Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä tehdä kaatuville rekoille?

6 milj. km jo ajanu

Miksi joka päivä saamme kuulla liikennetiedotteista, että "Raskaan kaluston nostotyö on menoissa, poliisi ohjaa liikennettä , käytössä on kiertotie"?
Miksei uutisoida, että menossa on rekan nosto", koska rekkojahan ne kaatuilevat ovat.. Ei ole osaavia kuskeja, joilla olisi vastuuta huolimattomuuttaan aiheuttamistaan kustannuksista. Rekan kaato on kallista. Onko yksikään rekkansa kaatanut joutunut laskemaan, mitä kaato maksaa yrittäjälle, valtiolle, kalustolle, työpaikkoina, liikenneväylille jne. Ei!
En ole kuullut, että raskaaseen kalustoon kuuluvia busseja kaadettaisiin Suomessa kovinkaan paljon. "Kaatujat ovat aina rekkoja, joita poikaset ajavat kuin henkilöautoa. "Vakuutukset maksvat vahingot" sanotaan, mutta me ne maksamme. Harha siitä, että vakuutusrahat kasvavat puussa on itsepetosta. Me maksamme korotetut vakuutusmaksut itse eikä esim. "herra Huu".

9

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jakari#72926

      Syitä on monta ja ei aina se "ratin ja penkin välissä oleva"..tekninen vika tai kuorma on päässyt liikkumaan...tätä saa aina hokea mutta ei se mene teille "kapitalistiriistäjille" päähän..

    • Alpo A

      Vika on kuljettajassa jos kuorma pääsee liikkumaan. Huolimaton lastaus ja piittaamattomuus kuormaa kohtaan aiheuttaa kaatumisia. Vika on suunnilleen aina ratin ja penkin välissä.

      • lbddfvh

        ei se vika aina ole kuljettajassa jos kuorma pääsee liikkumaan, että ihan vaan tiedoksi.


    • minä VAAN

      Lievä ylipainosikaan ei haittaa superajotaitoasi. Vain tuulilasin rajallisuus estää laittamasta lisää viirejä tuulilasiin. Että mun käy kateeksi mutta ei voi muuta kun katsella sua ylöspäin. Voi kunpa joskus pääsisin tasollesi.

      • Nestori-z

        Kukapa tietää,"massan liiketasapainosta". Tietääkseni ei ainaan Autokoulut.ja on heikkous,joka olisi korjattava heti. Kuorma-autoille erittäin tärkeä,mutta myös muulle
        liikenteelle.Huolimattomuus on liikenteen heikoin kohta.Ehkä nykyinen jatko kouluutus
        pakko vähän herättää toivoa.


    • RahtiPena

      Nykyään valtamediassa pyritään käyttämään selkeää yleiskieltä ja välttämään puhekielen ilmauksia. Tästä varmaan johtuu tuo aloittajan ihmettelemä kirjoitusasu.

      Rekkojen kaatumiset ovat inhimillisiä virheitä, eikä niitä pystytä täysin välttämään. Aivan samalla tavalla myös muutkin yleisillä teillä liikkuvat tahot tekevät virheitä, henkilöautojen kaatumisista ei vain ole tapana uutisoida. Ainakin niin kauan kuin ajoneuvot ovat ihmisten kuljettamia, näitä erehdyksiä valitettavasti sattuu. Itse en kyllä ymmärrä, millä logiikalla työntekijän tulisi korvata aiheuttamansa vahinko? Tällainen menettely kun ei ole muillakaan aloilla käytössä, vaan asian katsotaan yleisesti kuuluvan ns. "yrittäjän riskin" alle. Toki yrittäjä voi kompensoida tätä riskiä esimerkiksi ottamalla vakuutuksia kalustolle, kuormalle sekä työntekijälle.

      Nykyajan ihmisten ongelma tuntuu olevan kriittisen medialukutaidon puute, johan aloittajan lauseenaloitus "Miksi joka päivä saamme kuulla..." indikoi tätä.

    • Mulla on idea

      Mitä tehdä kaatuville rekoille? No, ne täytyy nostaa pystyyn.

    • voe rekka

      Millainen on ukko joka ajanut 6.5 milj km. Taitaa olla aika vanha, joka on tukehtunut itteensä. Kaikki vaivat ja sairaudeet mukanaan ja koskaan ei ole huomioinut kuin ittensä. Perhe on ollut haittana elämässä.

      Kerran tunsin yhden ukon joka kertoi ajavansa vuodessa 500tkm. Aina, siis aina on luotettava miehen sanaan.

      Itse olen ajanut vasta 3.5 milj km raskaalla kiitolinjarekkoilla. Aikaa on mennyt yli 30 vuotta, joten olen laiska luuseri noihin rekkailijoihin nähden.

      • 2,5 miljoonaa

        Niin toiset ajaa paljon tienpäällä, toiset laskee lisäksi noi baareissa ajetut kilometrit niin sentakia niitä tulee jollekkin vähä enempi. Itellä on vuosia ammattiliikenteessä takana 23 vuotta ja kilometrejä noin 2,5 miljoonaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe