Australiaan AFS:llä

Avuton

Moi! :-)
Oon jo kauan harkinnut vaihtoon lähtemistä Australiaan. Järjestöistä parhaimmaksi ja luotettavimmaksi on mielestäni noussut AFS upeiden kuulemieni kokemusten perusteella. Onko täällä joillain kokemuksia tai aikeita lähteä samaan kohteeseen?

Kuuntelisin mielelläni kokemuksia; hyviä sekä huonoja puolia. Ja uskotteko, että minulla olisi mahdollisuus päästä vielä helmikuun 2015 vaihtoon, johon on aikaa vielä 9-10kk (mitä olen lukenut niin monet hakevat vaihtoon jo reilun vuoden ennen matkaa)?

5

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Afs huono kokemus

      Afs:n mainosta. Tämä ei ole mainospalsta! Afs:n upeudesta tositarina löytyy googlaamalla Jonathan Mccullum!

    • tuleva vaihtari

      hei!
      Et tule pääsemään helmikuun 2015 lähtöön AFS:n kautta. Itse hain myös samaiseen lähtöön jo helmikuussa(2014), ja sain kuulla että paikat ovat jo menneet... Minulla kuitenkin oli jo paikka exploriuksen kautta australiaan:) Kannattaa pistää vauhtia, jos aijot vielä saada paikan tammi-/helmikuulle 2015!

      • 19+14

        Vähän kauan kesti vastata mutta tosiaan kuulin kanssa että afs:llä oli täyttä (he ottaa vaan 2 vaihtaria :S). Onneks sain paikan silti australiaan, lähtö on tammikuussa 2015 ja exploriuksella itekki :)


    • itsekin vaihdos olin

      Joo Ausseihin on vaan pari paikkaa :( Kun sinne otetaan vaan sen verran vaihtareita, mitä sieltä lähtee niin on tosi vaikee saada paljon paikkoja(pari vuotta sitten oli tilanne kun ei ollu paikkoja ollenkaan) ja sinne on myös tosi paljon hakijoita. Aussien päässähän ne päättää kuinka paljon oppilaita ylipäätään he pystyvät ottamaan, varmasti sinne olis koko maailmasta halukkaita paljon enemmänkin. Itekin joskus oon haastatellu muutaman hakijan, siksi tiedän.

      Periaatteessa kannattaa hakea vuosi ennen lähtöä, eli jos tahtoo tammikuussa 2015 lähteä, niin jo tän vuoden tammikuus olis pitäny hakee. Jos haluaa lähteä syksyllä 2015 niin nyt on hyvä aika hakee(Ausseihin tosin pääsee vaan talvella), joihinkin suosittuihin maihin ei välttämättä oo enää paikkoja. Olisiko sinulla mahdollisuutta lähteä Ausseihin vasta talvella 2016?

      Ja täytyy kyllä ihmetellä. Jos joku kertoo kuulleensa jostakin järjestöstä positiivista, niin se on heti järjestön mainontaa. Miks? Etkö usko, että jollakin on oikeasti voinut olla positiivinenkin vaihtovuosi? Minulla itselläni ainakin oli. Emmä kiistä noita kauhukokemuksia, mutta miksei oikeasti saisi kertoa myös niistä hyvistä kokemuksista? En tajua.

      • Ei mainoksia kiitos

        "Pr-student" taas. Tämä ei ole mainospalsta edelleenkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1405
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      957
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      857
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      79
      807
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe