Vertaisarviointi tieteessä on politisoitu

toni t

MIKSI KREATIONISTIEN ON HANKALA SAADA VERTAISARVIOINTIA EI KREATIONISTEILTA?

Uskon että syy on poliittinen - uskonnollinen syy. Kyseessä ei ole tiede vs. kreationismi vaan kyseessä on naturalistinen maailmankatsomus vs. kristillinen maailmankatsomus. Kyseessä on maailmankatsomuksien välinen kiista todellisuuden luonteesta ja siksi naturalistit hylkäävät vaikka kaikki todisteet jotka osoittavat Luojaan. Naturalistit eivät vastusta kreationismia tieteellisistä syistä vaan uskonollisista syistä. Suurin osa tiedemaailman ihmisistä omaa naturalistisen maailmankatsomuksen ja siksi kreationismista on tullut heidän piirissä ikäänkuin 'kirosana'. Näin siksi että kreationismi tuo todisteita jotka kumoavat naturalistisen maailmankuvan ja juuri tätä ihmiset jotka eivät halua tuntea Jumalaa vastustavat.

Koko kirjoitus on linkissä - http://mikaeltorppa.puheenvuoro.uusisuomi.fi/168783-vertaisarviointi-tieteessa-on-politisoitu

23

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MOT

Ei sitä ole politisoitu, vaan tieteellisessä tutkimuksessa keskitytään tieteen keinoin havaittavien ilmiöiden tutkimiseen. Uskonnolliset uskomukset eivät ole sellaisia.

• xxxxx Ei sitä ole politisoitu, vaan tieteellisessä tutkimuksessa keskitytään tieteen keinoin havaittavien ilmiöiden tutkimiseen. Uskonnolliset uskomukset eivät ole sellaisia xxxx

Niin rehellisessä tieteessä tehdäänkin ja juuri ne osoittavat Jumalaan ja Hänen luomistyöhönsä.
        Evoluutiossa ei kuitenkaan ole kysymys mistään tieteestä, vaan uskonnosta.
        Se motiivit ovat psykologiset eikä tieteelliset. Jumalfobiasta johtuen, evolutionistit yrittävät selittää kaikki havainnot johtuvaksi muusta kuin Jumalasta, koska he eivät halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa, jotta ei tarvitsisi olla vastuussa Hänelle elämästään ja teoistaan.

• Jaakob kirjoitti:

xxxxx Ei sitä ole politisoitu, vaan tieteellisessä tutkimuksessa keskitytään tieteen keinoin havaittavien ilmiöiden tutkimiseen. Uskonnolliset uskomukset eivät ole sellaisia xxxx

Niin rehellisessä tieteessä tehdäänkin ja juuri ne osoittavat Jumalaan ja Hänen luomistyöhönsä.
        Se motiivit ovat psykologiset eikä tieteelliset. Jumalfobiasta johtuen, evolutionistit yrittävät selittää kaikki havainnot johtuvaksi muusta kuin Jumalasta, koska he eivät halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa, jotta ei tarvitsisi olla vastuussa Hänelle elämästään ja teoistaan.

>Jumalfobiasta johtuen, evolutionistit yrittävät selittää kaikki havainnot johtuvaksi muusta kuin Jumalasta, koska he eivät halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa, jotta ei tarvitsisi olla vastuussa Hänelle elämästään ja teoistaan.

Oletko kuurosokea vai muuten päävammainen? Olen useampaan kertaan oikaissut sinua kertomalla, että vaikka olen sinun luokituksessasi "evolutionisti", vastaan oikein mielelläni elämästäni ja teoistani Jumalalle, jos hän on olemassa. Ja toivon että on.

Menikö tämä nyt perille, vai pitääkö jankata lisää?

Aika paha muuten tuo skiento- ja faktofobiasi.

• Puolimutkaakob
        Jaakob kirjoitti:

xxxxx Ei sitä ole politisoitu, vaan tieteellisessä tutkimuksessa keskitytään tieteen keinoin havaittavien ilmiöiden tutkimiseen. Uskonnolliset uskomukset eivät ole sellaisia xxxx

Lässyn lässyn Jaakoppi.

"Niin rehellisessä tieteessä tehdäänkin ja juuri ne osoittavat Jumalaan ja Hänen luomistyöhönsä."

Rehellisessä tieteenteossa noudatetaan tinkimättä tieteellistä menetelmää ja objektiivisuutta. Mitään subjektiivisiin mielipiteisiin tai uskomuksiin perustuvia oletuksia ei saa tehdä. Tiede voi tutkia vaan objektiivisia havaintoja. Mistään jumalasta eiköä minkään jumalan tekemisistä ei oo mitään objektiivista havaintoo, joten tiede ei voi tutkia minkään kuvitellun jumalan mitään kuviteltuu tekemistä.

"Evoluutiossa ei kuitenkaan ole kysymys mistään tieteestä, vaan uskonnosta."

Evoluutio on luonnossa ja laboratoriassa objektiivisesti havaittavissa oleva tosiasia. Evoluutioteoria on tieteellinen fakta ja ainoa tieteellinen selitysmalli evoluutiolle.

"Se motiivit ovat psykologiset eikä tieteelliset."

Evoluutiolla ei oo mitään motiiveita. Evoluutio tapahtuu luonnossa. Uskotpa sinä ääriuskovainen hörhö siihen tai et.

"Jumalfobiasta johtuen, evolutionistit yrittävät selittää kaikki havainnot johtuvaksi muusta kuin Jumalasta,"

Kerrotko Jaakoppi miten minä voin pelätä Raamatun kuvaamaa Jumalaa, jonka olemassa oloon en usko seuraavista syistä:

1) Ei oo ensimmäistäkään objektiivista viitettä Jumalan olemassa olosta
        2) Raamatun kuvaama Jumala on narsistinen, äärimmäisen sadistinen ja luonnehäiriöinen. Irvikuva siitä, mitä älykäs ihminen voi ajatella Jumalan olevan.

"koska he eivät halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa, jotta ei tarvitsisi olla vastuussa Hänelle elämästään ja teoistaan."

Kerrotko tollo viimeinkin minulle miten mun uskomattomuuteni vapauttaisi mut vastuustani Jumalalle siinä tapauksessa, että Jumala sattuisi olemaan olemassa?

Olen vastuussa teoistani itselleni, yhteiskunnalle, yhteisöjeni jäsenille ja erityisesti läheisilleni ja perheellini. Nuo kaikki ovat olemassa olevia asioita. Eivät muinaisiin Mesopotamialaisiin myytteihin perustuvia lapsellisia mielikuvitusolioita.

Olet Jaakoppi lapsellinen pelkuri, joka suunnattomassa narsismissasi pelkäät omaa kuolemaasi ja pelkäät ottaa itse vastuuta omasta elämästäsi ja teoistasi. Teet vääriä tekoja, kuten toistuvaa valehtelua laskien sen varaan, että kyllä Jeesus sut armahtaa.

Näinhän se on vai mitä pelkuri?

• *JC
        Puolimutkaakob kirjoitti:

Lässyn lässyn Jaakoppi.

"Niin rehellisessä tieteessä tehdäänkin ja juuri ne osoittavat Jumalaan ja Hänen luomistyöhönsä."

Rehellisessä tieteenteossa noudatetaan tinkimättä tieteellistä menetelmää ja objektiivisuutta. Mitään subjektiivisiin mielipiteisiin tai uskomuksiin perustuvia oletuksia ei saa tehdä. Tiede voi tutkia vaan objektiivisia havaintoja. Mistään jumalasta eiköä minkään jumalan tekemisistä ei oo mitään objektiivista havaintoo, joten tiede ei voi tutkia minkään kuvitellun jumalan mitään kuviteltuu tekemistä.

"Evoluutiossa ei kuitenkaan ole kysymys mistään tieteestä, vaan uskonnosta."

Evoluutio on luonnossa ja laboratoriassa objektiivisesti havaittavissa oleva tosiasia. Evoluutioteoria on tieteellinen fakta ja ainoa tieteellinen selitysmalli evoluutiolle.

"Se motiivit ovat psykologiset eikä tieteelliset."

Evoluutiolla ei oo mitään motiiveita. Evoluutio tapahtuu luonnossa. Uskotpa sinä ääriuskovainen hörhö siihen tai et.

"Jumalfobiasta johtuen, evolutionistit yrittävät selittää kaikki havainnot johtuvaksi muusta kuin Jumalasta,"

Kerrotko Jaakoppi miten minä voin pelätä Raamatun kuvaamaa Jumalaa, jonka olemassa oloon en usko seuraavista syistä:

1) Ei oo ensimmäistäkään objektiivista viitettä Jumalan olemassa olosta
        2) Raamatun kuvaama Jumala on narsistinen, äärimmäisen sadistinen ja luonnehäiriöinen. Irvikuva siitä, mitä älykäs ihminen voi ajatella Jumalan olevan.

"koska he eivät halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa, jotta ei tarvitsisi olla vastuussa Hänelle elämästään ja teoistaan."

Kerrotko tollo viimeinkin minulle miten mun uskomattomuuteni vapauttaisi mut vastuustani Jumalalle siinä tapauksessa, että Jumala sattuisi olemaan olemassa?

Olen vastuussa teoistani itselleni, yhteiskunnalle, yhteisöjeni jäsenille ja erityisesti läheisilleni ja perheellini. Nuo kaikki ovat olemassa olevia asioita. Eivät muinaisiin Mesopotamialaisiin myytteihin perustuvia lapsellisia mielikuvitusolioita.

Olet Jaakoppi lapsellinen pelkuri, joka suunnattomassa narsismissasi pelkäät omaa kuolemaasi ja pelkäät ottaa itse vastuuta omasta elämästäsi ja teoistasi. Teet vääriä tekoja, kuten toistuvaa valehtelua laskien sen varaan, että kyllä Jeesus sut armahtaa.

Näinhän se on vai mitä pelkuri?

"...miten mun uskomattomuuteni vapauttaisi mut vastuustani Jumalalle siinä tapauksessa, että Jumala sattuisi olemaan olemassa?"

Viimeisellä tuomiolla joudut kantamaan vastuusi teoistasi. Se, että Jumalan olemassaolon kieltämällä yrität pakoilla vastuuta, ei muuta asiaa. Se on itsepetosta.

Loppuun projisoidut syytökset kertovat kovin paljon esittäjästään. Jumalfobia on Jaakobin esiin tuoma osuva nimitys tilanteelle, jossa ateisti uhmakkaasti kieltää Jumalan, mutta samalla selvästi pelkää tuomiota ja siis myöntää (ainakin alitajuisesti) Jumalan olevan olemassa.

• Puolimutkateisti
        *JC kirjoitti:

"...miten mun uskomattomuuteni vapauttaisi mut vastuustani Jumalalle siinä tapauksessa, että Jumala sattuisi olemaan olemassa?"

Viimeisellä tuomiolla joudut kantamaan vastuusi teoistasi. Se, että Jumalan olemassaolon kieltämällä yrität pakoilla vastuuta, ei muuta asiaa. Se on itsepetosta.

Loppuun projisoidut syytökset kertovat kovin paljon esittäjästään. Jumalfobia on Jaakobin esiin tuoma osuva nimitys tilanteelle, jossa ateisti uhmakkaasti kieltää Jumalan, mutta samalla selvästi pelkää tuomiota ja siis myöntää (ainakin alitajuisesti) Jumalan olevan olemassa.

""...miten mun uskomattomuuteni vapauttaisi mut vastuustani Jumalalle siinä tapauksessa, että Jumala sattuisi olemaan olemassa?"

Viimeisellä tuomiolla joudut kantamaan vastuusi teoistasi."

Pitääkö sinulle tollolle vääntää kysymyksen aina rautalangasta? Kysymys kuului, että miten uskomattomuuteni muka vapauttaisi minut vastuustani siinä tapauksessa, että Jumala on olemassa? Miten ihmeessa minä voisin kuvitella uskomattomuuteni vapauttavan mut viimeseltä tuomiolta?

"Se, että Jumalan olemassaolon kieltämällä yrität pakoilla vastuuta, ei muuta asiaa. Se on itsepetosta."

Enhän minä kiellä etteikö Jumalaa voisi olla olemassa. Minä en vaan usko siihen, että Jumala on olemassa. Kerroppa nyt siten, että miten ihmeessä voisin pakoilla vastuutani millään tavalla siinä tapauksessa, että Jumala olis olemassa. Ja jos Jumala on olemassa niin se on olemassa riippumatta siitä uskonko minä Jumalaan vai en.

Joten koitapa tollo selittää meille miten ihmeessa uskomattomuuteni voi millään tavalla olla vastuun pakoilua?

Minä oon kyllä valmis heti uskomaan Jumalaan kun joku esittää objektiiviset todisteet.

"Loppuun projisoidut syytökset kertovat kovin paljon esittäjästään."

Niin kertovatkin. Uskallan ottaa vastuun tekemistäni ilman kuviteltua armahdusta ja palkkiota.

"Jumalfobia on Jaakobin esiin tuoma osuva nimitys tilanteelle, jossa ateisti uhmakkaasti kieltää Jumalan, mutta samalla selvästi pelkää tuomiota ja siis myöntää (ainakin alitajuisesti) Jumalan olevan olemassa."

Kerrotkos nyt meille miten minä muka pelkään tuomiota? Jos minä pelkäisin, niin minähän tekisin kaikkeni välttyäkseni tuomiolta. Pakottaisin itseni uskomaan Jumalaan teennäisesti vaikka järkeni ja älyllinen rehellisyyteni kertoisivat, ettei Jumalaa ole. Pakoittaisin itseni itsepetokseen ja valheelliseen elämään. Siihen samaan valheessa elämiseen missä sinä Jaakoppi elät. Varmaan alkaisin valehtelemaan täällä palstalla sun lailla.

• *JC kirjoitti:

Logiikkasi kusee taas kympillä. Etkä edes vastannut puolimutkan kysymykseen.

Toistetaan: miten uskomattomuus vapauttaisi hänet (tai vaikka minut) vastuusta Jumalalle siinä tapauksessa, että Jumala sattuisi olemaan olemassa? Esim. minä tiedän, että jos olen väärässä, niin olen kuolemani jälkeen pulassa. En vain piittaa moisesta mahdollisuudesta, koska en usko jumalan olemassaoloon.

Kuvitelmasi, että ateisti alitajuisesti tietäisi jumalan olemassaolon on epälooginen. Jokainen, joka uskoo aidosti jumalan olemassaoloon varmasti myös eläisi sen mukaan. Jumalankieltämisessä on järkeä vain jos on ateisti.

• "MIKSI KREATIONISTIEN ON HANKALA SAADA VERTAISARVIOINTIA EI KREATIONISTEILTA?"

Ei ole hankala saada ei. Heti kun kretionistit esittävät jotain vertaisarvioitavaa niin se myös tutkitaan (jos väittämä on edes jollain tasolla järkevä). Sellaista ei vaan ole vielä tapahtunut.

• Pe-illan mietteitä

Tällainen ongelma on mietittänyt:
      Kreationistit väittävät ymmärtääkseni, että "evolutionistit" tekevät jollain tavalla huonoa tiedettä ja syynä on jokin jumalfobiaksi kutsuttu psykologinen taipumus. Naturalismi pohjaa väärään uskomukseen, eli siis käytännössä siihen, että on olemassa vain luonnollisia syitä luonnollisille tapahtumille.
      olettaisin niin että tieteilijöiden pitäisi nyt avartaa mieltään ja ottaa Jumala mahdolliseksi selittäjäksi tapahtumille ja alkaa tehdä parempaa tiedettä.

mutta siis pitäisi kuitenkin tehdä TIEDETTÄ, eikö niin? Miksi he kuitenkin alkavat lukea sanatarkasti Raamattua ja poimivat sieltä jopa totuuksia historiallisen ajan tapahtumista (vedenpaisumus)? Miksi he valittavat naturalismin tai evoluutioteorian olevan uskonto, ikään kuin uskonto olisi jotenkin huono asia? Kuitenkin he tarjoavat tilalle uskomusperustaksi täsmällisesti Raamatun sisällön ja kaiken siihen sisältyvän täsmällisen, juuri tähän yhteen uskontoon liittyvän teologisen opin?

Mikä on tällainen silmänkääntötemppu, että valitetaan ensin jonkin tiedon uskomuksellisesta perustasta, mutta itse tarjotaan tilalle juuri hyvin tarkkaa ja sisällöllistä USKOMUKSELLISTA oppia eikä vain yleistä lähtökohtaa?
      ID ei ole tieteenä mihinkään edistynyt, mutta se on kuitenkin avoin ja ainoastaan yhteen oletukseen perustuva lähtökohta. Sen puitteissa voidaan aivan hyvin vaikka osoittaa, että mitään tulvaa ei ollut ja universumi on miljardeja vuosia vanha. Siinä ei ole painolastina teologiaa eikä epäluotettavaa historiallista, mutta siitä huolimatta sanatarkasti totuutena pidettävää lähdettä.
      Eli pointtina tässä on kai se, että miksi pitäisi ottaa tieteen painolastiksi niin vahvat ja spesifit uskomukset kuin kreationistit ovat ottaneet. Eikö siinä hyvän tieteen tekemisen sijaan ennemminkin ajeta omaa uskontoa? Miksi hyppäys ateismista suoraan yhden kirjan ja yhden uskonnon ehdottomaan totuuteen?

• >Miksi he valittavat naturalismin tai evoluutioteorian olevan uskonto, ikään kuin uskonto olisi jotenkin huono asia?

Tätä kysytään silloin tällöin. Lyhyt vastaus:

Maailma on keskenään kilpailevien uskontojen taistelukenttä.
        Vain yksi noista on kuitenkin oikea, tosi ja Pelastukseen johtava: kristillinen (tai jehovalainen) fundamentalismi ja erityisesti (tai vain) kulloisenkin kreationistin oman lahkon versio siitä.
        Kaikki muut uskonnot ovat Perkeleen eksytystä ja vievät kannattajansa Helvettiin tai sielun kuolemaan (jehovilla).
        Tästä syystä sana uskonto voi tarkoittaa sekä äärimmäisen hyvää että äärimmäisen pahaa.

• Tieteellliset sarjajulkaisut ei ole virsikirjoja.

• väärennys se on

""Evoluutiossa ei kuitenkaan ole kysymys mistään tieteestä, vaan uskonnosta."

Evoluutio on luonnossa ja laboratoriassa objektiivisesti havaittavissa oleva tosiasia. Evoluutioteoria on tieteellinen fakta ja ainoa tieteellinen selitysmalli evoluutiolle."

Evoluutioteoria ei ole tieteellinen fakta koska se pohjautuu ennakko-oletukselle: Jumalaa ei ole olemassa. Evoluutioteoria on aito arvofilosofinen valinta ja tämän valinnan mukaan ne "havaittavissa olevat asiat" sitten selitetään.
      Ja evoluutioteoriasta on johdettu ne eugeniikan käsitykset. Näin on saatu rotuhygienisille ajatuksille "tieteellinen" perusta johon yhteiskunta- ja talouspolitiikka voi perustua.
      Onhan tästä saatu vahvat näytöt nykyhistoriassa: marxilais-leninistinen, uusliberalistinen ja kansallissosialistinen malli. Totta vie, tässä teillä on "tieteellinen" selitysmalli. Ja vielä kehtaatte väärentää tosiasioita väittämällä ettei evoluutioteoria ole mikään arvofilosofinen ja poliittinen "ismi".

• >Evoluutioteoria ei ole tieteellinen fakta koska se pohjautuu ennakko-oletukselle: Jumalaa ei ole olemassa.

Pöhkö neiti Evoluutio-palstalta pöhköilee taas ilman rajoja.
        Evoluutioteoria ei ole "fakta" vaan tieteellinen teoria ja edustaa siis tieteellisen tietomme korkeinta astetta.
        Ylivoimainen enemmistö kristityistä hyväksyy evoluutioteorian ja myös suuri osa evoluutiobiologeista on kristittyjä.
        Voit siis tunkea "ennakko-oletuksesi" paikkaan jonne aurinko ei paista.

• Puolimutkateisti

Haiskahtaa ihan Jehovan todistajan lässytykseltä. Jeesuspörinäistä hörhön lässytystä jokatapauksessa.

• Puolimutkateisti kirjoitti:

Haiskahtaa ihan Jehovan todistajan lässytykseltä. Jeesuspörinäistä hörhön lässytystä jokatapauksessa.

Ei ole kuitenkaan jyrtsi vaan – Kekkosen seuruetta emännöineen kainuulaisemännän sanoin – "toinen tohelo".

• mette.soderman

Eugeniikka ja rotuhygienia olivat 1800-luvun lopun poliittisia selitysmalleja, jotka eivät perustuneet evoluutioteoriaan, vaan erilaisiin ideologioihin, joista natsien opit ovat esimerkki. Marxilais-leninistinen ajatusmalli koski taloustiedettä ja -teorioita.

Evoluutioteoriaa käytettiin näissä ideologioissa virheellisesti "todisteena" aivan samoin kuin sinä käytät sitä uskontosi pönkkänä. Evoluutioteoria ei edes sivua näitä aatteita.

• "Evoluutioteoria ei ole tieteellinen fakta koska se pohjautuu ennakko-oletukselle: Jumalaa ei ole olemassa."

Ehei. Evoluutioteoria ei ota lainkaan kantaa jumaluuksiin.

"Evoluutioteoria on aito arvofilosofinen valinta ja tämän valinnan mukaan ne "havaittavissa olevat asiat" sitten selitetään."

Evoluutioteoriaa ei voi jättää selityksistä pois, koska tiedämme historiallisenkin evoluution olevan tieteellinen fakta, saati sitten nykyisen havaittavissa olevan evoluution.

"Ja evoluutioteoriasta on johdettu ne eugeniikan käsitykset. Näin on saatu rotuhygienisille ajatuksille "tieteellinen" perusta johon yhteiskunta- ja talouspolitiikka voi perustua."

Mitä tahansa tieteellistä teoriaa voidaan käyttää väärin. Evoluutioteoriassa itsessään ei ole perustetta mm. eugeniikalle.

"Onhan tästä saatu vahvat näytöt nykyhistoriassa: marxilais-leninistinen, uusliberalistinen ja kansallissosialistinen malli."

Natsit polttivat Darwinin kirjoja roviolla, koska Hitler kielsi makroevoluution ja väitti, että valkoinen arjalainen rotu on erikseen luotu, Jumalan korkein luomus.

"Totta vie, tässä teillä on "tieteellinen" selitysmalli. Ja vielä kehtaatte väärentää tosiasioita väittämällä ettei evoluutioteoria ole mikään arvofilosofinen ja poliittinen "ismi". "

Haha. Sinä haluaisit sen sellaiseksi luokitella. Tosiasiassa se ei sitä ole, vaan se on tietellinen selitys biodiversiteetin kehittymisestä. Piste.

• >Onhan tästä saatu vahvat näytöt nykyhistoriassa: marxilais-leninistinen, uusliberalistinen ja kansallissosialistinen malli.

Huvittavaa tässä on sekin, että tuo uusliberalistinen malli on Yhdysvaltojen kreationistien keskuudessa erittäin suosittu.

Omasta mielestäni taas kaikki kolme ovat perseestä ja natsismi sieltä eniten, koska siinä ei ole totta edes siteeksi. Kahdessa muussa on sentään osatotuuksia, joihin ideologian muu roska nojaa.

• mette.soderman kirjoitti:

Eugeniikka ja rotuhygienia olivat 1800-luvun lopun poliittisia selitysmalleja, jotka eivät perustuneet evoluutioteoriaan, vaan erilaisiin ideologioihin, joista natsien opit ovat esimerkki. Marxilais-leninistinen ajatusmalli koski taloustiedettä ja -teorioita.

Evoluutioteoriaa käytettiin näissä ideologioissa virheellisesti "todisteena" aivan samoin kuin sinä käytät sitä uskontosi pönkkänä. Evoluutioteoria ei edes sivua näitä aatteita.

Eugeniikka ei aivan huono ajatus olekaan.

Yhteiskunnan ei tule tukea tunnettujen perinnöllisten tautien runsastumista, kun kerran on keinoja niitä vähentääkin esim. perhesuunnittelulla ja sikiöseulonnalla.

• Ei kreationisteilla ole mitään erityisiä vaikeuksia saada vertaisarviointia. Aina, kun ovat tiedettä tehneet ja tutkimustuloksia julkaisseet, niin ne on käsitelty samoilla periaatteilla kuin muukin tiede.

Se sitten, että nuo yllämainitut kreationistien työt eivät ole käsitelleet kreationismia onkin jo toinen juttu :-)

Vakavasti puhuen, ainoa syy, miksi noita idioottimaisia kitinöitä tieteen syrjinnästä esiintyy, on se, että sillä peitellään sitä faktaa, ettei kreationismin tueksi ole olemassakaan mitään tieteen kriteerit täyttävää evidenssiä.

Ei yhtään mitään.

• >Vakavasti puhuen, ainoa syy, miksi noita idioottimaisia kitinöitä tieteen syrjinnästä esiintyy, on se, että sillä peitellään sitä faktaa, ettei kreationismin tueksi ole olemassakaan mitään tieteen kriteerit täyttävää evidenssiä.

Ja sitten tullaankin siihen, että tiedeyhteisö materialistis-ateistisine naturalistisine metodologioineen on perustaltaan väärässä. Pitäisi siis valita tilalle sellainen metodologia, joka mahdollistaa jumaluuksien kelpuuttamisen tieteeseen.

Tässä on kretujen kannalta yhä se huono puoli, että kristinuskon mukainen jumala olisi vain yksi jumalvaihtoehto. Toki sekin kai olisi "edistystä" nykyisestä, ja sitten pitäisikin vain murskata kilpailevat jumalat kuten Jahve teki muinaisessa Israelissa.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

>Vakavasti puhuen, ainoa syy, miksi noita idioottimaisia kitinöitä tieteen syrjinnästä esiintyy, on se, että sillä peitellään sitä faktaa, ettei kreationismin tueksi ole olemassakaan mitään tieteen kriteerit täyttävää evidenssiä.

Ja sitten tullaankin siihen, että tiedeyhteisö materialistis-ateistisine naturalistisine metodologioineen on perustaltaan väärässä. Pitäisi siis valita tilalle sellainen metodologia, joka mahdollistaa jumaluuksien kelpuuttamisen tieteeseen.

Tässä on kretujen kannalta yhä se huono puoli, että kristinuskon mukainen jumala olisi vain yksi jumalvaihtoehto. Toki sekin kai olisi "edistystä" nykyisestä, ja sitten pitäisikin vain murskata kilpailevat jumalat kuten Jahve teki muinaisessa Israelissa.

>>Ja sitten tullaankin siihen, että tiedeyhteisö materialistis-ateistisine naturalistisine metodologioineen on perustaltaan väärässä. Pitäisi siis valita tilalle sellainen metodologia, joka mahdollistaa jumaluuksien kelpuuttamisen tieteeseen.

• Totuudentorvettaja

Kun tieteen puolella olijat kertovat, mikä kumoaa kreationistien jonkin väitteen tai kertovat miksi se ei ole totta, ei johdu siitä että haluttaisiin tukea kotijoukkoetta, vaan siitä että kreationistien esittämä väite ihan oikeasti on väärässä.

Otetaan yksinkertaisena esimerkkinä vaikkapa kuun pinnalla olevan kuupölykerroksen paksuus. Kreationistit käyttivät kerroksen paksuutta todistellessaan maailmankaikkeuden olevan vasta tuhansia vuosia vanha. He kertoivat miten tutkija/tiedemies oli laskenut kuuhun vuosittain putoavan pölyn määrän, paljonko kuulennoilla pölykerroksen paksuudeksi mitattiin ja miten tämä itsestäänselvästi todistaa kuun olevan vasta tuhansia vuosia vanha. Olisiko tämä kreationistinen "tutkimus" vertaisarvioida? Ennen kuin vastaat kyllä, on hyvä ymmärtää että lukemat, joihin kreationistien väite perustuu, olivat olleet tiedetysti jo vuosikymmeniä aiemmin osoittautuneet vääriksi, ja ne perustuivat pelkkään arvioon, jossa kuu esimerkiksi arvioitiin yhtä raskaaksi kuin maapallo, eikä muitakaan hyvin tunnettuja tähtitieteen asioita oltu huomioitu.

Kreationisteille ei siis tuottanut mitään moraalista ongelmaa väittää tulostaan tieteelliseksi ja käyttää tietoisesti vanhentunutta ja vääräksi osoittautunutta arviota vuosisadan alusta hyväkseen ajaakseen asiaansa. Rehellinen organisaatio olisi vähintään maininnut uudemmat ja luotettavammat mittaustulokset osoittavat kuun pölymäärän viittaavankin miljardeihin vuosiin, ei tuhansiin. Tässä esimerkissä esiintyi ainakin kaksi kreationistien "tutkimuksille" tyypillistä ominaisuutta 1) käytetään vanhentuneita ja vääriksi osoittautuneita tuloksia omien mittausten pohjana välittämättä siitä, kuinka vanhentunutta ja väärää tietoa tutkimuksessa on 2) jätetään kertomatta mitä tiede asiasta sanoo ja mitä aiheesta nykytietämyksellä tiedetään

Ihan vinkiksi muistutettakoon esimerkiksi siitä, että monta sataa metriä paksua kovaa kalliota ei häviä mihinkään alle vuoden mittaisessa tulvassa, eikä kavitaatiota tapahdu tulvan olosuhteissa maan pinnalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      125
      6460
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      4092
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3364
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      487
      2903
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      281
      1904
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1586
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1436
    8. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1383
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      174
      1379
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1376
    Aihe