Olen menossa mieheni serkun häihin heinäkuussa ja häät pidetään maatilalla. Millainen mekko olisi hyvä? Olen normaali vartaloinen ehkä hieman maha pullottaa ja ehkä hieman harteikas naiseksi.
maatilahäihin puku
3
245
Vastaukset
- Rouva O
Itse pukeuduin vastaavassa tilanteessa puuvillaiseen mekkoon ja isoon kukkahattuun. Mielestäni se oli maalle sopivan oloinen asu.
Toki huomasin olevani alipukeutunut. Niissä maalaishäissä maatilan pihamaalla nähtiin saketteja ja kalliita juhla-asuja!
Joten jos haluat pelata varman päälle, niin tiedustele miehesi serkulta sopivaa pukeutumista. - 7+2
Eikö kutsussa ollut mainintaa pukukoodista? (Jos ei, kysy ilmoittautuessasi siitä) Vinkkiä voi myös saada morsiamen pukeutumisesta: Joskus morsian pukeutuu värilliseen, joskus valkoiseen, joskus pitkään, joskus lyhyeen mekkoon.. mielestäni silloin vieraalla ei saa olla saman värinen mekko tai jos morsiamella on lyhyt, niin vieraalla ei saa olla pitkä mekko (ts. juhlavampi kuin morsian).
Et sanonut mitään iästäsi..?
Joka tapauksessa, älä laita valkoista, mustaa tai kirkkaan punaista (tai muuten jotain todella huomiota herättävää). Valitse itsellesi sopiva kesäinen väri ja tyylisii sopiva kuosi (kait mekkoa olisi tarkoitus pitää toistekin). Jätä kotiin myös roiskeläppämekot, tissitopit, huorasaappaat jne, ole kiltti! Mieti myös kenkiä: joutuuko kävelemään nurmella/hiekalla tms. jolloin piikkikorot voivat olla hankalat.
Jos mahan haluaa piiloon, vaihtoehtoina on muotoilevat alusvaatteet tai mekko, joka on tukeva/muotoiltu/laskostettu/korsettimallinen yläosasta. Joillekin toimii myös empire-vyötärö.
Harteikkaiden naisten tulisi välttää vaakasuoria leikkauksia ja raitoja sekä fyllinkiä/koristehärpäkkeitä harteilla, eli sopivia kaula-aukkoja ovat v-kaula-aukko, putous ym. pystysuuntaiset. Olkaimettomia tai ohutolkaimisia en suosittele ollenkaan. Yksiolkaiminen tuo kivaa vaihtelua. Leveiden harteiden kaveriksi sopii leveä helma tai lahkeet tasapainottamaan kokonaisuutta, mutta vyötäröä ei saa unohtaa, ettei tule laatikkomainen.
Maatila voi olla juhlavakin.. Oliko kutsussa mitään muuta vinkkiä juhlan teemasta? Maalaisromantiikkaa, itsetehtyä, heinäpaaleja jne jne? - sivusta huikkaaja
Tämä ei ole nyt puku-avustusta, mutta pakko sanoa omasta kokemuksesta, että kannattaa ottaa hyttysmyrkkyä mukaan ja jos vain löydät, niin osta viuhka!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579