Kelluvat lattiat ja jalkalistat?

darin s

Jos jalkalistat ovat asennettu siten, että ei ole lattian ja listan välissä ollenkaan rakoa, eli kiinni toisissaan, niin vaikuttaako se suuresti äänieristykseen? Johtavatko listat helposti lattiaan kohdistuvat äänet runkoon? Onko niin suuri asia, että maksaisi vaivaa alkaa uudelleesijoittamaan listoja? (vai voisiko niitä jotenkin kangottaakin ylöspäin?)

6

642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muru3

Ihan oikein on asennettu,ei sinne lattian ja listojen väliin mitään rakoja kuulu jättää.

• darin s

Onko tuo sitten jotain hölynpölyä, kun laittaa googleen "kelluva lattia jalkalistat", niin ammattimaisen näköisillä sivuilla väitetään, että pitäisi olla ainakin 1mm väliä?

• jjjjhgyui
        darin s kirjoitti:

Onko tuo sitten jotain hölynpölyä, kun laittaa googleen "kelluva lattia jalkalistat", niin ammattimaisen näköisillä sivuilla väitetään, että pitäisi olla ainakin 1mm väliä?

kyllä se on hölynpölyä.
        Uivissa lattioissa pitää jalkalistan jopa hieman painaa lattiaa alaspäin lautojen päätyseinillä.

• Keksitkö
        jjjjhgyui kirjoitti:

kyllä se on hölynpölyä.
        Uivissa lattioissa pitää jalkalistan jopa hieman painaa lattiaa alaspäin lautojen päätyseinillä.

Ihan itse tuollaisen ? Uivia lattioita EI saa painaa listalla. Eläminen estyy ja ongelmia tiedossa.

• insinööriopiskelija
        Keksitkö kirjoitti:

Ihan itse tuollaisen ? Uivia lattioita EI saa painaa listalla. Eläminen estyy ja ongelmia tiedossa.

Irti pitää tosiaan jättää. Irti jättäminen parantaa askeläänieristävyyttä.

"Jalkalistat eivät saa kiilata kelluvaa lattiarakennetta alaspäin. Kunnolla toimivassa kelluvassa lattiassa jalkalistat ovat vähintään 1 mm irti lattiasta."
        Isover

Jos listat laittaa kelluvan rakenteen päälle kevyesti (painamatta) niin todellisuudessa siitä ei mitään ongelmaa tule. Enemmän reunoille sijoutetut huonekalut estävät "elämisen".

• jjjjhgyui
        Keksitkö kirjoitti:

En keksinyt itse vaan kokemuksesta puhun. Enkä mainitse miltä ajalta kokemusta kertynyt, mutta paino on sanalla HIEMAN ja nimenomaan lautojen PÄÄDYT.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. "MITES POLIITIKKOMME RUOKKIVAT SUOMEN KANSAN?"!!!

"KOKAIINILLAKO?"!!!
      Maailman menoa
      0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe