsotaan? Mitä tuo tilaisuus ylipäätänsä pitää sisällään? Kestääkö se about kauan? Ilmeisesti kodin normaalia irtaimistoa ei viedä? Tietokoneet ym. Saavat jäädä?

• jamassa

Ei sinne tarvitse itse mennä paikalle jos ei halua, hoituu puhelimitsekkin.
        Itse soitin uo miehelle ja kerroin tilanteen, hän sitten kyseli montako tiliä, paljonko rahaa tileillä, onko jotain arvokasta irtaimistoa. Paljonko tulee suurinpiirtein ulosottoon velkoja yms.
        Sovittiin siinä samassa että lähetän kuukausittain palkkalaskelmasta kopion ja hän ilmoittaa mitä maksan eli maksan itse eikä palkanlaskija.
        Normaalia koti-irtaimistoa ei viedä (tv, tietokoneet jne)

• vinkkinä vaan

Töitä on muutenkin vaikea saada. Se on kyllä saatananmoista maksaa jostain toimeentulotuesta voudille. Varo sitä edunvalvonnan tuputtamista, siitä kun ei pääse millään eroon ja sä olet maistraatille tilivelvollinen sun menoista sekä tuloista.

• Saik

Rahaa ei ole maksaa, eikä ole töitä. Tuleeko itse ottaa yhteyttä UO vai odottaa kunnes sieltä tulee uusi yhteydenotto vireilletuloilmoituksen eräpäivän jälkeen.

• hijklmn

Kyllä mulle ainakin tuli kirje jossa kutsu saapua selvitystilaisuuteen. Eli sieltä olivat ensin yht. Kirjeessä oli pvm ja klonaika ja soitin sinne ja vaihdettiin aika parempaan (ehdotettu aika oli keskellä työpäivää).

• ihmes
        hijklmn kirjoitti:

Kyllä mulle ainakin tuli kirje jossa kutsu saapua selvitystilaisuuteen. Eli sieltä olivat ensin yht. Kirjeessä oli pvm ja klonaika ja soitin sinne ja vaihdettiin aika parempaan (ehdotettu aika oli keskellä työpäivää).

mitä siellä sitten tapahtui? selvityksessä siis.

• heelppo nakki

Uo käy läpi nykyiset tulosi, kysyy onko jotain omaisuutta mitä voisi realisoida. Ihan asiallisia kavereita, tekevät vain työtään. Eivät halua parintonnin autoja tai vanhoja moottorisahoja. Jos tuloista jää suojaosuuden ja henkilökohtaisesti sovitun summan jälkeen mitattavaa, niin palkkakonttorille lähtee kirje jossa pyydetään tilittämään tietty summa netosta, siinä se. Jos mitattavaa ei tuloista jää, niin se on siinä lähtee laput takaisin velkojille. Velkojat lähettävät ne parikin kertaa vuodessa uo:lle, jospa saisivat edes jotain. Aikaa menee muutama kymmenen minuuttia, päivänjatkojen toivotukset ja siinä se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      85
      3617
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3260
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3092
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2740
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2242
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1822
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1799
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1755
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1709
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1668
    Aihe