Kun tulee vireilletuloilmoitus, eikä ole rahaa millä maksaa eikä työtä mistä sitä rahaa saisi. Soitanko voudille ja kerron tilanteen vai miten tässä menetellään? Miten tämä asia etenee, tehdäänkö jokin tarkastus?
Vireille tuli ekaa kertaa tämä kammottavuus.
11
418
Vastaukset
- ykjjkhk
saat kutsun ulosotto selvitykseen jossa varallisuutesi ym asiat selvitetään.
VIe sitten tuista jos on yli suojaosuuden- dfghjklöä
Itse jouduin 8 vuotta ekaa kertaa ulosottoon. Joka vuosi sen jälkeen lappuja on tullut. Koskaan ei ole kutsuttu selvitykseen, näkevät suoraan esim. verotiedot.
- ulosotossa
dfghjklöä kirjoitti:
Itse jouduin 8 vuotta ekaa kertaa ulosottoon. Joka vuosi sen jälkeen lappuja on tullut. Koskaan ei ole kutsuttu selvitykseen, näkevät suoraan esim. verotiedot.
Jos kyseessä on suppea ulosotto siinä katsotaan vain tulot ja suurin omaisuus eri viranomaisrekistereistä. Vasta laajemmassa ulosotossa tulee kutsuja voudin toimistoon.
Yleensä voudilla ei ole aikaa tehdä laajennettua ulosottoa muuta kuin kaikkein isommille velallisille kuten yrityksille tai jos velkaa on paljon tai kuvio on muuten monimutkaisempi.
Laajennettu ulosotto maksaa enemmän ja jos jokainen varaton kutsuttaisiin sinne ulosoton kulut kasvaisivat eikä sillä siltikään saataisi peritty sen enempää...
Itse aikoinaan samanlaisia saanut ilman mahdollisuuksia maksaa niin isoja summia joita vaadittiin. Odotin kutsua ulosottoselvitykseen, sinne kannattaa mennä. Ihan asiallinen henkilö katsoi koneeltaan varallisuuteni.. autot, arvotavarat jne jne... tuolloin päätetään miten velkaa aletaan ulosmittaamaan, palkasta tai itse maksaen. Eka vaihtoehto todennäköinen jos olisit töissä. Riippuen tuistasi mutta epäilen että saat varattomuusmerkinnän ja uo palauttaa velan velkojalle.
Tarkastus? Siis tarkastavat varallisuutesi....- Sssdgr
Miten varallisuus tarkastetaan? Vakuutukset tilit vai mistä ja mitä sieltä koneelta katsotaan? Mitä tuo tilaisuus ylipäätänsä pitää sisällään? Kestääkö se about kauan? Ilmeisesti kodin normaalia irtaimistoa ei viedä? Tietokoneet ym. Saavat jäädä?
- jamassa
Ei sinne tarvitse itse mennä paikalle jos ei halua, hoituu puhelimitsekkin.
Itse soitin uo miehelle ja kerroin tilanteen, hän sitten kyseli montako tiliä, paljonko rahaa tileillä, onko jotain arvokasta irtaimistoa. Paljonko tulee suurinpiirtein ulosottoon velkoja yms.
Sovittiin siinä samassa että lähetän kuukausittain palkkalaskelmasta kopion ja hän ilmoittaa mitä maksan eli maksan itse eikä palkanlaskija.
Normaalia koti-irtaimistoa ei viedä (tv, tietokoneet jne)
- vinkkinä vaan
Töitä on muutenkin vaikea saada. Se on kyllä saatananmoista maksaa jostain toimeentulotuesta voudille. Varo sitä edunvalvonnan tuputtamista, siitä kun ei pääse millään eroon ja sä olet maistraatille tilivelvollinen sun menoista sekä tuloista.
- Saik
Rahaa ei ole maksaa, eikä ole töitä. Tuleeko itse ottaa yhteyttä UO vai odottaa kunnes sieltä tulee uusi yhteydenotto vireilletuloilmoituksen eräpäivän jälkeen.
- hijklmn
Kyllä mulle ainakin tuli kirje jossa kutsu saapua selvitystilaisuuteen. Eli sieltä olivat ensin yht. Kirjeessä oli pvm ja klonaika ja soitin sinne ja vaihdettiin aika parempaan (ehdotettu aika oli keskellä työpäivää).
- ihmes
hijklmn kirjoitti:
Kyllä mulle ainakin tuli kirje jossa kutsu saapua selvitystilaisuuteen. Eli sieltä olivat ensin yht. Kirjeessä oli pvm ja klonaika ja soitin sinne ja vaihdettiin aika parempaan (ehdotettu aika oli keskellä työpäivää).
mitä siellä sitten tapahtui? selvityksessä siis.
- heelppo nakki
Uo käy läpi nykyiset tulosi, kysyy onko jotain omaisuutta mitä voisi realisoida. Ihan asiallisia kavereita, tekevät vain työtään. Eivät halua parintonnin autoja tai vanhoja moottorisahoja. Jos tuloista jää suojaosuuden ja henkilökohtaisesti sovitun summan jälkeen mitattavaa, niin palkkakonttorille lähtee kirje jossa pyydetään tilittämään tietty summa netosta, siinä se. Jos mitattavaa ei tuloista jää, niin se on siinä lähtee laput takaisin velkojille. Velkojat lähettävät ne parikin kertaa vuodessa uo:lle, jospa saisivat edes jotain. Aikaa menee muutama kymmenen minuuttia, päivänjatkojen toivotukset ja siinä se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1357984- 615941
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813342Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73083Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101718Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2111695Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3391427Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351202Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931199Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321121