Yksin matkustelu

tylsistynyt78

Ei ole parisuhdetta eikä ketään kaveria joka tahtoisi matkustella. Miten säälittävää olisi yksi lähteä matkoille?

Löytääkö seuraa miten helposti?

Mitä kohteita suosittelette sinkkunaiselle?

107

3941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitävaanäläepäröi

      Hei, ei ole yhtään säälittävää matkustella. Viimeisen viiden vuoden aikana olen tehnyt kymmenen (!) ulkomaan matkaa yksin. Sehän vasta hauskaa onkin, kun saa itse asettaa aikataulun, valita kohteen, viettää aikansa lomalla miten haluaa. Kukaan ei kiinnitä sinuun sen kummempaa huomiota. Ikinä en ole saanut huonoa palvelua tai kommentteja siitä että olen yksin liikkeellä. Isoissa turistikohteissa on niin paljon erilaisia viipeltäjiä että sinun pitäisi kutakuinkin tanssia ripaskaa alasti kurpitsa takapuolessa Rooman Colosseummilla ennen kuin kukaan kiinnittäisi sinuun mitään huomiota. Tämä on totinen tosi!

      Ihmiset ovat erilaisia, mutta itse tykkään Euroopan isoista kaupungeista: aina nähtävää, hyvää ruokaa. Rantalomat olisikin varmaan tylsiä ilman seuraa ja naista ei ehkä miehet jättäisi rauhaan.

      Taisin olla samassa elämäntilanteessa kuten sinä: yksinäinen (mies), tylsistynyt. Sitten keksin matkailun. Tuo kummasti sisältöä elämään! Tosi moni matkailee nykyään yksin.

      • Saako olla vai ei?

        Aika hätäinen vastaus sinulla. Mitä säälillä tässä kyseisessä aiheessa tarkoitetaan?

        Onko säälin kohteena olo jotenkin erilainen tunne kuin ei säälittynä oleminen? Vai onko kyseessä kenties omat säälin tunteet matkustelun ohessa?

        Oli miten oli, älä ainakaan turhaan ole huolissasi siitä mitä tunteita muut mahtavat käydä läpi sinun tekemiesi asioiden vaikutuksesta.

        Säälistä täytyy kyllä vielä sekin fakta tuoda esiin, että suurin osa ihmisistä jotka ilmoittavat näistä säälin tunteistaan, ovat itseasiassa sekoittaneet sen tunteen johonkin täysin toiseen tunteeseen. Se tunne voisi pikemminkin olla jotain myötähäpeän kaltaista, ei suinkaan mitään välittämistä ja sääliä toisen asioista.

        Ainakin nämä asiat on hyvä pitää mielessä. Lisäksi on hyvä muistaa että yksin matkustaminen on monien mielestä tylsempää kuin porukassa matkustaminen. Toisaalta parmpi yksin kun huonossa porukassa.


      • metsä vastaa..

        Naisen on helppo löytää seuraa mistä tahansa,varsinkin jos mieheen verrataan.

        Jos kovasti epäilyttää,että joudut yksin olemaan,niin kehottaisin ottamaan kohteeksi jonkun muslimimaan,tai Gambian.

        Hiusten vaalennus ja rohkea pukeutuminen avoimen flirttailun kanssa saa näissä maissa aikaan valtavan ystäväryöpyn ympärillesi.


      • Nimenomaan,
        metsä vastaa.. kirjoitti:

        Naisen on helppo löytää seuraa mistä tahansa,varsinkin jos mieheen verrataan.

        Jos kovasti epäilyttää,että joudut yksin olemaan,niin kehottaisin ottamaan kohteeksi jonkun muslimimaan,tai Gambian.

        Hiusten vaalennus ja rohkea pukeutuminen avoimen flirttailun kanssa saa näissä maissa aikaan valtavan ystäväryöpyn ympärillesi.

        Yrittäkääs vaan pojat saada musulmaanin maassa pokattua itellenne daami, niin heti on naisen veljet ja serkut kurkussa kiinni. Siellä sitä pidetään kunniasta kiinni.


      • 20+2
        Nimenomaan, kirjoitti:

        Yrittäkääs vaan pojat saada musulmaanin maassa pokattua itellenne daami, niin heti on naisen veljet ja serkut kurkussa kiinni. Siellä sitä pidetään kunniasta kiinni.

        Vaikee siellä on ketään pokata kun ei edes näje ketä on pokaamassa.


      • Kare

        Suosittelen Intiaa, se on hyvä paikka ja seuraa löytyy


      • nainen 50v

        Siitä vaan,
        Olen itsekin matkustellut yksin monia kymmeniä kertoja; nuorena interreilaten ja liftaten, nykyisin lähinnä valmismatkoilla ( vanhemmiten mukavuudenhalu voittaa seikkailunhalun).

        En osaa suositella mitään kohdetta, hyviä on mielettömän paljon!
        Seuraa saa joka paikassa, jos uskaltaa itse puhua. Yksinäisen naisen kannattaa olla varovainen, varsinkin öisinkin aikaan kännissä. Jopa päivällä minut on muutaman kerran yritetty ryöstää. Raiskattu ei ole koskaan, vaikka liikunkin yksin

        Tietyissä maissa naiset ilman miestä ovat ns. vapaata riistaa.
        Mutta tämähän on vain kulttuurien erilaisuutta, mitä meidän pitää hyväksyä ja ymmärtää???


      • AlfMelmac
        nainen 50v kirjoitti:

        Siitä vaan,
        Olen itsekin matkustellut yksin monia kymmeniä kertoja; nuorena interreilaten ja liftaten, nykyisin lähinnä valmismatkoilla ( vanhemmiten mukavuudenhalu voittaa seikkailunhalun).

        En osaa suositella mitään kohdetta, hyviä on mielettömän paljon!
        Seuraa saa joka paikassa, jos uskaltaa itse puhua. Yksinäisen naisen kannattaa olla varovainen, varsinkin öisinkin aikaan kännissä. Jopa päivällä minut on muutaman kerran yritetty ryöstää. Raiskattu ei ole koskaan, vaikka liikunkin yksin

        Tietyissä maissa naiset ilman miestä ovat ns. vapaata riistaa.
        Mutta tämähän on vain kulttuurien erilaisuutta, mitä meidän pitää hyväksyä ja ymmärtää???

        Tuttu nainen oli Alayanaisissa (se Turkki mesta). hotellilta lähti ja liftasi discoon ja päätyi syrjäiselle rannalle. Potkaisi paniikissa auton tuulilasin irti, mutta käsilaukku jäi autoon: passi, rahat jne. Palasi autoon ja raiskattiin. Matkailu avartaa...


      • nainen 50v
        AlfMelmac kirjoitti:

        Tuttu nainen oli Alayanaisissa (se Turkki mesta). hotellilta lähti ja liftasi discoon ja päätyi syrjäiselle rannalle. Potkaisi paniikissa auton tuulilasin irti, mutta käsilaukku jäi autoon: passi, rahat jne. Palasi autoon ja raiskattiin. Matkailu avartaa...

        Matkailu avartaa,
        Turkista minulla on vähän vastaavia kokemuksia, ikäviä yrityksiä oli. Mutta olen ollut vain Istanbulissa, en turistirannoilla, missä ehkä(?) rauhallisempaa.

        Turkkia boikotoin sen ihmis- ja eläinoikeustilanteen vuoksi.


      • RAMBLER

        KAUPUNKIKOHTEET SOPIVAT PAREMMIN SINKUILLE

        ON MUUTAKIN TEKEMISTÄ KUIN LÖHÖÄMISTÄ RANNALLA


    • Täti 50 vee

      En suosittele mitään kohdetta. En oikein ymmärrä, miten mennään kohteeseen. Itse matkustan kaupunkeihin ja kyliin. Vaihdan paikkaa, jos paikka on tylsä, eikä seuraa saa. Matkaan vaan ja sanakirjoja mukaan!

    • Visuve

      Matkustan mielelläni yksin ja matkoilla olen tavannut monia muitakin yksin matkustavia. Olla yksin ei tarkoita, että olisi yksinäinen. Yksin on helppo tutustua niin paikallisiin kuin muihin matkailijoihin.

      Jos ei halua lähteä matkalle yksin, voi mennä mukaan järjestetyille retkille. Älä närkästy tästä ehdotuksesta, mielestäni esimerkiksi ensimmäisistä vierailuista Pietariin saa paljon irti juuri opastetulla seuramatkalla.

      • mies34.-

        Kiersin viime kesänä eurooppaa ja tapasin naisen jonka kanssa matkusteltiin yhdes 2 viikko kierrellen paikkoja. Nainen oli sveitsistä ja tosi mukava. Käytiin italias ja espanjas ja tuli meil siinä pieni romanssikin sitten. Se nainen tulee suomeen täs heinäkuussa ja lupasin esitellä paikkoja ja oon varannut mökin että se pääsee järvelle uimaan ja saunaan.

        Kyllä siis yksin on kiva matkustaa kun pitää järki päässä ja jos on puhelias niin tapaa varmaan kivoja ihmisiä.


    • Sinä päätät

      Yksin saa mennä juuri sinne minne haluaa. Ei ole riippuvainen muiden aikatauluista ja mieltymyksistä. Voi ihan rauhassa ihmetellä jotain pientä yksityiskohtaa, jutella jonkun uuden tuttavan kanssa pitkään. Yksin tutustuu helpommin paikallisiin ihmisiin.

      Kannattaa myös käyttää järjestetyt matkat hyväksi. Voi päästä sellaiseen retkikohteeseen, johon ei yksin osaisi mennä tai edes pääsisi..

      Valinta on sinun

    • Oikea paikka

      Olikin todella tyhmä kysymys!

    • no jo nyt on ongelma

      Nii-in, yhdyn edelliseen ja totean, että tämä on todellakin tyhmä kysymys. En minä sinua silti tyhmäksi väitä, mutta kysyt kyllä jotain sellaista, mitä en ainakaan itse ole tullut koskaan ajatelleeksikaan. Olen 50 mies, joka on koko ikänsä matkustellut pelkästään yksin noin vajaan kymmenen matkan vuosivauhdilla enkä ole ikinä tuntenut tarvitsevani matkaseuraksi jotakuta toista.

      Ajattelepas asiaa näin: Käytkö esimerkiksi kaupassa vain jos saat jonkun toisen mukaasi? Entäs uskaltaudutko bussiin vain silloin jos joku tuttu istuu vieressäsi? Tai jos olet opiskellut, oletko ajatellut että olet voinut marssia oppilaitoksesi ovesta sisään vain mikäli joku toinen tulee sisään samalla ovenavauksella. Jos ei tule, luuletko että muut ihmiset katsovat sinua säälien?

      Vastaus ylläoleviin kysymyksiin on ilmiselvä. Yhtä ilmiselvää on se, että jos matkailet vaikka Berliinissä tai Lontoossa, joiden kaltaisissa kaupungeissa et edes erotu paikallisista, ei kukaan - ei siis takuulla yksikään! - paikallinen asukas ajattele, että hyi mikä säälittävä raukka tuossa on kun laahustaa kadulla yksikseen. On ihan absurdia kuvitellakaan että kukaan kiinnittäisi yksin liikkumiseesi missään minkäänlaista huomiota.

      • 30 maata kiertänyt

        Mitä kohteita voi suositella sinkkunaiselle?
        Voiko kysymystä verrata vaikkapa seuraavaan:
        Mitä ruokaa voi suositella sinkkunaiselle?

        No, 35-36-vuotias sinkkunainen, mistä olet kiinnostunut?
        Historia? Museot. Taide? Näyttelyt. Auringonotto? Rantalomat. Ravintolat? Kaupunkiloma.

        Jos seuraa kaipaat, niin majoitu ihmeessä hostelliin. Ne ovat puolet halvempia kuin hotellit, ja yksin matkustava mahtuu aina. Ja saa seuraa.

        Mutta vastaa ensin mistä olet kiinnostunut? Valitse sitten matkakohde (maa tai maakunta).


    • Ei sinne

      Miksei voi mennä yksin, menox sanoi annie lenox.
      Jenkkilän maahantulomuodollisuuksissa ovat kuulemma hankalia yksinäisille naisturistimatkaajille...

      • voi kamala!

        Jaa, tiedä häntä. Matkailussa ei yleensä kannata heti uskoa, jos jossain on KUULEMMA jotain vialla. Siinä on tieto voinut vääristyä moneen kertaan, kun se on kulkenut kertojalta toiselle.


      • Been there, done...

        No ei tod. ole mitään hankaluuksia maahantulomuodollisuuksissa yksin matkustavalle naiselle! Ja vielä suomalaiselle. Siis nimenomaan yksin,nainen,vaalea pohjoismaalainen= maailman helpoin mennä jenkkeihin.


      • ....................
        voi kamala! kirjoitti:

        Jaa, tiedä häntä. Matkailussa ei yleensä kannata heti uskoa, jos jossain on KUULEMMA jotain vialla. Siinä on tieto voinut vääristyä moneen kertaan, kun se on kulkenut kertojalta toiselle.

        Niimpä, aivan niin kuin "tieto" jostain ihmisestäkin, että onko kiva vai pee... Luo käsityksesi jokaisesta ihmisestä aivan itse. Lampaat kulkevat perätysten, eivät ihmiset...
        Ei liittynyt aiheeseen, mutta...


      • nainen 50v
        Been there, done... kirjoitti:

        No ei tod. ole mitään hankaluuksia maahantulomuodollisuuksissa yksin matkustavalle naiselle! Ja vielä suomalaiselle. Siis nimenomaan yksin,nainen,vaalea pohjoismaalainen= maailman helpoin mennä jenkkeihin.

        No, todellakin voi tulla hankaluuksia,
        ainakin hidastuksia, mikäli passissasi on leimoja "vääristä" valtioista.
        Ja olen myös vaalea, yksinäinen, suomalainen nainen,
        mutta matkustellut ehkä väärissä maissa?


      • yksin2
        Been there, done... kirjoitti:

        No ei tod. ole mitään hankaluuksia maahantulomuodollisuuksissa yksin matkustavalle naiselle! Ja vielä suomalaiselle. Siis nimenomaan yksin,nainen,vaalea pohjoismaalainen= maailman helpoin mennä jenkkeihin.

        Itse nainen ja yksin Jenkeissä ja Väli-Amerikassakin matkustelleena, voin kertoa, että jos ottaa vain yhdensuuntaisia lentoja, niin turvatarkastuksissa voi joututa ainakin Jenkkilän puolella erityiseen syyniin :). Näin olen ainakin ymmärtänyt, ja kuten minullekin kävi vaikka olen suomalainen nainen. Ei ole kuulemma syynä muu kuin se, että aina pitäisi olla roundtrip -meiningillä liikkeellä. Ei kansalaisuudella loppupelissä niin suurta merkitystä kait enää..

        Juu, tuo matkustelu 'väärissä' maissa varmaan se juttu.. ja ne leimat passissa. :)


      • nainen 50v
        yksin2 kirjoitti:

        Itse nainen ja yksin Jenkeissä ja Väli-Amerikassakin matkustelleena, voin kertoa, että jos ottaa vain yhdensuuntaisia lentoja, niin turvatarkastuksissa voi joututa ainakin Jenkkilän puolella erityiseen syyniin :). Näin olen ainakin ymmärtänyt, ja kuten minullekin kävi vaikka olen suomalainen nainen. Ei ole kuulemma syynä muu kuin se, että aina pitäisi olla roundtrip -meiningillä liikkeellä. Ei kansalaisuudella loppupelissä niin suurta merkitystä kait enää..

        Juu, tuo matkustelu 'väärissä' maissa varmaan se juttu.. ja ne leimat passissa. :)

        Joo, muistan kyllä, kun entisaikaan vain kirkkaansinikantisen Suomen passin kannen näyttämällä pääsi monista rajamuodollisuuksista läpi.
        Valitettavasti ei toimi enää, paitsi eu-maissa ei varmaan enää paljon passeja kysellä, en tiedä.

        Joskus 80-l jossain itä-blokin maan rajalla kaikilta kerättiin passit pois. Ne sai sitten itse käydä etsimässä tullin pöydältä isosta kasasta, varmaan toimiva tullitarkastus?
        Suomen passi oli onneksi helppo löytää, se oli niin erivärinen.


    • yksinmatkustava n.

      No ei tämä niin tyhmä kysymys ollut, minusta ainakin on mukavampi että on seuraa esim illalla ravintolassa syödessä. Uimarannalla on mukavampi jos on joku katsomassa tavaroiden perään kun menen uimaan.
      Muuten yksinäisille on mukavia esim. vaellusmatkat, niissä on seuraa tai erilaiset kiertomatkat.
      Rohkeus kasvaa reissujen myötä. Harvemmin seurataan yksin matkustavaa - eniten haittaa on usein paikallisista miehistä.

    • Reissunaikkonen

      Olen itsekin reissannut yksin, mutta jos haluat matkaseuraa ja sulla on fb-tili, etsi sieltä ryhmä Reissunaiset. Siellä on monenikäistä matkaajaa, ite olen saanut sen ryhmän kautta joskus kamun reissuun.

    • rtrjutury

      Muutama vuosi sitten kävin ensimmäisen kerran yksin lomalla ja mietin noita samoja kysymyksiä kuin aloittaja. Kokemukset vaihtelee sen mukaan matkustaako reittilennoilla ja itse valitsemassaan hotellissa vai valmismatkoilla.

      Valmismatkoilla usein jo koneessa udellaan sille pariskunnan viereen sijoitetulta tavanomaista enemmän ja hotellilla saatetaan tullaan samaan pöytään istumaan tai kutsua juomaan viiniä parvekkeelle ym.. Kerran pari loman aikana tämä vielä OK, mutta jos pidät tämän tyyppisestä kanssakäymisestä, niin isommissa hotelleissa onnistunee lähes joka ilta eri henkilöiden kanssa. Jotkut yksin matkustavista aidosti yksinäisiä ja saattavat toivoa enemmänkin kanssa käymistä, jolloin toiselta yksin matkustavalta helppo käydä kysymässä muutaman kerran päivässä reittiä kauppaan, bussiaikataulua, retkisuosituksia, laitteiden käyttöohjeita, suomenkielistä luettavaa jne. usein keksimällä keksittyä asiaa. Liika on tässäkin liikaa.

      Pääsääntöisesti et ole näiden henkilöiden kanssa matkan jälkeen enää missään tekemisissä, paitsi jos kemiat todella kohtaa. Itsellä tästä poikkeuksena parin vuoden takaa suomalaiset, joiden kanssa epätoivoisesti otimme aurinkoa tihkusateessa (lomalla satoi enemmän tai vähemmän koko ajan). Paikalliset ja muut turistit taisivat pitää meitä vähän outoina. :) Moikkaamme edelleen kadulla tavatessamme.

      Yksinmatkustavilla on ikävä kyllä ne hotellin huonoimmat ja samalla kalleimmat huoneet ja parhaille pöytäpaikoillekaan ei usein ole asiaa. Sesonkiaikaan rannalla hankalaa, jos haluat vuokrata vain yhden aurinkotuolin ja varjon, et sitä toista saman varjon alta. Busseissa saatetaan huutaa, että vielä yksi paikka vapaana jollekin yksinmatkustavalle, jolloin ujompaa saattaa nolottaa kävellä jonon ohi kaikkien katsellessa. Erityisen vaarallista yksin matkustaminen ei ole. Pari kertaa olen joutunut hankalaan tilanteeseen pimeyden laskeuduttua ja olen ollut oudolla alueella ja yrittänyt hahmottaa missä tarkalleen olen ja miten pääsen pois.

      Kuten edellä olevissa vastauksissa on todettu niin isommissa kaupungeissa lähes kukaan ei kiinnitä yksin matkustavaan mitään huomiota. Poikkeuksena paikalliset helppoheikit, jotka valmiit opastamaan sinua missä asiassa vain. Vastaava ilmiö jo tuttu esim. Helsingin rautatieasemalla ja Kampissa, jossa vähän hölmistyneen näköisen yksin matkustavan maalaisen ympärille kertyy epämääräistä porukkaa kauppamaan milloin mitäkin.

      • kyllä mutta...

        Ihan asiallista tekstiä. Noista helppoheikeistä ja epämääräisistä porukoista, joista puhut viimeisessä kappaleessa, on kyllä toisensuuntaistakin kokemusta. Itselleni niistä on nimittäin ollut suurempi riesa silloin kun joku toinen on ollut seurassani. Kaksi vieraalla kielellä ympäristöään hämmästelevää paljastuvat näet helpommin turisteiksi kuin yksin seisoskeleva joka pysyy hiljaa ja jolla kenties ei ole mitään turistitarpeita mukanaan. Tämä siis koskee maita, joissa suomalainen ei ulkonäöltään muuten erotu paikallisista.


    • Afrikkaan

      Sieltä saa sitä teidän himoitsemaa isoa mustaa makkaraa.

      • reija5

        Joo niillä on valtavat johnsonit


    • kana123445566

      En lukenut muita kommentteja ja mielestä ei ole todellakaan säälittävää matkustella yksin! Vaatii vaan paljon rohkeutta ja varovaisuutta.

      • ...

        Miten niin vaatii rohkeutta??? Säälittävää ylensä kysellä noin tyhmiä kysymyksiä. Nyhveröt jääköön kotiin.


    • Tekijä ei maksa

      Vaarallista NAISELLE erityisesti. - Ja riskikohteena koko maailma!

    • Yksin paras

      Joo ei todellakaan ole säälittävää, muualla maailmassa tutustuu paljon helpommin ihmisiin kuin suomessa. Olen aina tykännyt matkustaa yksin, tosin joku pakettimatka voi olla kiva tehdä myös muiden kanssa. Useimmiten en harrasta kuitenkaan pakettimatkailua.
      Kun olet yksin, etkä suuntaa huomiotasi vain matkakumppaniisi, tutustut aivan varmasti moniin ihmisiin ja ihmiset lähestyvät myös helpommin sinua.
      Maailmassa on niin paljon kohteita, että on vaikea suositella mitään, kun ei tiedä sinun mieltymyksiäsi. Kehottaisin kuitenkin välttämään turistikohteita. Jos Euroopassa matkustat, Aloita Italiasta....siitä sitten saksaan ja ranskaan pääsee junalla helposti. Pakettimatkoja en osaa suositella....ehkä joku kaukomaa siinä tapauksessa.

    • Minusta sinkku matkalla on vähemmän säälittävä kuin kotonaan: käyttää sentään vapauttaan tavalla joka on sillä hetkellä mahdollista.

    • Nauti kun vielä voit

      Kun se puoliso tulee kuvioon, saati lapset, sitten alkaakin kunnon kädenvääntö mitä tehdä minne mennä.
      Muutenkin, ennen lapsia kannattaa käydä ne paikat läpi mitkä on sitten lasten kanssa vaikeita. Ei tarvitse katua myöhemmin. Eli kunnon seikkailuja! Pyöräretki Himalajalla friendship highwaylla, rinkkaretkiä esim. Thaimaassa, Etelä- Amerikassa jne..
      Etsit vain googlesta hakuja sanoilla "nainen yksin matkustus", "Women travelling alone".

    • Ilmastonmuutos!

      Lopettakaa tyhjänpäiväinen matkustelu!
      Ottakaa polkupyörä allenne ja polkekaa niin pitkälle kuin jaksatte.

    • Fuck Inter

      Suosittelisin Inter Milanin stadionia, ei varmasti tarvitse olla sekuntiakaan yksin puutteessa olevien natsisikojen vyöryessä päälle joka suunnasta.

    • sadlakjs

      Ei ole säälittävää, monet matkustelevat yksin. Kaupunkilomat ovat tosi jees, niissä ei erotu mitenkään. Turkki, Tunisia, Marokko ym. muslimimaat ovat asia erikseen niissä kannattaa olla varovainen. Aloita vaikka kaupunkilomasta niin saat kipinän matkustamiseen.

    • suosittelen

      Pyongyang Korean demokraattisessa kansantasavallassa on aika hyvä paikka

    • Pp56

      Mitähän tuo tarkoittaa, tuo aloitus?
      Olen 56-v. nainen ja tykkään matkustella yksin, mikä siinä olisi säälittävää.
      Olen kyllä muutamia tarjousmatkojen tarjoajaa informoinut siitä, että yksin matkustavat haluaisivat myös käyttää/saada tarjouksia. Mielestäni meitä aliarvioidaan.
      Ja mitä tarkoittaa seuran saaminen? Taatusti saa kaikenmoista seuraa, jos haluaa. Luulisin, että joka paikassa.

    • Riippuu mitä haet....jos miestä niin vaikka Turkki,,yäk... mut yksin voi mennä minne vaan mielestäni, ja seuraa saa aina jos tahtoo, jos vaan ny saa suunsa auki.

    • Aikuistu

      Miten säälittävää on olla niin riippuvainen muista ihmisistä, että ei voi eikä osaa tehdä mitään yksin?

      • sääl,sääl...

        No niinpä! Olikohan provo koko aloitus...


      • kalevikojo

        Mitään? Aloittaja kysyy nyt matkustamisesta eikä muusta. Hitostako te tiedätte hänestä yhtään mitään. Hiton typerät puupäät.


    • sinkku mies

      Croatia ja Slovenia on kivoja paikkoja. loydat kylla seuraa.

      saalittavampaa on olla yksin Suomessa. nauti reissuista ja elamasta

    • reissu-Joonas

      Minä olen mies ja kommentoin tähän "yksin matkustelu"-asiaan vaan sen että minua ärsyttää se kun esim lentokoneessa ja viimeistään majoituspaikassa joku ihmettelee että "mites sä yksin matkustat". Ne on yksin matkustelussa lähes ainoat varjopuolet! Osaan jopa yksin käydä syömässä, tosin joskus on löytynyt ihan kiva ruokailuseura. Muuten tykkään kun saa mennä ihan oman mielen mukaan. Tai olla menemättä mihinkään jos haluaa vaan olla ja katsella:=)

      • yksin matkustelu

        ei ole omalle kohdalle koskaan kaynyt noin. aina matkustellut yksin. Canada, Kiina, eurooppa jne.


      • outo juttu

        Olen matkustanut 10 maassa yksin eikä koskaan ole kukaan ihmetellyt että miksi matkustan yksin. Vaikea kuvitella edes tilannetta jossa näin pääsisi käymään. Ei kukaan ventovieras ainakaan ala sitä kyselemään eikä myöskään satunnainen juttukaveri. Lähes absurdia.


    • LIF

      ''Mitä kohteita suosittelette sinkkunaiselle?''

      Arabimaat ja Afrikka tulee ensimmäisenä mieleen. Somalia on ehdoton ykkönen.

    • Setämies666

      En ymmärrä ensimmäistä kysymystäsi ollenkaan. Matkustelu yksin olisi jotenkin säälittävää...? Jaa niinku häh? Miksi matkustelu tai muukaan harrastaminen vaatisi välttämättä kaveria?

      Suosittelen sinulle niitä kohteita, joissa olet aina halunnut käydä. Yksin reissatessasi saat mennä juuri sinne minne tahdot ja olla siellä niin pitkään kuin haluat.

      Tietenkin matkaseura olisi varmaan mukavaa, mutta ei välttämättöntä. Jos aina tekee niinkuin muut tai jää odottelemaan muita, oma elämä voi jäädä elämättä.

    • Niiiiiina

      Lähde jonkun organisaation välityksellä jonnekin päin maailmaa. 4h:n IFYE vaihto ihan super jees, kesätöitä pohjoismaista Nordjobb extra super hyper loistava, vapaaehtoistyö allianssi, ja mitä muita. Suosittelen, saa kummasti lomasta erilaisen ja rutkasti kokemuksia kun on normi lomailun lisäksi jotain "tekemistä" ja saa uusia kavereita ympäri maailmaa.

    • säälin sua

      No kyl on, ihmiset kattoo kumauksen mikäs horatsu toiki on !

    • vanha rouva

      Koko kysymys on säälittävä

    • 12+20

      En minä ainakaan sinua säälisi. Tällaisenko vastauksen halusit kuulla? :)

    • lskl

      Itse olen sinkkunaisena matkustellut paljonkin yksin juuri samasta syystä kuin ketjun aloittajakin eli ei vaan ole niitä matkustuskavereita.Se on hyvä, että saa mennä omalla aikataululla ja voin sanoa , että ihmiset ottavat helposti kontaktia yksinäiseen ihmiseen eli ainakin itse olen saanut seuraa matkalla aina joskus. Pidän kyllä itse omin toimin järjestetystä matkasta enemmän kuin seuramatkasta, koska seuramatka on liian valmiiksi suunniteltu ja yksin matkustelu omalla suunnitelmalla tuntuu enemmän seikkailulta. Varovaisuus on kuitenkin aina tärkeää eli pidä itsestäsi huolta! Kohdemaahan kannattaa aina vähän tutustua etukäteen tarkemmin jonkun matkaoppaan kautta niin saa hyvin tietoa nähtävyyksistä ja paikallisesta kulttuurista muutenkin.

      Omalla kohdallani parhaimmat matkakohteet ovat olleet lontoo, Amsterdam ja Rooma. Amsterdan on ihan huippu!

    • mies 48

      Ei mitään säälittävää lähteä yksin matkalle Parempi on matkustaa yksin kuin jonkun kannsa ei tarvitse huolhtia kenestäkään.Itse pyörin yksin Kaukomatkoilla 6-8 viikkoa kerran vuodessa,Olleen matkustanut yksin jo 5 vuotta,nainen Nainen voi mennä ihan samoihin paikkoihin kuin miehet,Itse olen lähdössä Venäjän halki junalla Kiinan

    • Nowdxkk

      Säälittävämpää on se, jos ei missään nimessä uskalla matkustaa yksin. Tällaiset ihmiset eivät yleensä pysty tekemään yksin mitään muutakaan...

      • sitä mä vaan ihmette

        Hyvä pointti. Miksi ylipäätään muuten pidetään jotenkin säälittävänä, jos menee yksin baariin, keikoille, matkustaa jne. mitä vaan. Jokaisesta yksin lähtemisestä löytyy kysymys menetkö, uskallatko ja onko säälittävää. Mutta kukaan ei kysy että eikö ole säälittävää, jos haluaa lähteä ulos, mutta on niin riippuvainen kavereistaan ettei edes keikkaa voi lähteä kuuntelemaan jos ei ole tukijoukkoja. Eikö ole säälittävää, jos ei edes elokuvaa uskalla mennä yksin katsomaan: aina pitää olla joku todistamassa miten erinomainen olen kun en koskaan ole yksin. Eikö ole vähän säälittävää, että maailmassa on 7 miljardia ihmistä, mutta pakkohan se olisi suomesta joku raahata mukanaan koska ei siellä varmaan ketään ole.

        Vähän nyt samalla tavalla liioiteltu, mutta eikö se ole säälittävää, jos ei mitään pysty tekemään itse, yksin, siksi että itse haluaa?
        Ihmettelen siis vaan sitä, että kukaan ei pidä säälittävänä pahintakaan roikkujaa eikä sitä nyssyä joka jää sitten kotiin, jos ei kaverit pääse, mutta yksin menevä ja tekevä olisi jotenkin säälittävä?! Kun hän on itsenäinen, rohkea, osaa mennä, päättää, tehdä, nauttia yksinlostakin, luottaa tapaavansa muita, tutustuu uusiin ihmisiin jne. jne. jne.
        Mikä siitä yksin tekemisestä ja menemisestä tekee säälittävää?


      • panna limakalwo

        vihaan matkustamista - vihaan matkustamista - vihaan matkustamista - vihaan matkustamista - vihaan matkustamista - vihaan matkustamista - vihaan matkustamista What? Unnderstanding


      • Twelve points
        sitä mä vaan ihmette kirjoitti:

        Hyvä pointti. Miksi ylipäätään muuten pidetään jotenkin säälittävänä, jos menee yksin baariin, keikoille, matkustaa jne. mitä vaan. Jokaisesta yksin lähtemisestä löytyy kysymys menetkö, uskallatko ja onko säälittävää. Mutta kukaan ei kysy että eikö ole säälittävää, jos haluaa lähteä ulos, mutta on niin riippuvainen kavereistaan ettei edes keikkaa voi lähteä kuuntelemaan jos ei ole tukijoukkoja. Eikö ole säälittävää, jos ei edes elokuvaa uskalla mennä yksin katsomaan: aina pitää olla joku todistamassa miten erinomainen olen kun en koskaan ole yksin. Eikö ole vähän säälittävää, että maailmassa on 7 miljardia ihmistä, mutta pakkohan se olisi suomesta joku raahata mukanaan koska ei siellä varmaan ketään ole.

        Vähän nyt samalla tavalla liioiteltu, mutta eikö se ole säälittävää, jos ei mitään pysty tekemään itse, yksin, siksi että itse haluaa?
        Ihmettelen siis vaan sitä, että kukaan ei pidä säälittävänä pahintakaan roikkujaa eikä sitä nyssyä joka jää sitten kotiin, jos ei kaverit pääse, mutta yksin menevä ja tekevä olisi jotenkin säälittävä?! Kun hän on itsenäinen, rohkea, osaa mennä, päättää, tehdä, nauttia yksinlostakin, luottaa tapaavansa muita, tutustuu uusiin ihmisiin jne. jne. jne.
        Mikä siitä yksin tekemisestä ja menemisestä tekee säälittävää?

        Sinähän paasaat ihan niin kuin minä. Ja asiaa.


      • 7+16
        sitä mä vaan ihmette kirjoitti:

        Hyvä pointti. Miksi ylipäätään muuten pidetään jotenkin säälittävänä, jos menee yksin baariin, keikoille, matkustaa jne. mitä vaan. Jokaisesta yksin lähtemisestä löytyy kysymys menetkö, uskallatko ja onko säälittävää. Mutta kukaan ei kysy että eikö ole säälittävää, jos haluaa lähteä ulos, mutta on niin riippuvainen kavereistaan ettei edes keikkaa voi lähteä kuuntelemaan jos ei ole tukijoukkoja. Eikö ole säälittävää, jos ei edes elokuvaa uskalla mennä yksin katsomaan: aina pitää olla joku todistamassa miten erinomainen olen kun en koskaan ole yksin. Eikö ole vähän säälittävää, että maailmassa on 7 miljardia ihmistä, mutta pakkohan se olisi suomesta joku raahata mukanaan koska ei siellä varmaan ketään ole.

        Vähän nyt samalla tavalla liioiteltu, mutta eikö se ole säälittävää, jos ei mitään pysty tekemään itse, yksin, siksi että itse haluaa?
        Ihmettelen siis vaan sitä, että kukaan ei pidä säälittävänä pahintakaan roikkujaa eikä sitä nyssyä joka jää sitten kotiin, jos ei kaverit pääse, mutta yksin menevä ja tekevä olisi jotenkin säälittävä?! Kun hän on itsenäinen, rohkea, osaa mennä, päättää, tehdä, nauttia yksinlostakin, luottaa tapaavansa muita, tutustuu uusiin ihmisiin jne. jne. jne.
        Mikä siitä yksin tekemisestä ja menemisestä tekee säälittävää?

        Suomalainen menee usein lammasmaisesti lauman mukana monessa asiassa, niin tässäkin. Ei uskalleta ajatella omila aivoilla ja toimia itsenäisesti


      • Pieni ero

        Yleensä tällaiset ihmiset elävät yksin ja kantavat koko vastuun elämästään yksin. Siinä sulle pystymistä. Mikä ihme uroteko on tehdä joku matka yksin?


      • 10+3
        sitä mä vaan ihmette kirjoitti:

        Hyvä pointti. Miksi ylipäätään muuten pidetään jotenkin säälittävänä, jos menee yksin baariin, keikoille, matkustaa jne. mitä vaan. Jokaisesta yksin lähtemisestä löytyy kysymys menetkö, uskallatko ja onko säälittävää. Mutta kukaan ei kysy että eikö ole säälittävää, jos haluaa lähteä ulos, mutta on niin riippuvainen kavereistaan ettei edes keikkaa voi lähteä kuuntelemaan jos ei ole tukijoukkoja. Eikö ole säälittävää, jos ei edes elokuvaa uskalla mennä yksin katsomaan: aina pitää olla joku todistamassa miten erinomainen olen kun en koskaan ole yksin. Eikö ole vähän säälittävää, että maailmassa on 7 miljardia ihmistä, mutta pakkohan se olisi suomesta joku raahata mukanaan koska ei siellä varmaan ketään ole.

        Vähän nyt samalla tavalla liioiteltu, mutta eikö se ole säälittävää, jos ei mitään pysty tekemään itse, yksin, siksi että itse haluaa?
        Ihmettelen siis vaan sitä, että kukaan ei pidä säälittävänä pahintakaan roikkujaa eikä sitä nyssyä joka jää sitten kotiin, jos ei kaverit pääse, mutta yksin menevä ja tekevä olisi jotenkin säälittävä?! Kun hän on itsenäinen, rohkea, osaa mennä, päättää, tehdä, nauttia yksinlostakin, luottaa tapaavansa muita, tutustuu uusiin ihmisiin jne. jne. jne.
        Mikä siitä yksin tekemisestä ja menemisestä tekee säälittävää?

        Hieno ajatus edellisillä,
        ehkä sitten kuolinvuoteella voi itkeä, kun ei koskaan elämässään mihinkään uskaltanut lähteä yksin...


      • Lonely rider
        sitä mä vaan ihmette kirjoitti:

        Hyvä pointti. Miksi ylipäätään muuten pidetään jotenkin säälittävänä, jos menee yksin baariin, keikoille, matkustaa jne. mitä vaan. Jokaisesta yksin lähtemisestä löytyy kysymys menetkö, uskallatko ja onko säälittävää. Mutta kukaan ei kysy että eikö ole säälittävää, jos haluaa lähteä ulos, mutta on niin riippuvainen kavereistaan ettei edes keikkaa voi lähteä kuuntelemaan jos ei ole tukijoukkoja. Eikö ole säälittävää, jos ei edes elokuvaa uskalla mennä yksin katsomaan: aina pitää olla joku todistamassa miten erinomainen olen kun en koskaan ole yksin. Eikö ole vähän säälittävää, että maailmassa on 7 miljardia ihmistä, mutta pakkohan se olisi suomesta joku raahata mukanaan koska ei siellä varmaan ketään ole.

        Vähän nyt samalla tavalla liioiteltu, mutta eikö se ole säälittävää, jos ei mitään pysty tekemään itse, yksin, siksi että itse haluaa?
        Ihmettelen siis vaan sitä, että kukaan ei pidä säälittävänä pahintakaan roikkujaa eikä sitä nyssyä joka jää sitten kotiin, jos ei kaverit pääse, mutta yksin menevä ja tekevä olisi jotenkin säälittävä?! Kun hän on itsenäinen, rohkea, osaa mennä, päättää, tehdä, nauttia yksinlostakin, luottaa tapaavansa muita, tutustuu uusiin ihmisiin jne. jne. jne.
        Mikä siitä yksin tekemisestä ja menemisestä tekee säälittävää?

        Yksin tekemisessä ja matkustamisessa (tässä) on ne hyvät ja huonot puolensa, kuten kaikessa. Ja hyvinhän niitä täällä onkin lueteltu. Yksin on vapaa tekemään mitä haluaa ja seuraakin ehkä saa aivan eritavalla kuin jos matkustaisi ystävän kanssa (ainakin jos on vastakkaista sukupuolta). Mutta toisaalta kyllä hyvässä seurassakin matka taittuu kivasti. :). Itse olen jo sen verran paljon yksin matkustellut, että vaihtelu virkistäisi ja kiva olisi lähteä kaksinkin tai porukalla jonnekin.

        Jokainen taplaa tavallaan, ja aikaa aikaa kutakin. Kaikessa jotakin hyvää ja ehkä puolestaan sitä ns. huonoakin. Matkustelu ylipäänsä kuitenkin avartaa - yksin, kaksin tai isollakin porukalla :). Yksinmatkustavana naisena kuitenkin ne riskit ehkä suuremmat, täytyy pitää siitä turvallisuudestakin huolta.

        Kyllä yksin tekevä osoittaa myös rohkeutta minunkin mielestäni. Yksin tekeminen osoittaa minusta myös sen, että tulee toimeen myös itsensä kanssa :). Yksinäisyys on ehkä vaikeaa, yksi vaikeimmista asioista monelle. Tosin riittävän erakoitumisen jälkeen myös seurassa olo voi koitua vaikeaksi paikaksi monelle.


    • lalllllaaa

      Somaliaan

    • tintti6

      Rodosta teitenkin.
      Saa seuraa kun haluaa, mutta jos ei, saa olla rauhassa.
      Siellä naista kohdellaan kivasti.
      Eikö ole mitään huutelijoita kokoajan perässä, niinkuin jossain Turkissa.
      Tintti

    • Reissupecka
    • Gambiaan vaan, kyllä mustat miehet hoitelevat jokaisen naisen joka koneesta tulee.. toivotan onnea :)

    • Puuhamaa ja Visulahti tollaselle horolle passaa:)

      • horohoro

        Älykkyytesi on käsin kosketeltavaa,älä ikinä muutu,pääset pitkälle elämässäsi keskustelutaitosi avulla.


    • tottakai yksin

      Itse saan yksin matkustamisesta isoimmat kiksit. Viimeksi hostellissa tapasin singaporelaisen, mallin töitä tehneen lentoemännän, jonka kanssa vietin yhden ikimuistoisen päivän eräässä keski-euroopan kaupungissa. Nykyään pidetään yhteyttä fb:n välityksellä.

      Että se siitä yksinmatkailun säälittävyydestä! Ihmisiä ulkomailla ei voisi vähempää kiinnostaa edes pohtia, matkustaako joku yksin. Järjetön ajatuskin mielestäni...

    • on se noloa oikeesti

      On todella noloa matkustaa yksin, ihan kauheeta, järkyttävää....mieti nyt mitä ne muutkin ajattelee...siis ihan kaikki muut....todella katastofaalista ja super noloa.

      En ole ikinä kuullut mitään niin noloa kuin matkustaa....yksin....

    • ....................

      Ei vaan rohkeaa!!!
      Sinkkuna, jos ja kun satut löytämään kivaa seuraakin, sinun ei tarvitse huolehtia, jääkö matkaseurasi yksin vaan voit keskittyä uuteen tuttavuuteesi täysillä.
      Muista olla kuitenkin myös varovainen. Kaikki ihmiset, eivät ole kilttejä. Mutta juuri tuostakin syystä olet rohkea, kun uskallat lähteä yksin matkaan. Go girl!

      • hyvää matkaa

        Ei ole säälittävää. Hyvin löytyy seuraa retkiltä ja museoissa on kiva käydä. Yöaikaan en liiku. Olisi moni maa jäänyt näkemättä, jos olisin kavereita odotellut. Ovat tyhjätaskuja, ja minunkin on lähdettävä viikon varoitusajalla, mutta viikko on maksimi. Kauempaa ei jaksa.


      • ...
        hyvää matkaa kirjoitti:

        Ei ole säälittävää. Hyvin löytyy seuraa retkiltä ja museoissa on kiva käydä. Yöaikaan en liiku. Olisi moni maa jäänyt näkemättä, jos olisin kavereita odotellut. Ovat tyhjätaskuja, ja minunkin on lähdettävä viikon varoitusajalla, mutta viikko on maksimi. Kauempaa ei jaksa.

        Ai niin. U.S.A ja Barcelona on hyvä. Rantakohteita välttelisin.


    • go to the SENEGAL

      tutkimuksen mukaan senegalilaisilla miehillä on isoin elin

      • juippi45

        Seneganilainen nainen on sanonut mulle ja pari muutakin mustaa naista afrikasta, että "mahtuuko tuo sisään?" heh..heh...ei tarvi matkustaa senegaliin jos isoa haluaa...


      • almah
        juippi45 kirjoitti:

        Seneganilainen nainen on sanonut mulle ja pari muutakin mustaa naista afrikasta, että "mahtuuko tuo sisään?" heh..heh...ei tarvi matkustaa senegaliin jos isoa haluaa...

        Joo, mut sit mä heräsin, vedin kissan käymään ja päästin kellon ulos.


    • REKKA MIES 47V

      MEIKÄLÄISEN SÄNKY ON HYVÄ MATKA KOHDE . OLEM KÄYMNYT ELÄMÄM KOULUN !!! TYÄMIES ISOLLA ÄMMÄLLÄ. NYT RIITAN KAHVILAAN MUNKILLE MUIDEN TOSI MIESTEM KANSSA

      OSATN HUOMENNA PERJANTAI PULLON

    • Aikansa kutakin

      Itse tykkään olla kotona. Moni pitää sitä säälittävänä. Aikansa kutakin. Nuorempana tuli reissattua. Nyt ei ole rahaa eikä matkaseuraa, mutta ei se kauheesti haittaa. Hassua muuten, että moni mies kuvittelee, että yksinmatkaava nainen on jotenkin erityisesti seksiseuraa vailla.

    • EHDOTTOMASTI ..

      SIPERIAN ERÄMAAT !!

      Pakollisena vaihtoehtona Pohjoisnapa.

    • 616

      >Ei ole parisuhdetta eikä ketään kaveria joka tahtoisi matkustella. Miten säälittävää olisi yksi lähteä matkoille?

      En oikein ymmärrä, miten tällä on mitään tekemistä säälin kanssa.

      >Löytääkö seuraa miten helposti?

      Joo, esim. http://www.couchsurfing.org/ - sieltä löytyy matkakumppani, ihmisiä joita voit tavata matkakohteessa ja mahdollisesti myös joku, joka majoittaa sinut.

      >Mitä kohteita suosittelette sinkkunaiselle?

      Joku Euroopan maa voi olla helppo askel matkailuun, esim. Saksa, Ranska, Itävalta, Yhdistynyt Kuningaskunta, Hollanti... En suosittele äärimuslimimaita.

    • cfhftgj

      Ainut, toistan: AINUT, syy naispuoliselle lähteä yksin ulkomaille matkoille on joko seksiseura tai ukon hakeminen Suomeen. Mitään muuta syytä ei ole.

      Siksi yksin matkustelu mielestäni on säälittävää ja osoittaa naisille tyypillistä "gold-digger" asennetta.

    • iteootti

      Ei missään nimessä pidä ottaa täältä matkaseuraa .. Roikkuu vaan perässäsi etkä voi katella siellä avoiminn silmin ympärilleen ... Lomakohteesta on helppo löytää seuraa siellä ollaan lomalla ,Ei työhuolia pikkusen rohkasua ja paljon illan viettoa .......... Kyllä sieltä seuraa löytyy ........... ( cfhfgj ) ELä syytä naisia ite oot varmaan juuri noiden samojen syiden takia Ranta lomilla

    • Oon itse vähän yli kolmekymppinen sinkkumies ja mulla on ihan sama ongelma.

      Ei ole tullut koskaan yksin mihinkään lähdettyä, kun tuntuu aina niin siltä, että siihen yksin matkustamiseen suhtaudutaan niin hirveän negatiivisesti.

      Olisin itse halunnut josku nuorempana lähteä vaikka yksin ulkomaan matkoille, mutta ei vaan sitten tullut koskaan lähdettyä mihinkään, kun tuntui nin siltä, että muut ihmiset pitävät sitä säälittävänä, jos nuori mies yksin matkustelee.

      Nyt siitä yksin lähtemisestä on vaan tullut koko ajan tässä vuosien aikana vaikeampaa, joten enää en edes haluaisi lähteä yksin mihinkään. Mutta olisin kyllä valmis lähtemään ulkomaille, jos sitä mukavaa matkaseuraa löytyisi.

    • kuka osaa kertoa

      Kertokaa, mihin 80v mummeli sinkku voi matkustaa, missä on kaikkea sitä mitä mummeli vielä haaveilee, rauhaa, seuraa, iloa , mukavaa oloa, raitistailmaa, aurinkoa , turvallisuutta, hyvää ruokaa, mukavat huomeet, hoitoja tarvittaessa,

    • Ylläripylläri

      Suosittelen Kaisaniemen puistoa. Loma tulee halvaksi ja saat sieltäkin sen mitä kaipaat.

    • skördä

      Rodokselle ja reidet levälleen, niin et saa liikaa rusketusta ja tuliaisina suomen veronmaksajille tympeä äpäräkakara VAI MITÄ.

      • ihmeitten aika ei -

        ole ohi näköjään hah hah haaaa,,



        skördä

        meinaatko että 80 v mummeli tulee raskaaksi lomallaan, ja tuo äpärän tullessaan, sali mun nauraa hah ha h haaaaaa


      • skördä
        ihmeitten aika ei - kirjoitti:

        ole ohi näköjään hah hah haaaa,,



        skördä

        meinaatko että 80 v mummeli tulee raskaaksi lomallaan, ja tuo äpärän tullessaan, sali mun nauraa hah ha h haaaaaa

        aina minä hanskaanvetävä suomijuntti saan yhden mummelin hyvälle tuulelle


    • kamppiagamppia

      Gambia

    • läpi paistaa

      Näin monta vastausta Suomi24-trolliin? Oikeastiko?

    • ???

      Hyvä kauppa sinkkunaiselle? Siis sellainen ettei siellä ole pelkästään pitsivatteita, tarkoitan siis hieman kaikkea, mutta hieman enemmän naisten kuin miesten kauppa.

    • hippulainen

      Olen reissannut jonkun verran yksin. Mieluummin yksin kuin huonossa seurassa! Suosittelen aluksi Euroopan maita, joissa et erotu paikallisväestöstä. Itse olen pitänyt valtavasti esim. Iso-Britanniasta, Irlannista, Pohjoismaista ja Sveitsistä. Ensinmainitut ovat helppoja aloituskohteita kielen takia. Pubeissa tutustuu ihmisiin kyllä, jos haluaa juttuseuraa. Kannattaa majoittua esim. B&B paikoissa, jotka ovat keskustan ulkopuolella ihan tavallisilla asuinalueilla, joten kun käyt sellaisen alueen pubeissa, niin taatusti näet aitoa tavallista elämää eikä mitään turistirysiä.

      Valitse sateiset päivät museoiden ja nähtävyyksien kiertelyyn, mutta varaa aikaa myös kahvilassa istuskeluun, luonnon ihailuun ja esim. Lontoossa punaisella bussilla ajelemiseen. Julkisilla kulkuneuvoilla pääset Lontoon/Dublinin jne ulkopuolellekin.

      Jos olet kokematon matkailussa, niin suosittelen aluksi valmispakettimatkaa, joita kotimaiset matkatoimistot myyvät.

      Riippuu myös kielitaidosta, että missä reissaa. Esim. Ranskan maaseudulla puhutaan tosi huonosti englantia ja ruokalistat ovat vain ranskaksi jne. Tietenkin aina pärjää elekielelläkin, mutta siinä ei kauheasti kuulumisia vaihdeta muiden kanssa, jos yhteinen kieli puuttuu.

      Et kertonut, että mitä tarkoitat seuralla. Jos seura pitää olla miespuolista, niin parhaiten se kai onnistuu Turkin turistialueilla, Gambiassa, Tunisiassa ja muissa ei-EU-maissa, joissa on kova hinku saada EU-alueelta tyttöystävä ja päästä pois köyhästä kotimaasta. Minulla ei ole näistä maista omakohtaista kokemusta kylläkään.

    • Ymmärrystä

      Asiallinen kysymys aloittajalta jonka tilanteeseen pystyn samaistumaan jossain määrin itsekin. Olen 40 sinkkumies ja olen matkustellut paljon sekä yksin, kaksin että porukoissa. Nuorempana yksin matkustaminen ei tuntunut mitenkään pahalta, vaan päinvastoin omasta vapaudesta pystyi ottamaan ilon irti. Ihan niin kuin normaalista sinkkuelämästä muutenkin. Myönnän silti että monesti nimenomaan matkustaessa tulee jotenkin yksinäinen ja orpo olo, vaikka kotona sinkkuus on ihan oma valinta eikä vaivaa mieltä millään tavalla. Olen silti tyytyväinen, että nekin matkat tuli tehtyä. Monta hienoa paikkaa olisi muuten jäänyt näkemättä ja kokemusta kokematta.

      Mutta totta on se mitä moni on täällä jo sanonutkin, että yksinäistä ei lomamatkamarkkinoilla kohdella ihan tasavertaisesti. Kaksi henkilöä yhdessä on aina se oletus, vaikka sinkkuja on Suomessa pilvin pimein. Yksinäisen huoneet ja paikat ovat paitsi kalliimpia, niin kuten sanottua ikävä kyllä monesti myös niitä huonoimpia.

      Viimeisen yksin tehdyn lomamatkan jälkeen (äkkilähtönä ostettu pakettimatka kahden hengen huoneessa, ilman sinkkualennusta) ei ole enää edes tehnyt mieli lähteä reissuun yksin. Ehkä pahin reissaamisnälkä on jo tyydytetty, vaikka toki vielä on monia sellaisia paikkoja joissa olisi kiva joskus käydä. Ehkä iän myötä osaa myöskin arvostaa toisen ihmisen tuomaa turvallisuutta, ja puhtaan seikkailun sijaan haluaisi jakaa kokemuksia juttelemalla toisen ihmisen kanssa jo ihan paikan päälläkin.

      Että tämä tällaiselta "ymmärtäjältä". En kuitenkaan muuta neuvoa osaa antaa kuin rohkaista lähtemään vaikka yksin, jos matkalle mieli tekee ja mahdollisuus on lähteä.

    • OhAfrica

      Suosittelen Gambiaa. Siellä on lämmin, eksoottinen ympäristö, ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä, tosin joskus vähän liiankin tuppautuvia, mutta esim. "ehkä myöhemmin"-vastaus tehoaa kummasti. Ruoka ja juoma on halpaa ja ostokset myös kunhan osaa tinkiä ja etsiä oikeilta marketeilta. Gambia on hyvä paikka yksin matkustavalle juuri ystävällisten ihmisten takia kun keneltä tahansa voi kysyä neuvoa tai opastusta tai lähes mitä vain.

    • verkka sepa

      naimata paras. itsekoe on araas - on mailmanmatkaaja .... kangeklla litisee, lätisee

    • niinkö?

    • reDff

      Olin pohjoiskoreassa ja siellä oli mahtavaa, en olisi ikinä uskonut
      mutta kun olen itse kokenut...nyt uudelleen 6 kuukauden päästä.

    • reDff

      Olin pohjoiskoreassa ja siellä oli mahtavaa, en olisi ikinä uskonut
      mutta kun olen itse kokenut...nyt uudelleen 6 kuukauden päästä.

    • seikkailua kehiin

      sääli on huono matkaseura kelle vaan!Olen matkustellut paljon yksin (nainen) ja riippuu tietysti omasta käytöksestäkin kuinka voi käydä eli ei kännissä ym hölmöilyä!Yksin kun matkustaa siinä on seikkailun makua kerrakseen,paras paikka oli ehdottomasti Israel!

      • nasta meininki

        Mielummin yksin kuin jonkun mielipuolen matkaseurana. Sellanenkin on tullut koettua. Onneksi pääsi äkkiä kotiin. Ikinä en voisi matkustaa mihinkään parveketupakoijan kanssa.


    • lomailija 63

      Kaupunkikohteet ovat tietysti oma lukunsa tai rantalomakohteet. Ensinmainituista suurissa, ympäri vuorokauden elävissä kohteissa kuten Lontoo, Pariisi tai New York, löytää varmasti tekemistä. Jälkimmäisissä voi helposti hakea lomaromanssiakin, jos sellaista kaipaa. Ymmärsin kuitenkin, että kyse on muusta. Oletko pyöräretkeillyt? Se on yksi rentouttavimmista tavoista viettää aikaa parhaassa seurassa.

      Jos unohdetaan kuukausien extreme matkat ympäri maailmaa, niin pienellä panostuksella saa kaluston, jolla voi ajaa sekä kotimaassa että ulkomailla pitkästä viikonlopusta pariin kolmeen viikkoon. Maisemat vaihtuvat mukavan rauhallisesti ja näkee paljon enemmän kuin esimerkiksi automatkalla.

      Jos pyöräretkeily ei ole tuttua, niin esimerkiksi reitti Turku - Ahvenanmaa - Tukholma alue on helppoa ajettavaa ja varsinkin Ahvenanmaalla ja Ruotsissa liikennekulttuuri ottaa pyöräilijän huomioon.

      http://www.alandstrafiken.ax/sv/karta

      Retkeillä voi joko retki- tai maantiepyörllä. Ns. luottokorttimatkailu on nykyään muodissa. Varustus on kevyt ja yövytään hotelleissa sekä syödään ravintoloissa. Toki tien päällä on paljon perinteisiä pyöräilijöitä, joilla on raskaat, kaiken kattavat varusteet. Pahimpaan sesonkiin kannattaa luottokorttimatkailijan joko pitää telttaa mukana varalta tai varata majoitukset ennakkoon.

      Osmo Soininvaara kirjoitti hyvän kirjan pyörämatkailusta muutama vuosi sitten.

      http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=951851321X

    • älä häpeä yhtään

      Miksi ei yksin voisi lähteä, nykyisin on paljon sinkkuja ja ei se parisuhteessa olokaan herkkua ole,ainakaan matkoilla,usein silloin tulee riitaa.

    • perheellinen yksin

      Yksin matkustaminen ei ole vain sinkkujen juttu. Itse olen perheellinen ja kaipaan välillä sitä, että saan matkustaa yksin. Ja aina silloin tällöin reissuun tuleekin lähdettyä itsekseen. Se on se täydellinen vapaus mennä ja tehdä ihan itse. En hae yhden illan enkä pitemmän ajan suhteita. Joillekin voi olla käsittämätöntä, että toiset oikeasti nauttivat matkustamisesta ilman sen kummempia taka-ajatuksia. Jotkut ihmetetlevät, toiset kadehtivat, että menen yksin. Mutta mitäpä sitä elämään muiden ihmisten mielen mukaan, menee aika rajoittuneeksi elämä, jos sitä miettii.

      Moni nyt on tuonutkin nuo jutut esiin, mitä hyviä puolia yksinmatkustamisessa on; voit itse päättää mihin menet, milloin, mitä teet, missä käyt ja missä et. Ihan jo sekin asia, että itse tykkään kierrellä ja katsella aika paljon. Rasittavaa on ollut, jos on ollut matkaseuraa, joka ei enää jaksaisi kävellä, ei haluakaan katsomaan jotain juttua, istahtaisi mieluiten terassille tai jäisi hotelliin hengailemaan. Juttuseuraa kyllä löytyy, jos sitä haluaa. Itse asiassa yksin matkustettaessa on helpompi muidenkin lähestyä sinua kuin jos reissaajia olisikin kaksi. Sohvasurffaajien (couchsurfing) kautta voi myös sopia hengailukaveria. Välttämättä ei tarvitse majoittuakaan sohvasurffaajan luo, vaan tarjolla on myös ihan puhtaasti kahviseuraa, kaupungilla kiertelyyn seuraa jne. Yksin matkustaja joutuu kiinnittämään ehkä pikkuisen enemmän turvallisuuteen huomiota, mutta uskaltaisinpa väittää, että jos on sen verran fiksu, että pärjää reissussa yksin, niin osaa siihen turvallisuuteenkin kiinnittää huomiota.

    • Todella noloa

      On todella säälittävää matkailla yksin, koska muut heti kuitenkin huomaavat että olet yksin. Tai näin anakin eräs DarkFear meille jankuttaa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      607
      4448
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3489
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      149
      3165
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2439
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2275
    6. 246
      1810
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe