Arvoisa luotsimme

28x...

mahasarakham on lopettanut luotsiksi tultuaan kokonaan kirjoittelun. Niitä mukavia ja leppoisia maalaistarinoita oli kiva lukea. Tällaiselle hotellimatkaajalle tuo thaikkujen maalaiselämä on kuitenkin kuin oma maailmansa. Jatka nyt ihmeessä niistä kirjoittelua tai pistä edes vähän kuulumisia!

5

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laura Marsin silmät

      Jos hän on lomalla lomalta? Kavereitani asustelee muutamia Thaimaan maaseudulla. Leppoisaa se on se touhu todellakin siellä. Puuhaa täytyy keksiä ettei passivoidu. Aina ne jotakin sitten rakentaakin tai saneeraa itselleen tai muille. Tulva vei kämpän pari vuotta sitten yhdeltä ja nyt on uusi pystyssä.

    • Olen avustellut Thaimaalaisia ystäviäni Viisumin saannissa.Moni haluaa tulla marjan poimintaan Suomeen.
      Muutama on ollut ennenkin.Olen yrittänyt kertoa,ettei se ole mikään helppo homma.Mutta ei varoitukset paljon auta.
      Ensi viikolla taas Bangkokiin ja Amerin toweriin Viisumi asioissa.
      Itsekin tulen Juhannukseksi Suomeen,ja yleensä olen ollut Heinäkuun siellä.
      Täällä on TV mykkänä ainoastaan Armeijan tiedoituksia lukevat uutisten aikaan.
      Ihmiset kummissaan Isanissa,koska täällä koko mellakoinneista on nähty vain uutis kuvissa.

    • Patilan Ossi

      Kannattaa myös näille marjanpoimijoille kertoa niistä haittapuolista, sehän on täysin arvaamatonta etukäteen tietää, tuleeko marjoja vai ei. Tietysti, mikäli viljeltyjä marjoja esim. mansikoita poimii, niin mahdollisuus on aina parempi. Näissä marjanpoimintafirmoissakin on suuria eroja, joillekinhan lopettivat viisumien myöntämisen kokonaan, ehkäpä oli hyvä päätös.
      Mustikan sato on jossain osassa Suomea heikko:
      http://www.lapinkansa.fi/Lappi/1194902768479/artikkeli/mustikan kasvustoista on tuhoutunut paikoin 20 50 prosenttia lapissa lumi suojasi.html
      Ruotsissa voivat ansiot olla parempia, jos löytää hyvän firman.

      • lähetystö tiedottaa

        Poimintaviisumilla ei saa poimia kuin luonnonmarjaa. Viljellyn poiminta vaatii oikean työluvan.


    • mahasarakham1

      Olen nyt Bkk;ssa ja koskaan ennen ei ole näin hiljaista ollut SIAM:in aseman kulmilla.Muutamia sotilaita asemilla passissa.Oli jopa Khong Khaenin bussi asemalla sotilaita.
      Turisteja aika vähän liikkeellä.Kai se ulkona liikkumiskielto vaikuttaa.Pitkiä hotelli iltoja luvassa.Onneksi on vaimo mukana,niin on jotain puuhailtavaa illalla,
      Marjan poimijoita on lähetystöllä paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe