Turun sinappi, valmistus suomeen.
Kuulostaa äkikseltään hyvältäkin asialta. Vaan ei ole. Ensiksikin, Unilever ei ole suomalainen firma, se omistaa brändin ja käärii hillot päältä. Nyt Turun sinappi valmistettu Puolassa, onko siellä palkkataso noussut, että suomalainen työ olisi halvempaa`? No kun ei ole.
Mun mielestä koko idea on vallata takaisin suomessa menetettyjä markkinoita, eli kilpailla aidosti suomalaisten tuotteiden kanssa. Pitää muistaa Auran sinapin perustivat Unileveriltä poispotkitut sinapin tekijät. Saivat hyvin kansanliikettä taakseen, oma brändi, oma tuote. Nyt Unilever aikoo tuhota sen. Ei sinapin kulutus mitään kasva, kun perustellaan uusia tehtaita, vanhoja pitää lopettaa. Eli työllisyyteen ei mitään vaikutusta.
Pitää muistaa, monia muitakin suomalaisia sinappeja, vaikkapa Helsingin sinappi, Yyterin sinappi, Herttua, kai Meirakin, myös muita. Unilever meinaa Turun sinapilla aiheuttaa näille yrityksille ongelmia.
Sitäpaitsi, kun markkinat vallattu, ei mikään estä Unileveriä siirtää valmistettavaksi vaikka kiinaan ja siinä sitä taas ollaan.
Niettä kahta en vaihda, ensimmäinen on Päivi Räsänen eurovaaliehdokkaana ja toinen Auran sinappi. Turun sinappiin en koske.
=DW=
Tarkkana sinapin kanssa
21
531
Vastaukset
- si-nappi
Se ja sama, missä valmistettu. Maku ratkaisee. Itse en edes käytä sinappia.
- ...
Ite asiassa.
Mäkin suhtaudun yleensä ruoka-asioihin noin, kotimainen usein kallista ja kehnolaatuista. Että en väkisellä osta suomalaista, jos se ei ole kilpailukykyinen. Enenpi tulee suosittua pieniä, paikallisia tuotteita, ns. lähiruokaa. Niissä ehkä vähän hintaa, mutta laatu saattaa olla hyvinkin korkea ja pienyrittäjiä pitää suosia.
Turun sinapissa vähän sama asia, ennen suosin pieniä suomalaisia yrityksiä, joilla hyvät tuotteet, kuin suomesta keikattua sinappimerkkiä. Kas, mun mielestä melkein kuluttajan harhaanjohtamista myydä puolalaista sinappia Turun sinappina. Eikä asiaan vaikuta mitään se, että sitä aletaan taas valmistamaan suomessa. Ei MB ole suomalainen auto, vaikka sitä valmistetaan täällä. Iteasiassa suomalaista automerkkiä ei mun elinaikana ole ikinä ollut kaupan, vain suomessa kokoonpantuja.
Ja sitten tämä nimi "Turun sinappi". Se on sinivalkoinen, kovin patrioottisia tunteita kaikissa suomalaisissa herättävä. Sen myyminen ulkomaille ejkä oli pakollista, mutta kyllä siinä suomalaisuus hävisi.
On niitä muitakin, Sisupastillit valmistetaan ties missä Ja monia muita tuotteita, just karkkipuolella. Nyt ovat myymässä Altiaa. Se oletettavasti menee ainakin ositain ulkomaalaisomistukseen. Ja kossun valmistus siirtyy ulkomaille, saapi näkee, käykö kauppa enää ollenkaan. Kossu on niin vahva suomalaisuuden symboli, että sen myyminen ulos, ehkä vieläkin suurempiasia, kuin Turun sinappi, Mutta kaksi läpeensä suomalaista brändiä, jälkimmäisestä jäljellä kuin suomalainen nimi.
=DW= - Anonyymi
... kirjoitti:
Ite asiassa.
Mäkin suhtaudun yleensä ruoka-asioihin noin, kotimainen usein kallista ja kehnolaatuista. Että en väkisellä osta suomalaista, jos se ei ole kilpailukykyinen. Enenpi tulee suosittua pieniä, paikallisia tuotteita, ns. lähiruokaa. Niissä ehkä vähän hintaa, mutta laatu saattaa olla hyvinkin korkea ja pienyrittäjiä pitää suosia.
Turun sinapissa vähän sama asia, ennen suosin pieniä suomalaisia yrityksiä, joilla hyvät tuotteet, kuin suomesta keikattua sinappimerkkiä. Kas, mun mielestä melkein kuluttajan harhaanjohtamista myydä puolalaista sinappia Turun sinappina. Eikä asiaan vaikuta mitään se, että sitä aletaan taas valmistamaan suomessa. Ei MB ole suomalainen auto, vaikka sitä valmistetaan täällä. Iteasiassa suomalaista automerkkiä ei mun elinaikana ole ikinä ollut kaupan, vain suomessa kokoonpantuja.
Ja sitten tämä nimi "Turun sinappi". Se on sinivalkoinen, kovin patrioottisia tunteita kaikissa suomalaisissa herättävä. Sen myyminen ulkomaille ejkä oli pakollista, mutta kyllä siinä suomalaisuus hävisi.
On niitä muitakin, Sisupastillit valmistetaan ties missä Ja monia muita tuotteita, just karkkipuolella. Nyt ovat myymässä Altiaa. Se oletettavasti menee ainakin ositain ulkomaalaisomistukseen. Ja kossun valmistus siirtyy ulkomaille, saapi näkee, käykö kauppa enää ollenkaan. Kossu on niin vahva suomalaisuuden symboli, että sen myyminen ulos, ehkä vieläkin suurempiasia, kuin Turun sinappi, Mutta kaksi läpeensä suomalaista brändiä, jälkimmäisestä jäljellä kuin suomalainen nimi.
=DW=Kun valmistaa sinapissa ihan itse niin tulos in mitä parhain
... kirjoitti:
Ite asiassa.
=DW=Pitäisikö Turun sinapille vaihtaa nimeksi Puolan sinappi? Laskisiko myynti?
- Anonyymi
... kirjoitti:
Ite asiassa.
=DW=Anoran Koskenkorvan tehdas sijaitsee Etelä-Pohjanmaalla, Koskenkorvan kylässä, Ilmajoella.
Tehdas tuottaa viljaviinaa, teknisiä etanoleja, tärkkelystä, eläinrehujen raaka-aineita ja hiilidioksidia Anoran omaan käyttöön sekä Anoran asiakkaille.
Anoran yksi omistaja on Soldium jonka omistaa 20% putiikista.
Soldium'in omista valtio. - Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Pitäisikö Turun sinapille vaihtaa nimeksi Puolan sinappi? Laskisiko myynti?
Toukokuussa 2014 Unilever ilmoitti Turun Sinapin valmistuksen siirtyvän takaisin Suomeen.
Tuotetta alkoi valmistaa pyhäntäläinen Maustaja Oy.
Siirron yhteydessä myös resepti muuttui.
Sinapin ainesosaluettelon mukaan glukoosi-fruktoosisiirappi korvautui oikealla sokerilla. Anonyymi kirjoitti:
Toukokuussa 2014 Unilever ilmoitti Turun Sinapin valmistuksen siirtyvän takaisin Suomeen.
Tuotetta alkoi valmistaa pyhäntäläinen Maustaja Oy.
Siirron yhteydessä myös resepti muuttui.
Sinapin ainesosaluettelon mukaan glukoosi-fruktoosisiirappi korvautui oikealla sokerilla.Aha.
Mieto Vihreä Turun sinappi on lemppariani maultaan.
- mimmimummi*
On se vähän kummallista.... pelkkä brändi ei sittenkään myy tarpeeksi...Auran sinappi on vielä kotikutoista ja samanlaista kun oli turun sinappi....Auran sinappi valmistaa mm.Pirkka sinappia....makeahkoa....Kyllä kotimaisuutta pitää kannattaa...etteivät taas joudu kilometritehtaalle....
Suomalaisen Sisu-pastillinkin valmistus vietiin Italiaan.... milloinkohan se palaa juurilleen.. - Anonyymi
Kokeilkaapa Tapolan sinappia. Ei sisällä E-koodeja ja makukin on kohdallaan.
- Anonyymi
Auraa olen ostanut siitä lähtien, kun Turun sinappi myytiin ulkomaalaisille.
- Anonyymi
Minä joudun katsomaan hyvin tarkkaan tuoteselosteen ennenkuin voin mitään ostaa ja siksi Auran sinappikin pois laskuista. On tyytyminen Meiraan kun en ole kaikkia kaupasta löytyviä sinappeja jaksanut suurennuslasin kanssa tutkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä joudun katsomaan hyvin tarkkaan tuoteselosteen ennenkuin voin mitään ostaa ja siksi Auran sinappikin pois laskuista. On tyytyminen Meiraan kun en ole kaikkia kaupasta löytyviä sinappeja jaksanut suurennuslasin kanssa tutkia.
Onko Auran tuoteseloste liian pienellä präntillä, vai mitä tarkoitat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Auran tuoteseloste liian pienellä präntillä, vai mitä tarkoitat?
Eräille mausteille allergisena joudun tutkimaan läytyykö ne tuoteselosteesta ja kaikissa ei ole edes eritelty käytettyjä mausteita, joten sellaiset jää kauppaan. Ainoat Auran sinapeista joita voisin käyttää on Dijon ja Makea, mutta kummankaan maku ei miellytä
- Anonyymi
Auran sinappi valmistetaan perinteitä kunnioittaen Suomen Turussa.
https://auran.fi/tuotteet/sinapit/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräille mausteille allergisena joudun tutkimaan läytyykö ne tuoteselosteesta ja kaikissa ei ole edes eritelty käytettyjä mausteita, joten sellaiset jää kauppaan. Ainoat Auran sinapeista joita voisin käyttää on Dijon ja Makea, mutta kummankaan maku ei miellytä
Sinappien aineksien erot selviävät Auran nettisivulta.
https://auran.fi/tuotteet/sinapit/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinappien aineksien erot selviävät Auran nettisivulta.
https://auran.fi/tuotteet/sinapit/Ymmärsitkö mitä olin kirjoittanut? Mitäpä luulet mistä olen tietoni hakenut?
kysyy
Anonyymi
2025-05-01 10:59:38 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsitkö mitä olin kirjoittanut? Mitäpä luulet mistä olen tietoni hakenut?
kysyy
Anonyymi
2025-05-01 10:59:38Ei ollut mainintaa, että onko tiedot haettu pakkauksesta, netistä, soittamalla tai naapurilta kyselemällä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut mainintaa, että onko tiedot haettu pakkauksesta, netistä, soittamalla tai naapurilta kyselemällä.
Edelleenkään et ymmärtänyt mitä olin kirjoittanut. Luehan sitten tästä ihan erikseen ja väitä vasta sitten ettei ollut mainintaa : "Eräille mausteille allergisena joudun tutkimaan läytyykö ne tuoteselosteesta" ....
t.Anonyymi
2025-05-01 10:59:38 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkään et ymmärtänyt mitä olin kirjoittanut. Luehan sitten tästä ihan erikseen ja väitä vasta sitten ettei ollut mainintaa : "Eräille mausteille allergisena joudun tutkimaan läytyykö ne tuoteselosteesta" ....
t.Anonyymi
2025-05-01 10:59:38Rautalangasta vääntämällä vielä : TUOTESELOSTE löytyy kaupassa YLEENSÄ pakkauksesta!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Rautalangasta vääntämällä vielä : TUOTESELOSTE löytyy kaupassa YLEENSÄ pakkauksesta!
Tuoteseloste löytyy myös netistä, valmistajan sivuilta.
- AnonyymiUUSI
Aura se vasta kallispaikka onkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi337441Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313683962- 883909
- 2873481
- 612817
- 542814
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne382697- 1532520
- 322114
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1442089