Mitä tehdä kaatuville rekoille?

6 milj. km jo ajanu

Miksi joka päivä saamme kuulla liikennetiedotteista, että "Raskaan kaluston nostotyö on menoissa, poliisi ohjaa liikennettä , käytössä on kiertotie"?
Miksei uutisoida, että menossa on rekan nosto", koska rekkojahan ne kaatuilevat ovat.. Ei ole osaavia kuskeja, joilla olisi vastuuta huolimattomuuttaan aiheuttamistaan kustannuksista. Rekan kaato on kallista. Onko yksikään rekkansa kaatanut joutunut laskemaan, mitä kaato maksaa yrittäjälle, valtiolle, kalustolle, työpaikkoina, liikenneväylille jne. Ei!
En ole kuullut, että raskaaseen kalustoon kuuluvia busseja kaadettaisiin Suomessa kovinkaan paljon. "Kaatujat ovat aina rekkoja, joita poikaset ajavat kuin henkilöautoa. "Vakuutukset maksvat vahingot" sanotaan, mutta me ne maksamme. Harha siitä, että vakuutusrahat kasvavat puussa on itsepetosta. Me maksamme korotetut vakuutusmaksut itse eikä esim. "herra Huu".

9

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jakari#72926

      Syitä on monta ja ei aina se "ratin ja penkin välissä oleva"..tekninen vika tai kuorma on päässyt liikkumaan...tätä saa aina hokea mutta ei se mene teille "kapitalistiriistäjille" päähän..

    • Alpo A

      Vika on kuljettajassa jos kuorma pääsee liikkumaan. Huolimaton lastaus ja piittaamattomuus kuormaa kohtaan aiheuttaa kaatumisia. Vika on suunnilleen aina ratin ja penkin välissä.

      • lbddfvh

        ei se vika aina ole kuljettajassa jos kuorma pääsee liikkumaan, että ihan vaan tiedoksi.


    • minä VAAN

      Lievä ylipainosikaan ei haittaa superajotaitoasi. Vain tuulilasin rajallisuus estää laittamasta lisää viirejä tuulilasiin. Että mun käy kateeksi mutta ei voi muuta kun katsella sua ylöspäin. Voi kunpa joskus pääsisin tasollesi.

      • Nestori-z

        Kukapa tietää,"massan liiketasapainosta". Tietääkseni ei ainaan Autokoulut.ja on heikkous,joka olisi korjattava heti. Kuorma-autoille erittäin tärkeä,mutta myös muulle
        liikenteelle.Huolimattomuus on liikenteen heikoin kohta.Ehkä nykyinen jatko kouluutus
        pakko vähän herättää toivoa.


    • RahtiPena

      Nykyään valtamediassa pyritään käyttämään selkeää yleiskieltä ja välttämään puhekielen ilmauksia. Tästä varmaan johtuu tuo aloittajan ihmettelemä kirjoitusasu.

      Rekkojen kaatumiset ovat inhimillisiä virheitä, eikä niitä pystytä täysin välttämään. Aivan samalla tavalla myös muutkin yleisillä teillä liikkuvat tahot tekevät virheitä, henkilöautojen kaatumisista ei vain ole tapana uutisoida. Ainakin niin kauan kuin ajoneuvot ovat ihmisten kuljettamia, näitä erehdyksiä valitettavasti sattuu. Itse en kyllä ymmärrä, millä logiikalla työntekijän tulisi korvata aiheuttamansa vahinko? Tällainen menettely kun ei ole muillakaan aloilla käytössä, vaan asian katsotaan yleisesti kuuluvan ns. "yrittäjän riskin" alle. Toki yrittäjä voi kompensoida tätä riskiä esimerkiksi ottamalla vakuutuksia kalustolle, kuormalle sekä työntekijälle.

      Nykyajan ihmisten ongelma tuntuu olevan kriittisen medialukutaidon puute, johan aloittajan lauseenaloitus "Miksi joka päivä saamme kuulla..." indikoi tätä.

    • Mulla on idea

      Mitä tehdä kaatuville rekoille? No, ne täytyy nostaa pystyyn.

    • voe rekka

      Millainen on ukko joka ajanut 6.5 milj km. Taitaa olla aika vanha, joka on tukehtunut itteensä. Kaikki vaivat ja sairaudeet mukanaan ja koskaan ei ole huomioinut kuin ittensä. Perhe on ollut haittana elämässä.

      Kerran tunsin yhden ukon joka kertoi ajavansa vuodessa 500tkm. Aina, siis aina on luotettava miehen sanaan.

      Itse olen ajanut vasta 3.5 milj km raskaalla kiitolinjarekkoilla. Aikaa on mennyt yli 30 vuotta, joten olen laiska luuseri noihin rekkailijoihin nähden.

      • 2,5 miljoonaa

        Niin toiset ajaa paljon tienpäällä, toiset laskee lisäksi noi baareissa ajetut kilometrit niin sentakia niitä tulee jollekkin vähä enempi. Itellä on vuosia ammattiliikenteessä takana 23 vuotta ja kilometrejä noin 2,5 miljoonaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

      kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      140
      5689
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

      Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      75
      3223
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

      Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      89
      1705
    4. On se tullut jo ihan kaikilta osin selväksi

      Ei tämä meidän juttu tule koskaan etenemään.
      Ikävä
      123
      1153
    5. Montako naista

      On menossa mun lisäksi?
      Ikävä
      15
      1094
    6. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

      Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      55
      972
    7. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

      "Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      76
      954
    8. Koska me aloitetaan meidän loppuelämä?

      Oisko jotain ehdotuksia....
      Ikävä
      55
      924
    9. Rekkautumispakko olisi hyvä...

      Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?
      Sinkut
      158
      844
    10. Olet edelleen uskomaton

      Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p
      Ikävä
      27
      825
    Aihe