äiti ongelmana

määrälyynkyllästynyt

moi! mulla ois sellanen ongelma, kun kysyin äitiltäni että pääsisinkö kuopio rockiin, nii tuli vastaukseksi ei. no, perusteluna se, että oon liian pieni/nuori ja oon kohta 14 ja kaverin kans oltais menossa ja kaverin äiti ois siellä järkkärinä. en ymmärrä miten se voi sanoo et oon liian pieni, vaikka se aika on ollu ohi jo viimeset 5 vuotta. äiti juttelee mun kanssa paljo ja oon sille tosi tärkee, vaikkei se mulle, ja me riideltii aiheesta tänää tosi pahasti ja pidän nyt mykkäkoulua - vaikutan siis henkisesti äitiin.


toisena on se, että haluaisin EMP:ltä vaatteita, mutta en saa koska äitillä ei ole rahaa maksaa, vaikka oon sanonu, että voin maksaa ite mutta ei se käy, koska
1. minulla "ei ole rahaa" maksaa niitä vaikka mulla on säästössä käteisenä lähemmäs 100e ja säästötilillä reilut 400e
2. olen edelleen liian pieni maksaakseni ite. huoh.


kolmantena mutta varmaan huolestuttavimpana se, että en tunne minkäänlaista positiivista tunnetta äitiäni kohtaan. sen nähessäni tunnen vaan inhotusta ja nyt ripaus vihaa, sillä se kontrolloi elämääni, vaikka omasta mielestäni nuoren pitäs saaha kokemusta festareista ja viettää sosiaalisempaa elämää, kun siitä aina valitetaan että kuinka nuoret on vaan netissä ja epäsosiaalisia.
inhoani äitiä kohtaan lisää myös se, että se valittaa joka v***n asiasta, "älä ota noin paljo aurinkoo, saat vielä ihosyövän", "älä istu sohvalle tarkistamatta onko siinä punkkeja", "älä käytä noin paljo vaatteita viikossa, tulee liikaa pyykkiä", "olisit joskus ulkona" (lenkkeilen 5x viikossa ja aina siihen aikaan, kun äiti on töissä vielä), "söisit joskus jotakin" (syön siihen aikaan millon äiti ei oo kotona tai jossaki muualla), "siivoisit sen huonees joskus, järkyttävän näkönen" (järkyttävä=pari vaatetta lattialla), "tekisit läksyt kunnolla, nii et jäis matikassa kokoajan jälkeen", "laitapa se puhelin nyt pois", "päästäpä minut nyt välillä facebookiin", "menisit aikasemmin nukkumaan nii aamulla et ois niin ärtyisä" (nukuin vaikka 12h nii koen silti ärtymystä herätessä)

2

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästäsäästäsäästä

      Hohoho no kyl 14 on viel liian nuori sinne, ainakin jos ryyppäämään ootte menos. Riippuu tietty ihmisest mut must 16 ois iha ehoton alaikäraja johonki festareil.

      Älä murehdi sitä et oot liian pieni vaan odota siihen asti että täytät 18 ni saat tehä mitäs haluat. Ja noit vaatteit voit pyytää vaik synttärilahjaks, jos saat rahaa lahjaks, ja tost rahatilanteest; sanon nyt että SÄÄSTÄ kun vielä voit, mitä enemmän sul on rahaa ku muutat pois ni sitä vähemmän täytyy kitua!

    • Hei määrälyynkyllästynyt!

      Ymmärrämme, että haluaisit jo päästä festarimeininkeihin mukaan, mutta suosittelisimme, että odottaisit vielä muutaman vuoden. Vaikka kaverisi äiti on siellä töissä, niin se ei tarkoita sitä, että hän pystyisi koko ajan vahtimaan teitä tai olemaan teihin yhteydessä. Festareilla järkkäreillä riittää töitä ja muu festariväki saattaa olla alaikäisiä kohtaan ikäviä, tapauksia on ollut monenlaisia. Jos maltat odottaa sen pari vuotta, niin kokemukset voivat olla vieläkin parempia - kärsivällisyys palkitaan! :)

      Oletko ehdottanut äitillesi, että jos saisit tilata vaikka jollain tietyllä summalla vaatteita? Näin ei sattuisi "vahinkoja", että tili olisikin yhtäkkiä tyhjä. Voisit myös vaikka näyttää äitillesi vaatteita, joita haluaisit ostaa. Ehkä hänkin huomaisi, kuinka kivoja löytöjä olet tehnyt.

      Sinun iässäsi on ihan sallittua tuntea inhoa ja ärtyisyyttä äitiä kohtaan. Muutaman vuoden päästä huomaat, että tulet silti tarvitsemaan apua äidiltäsi ja että hän on tukenasi vaikeina aikoina. Jos et millään pysty olemaan äitisi kanssa, niin löytyisikö sinulta jotakuta sukulaista, jonka luokse voisit mennä hetkeksi aikaa? Se, että saa vähän etäisyyttä asioihin helpottaa usein tilannetta. Siitä olisi myös hyvä puhua jonkun kanssa: sukulaisen, terveydenhoitajan, koulukuraattorin ja jossain vaiheessa myös äitisi kanssa.

      Hyvää kesän alkua!

      Terveisin Jyväskylän NettiSaappaat Jutta ja Jenni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1407
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1131
    3. 37
      812
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      796
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      765
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      752
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      722
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      679
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      632
    Aihe