Teidän kokemuksia viiltelystä...?

-apua-

Tartteen apuu en pysty lopettaa viiltelyy vaik haluisin :/ kui vaikee teiän oli lopettaa ja onko teillä syitä että miks alotitte ? Ittelläni ei oo ees mitää syytä, mä vaa alotin...

23

1959

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ononnongn

      Mä rukoilen sun puolesta ystävä: ) Jumala on sun kanssas ja anto ihmisten pilkata, satuttaa, vahingoittaa ja lopulta tappaa oman poikansa, Jeesuksen, jottei kenenkää joka Häneen uskoo tarttis joutua kärsimään. Jeesuksen veri on sun puolestas vuodatettu: )

      • asd____.

        Perkeleen himo uskovaiset. :D


    • älä nyt vitun vammanen ittees viiltele.

      mene hoitoon ja vedä pää täytee lääkkeitä ja sitten lepositeisiin :)

    • Hei -apua-,

      ikävää kuulla viiltelystäsi, mutta hienoa että mietit keinoja sen lopettamiseksi.
      Vaikka toteat, ettei sinulla ollut mitään syytä aloittaa viiltelyä, kannattaa miettiä, mikä saa sinut aina toistamaan teon. Mieti asiaa suuremmassa mittakaavassa, mitä saavutat viiltämällä itseäsi? Arvista syntyy ajan myötä pysyviä jälkiä, onko teon aiheuttama tunne sen arvoista? Mieti asioita, joista nautit ja pyri keskittämään huomiosi ja ajankäyttösi niihin. Muutos tapahtuu aina pienin askelin.

      Tässä on yksi nettisivu, josta löydät hyviä avunläheitä: http://www.helsinkimissio.fi/?sid=442

      Mikäli haluat jutella asiasta, ovat esimerkiksi koulukuraattori ja opintopsykologi hyviä henkilöitä tilanteesi pohdinnalle.

      Paljon voimia lopettamiseen!

      Jyväskylän NettiSaapas

    • not good

      Viiltely on asia, jota oon katunu eniten tähän mennessä. Se alko pienistä jäljistä, mutta loppupeleissä oli pakko viillellä päivittäin, ja itsari pyöri mielessä. Viiltelevä ihminen ei ole täysin kondiksessa, se on totuus jonka tajusin. Oon vaan nimetön ihminen netissä, mutta lopeta viiltely, edes mun takia. Se vie mennessään, et kerkeä edes tajuta sitä. Lopeta se :( oot tarpeeks vahva tekemään sen päätöksen, ite viiltelin 1.5v ja lopetin sen silti.

    • Mulla ei ollu vaikeeta lopettaa. Otin niinku terottimesta sen vitun terän irti. sit ku joskus parin kk pääst mun isosisko(16w) alko siivoon mun yö pöytää ja löys sen terän nii se meni roskii.. eli ite oon nyt 14w ja olin sillon 13w. Alotin sen ku tuli hirvee masennus vanhemmista. voimia sinne:)

    • viiltelijä-99

      moikka, oon viillelly nyt vähän päälle vuoden. viime keväänä alotin ja ne jäljet mun rantees oli mattoveitsellä tehtyi aika pienii jälkii. kun kaveri huomasi ne niin se vaan naurahti... sitten meinasin kesällä sortua taas uudestaan viilteleen sitten syksyllä viiltelin taas, ja talvella myös jalkoihin. entinen poikaystäväni sanoi että jos en lopeta niin puhun jollekkin sun vanhemmille yms.... ei se sitä sitten koskaan tehny. kun erottiin niin viiltelin, palattiin yhteen, viiltelin silti jalkoihin jotta hän ei näkisi nitä. nyt keväällä en ole jalkoihin viillellyt mutta käsiin olen, ja kesällä olen viillellyt kanssa.... ja juuri äskön viiltelin. en ymmärrä, että jos minulla on vaikeaa niin asiaan ei puututa... olen ihastunut erääseen henkilöön ja hän tietää sen. hän tietää että olen viillellyt. kerron hänelle kaiken mutta hän ei halua mitään vakavaa meille. mutta minä haluan. en tahdo antaa periksi. rakastan juuri häntä, enkä ketään muuta! mutta siis en tahdo lopettaa. tiedän että tämä kuulostaa hullulta, mutta on jäänyt jo niin koukkuun, että en voisi edes ajatella lopettavani.... VITTU EI OIS KÍKINÄ PITÄNY TEHÄ NIITÄ EKOJA VIILTOJA!!!! OIKEESTI JOKA VITUN PUOLELLA, KUMMISSAKIN KÄSISSÄ JA JALOISSA ARPIA...... -.-'' KERTOKAA HETI MITÄ TEEN!! oon 14 vuotta, vanhempani ei tiedä että viiltelen... en tuu toipuun tästä koskaan. kun mulla oli poikaystävä, en viillellyt koska hän saisi tietää, nyt en ole kenellekkään tilivelvollinen asioistani ja olen vapaa viiletelemään. haluan poikaystävän!....

    • jepjepjepjepjepjep

      Tiiän et on vrmaa turha kehottaa suo puhuu jollekki tosta viiltelystäs, ku en itekkää pysty, mut oikeesti yritä ees... ittes puolesta, ennenku joku päivä teet viel jotai sellast ittelles, et joudut sairaalaa ja saat tikkejä kätees ja sillonha kaikki saa tietää emt... Et oo yksin ja luulen et sun vanhemmat tai joku muu luotettava tyyppi ymmärtäis suo...

    • voijjuma

      Mulla on vasemmassa kädessä muutama arpi, miksikö? No koska olin vittumainen ja ruma ipana joka halus huomiota, jota ei ollut saanut, eikä saanu viiltelyn jälkeenkään. Ihan perseestä koko juttu, kaduttaa. Olispa mulla ollut edes joku syy, eikä mikään NOIN, NYT TAIDAN LEIKKIÄ MASENTUNUTTA JOTTA SAISIN HUOMIOTA, D:<
      Arvet on siis jo kahden vuoden takaa, ja kirkkaasti näkyykin, vaikka tekohetkellä ei tullut edes verta. Kaduttaa ihan helvetisti mitä menin säätämään, olis kiva käyttää kesähelteellä jotain lyhythihaistakin.
      Älkää tehkö niinkuin mä, ellette halua selitellä kaikille mitä sun kädessä on, koska pelkkä "Ne on jotain vanhoja" ei riitä...
      Mikä teiniangsti mullaki on sillon ollu...

    • feel you

      olin noin puolivuotta sitten ihan samassa tilanteessa kuin sinä. oon nyt 15 vuotta ja viiltely on menny eikä oo tullakseen :) alotin perus masennuksen takia ja se vapautti stressin niin hyvin että halusin vaa jatkaa :/ no siit tuliki sit ongelma esim et vetäsin koulun vessas (kaverinkaa riitely...) valtimon auki ja eipä se sitte hyvin päättyny, ei siitä sen enempää. no alotin tupakoinnin ja viiltely vähänniinku jäi. JUU TIIÄN PAHATAPA ALKAA VIHATKO mut ei tullu muutakaa mielee, halusin vaa unohtaa viiltelyn ja joo kyllä, pilasin sillon mielummin keuhkoni kuin ranteeni mut tupakka jäi tos 4kk sitte pois kuvioista. suosittelen että varaat ajan nuorisotyöntekijälle/ terapeutille ja keskustelet heidä kans niin lupaan ja vannon että olo paranee. kaikkee hyvää sulle ja voimia

      • Helvetti lopeta tommonen

        KYLLÄ SÄ PYSTYT LOPETTAMAAN!!! Älä vaa ota sitä saatanan veistä kätee vaa jätät sen pöydälle! Lupaa ettet ota sitä vitu veistä kätee, lupaa mull! Kukaa ei pakota sua ottaa sitä veistä! Nyt avaa silmäs! Oon ite viillelly ja tää teksti kuulostaa tosi ilkeeltä, mutta en haluu olla ilkee.. Sillo ku mä viiltelin oisin halunnu et joku sanoo mullle tollee:) turha sääliminen lisää vaa sitä halua


    • kerro siitä :(

      Mä haluun sanoo sulle et, mee koulussa puhumaan opettajalle/kuraattorille/psykologille tai kerro jollekkin aikuiselle.. vaikka se on vaikeeta nii yritä.. ite sain kerrottuu niin et oli yks tyyppi johon luotin (aikuinen) vedin vaan hihan ylös, ja tyyli aloin itkee heti sen jälkee.. mutta kumminkin se ihminen ymmärsi mua! Ja jos sä kerrot jollekkin siitä et viiltelet, se helpottaa sun oloa ja jos todella haluut lopettaa viiltelyn niin sä kerrot!

    • motari

      enpä oo nii säälittävä et viiltelisin

    • jooeimitää

      Viiltely on ehkä turhin ihmisten keksintö ikinä. Muutenkin ihan 80 lukua.

    • ~JustMe

      On kyl kokemusta.. oon nyt 13, ja alotin joskus 11 vuotiaana. (Joo siis oon kauhee huomiohuora pikku pissis xp) ja siis syy oli kiusaaminen... yks poika aina töni ja hakkas ja haukku mua koulus yms. Ei se ollu sinänsä viel paha. Mut sit yhtenä päivänä yks toinenkin poika, mun ihastus rupes haukkuu mua. Läski. Huora. Tapa ittes. Hyi vittu oot ruma.. kotimatkal itkin.. ei viel käyny mitää.. seuraavina viikkoina, joka ikinen päivä se haukku mua.. aina välitunneil.. ja se toinen töni ja löi.. sit kerran ku menin kotii, eikä kukaa ollu siel, pöydäl oli puukko. Periaatteessa purin pahan olon sen puukon kautta mun käteen.. ei ne jäljet ollu ees pahoi kun en uskaltanu painaa. Tuli vaa vähä verta... sit kun meijän luokalle tuli uus tyttö nii ne alko kiusaa sitä, ja jätti mut rauhaa.. se kiusaaminen ei loppunu kokonaa. Välil ne viel haukku mua. Ja aina kun ne haukku, niin joka kerta ne ainaki haukku mua läskiks. Välil ku meni mun ohi niin se mun ihastus sano "läski". Yhtenä päivänä katoin peilii.. en enää kestäny ja sorruin viiltelee uusiks. Sil kerral painoin kovempaa.. pari muutaki kertaa viiltelin samasta syystä..
      Sen jälkee tuli tauko. Ne lopetti kiusaamisen ku olin 12 ja siit mun ihastuksest tuli aika hyvä ystävä mulle ja parille meijän "kaveriporukast". Ja meist tuli kaveriporukka.
      Ja voi luoja sitte tuli poikia kehii. Pojist ei oo ku harmia. Ainaki mulle. Ihastuin yhteen poikaan (ei se joka haukku), oikeesti ihan kunnol. Ja sit boom. Se alko seurustelee yhen tytön kaa siit meijän kaveriporukast. Eli mun tosi hyvän ystävän kaa. Ei siin sit mitää. Esitän ku kaikki ois ok. Vertaan itteeni siihen mun kaveriin joka on mua tuhat kertaa nätimpi ja kaikkee. Sorruin.. mut täl kertaa mul oli lasinsiru.. ja sil sai tulee verta.. viiltelin jalkoihi... en kestäny ja painoin vaan samal ku itkin silmät punasina.. se meni ohi. Unohin sen pojan.. ja sitten ihanasti ihastuin vaan pahemmin tähän entiseen haukkujaan.. ja sitte. Oli disco.. se mun ihastus pyys mua tansii hitais.. en menny ku en uskaltanu enkä osaa tanssii.. sit vähän ajan pääst mun paras kaveri kerto et se mun ihastus kerto tykkäävänsä siit mun parhaast kaverist.. ei siinkää mitää. Olin iha murskana. Rupesin vertaa itteeni parhaaseen kaveriini ja sorruin. Viiltelin ranteet täytee pikkuviiltoi.. en kestäny. Ja kaiken kukkuraks, just ku olin saanu itteni rauhottuu, sain netin kautta kuulla että mun paras kaveri ja mun ihastus seurustelee. Se oli viimenen tikki. Ja rikoin sellasen partaveitsen ja otin terän. Sillä tein viiltoja mahaan, jalkoihin ja ranteisii.. mun viiltelystä ties vaan mun paras kaveri ja yks toinen kaveri. Ne lupas ettei kerro kellekkää. No paras kaveri tietty kerto äidillee... ja sitte poikaystävällee, koska vähän aika sit se kyseli mun arvist.. et onks ne "kissan raapimii"... enkä nykyään luota mun parhaaseen kaveriin...

    • Viillellyt

      Moi
      Tää tulee vhä myöhäs mutta oon viillelly nyt jotain kuukauden enkä tiiä miten pääsen siit eroon. Mun vanhemmat tietää että tein niin mutta eivät paljoa välittäneet. Kyselivät vain miksi tein niin. Osa mun kavereist tietää siit ja ne sanoo mulle aina et mun pitäs lopettaa mut en tiiä miten. Oon viillelly vaan mun käsiin ja aina ku en pysty viillellä niin meen hirveesee paniikkii ja mua alkaa ahdistaa tai sit alan itkee. Mul on poikaystävä ja se ei tykkää siit et viiltelen mut silti se ite vaa ryyppää vaik on ala ikänen. Oon 13w ja samoin on se mun poikaystäväki. En tiiä mitä teen eikä se auta asiaa yhtää ku mun poikaystävä vaa sekoilee tuol jossain. Mut mä toivon et te muut jotka haluutte lopettaa nii pystytte siihe ja teijän pitää uskoo itteenne. Mä en ite pysty uskoo itteeni mut mä toivon et te pystytte.

    • Tääoonjoaikavanhajulkasu

      Moi mulla on ollu nyt tässä vakavaa masennusta ja viiltelen myös ja tässä oli vain tarkoituksena sanoa että jos en olis tajunnu että oon sairas olisin nyt varmaan haudassa... Mutta koska mun kaverit sai tietää niin yritin niiden takia mut en vaan pystynyt enkä oo pystyny vieläkään lopettaa mutta mä tuen sua kyllä

    • Vitunmasennuspilaaelämän

      Viilsin juuri eilen jalkani auki ja pelästyin, sillä näin verisuonen eikä verentulo loppunut:( oon siis 12v ja jouduin siis sairaalaan.

      • mitäs xd


    • Huoh mikäs idea tossa viiltelyssä on? Jos ei enää oma elämä kiinnosta niin voi sen jollain paremmallanin tavalla hitaasti lopettaa kuten huumeilla tai alkoholilla. Hyvä tapa myös saada ilmaista huomiota tuo viiltely.

    • 8luokkalainen

      Ite viiltelin jotai kuukauden mutta lopetin vähäks aikaa kun terveystarkastus on kohta nii vaan piirtelen tussilla käteeni ja ranteeseen niin se auttaa vähän
      mutta viikon päästä alotan taas viillellä.
      En tiiä miks viiltelen, voi johtuu siitä kun koko ajan oon yksin ja riitelen koko ajan mun siskon kanssa ja tuntuu että ei tunteita ei ole kun kukaan ei tiedä niistä ja puhuminen vaan pahentaa oloa niin viiltely arvet näkyy ja niistä on todiste.

      • Esups

        Viiltelet, koska olet huomionkipeä, heikko ja säälittävä paska, jonka pitäisi vain tappaa ittensä.


    • Miullaonviiltelyarpia

      Itte viiltelen, koska mun on pakko. Oon syrjitty, ja kiusattu ja sukulaisten mustamaalaama. Tää jatkuu edelleen, mutta kun tulin ylä-asteelle, tapasin vuotta vanhemman eli itseäni vanhemman tytön jolka on samanlaisia tapahtumia tapahtunut ja häntäkin ahdistaa olla välkillä ja muuten siis niiju muiden näkyvillä koska ei myöskään pysty siihen. Hönestä on olkut aika paljon apua, koska ollaan hankittu yhdessä apua, tai hän siis auttoi minua tässä! En silti pysty irrottaa tästä, koska mul on viel paljon selvitettävää!😭😭😭

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe