Bitcoin - Miten ostaa, myydä ja siirtää virtuaalivaluuttaa?

Bitcoinit

Olen aloittelija, mutta todella kiinnostunut Bitcoinista. En halua "louhia", tai mitä onkaan... kysymykseni on seuraavat, ja toivon selkeitä vastauksia koska Englanti ei oikein riitä tämän ymmärrykseen ulkolaisilta sivuilta.

Miten avaan Bitcoiniin oman lompakon? Haluaisin kaksi tapaa, välittäjän kautta tai ilman välittäjää. Jälkimmäinen on ilmeisesti niin että lompakko on omalla koneella, jos häviää niin sinne meni rahat, vai? Ja eka on sellainen, että jos on epäluotettava välittäjä niin se voi viedä rahat?

Koneelle tuleva lompakko kiinnostaa siis eniten, mutta mistä sen saan? Miten toimii?

Entä jos haluan ostaa Bitcoineja, niin miten ja missä se tapahtuu? Voinko ostaa ihan verkkopankilla tai kortilla jostakin? Tulevatko siis sitten automaattisesti lompakkooni?

Entä kun haluan maksaa jonkun toisen lompakkoon Bitcoinella? Saanko siis jonkun koodin maksun saajalta, vai toimiiko se sähköpostiosoitteella?

Entä jos maksan normaalia euromääräistä laskua vaikka sähköyhtiölle, niin voinko maksaa Bitcoineilla vaikka vastaanottaja ei sellaista valuuttaa ota?

Entä jos saan laskun minkä voi maksaa vain Bitcoineilla, mutta itsellä ei olisi Bitcoin -lompakkoa? Voiko jostakin plavelusta / verkkopankista maksaa laskun normaalisti?

Entä kun haluan muuttaa Bitcoinit euroiksi, miten se tapahtuu ja kuka minulle ne muuttaa? Millaisia kuluja tulee? Voinko siirtää ne suoraan omalle suomalaiselle pankkitilille vai miten?

Olen ymmärtänyt, että jos lompakko on koneella, siitä on syytä ottaa varmuuskopio, koska jos kone kilahtaa niin Bitcoinit menee siinä samalla?

Olen ymmärtänyt, että maksut olisivat anonyymejä? Miten se on mahdollista jos tiedän vastaanottajasta vaikka pelkän mailiosoitteen? Kyllähän sillä saa selville hyvässä lykyssä paljonkin.

Onko Bitcoin luotettava, vai onko se kupla mikä puhkeaa siihen että joku vei kaikkien rahat?

PALJON KYSYMYKSIÄ, tiedän, mutta näihin en ole suomenkielisiltä sivuilta saanut paljon vastauksia.

Stadissa on Bitcoin -automaatti. Onko se tallentamista vai nostamista varten? Kenen ylläpitämä se on?

Suomessa näyttäisi olevan yksi "lompakkoyritys" tai välittäjä vai miksi sitä kutsutaankaan, mutta sivut eivät herätä luottamusta, vai olenko väärässä? Tekstiä siellä on paljon, mutta ihan selkeitä stem by step -ohjeita ei ole suomeksi missään.

AA-PUU-VA! Kiinnostaa kovasti.

16

8979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sååpaasååpaa

Itse en laittaisi senttiäkään ostamalla rahalla mitään koineja. Olen käyttänyt hyväksi monella sivulla esiintyviä ilmaistarjouksia. Yhtä ainutta koininvilaustakaan en ole vielä nähnyt vaikka kuinka lupailevat.

Onko joku saanut tuolla tavalla mitään?

• bittihihhuli

"Miten avaan Bitcoiniin oman lompakon?"

Lataa koneellesi Bitcoin-lompakko, esim. Electrum tai Bitcoin Core.

"Entä jos haluan ostaa Bitcoineja, niin miten ja missä se tapahtuu? Voinko ostaa ihan verkkopankilla tai kortilla jostakin? Tulevatko siis sitten automaattisesti lompakkooni?"

Joko Bitcoin-pörssistä tai sitten Bitcoin-automaatista.

"Entä kun haluan maksaa jonkun toisen lompakkoon Bitcoinella? Saanko siis jonkun koodin maksun saajalta, vai toimiiko se sähköpostiosoitteella?"

Pyydät vastaanottajan lompakon osoitteen ja lähetät Bitcoinit sinne

"Entä jos maksan normaalia euromääräistä laskua vaikka sähköyhtiölle, niin voinko maksaa Bitcoineilla vaikka vastaanottaja ei sellaista valuuttaa ota?"

Ilmeisesti ainakin bittiraha.fi:llä on tälläinen palvelu

"Entä kun haluan muuttaa Bitcoinit euroiksi, miten se tapahtuu ja kuka minulle ne muuttaa? Millaisia kuluja tulee?"

Myyt joko jonnekkin Bitcoin-pörssiin tai Bitcoin-automaattiin. Yleensä se ostaja ottaa välistä noin 2-5%.

"Olen ymmärtänyt, että jos lompakko on koneella, siitä on syytä ottaa varmuuskopio, koska jos kone kilahtaa niin Bitcoinit menee siinä samalla?"

Kyllä

"Olen ymmärtänyt, että maksut olisivat anonyymejä? Miten se on mahdollista jos tiedän vastaanottajasta vaikka pelkän mailiosoitteen? Kyllähän sillä saa selville hyvässä lykyssä paljonkin."

Vastaanottajasta tiedetään vain Bitcoin lompakon osoite, jonka perusteella voi sitten saada hyvin vähän tai paljon tietoa käyttäjästä.

"Onko Bitcoin luotettava, vai onko se kupla mikä puhkeaa siihen että joku vei kaikkien rahat?"

Bitcoin on avointa lähdekoodia, voit sieltä ihan itse käydä katsomassa viekö joku rahasi

"Stadissa on Bitcoin -automaatti. Onko se tallentamista vai nostamista varten? Kenen ylläpitämä se on?"

Levykauppa Äx:ssä oleva bittiraha.fi:n automaatti on vain ostamista varten. Sen lisäksi löytyy muutama localbitcoins.com:in automaatti, joille voi myös myydä Bitcoineja.

• Koijarin veli

Sinä hihhuli kopioit vain bc-sivuja. Et osannut edes vastata tai uskaltanut kertosa mitä ne ilmaiset coinit sitten ovat joita lupaillaan ilman mitään ja muuten vaan? Luotettavuus kaukana jos ei ei edes tuollaisia voi todentaa.

Seuraavaksi kai täytyy ostaa 10 000 eurolla coineja ja katsoa suraavana päivänä kun tili onkin jostain kumman syystä tyhjä!

Ostankin heti huomenna oikein ison läjän niin ei pääse katoamaan....

• sitähän minäkin
        Koijarin veli kirjoitti:

Sinä hihhuli kopioit vain bc-sivuja. Et osannut edes vastata tai uskaltanut kertosa mitä ne ilmaiset coinit sitten ovat joita lupaillaan ilman mitään ja muuten vaan? Luotettavuus kaukana jos ei ei edes tuollaisia voi todentaa.

Seuraavaksi kai täytyy ostaa 10 000 eurolla coineja ja katsoa suraavana päivänä kun tili onkin jostain kumman syystä tyhjä!

Ostankin heti huomenna oikein ison läjän niin ei pääse katoamaan....

"ilmaiset coinit sitten ovat joita lupaillaan ilman mitään"

Mitkä ilmaiset coinit ja missä näitä on lupailtu?

• Karkkia kakaroille?
        sitähän minäkin kirjoitti:

"ilmaiset coinit sitten ovat joita lupaillaan ilman mitään"

Mitkä ilmaiset coinit ja missä näitä on lupailtu?

Noitahan on tarjolla sivut väärällään:

/www.google.fi/search?client=ubuntu&channel=fs&q=free bitcoins fast&ie=utf-8&oe=utf-8&gfe_rd=cr&ei=eEh-U8qWG9LCNLqqgqAK

• sotsoti

Mainossivutha ne vain jakavat mitättömän pieniä summia, koska Bitcoin mahdollistaa edullisesti pienten summien massalähettämisen. Syy siihen, miksei jostain tuollaisesta "palvelusta" saa bitcoineja voi olla kuitenkin siinä, että summat ovat vain kymmeniä satosheja ja pitää kerätä sinne ensin "pölyrajan" verran coineja, olikohan jotain 560 satoshia about. Eli samalla Bitcoin-osoitteella kun pyytää myöhemmin lisää näitä ilmaisia bitcoineja niin ne kertyvät samaan kasaan ja lähtevät sitten kun riittävästi on kertynyt.

Minulle on kyllä tullut "ilmaisia bitcoineja", kun olen jotain sivustoja kokeillut.

• rahan_päällikkö

Kuka määrää bitcoinin devalvoinnista ja revalvoinnista?

• ei.kun.rautalangasta

Selkokielellä suomeksi: Miten tehdään bitcoineille paperilompakko ja sama moneroille?

• Tupuna49

Saan sähköpostiini ilmoituksia että bitcoin-tilini on 6500 euroa. Siis voinko saada täältä tuon rahamäärän euroina? En tiedä tallettaneeni jonnekin tuota rahamäärää, Onko ihan huijausta?

• näin-siellä-Nigeriassa

Sinun täytyy mennä Nigeriasta niitä hakemaan.

• eihumpuukille

Samat kokemukset.
        Minullakin on oikeasti jokunen pieni coinimäärä kertynyt kaivokseeni.
        Kuinka pitäisi toimia saadakseni ne euroina tililleni kun en ole saanut Nigeriastakaan ohjeita kuinka muuttaa ne euroiksi??

• Rahat_tilillesi

Siirrät siirtomaksun rahat eli 280 euroa FI27 2386 1800 0100 66 tilille. Viitteeksi 2095 jolloin he tietävät että se olet sinä joka maksoi siirtomaksun. Menee muutama hetki että tuo 6500 tulee tilillesi.

• äläannarahaa

Huijaus. Alä koskaan anna rahaa ilman takuuta että saat vastinetta.

Sinulla on 3500e bitcoineina. Lähetä rahaa meille niin annamme.

Tässä toinen versio:
        Terve olen Nigerian prinssi ja voin antaa sinulle 3500e jos lähetät minulle ensin 300e.

Sähköposteihin tulee huijauksia, nettisivujen mainoksiin ei ole luottamista.

Olet voittanut iPhonen, lunasta meiltä. Tarvitsemme ensin 50e, että voimme lähettää tuotteen Sinulle.

Mikään näistä ei anna mitään takaisin. Ottavat rahat.

• Koininjanautin

Onpa noita muutama ihan itsekseen kertynyt mutta aloitinkin tilin joskus kai yli 10 vuotta sitten vai milloin se homma alkoikaan. Oli onneksi vanha tietsikka vielä senverran älyissään että tiedot olivat siinä tallessa.

• Anonyymi

Minulla on mennyt pää sekaisin. Että luulin saavani oikein valuutan tilille. Data tietoa ei ole, vanhuus ei tule yksin. Ostin hölmö ulkomailta bitcoin, kun on halvempi, saa paremman tuloksen ja dollarin voitto. Pistäkää minne pippuri kasvaa. Kaikki on englannin kielellä. Rahaa saa myös sijoitusta käyttämällä. Vipuvaikutuksen kanssa siinä pelata, mutta missä. Kun ei ole bitcoin lompakkoa.

• Anonyymi

Aloittelijahan minä olen, kerroin mitä se minulle tuntuu nyt. Mikä siinä on väärin. Yritän kuumeisesti saada rahat tilille. Mutta ei se ainakaan vielä niin helposti onnistunut. Vaikka olen ilmoittanut tiedot. Ilmoitin mitä sain englannin kielen puolella tietä. Usein siellä on myös kääntäjä mukana. Onneksi se on helpompi ymmärtää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe