Voiko jo ulkona käynneen 3k vanhan pennun opettaa uudessa kodissa sisäsiisstiksi.?
ulkoa-pentu-sisäsiistiksi
1
143
Vastaukset
- Sannnnnnni
Voi. Eikä ongelmaakaan, kissaa ei oikeastaan tarvitse "opettaa" sisäsiistiksi. Sillä on luonnollinen tarve haudata tekemisensä joten tarjoa hiekkalaatikko (jos ongelmia ilmenee niin tarjoa useampi erilaisin hiekoin, joillekin tietyt hiekat tuntuvat tassuun ikävältä. Ei ole tarvetta hankkia puoltatusinaa kannellista hiilisuodattimella varustettua lootaa; itse käytän hiekkakokeilussa pahvilaatikkoa jossa paksu jätesäkki vuorina. Kunhan saat selville mikä hiekka on hyvä, käytä sitä kunnon laatikossa ja heitä pahvilaatikkosotku pois). Poista sitten ulottuvilta kaikki sellainen mihin ehkä voisi haudata (verkkoa ruukkukasvien mullan päälle, ei mitään käärepaperikasoja pitkin, petaa sänky, pyykkikoriin kansi) ja avot, kissasi käy laatikolla.
Kunhan se kerran tottuu siihen se ei enää opi siitä pois paitsi jos tulee joku ongelma (virtsatietulehdus on yleinen, jos laatikolla käynti koskee se alkaa pelätä sitä). Mutta koska kissa nimenomaan haluaa kaivaa, ihmisen ei tarvitse kuin varmistaa että laatikko on paras kaivuupaikka ja sen käyttöä suorastaan ei voi estää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1803241Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732121Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii441979- 411941
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321461Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931231- 541193
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3841071Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114993- 42817