Voiko vesiposti mennä rikki liian kalkkisesta veestä johtuen n. 5-27 vuoden aikana? Ongelma on et auki tulee hyvin vettä mutta ku kiinni laittaa nii jää liruttaa ja sen kuulee ettei ole kiinni.
vesiposti vuotaa
9
14467
Vastaukset
- kiinteistönhoitaja
Kyllä voi. Varmasti tiivisteet menneet. Yleensä talon sisäpuolelle laitetaan sulku, joka laitetaan talveksi kiinni, ja täten vesipostin venttiiliosa päästetään tyhjäksi sieltä olevasta vedestä talven ajaksi....ettei jäädy.
Vesipostiin myydään uusi sisäosa lvi liikkeessä.
Onko tämä ns. talon seinässä kiinni oleva vesiposti? johon saa esim. puutarhaletkun kiinni pikaliittimellä? Oras merkiltään?- paritaloasukas
Ei meillä ole ikinä laitettu ulkovesiposteja talon sisäpuolella olevasta sulusta kiinni. Miksi pitäisikään, sillä tuollainen pitkäkarainen vesiposti tyhjenee itsekseen, eikä jäädy siksi koskaan. Rikki ne menee yleensä liian tiukkaan kiinni kiertämällä.
Eihän ulkoseinässä muunlaisia vesipisteitä saisi ollakaan. Niiden kanssa tulee jäätymisongelma ja isompi vahinko ennemmin, tai myöhemmin.
Naapuri jäädytti putkensa, kun oli laittanut tuollaisen oraksen ulkohanan päähän sulullisen haaroituskappaleen. Unohti sulut kiinni (vaikka kertaalleen häntä syksyllä varoitin) ja vesivahinkohan siitä aiheutui.
- 14+10
Sulle ei sitten riittänyt se, että kysyit asiaa jo kerran. Etkö saanut mieleistäsi vastausta?
- osy parempi
oras vesiposti on huonolaatuinen se jää vuotamaan helposti ja menee melkein joka talvi rikki. meillä oli ennen osy vesipostit mutta putkirempan yhteydessä laitettiin oras vesipostit niin siitä lähtien ollut ongelmaa.
- elekee viäntäkö
Joka vuosi rikki? Meillä oraksen ulkohanat ovat mallia 1990 ja kaikki alkuperäisiä. Niinku tuossa aiemmin on todettukin, liikakiristyksellä ne hajoaa.
- PuuhaPetelius
Hommaa Oraksen vähän kalliimpi DN 15 vesiposti. Jossakin esitteessä lukee "jäätymätön". Siinä ei ala lautasventtiili vuotamaan. Nimittäin syksyllä kun laittaa hanan viimeisen kerran kiinni, eikä talven aikana pyöritä karaa, niin karan päässä oleva lautanen jää kesvääseen mennessä kiinni kumitiivisteeseen. Keväällä tai kesällä kun aukaisee hanan, lautanen lähtee irti tai muuten huonoon asentoon ja alkaa vuotamaan. Uudessa mallissa tämä ominaisuus pitäisi olla korjattu.
- putkari1
älkää punoko niitä vesiposteja kiinni hampaat irvissä! Siinä ne särkyy!!!
- Anonyymi
Nuo ulko vesipostit ja hanat pitäisi olla toiminnaltaan kuin kuula venttiilit. Vivulla auki ja kiinni ja ei väänny enempää tai sitten noihin pitäisi kehitellä rajoittimet aivan Perseestä noi avain hanat ei mitään merkkejä milloin kiinni käsi tuntuma vaan hanan käyttäjiäkin on montaa sorttia tiputtaa vettä niin lisää kiinni on vain teksti tond ower thide. Ei paljon auta noi tekstit.
- Anonyymi
Hankala toteuttaa, kun itse venttiili on seinän sisäpuolella. Jäätyessään kuulaventtiili halkeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251228
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 88800
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20759- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117517