Australiaan AFS:llä

Avuton

Moi! :-)
Oon jo kauan harkinnut vaihtoon lähtemistä Australiaan. Järjestöistä parhaimmaksi ja luotettavimmaksi on mielestäni noussut AFS upeiden kuulemieni kokemusten perusteella. Onko täällä joillain kokemuksia tai aikeita lähteä samaan kohteeseen?

Kuuntelisin mielelläni kokemuksia; hyviä sekä huonoja puolia. Ja uskotteko, että minulla olisi mahdollisuus päästä vielä helmikuun 2015 vaihtoon, johon on aikaa vielä 9-10kk (mitä olen lukenut niin monet hakevat vaihtoon jo reilun vuoden ennen matkaa)?

5

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Afs huono kokemus

Afs:n mainosta. Tämä ei ole mainospalsta! Afs:n upeudesta tositarina löytyy googlaamalla Jonathan Mccullum!

• tuleva vaihtari

hei!
      Et tule pääsemään helmikuun 2015 lähtöön AFS:n kautta. Itse hain myös samaiseen lähtöön jo helmikuussa(2014), ja sain kuulla että paikat ovat jo menneet... Minulla kuitenkin oli jo paikka exploriuksen kautta australiaan:) Kannattaa pistää vauhtia, jos aijot vielä saada paikan tammi-/helmikuulle 2015!

• 19+14

Vähän kauan kesti vastata mutta tosiaan kuulin kanssa että afs:llä oli täyttä (he ottaa vaan 2 vaihtaria :S). Onneks sain paikan silti australiaan, lähtö on tammikuussa 2015 ja exploriuksella itekki :)

• itsekin vaihdos olin

Joo Ausseihin on vaan pari paikkaa :( Kun sinne otetaan vaan sen verran vaihtareita, mitä sieltä lähtee niin on tosi vaikee saada paljon paikkoja(pari vuotta sitten oli tilanne kun ei ollu paikkoja ollenkaan) ja sinne on myös tosi paljon hakijoita. Aussien päässähän ne päättää kuinka paljon oppilaita ylipäätään he pystyvät ottamaan, varmasti sinne olis koko maailmasta halukkaita paljon enemmänkin. Itekin joskus oon haastatellu muutaman hakijan, siksi tiedän.

Periaatteessa kannattaa hakea vuosi ennen lähtöä, eli jos tahtoo tammikuussa 2015 lähteä, niin jo tän vuoden tammikuus olis pitäny hakee. Jos haluaa lähteä syksyllä 2015 niin nyt on hyvä aika hakee(Ausseihin tosin pääsee vaan talvella), joihinkin suosittuihin maihin ei välttämättä oo enää paikkoja. Olisiko sinulla mahdollisuutta lähteä Ausseihin vasta talvella 2016?

Ja täytyy kyllä ihmetellä. Jos joku kertoo kuulleensa jostakin järjestöstä positiivista, niin se on heti järjestön mainontaa. Miks? Etkö usko, että jollakin on oikeasti voinut olla positiivinenkin vaihtovuosi? Minulla itselläni ainakin oli. Emmä kiistä noita kauhukokemuksia, mutta miksei oikeasti saisi kertoa myös niistä hyvistä kokemuksista? En tajua.

• Ei mainoksia kiitos

"Pr-student" taas. Tämä ei ole mainospalsta edelleenkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe