Alppikylänkuja 8

takku3

Onko kukaan muuttamassa TA-asuntojen kohteeseen Alppikylänkuja 8?
Sain tarjouksen kaksiosta, mutta epäröin vielä? Mielipiteitä kohteesta/ TA-asumisoikeus Oy:stä kaipailisin.

24

1749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minsku3

      Me ollaan muuttamassa perheen kanssa sinne, tosin isompaan asuntoon. Olen kuullut pelkkää kehua alueesta Jakomäen hurjasta 1990-luvun maineesta huolimatta. TA on perinteisesti ollut yhtiö, joka varmasti nostaa vuokriaan. Huoltohommat taas ovat meillä ainakin tässä entisessä TA:n kämpässä toimineet. Suunnitelmissa olisi jos siellä nyt sen viitisen vuotta asuisi ja sitten olisikin jo säästössä oman asunnon käsiraha :)

    • joka paikassa löytyy

      Itse muutan Telttakujalle TA:n asuntoon. Mitä Jakomäkeen tulee, olen siellä yli 30 v sitten asunut ja äitini asuu edelleen. Pahempi on paikkana vaikka Kontula ja Vuosaari. Joka lähiöön mahtuu hörhöjä. Kyllä niitä piisaa ihan stadin keskustassakin. Jakiksessa on myös sukupolvet vaihtunut ja meno ei ole ihan samanlaista kun joskus hurjimpina vuosina. Toki huonot asiat jää parhaiten mieleen. Se yks häirikkö voi tuntua vaikka kymmeneltä, jos tarpeksi reuhkaa. Nykyään on sellasta sakkii liikenteessä, että alkaa olla ihan sama missä liikut, niin jos on kohdalle osuakseen niin osuu. Jakiksessa ne pyörii parissa baarissa, mutta esim. Kontulassa baareja on useita ja saa luovia siellä välissä. Itse en yöllä juurikaan horoile ulkona, joten jos siell joku hörhö pyörii, niin tuskin mua haitannee. Itselle ei koskaan sattunut mitään, vaikka äidille sattukin. Tosin siitäkin on aikaa varmaan yli 20 v. Ennakkoluulot ja omat huonot kokemukset jää mieleen ja sitten varotellaan kaikkia, miten karmee paikka joku on, mutta se ei välttämättä ole koko totuus. Ihan samanlaisia ihmisiä suurin osa, kun me muutkin.

      • Telttakuja 3

        Millä asonumerolla sait telttakujalta TA:n asunnon?
        Kun jätit hakemuksen määräaikaan mennessä haluamastasi asunnosta niin saitko kuinka pian tiedon,että sait asunnon? :)


    • Komppaan

      "joka paikassa löytyy"

      Fuck yeah. kontula ja vuosaari aika peruskauraa.

    • pikkumatti

      Olen muuttamassa samaan yhtiöön. Veljeni asuu jo alueella ja on tykännyt kovasti. K-supermarket avataan 7.8. muutaman sadan metrin päähän ja vielä vaan paranee.

    • joka paikassa löytyy

      Numerolla 1713xx sain asunnon. Hain asuntoa joskus helmi/maaliskuussa muistaakseni ja ei mennyt varmaan kun vko/kaks ja tarjottiin asuntoa. Syyskuun lopussa siis muutan.

      • gbdbdfbdfb

        No aika hyvin sait tarjouksen noin isolla numerolla, mutta ehkä ko. alue ei ole, syystä tai toisesta, niin kaikkein kysytyimpiä.


    • joka paikassa löytyy

      No noista numeroista ei ole mitään tietoa, miten niitä jaetaan, kun aiemmin en ole koskaan hakenut. Itseasiassa sain jostain syystä numeroita 2 kpl(en tiedä mitä oli tapahtunut). Olin myös laittanut ensisijaiseksi paikaksi Alppikylän. Hain myös VVO:n kohteita muutamista paikoista. Yhdestä tuli ilmoitus näytöstä ja myöhemmin näyttö peruttiin ja luvattiin ottaa yhteyttä, jota ei sitten koskaan kuulunut. Olen tosiaan nuorempana asunut Jakiksessa ja suunnilleen tiedän paikan ja ympäristön ja äitin asuu siellä edelleen. Tattiksen romuttamot ei kyllä tulevaan kämppääi näy, eikä muutenkaan häiritse elämääni. Päivät olen töissä ja muutenkaan en vietä aikaani ikkunassa roikkuen ja kytäten, mitä tien toisella puolella ehkä tapahtuu. Palvelut on mielestäni kuitenkin kohtuullisen matkan päässä. Nyt asun vantaan puolella, mutta asioin mm.Jakiksen S-marketissa. Lähiöt muuttuu ja tuskin mikään on ihan samanlainen, kun omassa lapsuudessa. Joissain mennyt meno pahemmaksi, joissain paremmaksi. Tuholaiset ja tihulaiset kun osaavat liikkua paikasta toiseen, vaikka sitten asuisi Eiran rannoilla. Onpahan sitte hiljasta, jos sinne ei muita muuta, kun minä :D

      • Telttakuja 3

        Kun hait tota asuntoo niin oliko muita hakijoita samaan aikaan?Tiedätkö? Lukiko siinä tarjouskirjeessä,että on lähetetty muille myös samaan aikaan? Minkä kokoiseen muutat?

        Miten nopeasti sait varauskirjeen kotiin? Siis sen mikä tulee tarjouskirjeen jälkeen jos olet saanut asunnon.

        Hienoa,että sait asunnon! :)


      • joka paikassa löytyy
        Telttakuja 3 kirjoitti:

        Kun hait tota asuntoo niin oliko muita hakijoita samaan aikaan?Tiedätkö? Lukiko siinä tarjouskirjeessä,että on lähetetty muille myös samaan aikaan? Minkä kokoiseen muutat?

        Miten nopeasti sait varauskirjeen kotiin? Siis sen mikä tulee tarjouskirjeen jälkeen jos olet saanut asunnon.

        Hienoa,että sait asunnon! :)

        Ei siinä kirjeessä minusta ollut mitään mainintaa, että olisi tarjottu muille(puhun siis nyt ta-asunnosta, en VVO:sta). Musta tuntu, että kaikki meni aika haipakkia, kun lensin tikka tuulispäänä. En tarkkaan muista, mutta kirjeeseen piti muistaakseni muutaman päivän sisällä vastata ja sitten olinkin jo pankissa ja lähettelin duunista skannattuna noita liitteitä ta-asunnoille. Ei siinä kyllä kauaa nokka tuhissu, niitten papereiden kanssa, vaikka en nyt tarkkaan muista montako päivää just missäkin meni. Oli niin monta asiaa mitä piti hoitaa :) Pankistakin tais tulla vastaus parin päivän sisällä ja sitten sinne lentämään papereiden tekoon. FIUHHHH....
        Jos en kauheesti valehtele niin varmaan viikko olis ainakin aika lähellä, kun vastauksen sain. Muutan kolmioon, jossa on asuntoon kuuluu sellanen iso vintti tila.
        Tänks! Olen aina ollut omistusasunnon kannalla pitkällä tähtäimellä, mutta tilanteet muuttuu ja nyt menee omistusasunto rahoiksi ja ostan siis osuuden vuokra_asumiseen. Sittenhän sitä jo kasvaakin horsman kukkaa, joten käytetään nyt niitä rahoja, kun ei niitä kuoppaan mukaankaan saa ;D Valitettavasti en ole itse remonttireiska, joten maksan siis siitä, että joku muu hoitaa kunnossapidon. Rätti kyllä pysyy kädessä, enkä kuulu sottapyttyihin, mutta isot rempat ei onnistu. Eihän se halpaa ole, mutta nyt näin. Varmaan joskus vaihdan pienempään, kun viimenenkin lapsi lähtee pesästä.


      • Telttakuja 3
        joka paikassa löytyy kirjoitti:

        Ei siinä kirjeessä minusta ollut mitään mainintaa, että olisi tarjottu muille(puhun siis nyt ta-asunnosta, en VVO:sta). Musta tuntu, että kaikki meni aika haipakkia, kun lensin tikka tuulispäänä. En tarkkaan muista, mutta kirjeeseen piti muistaakseni muutaman päivän sisällä vastata ja sitten olinkin jo pankissa ja lähettelin duunista skannattuna noita liitteitä ta-asunnoille. Ei siinä kyllä kauaa nokka tuhissu, niitten papereiden kanssa, vaikka en nyt tarkkaan muista montako päivää just missäkin meni. Oli niin monta asiaa mitä piti hoitaa :) Pankistakin tais tulla vastaus parin päivän sisällä ja sitten sinne lentämään papereiden tekoon. FIUHHHH....
        Jos en kauheesti valehtele niin varmaan viikko olis ainakin aika lähellä, kun vastauksen sain. Muutan kolmioon, jossa on asuntoon kuuluu sellanen iso vintti tila.
        Tänks! Olen aina ollut omistusasunnon kannalla pitkällä tähtäimellä, mutta tilanteet muuttuu ja nyt menee omistusasunto rahoiksi ja ostan siis osuuden vuokra_asumiseen. Sittenhän sitä jo kasvaakin horsman kukkaa, joten käytetään nyt niitä rahoja, kun ei niitä kuoppaan mukaankaan saa ;D Valitettavasti en ole itse remonttireiska, joten maksan siis siitä, että joku muu hoitaa kunnossapidon. Rätti kyllä pysyy kädessä, enkä kuulu sottapyttyihin, mutta isot rempat ei onnistu. Eihän se halpaa ole, mutta nyt näin. Varmaan joskus vaihdan pienempään, kun viimenenkin lapsi lähtee pesästä.

        Saimme tänään tiedon,että olemme saaneet asunnon Telttakujalta! Joten tulevia naapureita ollaan.


      • joka paikassa löytyy
        Telttakuja 3 kirjoitti:

        Saimme tänään tiedon,että olemme saaneet asunnon Telttakujalta! Joten tulevia naapureita ollaan.

        :D Siellä sitten "törmäillään", vaikka ei toisistamme tiedetäkkään :)
        Minkä kokoiseen asuntoon te muutatte ja mihin taloon? Itse menen C taloon.
        26.9 on avainten jako siellä ja itsellä muuttofirma varattuna ko päivälle. Saas nähä kuinka sujuvasti homma hoituu :0


      • Telttakuja 3
        joka paikassa löytyy kirjoitti:

        :D Siellä sitten "törmäillään", vaikka ei toisistamme tiedetäkkään :)
        Minkä kokoiseen asuntoon te muutatte ja mihin taloon? Itse menen C taloon.
        26.9 on avainten jako siellä ja itsellä muuttofirma varattuna ko päivälle. Saas nähä kuinka sujuvasti homma hoituu :0

        Todellakin "törmäillään" kun nyt et olekkaan ainut asukas. :D

        Me muutetaan A-taloon ja kolmioon kanssa. Ei olis enää pitkä aika. :)


      • joka paikassa löytyy
        Telttakuja 3 kirjoitti:

        Todellakin "törmäillään" kun nyt et olekkaan ainut asukas. :D

        Me muutetaan A-taloon ja kolmioon kanssa. Ei olis enää pitkä aika. :)

        Teillä on partsit sitten sinne leikkipaikan suuntaan. Mulla ei ole enää sen ikäsiä lapsia niin voi olla vähän sivummalla. (teidän seläntakana jossain). Katoin just noita piirrustuksii, et mitenpäin ne tönöt nyt oikein oli. Ei ole pitkäaika tosiaan enään. Mulla jo suurin osa kamoista odotellut laatikossa pidemmän aikaa :) Täytyykin kipasta tänään katsomassa miltä siellä näyttää ja missä niitä avaimia jaellaan ettei tarvitse muuttopäivänä kauaa hortoilla, kun muuttoautokin on tulossa. Meinasin samalla käydä kaupassa siinä pahamainesella Jakiksen ostarilla. Ens viikollaa siellä on ne k-marketinkin avajaiset, joten eiköhän sapuskaa riitä Alppikylän asukeillekkin, varsinkin kun meitä on "niin vähän" :) Oletko käynyt katselemassa paikkoja siellä? Muutatteko te myös heti syyskuun lopussa ? Pitäiskö laittaa se kuuluisa neilikka rintaan, niin tunnistaa teidät heti :D :D


      • Telttakuja 3
        joka paikassa löytyy kirjoitti:

        Teillä on partsit sitten sinne leikkipaikan suuntaan. Mulla ei ole enää sen ikäsiä lapsia niin voi olla vähän sivummalla. (teidän seläntakana jossain). Katoin just noita piirrustuksii, et mitenpäin ne tönöt nyt oikein oli. Ei ole pitkäaika tosiaan enään. Mulla jo suurin osa kamoista odotellut laatikossa pidemmän aikaa :) Täytyykin kipasta tänään katsomassa miltä siellä näyttää ja missä niitä avaimia jaellaan ettei tarvitse muuttopäivänä kauaa hortoilla, kun muuttoautokin on tulossa. Meinasin samalla käydä kaupassa siinä pahamainesella Jakiksen ostarilla. Ens viikollaa siellä on ne k-marketinkin avajaiset, joten eiköhän sapuskaa riitä Alppikylän asukeillekkin, varsinkin kun meitä on "niin vähän" :) Oletko käynyt katselemassa paikkoja siellä? Muutatteko te myös heti syyskuun lopussa ? Pitäiskö laittaa se kuuluisa neilikka rintaan, niin tunnistaa teidät heti :D :D

        Meillä oli ensimmäisenä vaihtoehtona kanssa asunto sieltä sivummalta,mutta ei numero riittänyt mutta olen tyytyväinen tähän nykyiseenkin. Kivat näkymät ja kiva asunto,kun olen enemmän pohjapiirustusta tutkinut.

        Ollaan joo käyty useemmin paikalla kattomassa ja heti käytiin uudestaan,kun selvisi mikä asunto on meidän ja ollaan myös käyty sitä ostaria kattomassa ja sehän on nykyisin todella siisti ja kiva, kun aukeaa toinenkin ruokakauppa. :)

        Muutetaan joo heti syyskuun lopussa joko pe tai la riippuen apuvoimista. Mieluusti pe niin kerkiää sit la siivota entisen asunnon. Tuolla ei varmaan niin haittaa vaikka muuttaa samana päivänä kuin muut,kun kaikilla on omat sisäänkäynnit niin ei tarvitse hissistä tapella. :D Mietin vaan et saakohan siihen A ja B talon väliin muuttoauton,muuten ikävä muuttaa. :D Joo,neilikat rintaan. :D


    • mirkkaaaaa

      Mullekin tuli kaksio Alppikylänkujalta. Ei ilmeisesti ole ollut maailman suosituin paikka. Olisiko numero ollut 156XXX tvs. Jos jonkun kuukauden budjaisi ja ostaisi asunnon, jonka lainaa voisi maksella tuolla vastikesummalla.

      • järkee vai ei

        Kannattaako "muutamasta" kuukaudesta maksaa asomaksu ja ostaa sitten vasta oma? Ostasit samantien, ni ei menis nekään rahat "hukkaan", eikä tarvitse odotella niitä takasin päin.


    • darfunderder

      Kaksio keravalta juna-aseman vierestä tulee halvemmaksi kuin asokaksio hgissä.

      • jjasdfiosdfafdw

        No näinpä onkin! ASO-kaksion saa Keravalta noin 17000 euroon.


    • vapaa valinta

      Keravalle sitten vaan, jos siltä tuntuu :D Ei taida paikkana olla sekään suosituimipia, ainakin joidenkin alueiden osalta. Mut jos tykkää, ni mikäs siinä tai ei halua/voi maksaa enempää.

    • muuttoaikeissa

      En tiedä onko täällä enää Alppikylänkujalla asuvia, mutta kiinnostaisi kuulla kokemuksia tässä TA:n kohteessa asuvilta . TA:n sivuilla ollut pitkään pari vapaata toisen kerroksen päätykolmiota pienkerrostalossa, jotka jostain syystä eivät mene kaupaksi. Meillä kova asunnon tarve tällä hetkellä, joten mietin viitsisikö hakea. Vastikkeet ovat kohtuulliset, ja väliaikaiseksi asumukseksi varmaan ihan passeli. Olemme lapseton pariskunta, joten koulu- ym. asioita ei tarvitse miettiä. Asuntojen näkymät ovat toki iloisesti vastapäisen talon seinään, mutta näin näyttää olevan kaikilla uusilla alueilla..

      • kylässä.alpeilla

        Tervetuloa. Ei voi muuta kuin suositella tätä aluetta. Rauhallista on.


    • alppikylänasukki

      Asun ko alueella ja asunto suunnilleen samanlainen kun tuo mistä puhut. Jos vastike ei häiritse,niin kyllä näissä asuu. Aika rauhallista on ja sisälle ei todellakaan kuulu motarin äänet ym.mitä jotkut tuntuvat kamalasti pelkäävän. Kesällä kun ikkuna on auki,niin nuorten mopojen äänet kuuluu. Tattarisuo ei taas näy ikkunasta,kun ei ole siinä tiessä talot kiinni. Myöskään Jakomäki ei häiritse mitenkään. Ainut mistä talvella on nurinaa kuulunut, niin lämmityksestä. Osalla on kylmä ja osalla kuuma,mutta mittarin mukaan siinä 20-22 välillä lämmöt. No kaikki ollaan erilaisia eri tarpeineen, mutta kyllä täällä ihan hyvin pystyy asumaan. Bussilla pääsee suoraan stadiin ja jos jakiksen kiertää,niin bussilla pääsee Jumboon ja aviapolikseen ja kaikkeen siinä matkan varrella. Jos väliaiksesti aiotte olla, niin turha pelätä ja arastella paikkaa.

      • yhä.muuttoaikeissa

        Kiitos vastauksista, hakemus on sisässä ja toivottavasti päästäänkin jo pian tutustumaan asuntoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      300
      2697
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      100
      2108
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      171
      1472
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe