Vaellusripari

mimmuu1999

Hei! Onko kellään kokemuksia vaellusriparista? Itte oon kesällä menos niin haluisin tietää millasta sielä on? Pääseekö sielä vessaan normisti? Ja muutenki kertokaa vaan kaikki mitä tiedätte :) kiitos!

3

1752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boy#98

      Moi! Olin viime kesänä vaellusriparilla saariseläl, melkein joka taukopaikalla huussi. Oli ihan paras reissu ja sain paljon uusii kavereita :D toisaalta noi on aika rankkoja reissuja ku kävellään 100km mut eipä se mulle mikään uus juttu oo...kannattaa ! :)

    • Moi,

      Vaellusriparien reitti aina vaihtelee. Kannattaa kysyä vetäjiltä siitä, millainen reitti on ja mitä siellä on odotettavissa. Ja kannattaa varautua myös siihen, että kaikilla taukopaikoilla ei välttämättä ole huussia. Ja vaikka huussi olisikin, yleiseen vaellusetikettiin kuuluu se, että jokainen kantaa mukanaan vessapaperia. Kannattaa siis sitä ottaa mukaan.

      Jos tiedät minne päin olette vaeltamaan, niin luontoon.fi -palvelusta löytyy hyvin tietoa siitä, mitä palveluita eri paikoista löytyy (vai löytyykö mitään). Esimerkiksi Saariselältä löytyy todella hyvin kaikkea.

      Yleensä vaellusriparit suunnitellaan niin, että päivämatkat ovat ihan inhimillisiä. Normikunnolla varustettuna pärjää kyllä. Ne kerrat kun itse olen ollut vetämässä vaellusripareita ovat olleet todella hyviä. Kun vaelletaan yhdessä, yhteishengestä tulee uskomattoman hyvä.

      Jotain yleisiä vaellusvinkkejä:
      - Ota mukaan myös lämmintä vaatetta. Rinkan kanssa kävellessä ei yleensä tule kylmä, mutta esimerkiksi Lapissa iltaisin ja öisin voi kesällä olla aika viileää ja kylmää.
      - Ota sadevarusteet mukaan. Mikään ei ole inhottavampaa kuin olla märissä vaatteissa useampi päivä.
      - Vaatteet ja varusteet kannattaa pakata esim. isoihin minigrip-pusseihin rinkan sisällä. Kun rinkkaa joutuu kuitenkin usein purkamaan ja pakkaamaan uudestaan, se tapahtuu nopeammin ja löytää heti mitä on etsimässä. Ja jos rinkan sisälle pääsee vettä, pussi pitää sen loitolla.
      - Huolehdi siitä, että rinkka on säädetty oikein. Jos et tiedä miten säädöt kannattaisi tehdä, kysy. Painon pitäisi tulla enemmän lantiolle eikä hartioille. Jos rinkka on huonosti säädetty tai vääränlainen, se painaa kipeyttää paikat. Sen jälkeen vaeltaminen ei ole kovin miellyttävää.
      - Ota kunnon vaelluskengät ja kävele ne sisään ennen vaellusta. Esimerkiksi lenkkarit eivät toimi.
      - Ota mukaan urheiluteippiä tai compeedejä hiertymien varalta. Toinen maailman inhottavin asia on kävellä hiertyneillä jaloilla.

      - Ota rennosti & nauti!

      Hyvää vaellusta!

      Vilppu H.
      pappi

    • Anonyymi

      Kuulostaa ihan vitun hirveältä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9696
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2837
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      169
      2620
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1501
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe