Saunalahti/Elisan mokkulayhteys huijausta kuten arvasinkin

Ota opiksi !!!!!!!

Ostin 4.90 euroa maksavan mokkulasimkortin läppäriä varten mökille. Paketin tekstin ja R-kioskin myyjän mukaan piti olla rajaton tiedonsiirto ja voimassaoloaika 3kk, sekä puheaikaa muistaakseni 6 euron edestä. Tietysti epäilin heti tietojen paikkansapitävyyttä, mutta kun hinta ei paljoa kirpaissut niin päätin kokeilla.

Kun olin saanut nettiyhteyden päälle tuli ensimmäisenä ilmoitus, että olin kuluttanut puhelinyhteyksiin jo 1.90 euroa. Samasta palveluntarjoajan viestistä luinkin sitten, että tiedonsiirto maksaa maksimitiedonsiirrosta 1.90 euroa/päivä. Ei missään paketin kannessa puhettakaan asiasta.
Tietysti neljäntenä päivänä yhteys ei enää toiminutkaa kuten arvata saattoi.

Tämä olkoon varoittava esimerkki kyseisen firman toimintaperiaatteesta ja markkinoinnista.

Nyt onneksi tulee laki, mikä kieltää kaikkien tuontapaisten putiikkien huijari-ilmoitukset ja mainokset.

Eipä onneksi rahaa mennyt paljon hukkaan, mutta tulipahan opittua, mitä operaattoreita kannattaa varoa!

4

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

      Pahoittelut mahdollisesta virheellisestä tiedosta.

      Saunalahti Prepaid aloituspakkaukseen kuuluu SIM-kortti, jossa 6 € puheaikaa ja käyttöohje. Tiedonsiirrosta veloitetaan tiedonsiirtomaksu ja maksullisten palveluiden käytöstä kunkin palvelun määrittelemät maksut. Jos käytät tiedonsiirtoa säännöllisesti, tarjolla on myös kiinteähintaisia tiedonsiirtopaketteja.

      Voit ladata liittymälle saldoa ja tiedonsiirtopaketteja osoitteen https://lataa.saunalahti.fi/ kautta.


      Teemu / Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

    • preeepaidii

      Kannattaa ainamuistaa älypuhelimissa !! data siirto pois niin kaikki relaa eikä ylimäärää laskuteta , mulla kerran sama juttu , mut opetus maksoi melkein 10e , muttei enää koska data siirto pois ettei ohjelmat pääse nettiin !!! opetelkaa ensin puhelimen käyttö ja sit prepaid kortti laitteeseen.

      • SXDSA

        "Kannattaa ainamuistaa älypuhelimissa !! data siirto pois niin kaikki relaa eikä ylimäärää laskuteta , mulla kerran sama juttu , mut opetus maksoi melkein 10e , muttei enää koska data siirto pois ettei ohjelmat pääse nettiin !!! opetelkaa ensin puhelimen käyttö ja sit prepaid kortti laitteeseen."

        *****

        Miksi pitää olla älypuhelin jos datan käyttö ahdistaa ? Siihen löytyy ne alle 80€ puhelimet yleensä hintaluokasta 20 - 60€ joihin vain puhutaan / textataan eikä ahdista.


    • Siis minkä tuotteen ostitkaan? Mokkula on dna:n terminologiaa. Tuo on ilmeisesti aivan normaali prepaid. Se on tarkoitettu puhelimiin. Datakäyttöön on toisenlaisia ratkaisuja.

      Tässä ilmaiseminkin kyse on siitä, että olet tehnyt jotain omia oletuksiasi ja sitten syytät Saunalahtea niistä. Tässä on Prepaidin hintatiedot:

      Puhe 0,066 €/min
      Viestit 0,066 €/kpl
      Tiedonsiirto Enintään 1,90 €/vrk

      https://kauppa.saunalahti.fi/#!/puheliittymat/prepaid

      Voimassaoloaika tarkoittaa sitä, että ilman latausta se on voimassa kolme kuukautta. Se ei tarkoita kolmen kuukauden vapaata tiedonsiirtoa. Liittymään voi valita datapaketinnopeudesta riippuen 6,80-22,80 euroa kuukaudessa.

      Varsinaiseen datakäyttöön on Perhenetti, joka maksaa nyt 39 euroa. Siinä on reititin ja kuukausi tiedonsiirtoa. Sen jälkeen siirto maksaa 99 senttiä päivä tai paketilla saman kuin puheprepaidissakin.

      Siis ajattelit saavasi viitosella rahattoman mobiilinetin kolmeksi kuukaudeksi. Jos lähtee täysin väärästä perusaoletuksesta: on ostamassa dataliittymää ja ostaakin puheliittymän, voi helposti sitten ymmärtää ohjeet väärin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe