Onko kenelläkään kokemuksia autosta ? mielipiteitä.
Itse odottelen että koeajo auto tulee liikkelle.
Sattuisipa oikein pääkallo keli niin näkisi onko siitä mihinkään.
Kaverit ovat tosin haukkuneet sitä yli-hintaiseksi kuplaksi, Ja onhan autolla hintaa mutta ei tehokasta nelikkoa halvalla saa.
Golf 2.8 4motion
11
3616
Vastaukset
- 4motion
ylivoimaisesti paras auto.kesällä jotkut sportit pääsevät lähelle,mutta talvella ei mitään jakoo.enkä tarkoita suorituskykyä.
- Nismo
Laskeskelin juuri eilen tuon golfin ja passatin eroa. Siis v6 molemmat. Lisäsin passattiin highline paketin ja aut.ilm. ja sitten vertasin 1.6 passattia ja 1.6 golfia ja tulin siihen tulokseen, että V6 golffi on suhteessa vähän kalliimpi kuin passatti v6. Itse valitsisin noista kahdesta passatin, koska ei ole kuin muistaakseni 7000 hintaeroa ja loput tiedätte. Hyvä auto varmasti tuo golffikin on, mutta enemmän saa vastinetta passatissa.
- Minä
Nismo kirjoitti:
Laskeskelin juuri eilen tuon golfin ja passatin eroa. Siis v6 molemmat. Lisäsin passattiin highline paketin ja aut.ilm. ja sitten vertasin 1.6 passattia ja 1.6 golfia ja tulin siihen tulokseen, että V6 golffi on suhteessa vähän kalliimpi kuin passatti v6. Itse valitsisin noista kahdesta passatin, koska ei ole kuin muistaakseni 7000 hintaeroa ja loput tiedätte. Hyvä auto varmasti tuo golffikin on, mutta enemmän saa vastinetta passatissa.
Niin on siinä neljä ovea jolla voisi perustalla vaimolle tälläisen "leikkikalun" ostoa. Hhmmm... alkaakohan joku kriisi iskeä kun on tullut näitä perhe sportteja kateltua. Mutta sinänsä omasta mielestä golffi olisi "viaton" ja näpsäkän oloinen muttei mikään tila-ihme se ei ole.
Nelikosta vielä, eräs tutta kertoin aikaisemmin omistamastaa quatrosta että jokune kerta talvella oli ihan normaalista lähtenyt kaupunkiin päin alemaan naureskellut kun porukka köretteleen 70h/km ja vasta ensimmäisiin valoihin tullessa jarrua painaessaan abs valosta oli huomannut että liukasta.
Eli nelikko ajaessaan voi luulla että pitoa enenmän kun onkaan. - Nismo
Minä kirjoitti:
Niin on siinä neljä ovea jolla voisi perustalla vaimolle tälläisen "leikkikalun" ostoa. Hhmmm... alkaakohan joku kriisi iskeä kun on tullut näitä perhe sportteja kateltua. Mutta sinänsä omasta mielestä golffi olisi "viaton" ja näpsäkän oloinen muttei mikään tila-ihme se ei ole.
Nelikosta vielä, eräs tutta kertoin aikaisemmin omistamastaa quatrosta että jokune kerta talvella oli ihan normaalista lähtenyt kaupunkiin päin alemaan naureskellut kun porukka köretteleen 70h/km ja vasta ensimmäisiin valoihin tullessa jarrua painaessaan abs valosta oli huomannut että liukasta.
Eli nelikko ajaessaan voi luulla että pitoa enenmän kun onkaan.Itse olen ostamassa sopivaa käytettyä v6 passattia, joten samalla tiellä tunnutaan olevan. Pari kertaa on ollut koeajossa v6 passattia ja pitoa riittää, sen voin sanoa. Muutenkin mukava peli, paitsi alusta on turhan löysä. Siihen löytyy kuitenkin Eibachin sarja korjauskeinoksi. Tuo Golffissa mukana tuleva highline paketti on hiton hyvä ja itsekin haeskelen passattia, jossa olisi tuo paketti(mutta ei automaattia). Golffia en ole tosiaaan koeajanut, mutta luulisi olevan aika samanlainen kuin passatin.
- Volkkarimies
Nismo kirjoitti:
Laskeskelin juuri eilen tuon golfin ja passatin eroa. Siis v6 molemmat. Lisäsin passattiin highline paketin ja aut.ilm. ja sitten vertasin 1.6 passattia ja 1.6 golfia ja tulin siihen tulokseen, että V6 golffi on suhteessa vähän kalliimpi kuin passatti v6. Itse valitsisin noista kahdesta passatin, koska ei ole kuin muistaakseni 7000 hintaeroa ja loput tiedätte. Hyvä auto varmasti tuo golffikin on, mutta enemmän saa vastinetta passatissa.
Passatissa enemmän vastinetta? Ehkäpä niin. Mutta miettikääs tätä jota itse mietin hartaasti kun oman VR6 tilasin. Ne jarrut jotka Golffissa ovat ovat reilusti isommat kuin passatissa. Sporttisemmat mutta sais ne passatissakin sitä kokoluokkaa olla.
- jeger
Volkkarimies kirjoitti:
Passatissa enemmän vastinetta? Ehkäpä niin. Mutta miettikääs tätä jota itse mietin hartaasti kun oman VR6 tilasin. Ne jarrut jotka Golffissa ovat ovat reilusti isommat kuin passatissa. Sporttisemmat mutta sais ne passatissakin sitä kokoluokkaa olla.
eipä ole tuo uusi V6 sama kuin vanha VR6. Golf IV V6 moottori esiteltiin ensimmäistä kertaa juuri tämän mallin yhteydessä. jenkeissä sai Golf IV:sta aikaisemmin myös vanhalla VR6:lla varustettuna.
- jeger
mielestäni highline-varustepaketti ainoana vaihtoehtona on huono, sillä "jalopuut" eivät oikein sovi tämän kokoluokan autoon. myöskään etuistuimet eivät ainakaan recaroihin tottuneena tarjoa tarpeeksi tukea.
alustan ongelmana on löysä etupää, joka ei oikein jaksa kannatella painavaa moottoria. em. asian huomaa hyvin voimakkaassa jarrutuksessa kuivalla tiellä, jolloin auto "niiaa" aika pahasti. en tiedä onko viimeisempiin malleihin tehty muutoksia tuon ongelman osalta.
moottorissa on vääntöä vaikka muille jakaa, mutta itse pidän enemmän turbon räväkkyydestä. ongelmana V6:ssa on myös sen hankala virittäminen (vrt. turbo->lastu). neliveto on todellakin omaa luokkaansa ja oma mielipiteeni on, että tällä hetkellä ei taida parempaa markkinoilta löytyä.
hinta on järkyttävän kova; kun audi a3 turbo quattro maksaa hiukan päälle 200tmk, niin golf v6:n hinnalla audiin saa jonkin verran varusteita sekä lastun. tosin a3 alkaa olla jo mallina niin vanha, että en kyllä sitäkään ostaisi :) ehkä vaihtoehtona voisi olla uusi a4 tbo quattro tai sitten passat v6 4motion, joista audi pitää tosin "lastuttaa", jotta päästää samoille teholukemille. golf v6 olisi ok sporttisemmalla varustepaketilla, jäykemmällä alustalla ja 17" vanteilla. niin ja se hinta...- Minä
Joo tossa tuli monta pointtia, Jalopuuta ei yleensä yhdistetä "sporttisuuteen" enenmänkin ylemmän keskiluokan kuljettimiin.
Recardot saa golf lisävarusteena 5050eur, aikamoista kiskurointia , Ellei ole sitten sattunut joku muunto virhe.
V6 on iso kone golffin kokoiseen autoon, en ole vielä päässyt kokeilemaan ,muttta kun eräässä autolehden testissä haukkuttiin jousituksen yleistä "pehmeyttä" luulisen korostuvan ison koneen kanssa.
Niin jos uuden auton tulen hankkimaan tuskin sitä ainkaan takuun aikana tulisin lastuttamaan , Oli turbo tai ei. tosiaan kutosta taitaa olla aika vaikea virittää ,tosin onhan suomessä ainakin yksi bi-turbo golffi (aidoitesta en tiedä).
Gti turbosta olisi kyllä helppo saada hepoja lisää mutta kyllä toi kutonen kiehtoo.
Pientä vertailua (perustuvat netti-sivujen tietoihin)
Tässä vertailua saman "oloisten" autojen kanssa.
Tästä jäi pois seatin cupra malli,
Golf V6 4MOTION man.ilmastointi 4-ov., 39970 Eur
Black magic helmiäisväri, 540 Eur
Nahka musta 2790 Ã, 2790 Eur
Xenon-kaasupurkausvalot, 1750 Eur
Vakionopeussäädin, 640 Eur
Hinta yhteensä 45690 Eur/271660,04 mk
Passat 2.8 V6 30V 4motion, 39980 Eur
Highline, 2770 Eur
Black magic helmiäisväri, 540 Eur
Nahka musta lisähinta Highline 1.140Ã, 1140 Eur
Bi-Xenon kaasupurkausvalot, 1550 Eur
Vakionopeussäädin, 640 Eur
Hinta yhteensä: 46620 Eur/277189,93 mk
AUDI S3 quattro ESP 33 990,78/315 000mk
automaatti-ilmastointi 1 597,79/9500mk
5-ovisuus 1093,22/6 500mk
Vakionopeuden säädin 689,57/4 100mk
"Vachette" -nahkaverhoilu ja urheiluistuimet
2304,17/13 700mk
Xenon-kaasunpurkausvalot Attraction
1597,79/9 500mk
Yhteensä 358300mk Halpako ??? - jeger
Minä kirjoitti:
Joo tossa tuli monta pointtia, Jalopuuta ei yleensä yhdistetä "sporttisuuteen" enenmänkin ylemmän keskiluokan kuljettimiin.
Recardot saa golf lisävarusteena 5050eur, aikamoista kiskurointia , Ellei ole sitten sattunut joku muunto virhe.
V6 on iso kone golffin kokoiseen autoon, en ole vielä päässyt kokeilemaan ,muttta kun eräässä autolehden testissä haukkuttiin jousituksen yleistä "pehmeyttä" luulisen korostuvan ison koneen kanssa.
Niin jos uuden auton tulen hankkimaan tuskin sitä ainkaan takuun aikana tulisin lastuttamaan , Oli turbo tai ei. tosiaan kutosta taitaa olla aika vaikea virittää ,tosin onhan suomessä ainakin yksi bi-turbo golffi (aidoitesta en tiedä).
Gti turbosta olisi kyllä helppo saada hepoja lisää mutta kyllä toi kutonen kiehtoo.
Pientä vertailua (perustuvat netti-sivujen tietoihin)
Tässä vertailua saman "oloisten" autojen kanssa.
Tästä jäi pois seatin cupra malli,
Golf V6 4MOTION man.ilmastointi 4-ov., 39970 Eur
Black magic helmiäisväri, 540 Eur
Nahka musta 2790 Ã, 2790 Eur
Xenon-kaasupurkausvalot, 1750 Eur
Vakionopeussäädin, 640 Eur
Hinta yhteensä 45690 Eur/271660,04 mk
Passat 2.8 V6 30V 4motion, 39980 Eur
Highline, 2770 Eur
Black magic helmiäisväri, 540 Eur
Nahka musta lisähinta Highline 1.140Ã, 1140 Eur
Bi-Xenon kaasupurkausvalot, 1550 Eur
Vakionopeussäädin, 640 Eur
Hinta yhteensä: 46620 Eur/277189,93 mk
AUDI S3 quattro ESP 33 990,78/315 000mk
automaatti-ilmastointi 1 597,79/9500mk
5-ovisuus 1093,22/6 500mk
Vakionopeuden säädin 689,57/4 100mk
"Vachette" -nahkaverhoilu ja urheiluistuimet
2304,17/13 700mk
Xenon-kaasunpurkausvalot Attraction
1597,79/9 500mk
Yhteensä 358300mk Halpako ???on tainnut käydä joku Veholta konsultoimassa vv-autoa S3:n hinnoittelun osalta. Saksassa "uusi" (=225hp) S3 maksaa DM60,337.36 (E 30,850.-). Suomessa on toi on todella ylihinnoiteltu kippo.
Mielestäni kannattaisi verrata tavallista A3 Turbo quattroa, joka tulee todennäköisesti halvemmaksi kuin Golf V6. En tosin minäkään välttämättä takuuaikana lähtisi lastuttamaan ja onhan tolla A3:lla jo ikääkin...Ja tietysti V6 on aina V6! :) - Minä
jeger kirjoitti:
on tainnut käydä joku Veholta konsultoimassa vv-autoa S3:n hinnoittelun osalta. Saksassa "uusi" (=225hp) S3 maksaa DM60,337.36 (E 30,850.-). Suomessa on toi on todella ylihinnoiteltu kippo.
Mielestäni kannattaisi verrata tavallista A3 Turbo quattroa, joka tulee todennäköisesti halvemmaksi kuin Golf V6. En tosin minäkään välttämättä takuuaikana lähtisi lastuttamaan ja onhan tolla A3:lla jo ikääkin...Ja tietysti V6 on aina V6! :)Tosiaan A3 turbo onkin oikeampi vertailu kohta ja selvästi halvempi (178000mk), tosin ei kutonen.
Hieman ihmetyttä Seatin hinnoittelu politiikka, huipulla olevan cupran hinta on 240000mk eli kalliinpi kuin VW.
Vaikka autot on teknisesti samoja, ja seat nokkimis-järjestyksessä alempana.
Sinänsä oma ego ei kärsisi vaikka seatilla ajaisinkin ;) - jeger
Minä kirjoitti:
Tosiaan A3 turbo onkin oikeampi vertailu kohta ja selvästi halvempi (178000mk), tosin ei kutonen.
Hieman ihmetyttä Seatin hinnoittelu politiikka, huipulla olevan cupran hinta on 240000mk eli kalliinpi kuin VW.
Vaikka autot on teknisesti samoja, ja seat nokkimis-järjestyksessä alempana.
Sinänsä oma ego ei kärsisi vaikka seatilla ajaisinkin ;)VAG:n autojen imagoa on ennenkin yritetty nostaa hinnan avulla. Esimerkiksi Bora on aika kallis, mikä taas johtuu siitä, että sitä on kaavailtu mm. bemarin 3-sarjan kilpailijaksi(!) ja olihan se yksi Skodan luxus-mallikin reippaasti yli 200tmk...
Vielä tuosta vertailukohdasta: AUDI A3 1,8 Turbo Attraction quattro ESP = 202100 mk
Perus A3 1.8T ei ole neliveto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803