Kuinka moni aikoo lukioon ?
kertokaa opiskelu suunnitelmistanne.
Kuinka Moni Lukioon ?
16
1082
Vastaukset
- Mra
... aion mennä sellaiseen jossa on ammattikoulu ja lukio samassa.Onneksi on viellä pari vuottaa aikaa päättää.
- Sabriina-teininoita
Ehdottomasti aijon käydä lukion...
Ja tahtoisin opeksi,laulajaksi tai näyttelijäksi!:) - minä
alotin just lukion, ja on oikeesti tosi kivaa. eikä niitä kannata kuunnella, jotka tulee sanoo, et on tosi vaikeeta ja rankkaa. ei se oikeesti oo.
- joo
1. Lukio ei valmista mihinkään ammattiin.
2. Ainoa pohjoismaissa jossa käytäntö on tämmöinen ihmeellinen. Ei järkeä.
3. 3 vuotta yleissivisystä joo...
4. Lukioon menossa ei voi sanoa syyksi ettei tiedä mitä tulevaisuudelta haluaa...kasvakoon siis aikuiseksi.
5. Tehkää oikea ratkaisu elämänne kannalta mikä se sitten ikinä onkaan. - Tyttö
joo kirjoitti:
1. Lukio ei valmista mihinkään ammattiin.
2. Ainoa pohjoismaissa jossa käytäntö on tämmöinen ihmeellinen. Ei järkeä.
3. 3 vuotta yleissivisystä joo...
4. Lukioon menossa ei voi sanoa syyksi ettei tiedä mitä tulevaisuudelta haluaa...kasvakoon siis aikuiseksi.
5. Tehkää oikea ratkaisu elämänne kannalta mikä se sitten ikinä onkaan.Lukio lyhentää tulevia opintoja, sekä joihinkin opintoihin ei pääse, jos ei ole käynyt lukiota.
Itsekkin olen sitä mieltä, et lukio on loppujenlopus aika turha, mutta samalla kannattaa lukea jokin tutkinto itselleen. - Bash
Heh heh, oota vaan ku sul alkaa toka ja kolmas vuos niin kyl se hymy rupee hyytyy. Ekal luokal kerrataan vanhoi juttui, eikä kellään joka on saanu yläasteen päästötodistuksen pitäs ollakkaan niis mitään ongelmii. Jos meinaa saada hyvät paperit niin kyl siel töitä pitää tehä, huonot paperit saa lööbaamallakin mut why bother kun ei nii huonoil papereil mitään tee. Et ne jotka meinaa lähtee ihan läpäl kokeilee lukioo niin tervetuloa, teidän ansiostanne gaussin käyrät kallistuvat mulle edulliseen suuntaan. :)
- joo
Bash kirjoitti:
Heh heh, oota vaan ku sul alkaa toka ja kolmas vuos niin kyl se hymy rupee hyytyy. Ekal luokal kerrataan vanhoi juttui, eikä kellään joka on saanu yläasteen päästötodistuksen pitäs ollakkaan niis mitään ongelmii. Jos meinaa saada hyvät paperit niin kyl siel töitä pitää tehä, huonot paperit saa lööbaamallakin mut why bother kun ei nii huonoil papereil mitään tee. Et ne jotka meinaa lähtee ihan läpäl kokeilee lukioo niin tervetuloa, teidän ansiostanne gaussin käyrät kallistuvat mulle edulliseen suuntaan. :)
siis mä en haluis lukioon mut tavallaa pakotetaan sinne vaikken haluis kaikki sanoo vaan et oo mittään työmies ainesta ite haluisin kyl amiksee
- mie!!!
minä ainakaan!!!
Muuten kyllä menisin, mutta ko oon jo valmiiks päättäny mille alalle meen ja siihen ei tarvi lukiota.
Ei lukio oo mun käsityksen mukaan mikään huono vaihtoehto, ei tosiaankaan,mutta itse en sitä tarvitse :) - lakka
No mä menin lukioon, koska mulla ei ollu MITÄÄN tietoa minne ammatti-alalle hakisin. Ajattelin kans kaksoistutkintoa, mut sehän siin just oli etten mä osannu valita mitään tiettyä juttua. Joten menin lukioon, ja nyt yhden jakson jälkeen en ainakaan vielä oo sitä katunu mitenkään. :)
- Sara
Joo,lukioon tuli mentyä. Se on vaan aina ollut selvää et meen, joten miksikäs sitä harkitsemaankaan. Eikä kyl koskaa oo ollu hajuukaa minne muualle sitä sit haluis edes...
Koulussa on aina mennyt hyvin, peruskoulun päättötodistuksessaki lukuaineitten keskiarvo oli 8.7 Et ihan hyvät edellytyksetkin oli mennä.
Hiukan on välillä tuntunut liian raskaalta nää lukio-opiskelut,varsinkin tuo eka koeviikko mikä meni. Mut siitä on nyt selvitty ja sen verran opin että läksyjä vois hiukka enemmä ruveta lukee, ni ei tuu paniikki kokeisii valmistautuessa. Tais vähän laiskistuu ton menneen kesän aikana. Jotenki oon huomannu et ysillä jotkut numerot tuli aika helposti revästyä, vaikkei paljoa töitä tehnytkään niiden eteen. Nyt ei auta muu kun paiskii töitä et saa pidettyä keskiverron lukio-opiskelian linjaa opintomenestyksessä... - sovia
tietty lukioon jos haluaa niinkun hyvän ammatin josta tienaa,mut mä aattelin mennä 16-vuotiaana collegeen USA:aan ja muuttaa lopulta jatko-opiskeleen UK:iin tai USA:aan.oon nyt kyl vasta 8.luokalla et vielä ehtii miettiin tulevaa:D
- taitaa
taitaa olla niin että jonpikumpi vanhemmistasi on tämän idean takana, mutta muista että menetätä kaikki Suomessa saamasi kaverit vuosiksi ja sehän vasta onkin kivaa.
- essi
kyllä, sinne olisi tarkoitus mennä, kun ei oikein tiedä mikä minusta tulee isona, niin tuskinpa siitä lukiosta ainakaan haittaa ole. keski-arvo tulee oleen päättötodistuksessa jotain ysin pintaan, niin kyllä se on sinänsä ihan järkevä ratkaisu.
Aiemmin oon ajatellu toimittajan (radio- tv- lehti- tai ulkomailla) uraa, mut sitten on tullut opettajan ammatti, että ei nyt sitten tiedä. Mutta lukio on selvästi seuraava askel pk:n jälkeen. - möö
Ajattelin kyl mennä lukioon, mut en oo ihan varma mihin sellaseen. Varmaankin taidelukioon...
Oon kyl pitkään halunnu jonkinlaiseksi suunitteliaksi, mut siitäkään en oo viel varma.
Pitäs munkin sitä ruveta miettii ku oon jo 9 luokal. Tulee vielä paniikki. :) - Warhalla
Eipä tässä oikein muutakaan vaihtoehtoa ole. Pakko sinne lukioon on mennä. Ajattelin käydä parissa vuodessa, sen verran kiire pois tältä nykyiseltä paikkakunnalta on.
Isona musta tulee valokuvaaja tai psykologi tai joku siltä väliltä.
No, ehkä se kolme vuotta on vielä kituutettava kuitenkin, että saa kunnolliset paperit... - BlackCat666
Minä ainakin...parempia suunnitelmia ei ole kun mikään ei osaa kiinnostaa...
Elikkäs lukioon ja pitkälle matikalle [melkein erehdyin jopa paljastamaan pitäväni tuosta oppiaineesta]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217266Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5015424Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513335Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162641Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t492350Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681298Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431282En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771262Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111169- 1111153