Koulu kesken

Melkein merkonomi

Kohta loppuu merkonomitutkinnon toinen vuosi ja vielä tässä vaiheessa olen aikeissa jättää kesken. Mitkä ovat vaihtoehtoni?
Jos vaihdan alaa niin kuinka paljon hyödyn siitä, että olen käynyt tätä merkonomitutkintoa näin pitkälle?

Ammattikorkeissa olisi kiinostavia opiskelu paikkoja, mutta ensin pitäisi käydä toinen aste, mutta mikään toisen asteen koulutus ei tunnu hyvältä.

Mitä pitäisi tehdä?
Armeijaan vuosi aikaa ja haluaisin saada koulu asiat kuntoon ennen sitä, ettei intti mene v*tuiksi asiaa murehtiessa.

7

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiertelemättä

      Jos sinulla ei ole muuta tavoitetta, kuin saada korkeakoulukelpoisuus, niin käy se koulusi loppuun. Merkonomin tutkinto on sen verran iisi biisi, että jos et edes sitä saa suoritettua, niin kannattaa unohtaa korkeakouluopiskelu.

      • Melkein merkonomi

        Kyllä se AMK voisi sujuakkin jos pääsee opiskelemaan jotain kiinostavaa alaa.
        Tuolla kauppiksessa olen kuin kettutyttö turkistarhassa, eli se ei siis ole sopiva paikka minulle.

        Olen päättänyt siis jättää tämän tutkinnon kesken mutta miten hyvin pääsen sitten AMK:hon ilman toisenasteen tutkintoa? Olen ymmärtänyt että juuri tälläisille minunkaltaisilleni luusereille, jotka eivät suostu tekemään perus paska duunia ja käymään amista, on joku harkinnan varainen haku tai vastaava? Onko sellaisen kautta vaikea päästä? Riippuu tosin varmaan alasta.

        Minun luokallani täällä kauppiksessa on pari sellaista, jotka saavat tehdä kursseja päällekkäin eli 2-3 kurssia yhtä-aikaa ja saavat niin aikaisemmin aloittaneet kiinni.

        Tämä tuskin pätee semmoisille aloille, joista ei ole yhteiskunnalle hyötyä, vai onko tälläinen mahdollista muissakin tutkinnoissa?


      • näinhän se
        Melkein merkonomi kirjoitti:

        Kyllä se AMK voisi sujuakkin jos pääsee opiskelemaan jotain kiinostavaa alaa.
        Tuolla kauppiksessa olen kuin kettutyttö turkistarhassa, eli se ei siis ole sopiva paikka minulle.

        Olen päättänyt siis jättää tämän tutkinnon kesken mutta miten hyvin pääsen sitten AMK:hon ilman toisenasteen tutkintoa? Olen ymmärtänyt että juuri tälläisille minunkaltaisilleni luusereille, jotka eivät suostu tekemään perus paska duunia ja käymään amista, on joku harkinnan varainen haku tai vastaava? Onko sellaisen kautta vaikea päästä? Riippuu tosin varmaan alasta.

        Minun luokallani täällä kauppiksessa on pari sellaista, jotka saavat tehdä kursseja päällekkäin eli 2-3 kurssia yhtä-aikaa ja saavat niin aikaisemmin aloittaneet kiinni.

        Tämä tuskin pätee semmoisille aloille, joista ei ole yhteiskunnalle hyötyä, vai onko tälläinen mahdollista muissakin tutkinnoissa?

        "Olen päättänyt siis jättää tämän tutkinnon kesken mutta miten hyvin pääsen sitten AMK:hon ilman toisenasteen tutkintoa?"

        Et pääse mitenkään, et hyvin etkä huonosti. Tällä tiedolla voit miettiä, jospa kesäloman jälkeen sittenkin jatkaisit opiskelua siihen merkonomin tutkintoon. Ihan vaan sitä varten, että pääset sitten muualle, ellei se kaupan ala todellakaan puhuttele, vaikka palkkaa olisi mukava saada.


    • Kiertelemättä

      Harkinnanvarainen valinta ei ole tarkoitettu, niin kuin kirjoitat, sinunlaisillesi luusereille. Harkinnanvarainen valinta ammattikorkeakouluissa on tarkoitettu ihan toisenlaisiin tilanteisiin. Että se siitä.

    • Melkein merkonomi

      Kai sitä sitten pitää istuttaa 3 perunaa ja hakea EU:lta jumalattomat maataloustuet

    • Valmis merkonomi

      Olet jo selvinnyt kahdesta vuodesta, joten selviät vielä kolmannestakin. Tsemppiä.

    • Eteenpäin!

      Vai ei ollut toinen aste "sinun juttusi"? Väittäisin, että tuo on samalla ennuste siitä, miten opintosi menisivät amk:ssa, eli sekään ei olisi "sinun juttusi". Jos nyt sattuisit pääsemään yliopistoon, niin sekään ei olisi "sinun juttusi".

      Pitkän opiskelu- ja työuran tehneenä tiedän, että sekä opiskelussa että varsinkin työelämässä on tehtäviä, jotka eivät nyt kovin isosti ketään kiinnosta mutta jotka siitä huolimatta on tehtävä. Tähän on hyvä tottua jo opiskeluvaiheessa, sillä kaikki ei voi olla aina kivaa ja äärettömän motivoivaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe