Yksin mökillä

Satatonnia kaivossa

Mitä tehdä kun puoliso ei halua tulla uudelle mökille vaikka aurinko paistaa ja on kaikki mukavuudet.

147

10794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaksin kaunihimpi.

      Pumppaa satatonnia ylös kaivosta ja unohda koko mökki. Jos tekee mieli mökkielämää, vuokraa mökki itsesi ajaksi ja nauti. Pistä puoliso ulkoruokintaan.

      • pakkomökkeily?

        Puoliso "ulkoruokintaan" kun ei halua mökille? Ei kaikki ole mökki-ihmisiä. Kummallisista syistä sitä nykyään ollaan eroamassa o_0


      • pakkomökkeily? kirjoitti:

        Puoliso "ulkoruokintaan" kun ei halua mökille? Ei kaikki ole mökki-ihmisiä. Kummallisista syistä sitä nykyään ollaan eroamassa o_0

        jos pitää akkaa työjuhtana ni ei kait sitä mökillä viihy ja siellon kärpäsii ja hytinkäisii yö kärmehiä muita kaupunkilaisimmeisen karkottimia


      • Otampa osaa
        annalebowski kirjoitti:

        jos pitää akkaa työjuhtana ni ei kait sitä mökillä viihy ja siellon kärpäsii ja hytinkäisii yö kärmehiä muita kaupunkilaisimmeisen karkottimia

        Luonto , hiljaisuus, käki kukkuu ja muuta mukavaa :)
        Jaksaa sitä nalkutusta sitten paremmin


      • Anonyymi
        pakkomökkeily? kirjoitti:

        Puoliso "ulkoruokintaan" kun ei halua mökille? Ei kaikki ole mökki-ihmisiä. Kummallisista syistä sitä nykyään ollaan eroamassa o_0

        kamoon, kaippa tästä hankinnsta sentään on keskusteltu, enne sen hankintaa.. vai onko jääräpään ostos, mene tiedä..


    • Mökki vai akka?

      Meillä oli sama tilanne. Aivan liian pitkään kituutimme yhdessä, mutta jatkuva tyytymättömyys johti lopulta eroon.

      Kallis ratkaisu sekin, mutta nyt on rauha maassa ja kumpikin saa tehdä mitä haluaa.

      • sinkkumies.

        Puoliso vaihtuu helpommin kuin mökin saa kaupaksi. Jos olet nainen niin voin tulla mökkeilemään kanssasi? Tykkään olla mökillä ja kalastaa jos on järvi tai meri vieressä??


      • ghehjnet

        no mitebkäs kumpikin ei saanut tehdä mitä haluaa silloin kun olitte naimisiiss? Eikai puolisoiden ole pakko olla liimaantuneina toisiinsa koko ajan?


      • Treffiseuraa mökille
        sinkkumies. kirjoitti:

        Puoliso vaihtuu helpommin kuin mökin saa kaupaksi. Jos olet nainen niin voin tulla mökkeilemään kanssasi? Tykkään olla mökillä ja kalastaa jos on järvi tai meri vieressä??

        Täältäpä löytyisi seuraa kesäksi mökille, tai miksei muutenkin.

        http://www.fi.sex-sms-contacts.com/


    • ei vaihtoehtoja

      Meillä ei ollut sitä ongelmaa, aina kun vain mahdollista, niin mökille. Mieheni kuoli ja nyt jatkan yksin perinnettä,
      tai onhan minulla lapsi ja 3v lapsenlapsi, silloin tällöin
      seurana.

      Jos jompi kumpi, ei tykkää mökkeilystä, niin huonompi
      homma, siitä seuraa kyllä natinaa. Mikäli minä vielä
      ukon löydän, niin ensimmäinen ehto on, että lähtee suosiolla itikoiden syötiksi, muuten ei tuu kesää.

      • Satatonnia kaivossa

        Eipä palstalta vastausta saa, kunhan avauduin, mutta mökin laitto oli niitä elämän kalliimpia vikatikkejä. niinsanotusti satatonia kankkulan kaivossa. Mutta elämme vain kerran ja tämäkin tuli kokeiltua. Kivaahan mökki rakentaminen oli. Onhan se kiva, oma mökki, mutta mitä siellä yksin tekee. No onhan sentään naapurusto ja alueella elämää. Puoliso saa olla kotona, pyydetty käymään on kuulemma muuta "kiireellisempää" tekemistä kuten istua sisällä kun aurinko paistaa.


      • ei vaihtoehtoja
        Satatonnia kaivossa kirjoitti:

        Eipä palstalta vastausta saa, kunhan avauduin, mutta mökin laitto oli niitä elämän kalliimpia vikatikkejä. niinsanotusti satatonia kankkulan kaivossa. Mutta elämme vain kerran ja tämäkin tuli kokeiltua. Kivaahan mökki rakentaminen oli. Onhan se kiva, oma mökki, mutta mitä siellä yksin tekee. No onhan sentään naapurusto ja alueella elämää. Puoliso saa olla kotona, pyydetty käymään on kuulemma muuta "kiireellisempää" tekemistä kuten istua sisällä kun aurinko paistaa.

        Sivuutin tuossa itse aihetta, eli pitääkö puolisosi, noin
        ylipäänsäkkään mökkeilystä, vai onko kysymys vain
        tästä uudestä mökistä.

        Mikäli, hän ei ole ollut koskaan mikään luontoihminen,
        niin tuskinpa enää sellaiseksi ryhtyy, joten silloin käyt
        siellä yksin. Tietysti voi aina myydä, mutta eikö se
        olis liian radikaalia kumminkin, jos itse pitää mökillä
        olosta ja on panostanut siihen.

        Pitääkö molempien nyhjätä kaupungissa (oletus)
        vain toisen mieliksi. Elämä on joskus siihen lyhyt.


      • KALLE KELLO
        Satatonnia kaivossa kirjoitti:

        Eipä palstalta vastausta saa, kunhan avauduin, mutta mökin laitto oli niitä elämän kalliimpia vikatikkejä. niinsanotusti satatonia kankkulan kaivossa. Mutta elämme vain kerran ja tämäkin tuli kokeiltua. Kivaahan mökki rakentaminen oli. Onhan se kiva, oma mökki, mutta mitä siellä yksin tekee. No onhan sentään naapurusto ja alueella elämää. Puoliso saa olla kotona, pyydetty käymään on kuulemma muuta "kiireellisempää" tekemistä kuten istua sisällä kun aurinko paistaa.

        Juuri noin, itsekäs nainen jonka piti saada kesämökki kun muillakin on. On sitten niin hienoa kehua retostella kaikille, kuinka minä mökillä sitä, mökillä tätä. Miehesi ei varmaan alunpitäenkään ole halunnut koko mökkiä., mutta sinä olet ajatellut vain itseäsi, etkä ole kuullut et nähnyt, että miestäsi ei kiinnosta tippaakaan. Juuri sellainen minä itse, minä itse akka sinä olet. Kaikki pitää olla niin varakasta että. Miehesi tiirailee varmaan jo normaalimpaa naista


      • Satatonnia kaivossa kirjoitti:

        Eipä palstalta vastausta saa, kunhan avauduin, mutta mökin laitto oli niitä elämän kalliimpia vikatikkejä. niinsanotusti satatonia kankkulan kaivossa. Mutta elämme vain kerran ja tämäkin tuli kokeiltua. Kivaahan mökki rakentaminen oli. Onhan se kiva, oma mökki, mutta mitä siellä yksin tekee. No onhan sentään naapurusto ja alueella elämää. Puoliso saa olla kotona, pyydetty käymään on kuulemma muuta "kiireellisempää" tekemistä kuten istua sisällä kun aurinko paistaa.

        Ei vastausta saa kun et kerro onko elämänkumppanisi,bilehile joka hakkailee ajanvietokseen miehiä menopaikoissa vai kutooko sukkaa sohvannurkassa? Itsekkin voit olla täys mul,,u tai ihan siedettävä elävä. Minä itse olen maalta kotoisin enkä koe mökillä oloa orjan elämää kummempana ,aina jotain säätöä myös talvella jäitä myöten rahtia jos ei muuta. Pidän molemmista kyllä jollen kuulu siihen kaupunki serkkuihin jotka menee maalle sukulaisiin ja tekee maa töltä koko kesäloman,ei onnistu vaikka maalais serkku kehuu talvella ostaneensa uuden sen ja sen tuotteen,eikä edes kiitä sukulaisiaan vaan kertoo repineensä selkänahastaan tilansa hehtaarit ja tuotot vaikka ilman sukua olisi jo konkassa. Eli pidä sinä se mökki ja kato mitä muijas haluaa,,onko kaupunki parempi/turvallisempi?? Moni inhoaa kaikkia ötököitä mitä mökeillä mönkii ja lentää ,vaikka minusta just neon sen mökkeilyn suola,toiset voi oikeasti pelätä ja jos olet se mul,,u joka pakottaa ja maankuu olemaan kaikki vapaat mökillä ,älä ihmettele jos huomaat hajuraon syntyneen,,,pikkasen rikkaalta ruikuttajalta kyllä vaikutat joka kehuu suomi24,sella rahojaan,mökistä saa aina voittoa jos uusi ja kaikki ok,joten kerro palstalaisille tietoja niin nämä repii sinut kappaleiksi tai neuvoo asiallisesti.


      • Huhuuuuuuuuuu
        Satatonnia kaivossa kirjoitti:

        Eipä palstalta vastausta saa, kunhan avauduin, mutta mökin laitto oli niitä elämän kalliimpia vikatikkejä. niinsanotusti satatonia kankkulan kaivossa. Mutta elämme vain kerran ja tämäkin tuli kokeiltua. Kivaahan mökki rakentaminen oli. Onhan se kiva, oma mökki, mutta mitä siellä yksin tekee. No onhan sentään naapurusto ja alueella elämää. Puoliso saa olla kotona, pyydetty käymään on kuulemma muuta "kiireellisempää" tekemistä kuten istua sisällä kun aurinko paistaa.

        Et kai täältä valmista vastausta odottanutkaan sentään!!! Kas kun ette mökkiä suunnitellessanne keskustelleet siitä, tuleeko siellä käytyä? Ei kai toi mökkiprojekti mikään yllätys voinut olla puolisollesikaan?

        Saahan täälläa avautua., mutta mua ainakin huvittaa... Itsehän tuossa vastasitkin, että puoliso saa olla kotona. Se siitä!

        Eikä se satatonnia missään kaivossa ole; saatahn sä rahasi pois, jos myyt mökin. Vai se mökin kaivoko satatonnia maksoi?
        :-D


      • Punainenm ja perunam
        Satatonnia kaivossa kirjoitti:

        Eipä palstalta vastausta saa, kunhan avauduin, mutta mökin laitto oli niitä elämän kalliimpia vikatikkejä. niinsanotusti satatonia kankkulan kaivossa. Mutta elämme vain kerran ja tämäkin tuli kokeiltua. Kivaahan mökki rakentaminen oli. Onhan se kiva, oma mökki, mutta mitä siellä yksin tekee. No onhan sentään naapurusto ja alueella elämää. Puoliso saa olla kotona, pyydetty käymään on kuulemma muuta "kiireellisempää" tekemistä kuten istua sisällä kun aurinko paistaa.

        Vai, että mökin omistaja haluaa vain leveillä. Sinä et varmaan osaa kuvitella, mitä on rauha ihmisen sisällä luonnonhelmassa, silloin siinä ei ole siaa spekuloida siitä mitä muut ajattelevat... Parisataatonnia tai vain viiskyt, mitä väliä sillä on sinulle... ei niin mitään minun mielestäni. Kuinka ihanaa on aamulla herätä ihanassa hiljaisuudessa, katsella ikkunasta kaunista avartuvaa maisemaa satoi tai paistoi ja maistella aamiaista. Olen kiitollinen kaikesta mitä minulla on, en siksi, että saisin toiset kateellisiksi.


      • una sisään
        Satatonnia kaivossa kirjoitti:

        Eipä palstalta vastausta saa, kunhan avauduin, mutta mökin laitto oli niitä elämän kalliimpia vikatikkejä. niinsanotusti satatonia kankkulan kaivossa. Mutta elämme vain kerran ja tämäkin tuli kokeiltua. Kivaahan mökki rakentaminen oli. Onhan se kiva, oma mökki, mutta mitä siellä yksin tekee. No onhan sentään naapurusto ja alueella elämää. Puoliso saa olla kotona, pyydetty käymään on kuulemma muuta "kiireellisempää" tekemistä kuten istua sisällä kun aurinko paistaa.

        onhan niitä muita seuralaisia sinne mökillekkin tarjolla jos omaa KULTAA ei kiinnosta!


      • Mökkeilijä
        ei vaihtoehtoja kirjoitti:

        Sivuutin tuossa itse aihetta, eli pitääkö puolisosi, noin
        ylipäänsäkkään mökkeilystä, vai onko kysymys vain
        tästä uudestä mökistä.

        Mikäli, hän ei ole ollut koskaan mikään luontoihminen,
        niin tuskinpa enää sellaiseksi ryhtyy, joten silloin käyt
        siellä yksin. Tietysti voi aina myydä, mutta eikö se
        olis liian radikaalia kumminkin, jos itse pitää mökillä
        olosta ja on panostanut siihen.

        Pitääkö molempien nyhjätä kaupungissa (oletus)
        vain toisen mieliksi. Elämä on joskus siihen lyhyt.

        Kai sinne möille voi mennä esimerkiksi yhdeksi yöksi kerrallaan, jos se ei ole tosi kaukana. Minäkään en viihdy mökillä montaa yötä kerrallaan. Mutta ihan mukava mökillä on käydä ja tuntuu, että olisi ollut kauankin pois kotoa lomalla.


      • mek
        Satatonnia kaivossa kirjoitti:

        Eipä palstalta vastausta saa, kunhan avauduin, mutta mökin laitto oli niitä elämän kalliimpia vikatikkejä. niinsanotusti satatonia kankkulan kaivossa. Mutta elämme vain kerran ja tämäkin tuli kokeiltua. Kivaahan mökki rakentaminen oli. Onhan se kiva, oma mökki, mutta mitä siellä yksin tekee. No onhan sentään naapurusto ja alueella elämää. Puoliso saa olla kotona, pyydetty käymään on kuulemma muuta "kiireellisempää" tekemistä kuten istua sisällä kun aurinko paistaa.

        Jos maksoit mökin itse niin teeppä ensiin siitä mökistä avioehto jos toinen suostuu ja taittaa olla puolisolla jotain muita vieityksiä kun sinä mökillä olet. Hommaa sinä oma seuralisen vastakkaisesta sukupuolesta niin hyvä tulee. itsellä ei mökkiä ole mutta äidilläni on ja ei jaksa enää käydä silleä ja pidan sen kunnossa ja käyn aina kun makdollista niin kyllä puolisoni sinne tulee kun pääsee kotoa välillä pois niin renotutta. Huomenna 4 päiväksi mökille kun on perjantai vaapaata täistä niin saa paljon mökkihommia tehtyä ja rentoutua siinä välillä.


      • Anonyymi

        Mua ei ötökät haittaa
        T : laulava kirvesmiäs


    • se on lopun alkua

      """""" Puoliso saa olla kotona, pyydetty käymään on kuulemma muuta "kiireellisempää" tekemistä kuten istua sisällä kun aurinko paistaa. """"""

      Luuletko että puoliso istuu kotona, kun itse olet lähtenyt mökille ?
      Minusta tämä haiskahtaa sille että puolisollasi on jotakin säpinää kotiympäristössä, eikä siksi halua mökkeillä. Tilanne kuitenkin todistaa että liittonne lähestyy loppuaan, eikä siinä mikään auta.

      • Huonolta kuulostaa

        Valitettavan totta.

        Oli sillä säpinää, tai ei, niin minä en ainakaan jaksaisi noin erilaisen ihmisen rinnalla.

        Kannattaa oikeasti pysähtyä miettimään, mihin elämä on menossa.


      • Olisi tyytyväinen.
        Huonolta kuulostaa kirjoitti:

        Valitettavan totta.

        Oli sillä säpinää, tai ei, niin minä en ainakaan jaksaisi noin erilaisen ihmisen rinnalla.

        Kannattaa oikeasti pysähtyä miettimään, mihin elämä on menossa.

        Kesäleskeys paras leskeys, kotileskeys paras leskeys, mökkileskeys paras leskeys.
        On kerrankin "vapaus" tehdä omia juttujaan. Käydä vaikka vieraissa kun siltä tuntuu. Aloittajalle taitaa olla mökki pakkomielle ja tärkeämpi kuin parisuhteen se ydin osa-alue.


      • siti rules

        no mikä pakko on olla ulkona kun aurinko paistaa! Ei mikään. Itse inhoan kesää, on liian kuumaa, elukoita lentelee päin näköä, mieluummin istun sisällä viileässä kuin kaikenmaailman öttiäisten syöttinä.


    • Mökille, ei kiitos

      Ei läheskään kaikkia suomalaisia kiinnosta mökkielämä vaikka olisi kaikki mahdolliset mukavuudet. Myy mökki pois, osta vaikka sijoitusyksiö, ylijääneillä rahoilla matkustatte ympäri maailmaa. Niin ja yksiön vuokratuotoilla matkustaa tulevaisuudessa.

    • Mikä ongelma?

      Jos ehdottomasti haluat puolisosi mukaan sinne mökille, taidat olla vaikeuksissa.
      Jos taas tyydyt siihen, että mökki on sinun juttusi ja vaimollasi on toinen vapaa-ajan viettotapa, huomaat pian, ettei asiassa välttämättä mitään ongelmaa olekaan. Puolisojen ei tarvitse olla koko ajan yhdessä. Aito tunne kestää hyvin eron aina vähäksi aikaa. Olkaa taas tiiviimmin yhdessä muina aikoina ja keskustelkaa muista aisoista.

      • Vaimo vai mies?

        Avauksessa ei ilmene kumpi osapuoli ei halua mökille?


    • oho 3

      Kirjoitit et uusi mökki. Eikö tämä haluttomuus ilmennyt mökin rakenus/osto vaihessa???

      • mökki-riita

        Niinpä. Joskus toisen mielipide ja halut jyräävät. Jos toinen ei ole mökki-ihminen, miksi piti sellainen hankkia?

        Kurjaa, että tuolla heti kirjoitellaan, että kumppanilla olisi jotain säpinää kotiympyröissä, jos ei halua mökille. Ihan turhaa pelonlietsontaa! Tunnen pariskuntia, joissa toinen ei halua mökkeillä ja sillä siisti. Silti se mökki on peritty/ hankittu ja aiheuttaa vain riitoja, kun puolisot haluavat eri asioita lomallaan.


      • asioilla puolensa
        mökki-riita kirjoitti:

        Niinpä. Joskus toisen mielipide ja halut jyräävät. Jos toinen ei ole mökki-ihminen, miksi piti sellainen hankkia?

        Kurjaa, että tuolla heti kirjoitellaan, että kumppanilla olisi jotain säpinää kotiympyröissä, jos ei halua mökille. Ihan turhaa pelonlietsontaa! Tunnen pariskuntia, joissa toinen ei halua mökkeillä ja sillä siisti. Silti se mökki on peritty/ hankittu ja aiheuttaa vain riitoja, kun puolisot haluavat eri asioita lomallaan.

        Jokainen tavallaan oma puolisoni omistaa mökin puoliksi isänsä kanssa ja itse en halua mökille siksi, koska hänen isänsä on kontrolli friikki joka ei anna muiden tehdä mitään muuta kuin miten hän haluaa.

        Hänen isänsä sössii kaikki asiat kokoajan eikä edes huomaa sitä, että muut ovat kokoajan korjailemassa hänen sössimiään juttuja. Lisäksi isukki kuvittelee olevansa kaikkien alojen mestari niissäkin asioissa missä minulla on vuosikymmenten työkokemus ja hänellä ei ole päivääkään kokemusta.

        Puolisoni isä ei edes osaa kysyä voinko tulla auttamaan häntä vaan kiukuttee kokoajan jo siitäkin, että en ole kokoajan häntä auttamassa. Välillä ukko alkaa syyttelemään minua kaikista ongelmistaan vaikka minulla ei ole niihin mitään osuutta.

        En vain pysty sietämään tuollaisia putkiaivoja ja päällepäsmäreitä, sekä besserwissereitä muuallakaan elämässä, jotka eivät osaa ottaa muita huomioon.

        Muuten mökkielämä on kivaa, mutta ei sen arvoista, että joutuu sietämään henkilöitä joiden kanssa ei halua olla missään tekemisissä normaalissa elämässä. Kaikkeni yritin muutaman vuoden, mutta ei siitä vain tullut mitään on helpompi, että ei vain mene mökille ollenkaan.

        Lisäksi en ole edes ainoa ihminen, joka ei tämän isukin kanssa halua olla missään tekemissä.


      • La Sol
        asioilla puolensa kirjoitti:

        Jokainen tavallaan oma puolisoni omistaa mökin puoliksi isänsä kanssa ja itse en halua mökille siksi, koska hänen isänsä on kontrolli friikki joka ei anna muiden tehdä mitään muuta kuin miten hän haluaa.

        Hänen isänsä sössii kaikki asiat kokoajan eikä edes huomaa sitä, että muut ovat kokoajan korjailemassa hänen sössimiään juttuja. Lisäksi isukki kuvittelee olevansa kaikkien alojen mestari niissäkin asioissa missä minulla on vuosikymmenten työkokemus ja hänellä ei ole päivääkään kokemusta.

        Puolisoni isä ei edes osaa kysyä voinko tulla auttamaan häntä vaan kiukuttee kokoajan jo siitäkin, että en ole kokoajan häntä auttamassa. Välillä ukko alkaa syyttelemään minua kaikista ongelmistaan vaikka minulla ei ole niihin mitään osuutta.

        En vain pysty sietämään tuollaisia putkiaivoja ja päällepäsmäreitä, sekä besserwissereitä muuallakaan elämässä, jotka eivät osaa ottaa muita huomioon.

        Muuten mökkielämä on kivaa, mutta ei sen arvoista, että joutuu sietämään henkilöitä joiden kanssa ei halua olla missään tekemisissä normaalissa elämässä. Kaikkeni yritin muutaman vuoden, mutta ei siitä vain tullut mitään on helpompi, että ei vain mene mökille ollenkaan.

        Lisäksi en ole edes ainoa ihminen, joka ei tämän isukin kanssa halua olla missään tekemissä.

        No kukapa sitä ehdointahdoin itseään vie kuvailemaasi paikkaan

        Olemme vaimon kanssa ratkoneet mökki- ja vierailuasian niin että kutsuttaessa saatamme mennä käymään. Kutsumatta ei koskaan. Ja kesälomasta viikko menee vuokramökillä ns. keskellä ei mitään. Ei vieraita, ei työleiriä. Mökin omistajasta riippuen puita on välillä päässyt halkomaan että saa saunan lämpöiseksi.
        Puhetta on ollut että olishan oma mökki kiva. Mutta sitten sen pitäis olla sellaisen matkan päässä että iltasaunassa voi pyörähtää ja yöksi himaan. Siihen ei rahat riitä. Lapista, joo saa halvalla. Sitten se alkaa olla pakkopullaa siellä käynti, ja jos aikoo vuokrata sitä silloin kun itse ei ole paikalla, pitää ostaa mökkitalkkaripalvelu joka käy rispaantuneen laudanpään tai mitä vaan korjaamassa.

        Jaa, aloittaja taisi kuitenkin avautua enempi ihmissuhdekiemuroistaan, mökki on vain väline ongelmien esiintuomiseksi.


      • 36v mökkiakka
        mökki-riita kirjoitti:

        Niinpä. Joskus toisen mielipide ja halut jyräävät. Jos toinen ei ole mökki-ihminen, miksi piti sellainen hankkia?

        Kurjaa, että tuolla heti kirjoitellaan, että kumppanilla olisi jotain säpinää kotiympyröissä, jos ei halua mökille. Ihan turhaa pelonlietsontaa! Tunnen pariskuntia, joissa toinen ei halua mökkeillä ja sillä siisti. Silti se mökki on peritty/ hankittu ja aiheuttaa vain riitoja, kun puolisot haluavat eri asioita lomallaan.

        Luojan kiitos, olen ymmärtänyt pysyä sinkkuna, mitä nyt parikymppisenä muutaman vuoden seurustelin yhden ääliön kaa.
        Ja miksei muka mökillä olis yksin kivaa?
        Itse olen viimeiset kymmenen vuotta käynyt mökillä yksin ja nimenomaan siitä justiinsa nautin!
        Joskus on äiti ja velikin mukana, mutta parasta on kun saa olla ihan yksin siellä kissojen kaa. Enkä todellakaan aio koskaan enää ukkoa itelleni ottaa, elämäni on ihanaa juuri näin!
        Älä hitossa myy sitä vaan käy siellä NAUTTIMASSA yksinolosta. Se on suuri rikkaus kun saa olla ihan yksin keskellä luontoa, moni vain haaveilee sellaisesta.


      • asioilla puolensa
        La Sol kirjoitti:

        No kukapa sitä ehdointahdoin itseään vie kuvailemaasi paikkaan

        Olemme vaimon kanssa ratkoneet mökki- ja vierailuasian niin että kutsuttaessa saatamme mennä käymään. Kutsumatta ei koskaan. Ja kesälomasta viikko menee vuokramökillä ns. keskellä ei mitään. Ei vieraita, ei työleiriä. Mökin omistajasta riippuen puita on välillä päässyt halkomaan että saa saunan lämpöiseksi.
        Puhetta on ollut että olishan oma mökki kiva. Mutta sitten sen pitäis olla sellaisen matkan päässä että iltasaunassa voi pyörähtää ja yöksi himaan. Siihen ei rahat riitä. Lapista, joo saa halvalla. Sitten se alkaa olla pakkopullaa siellä käynti, ja jos aikoo vuokrata sitä silloin kun itse ei ole paikalla, pitää ostaa mökkitalkkaripalvelu joka käy rispaantuneen laudanpään tai mitä vaan korjaamassa.

        Jaa, aloittaja taisi kuitenkin avautua enempi ihmissuhdekiemuroistaan, mökki on vain väline ongelmien esiintuomiseksi.

        Mökkeily on kivaa, mutta perintökiemuroiden takia yhteisomistus tahon kanssa jonka kanssa ei tule toimeen on viho viimeinen asia. Mökki perittiin puolison puolelta niin en siihen puuttunut vaikka aavistelin, että ongelmia saattaa tulla.

        Muutenkin tämän besserwisser isukin näkemys mökkeilystä on ihan eri kuin minulla. Isukki haluaa, että mökillä tehdään töitä joka päivä hänen keksimissään jutuissa 8-12 tuntia päivässä. Kukaan muu ei saa päättää mikä on tärkeää paitsi hän. Kaikki muu on pelkkä turhuutta paitsi hänen keksimänsä jutut. Niin kauan kun jaksaa olla päivästä toiseen isukin jutuissa mukana vailla mitään omaa tahtoa olet isukin mielestä paras tyyppi maan päällä, mutta jos haluat tehdä mitään omaa niin alkaa jatkuva kiukuttelu ja pahimmillaan syyttely kaikista hänen ongelmistaan.

        Itse ainakin elämässä noudatan sitä periaatetta, että jos ainoa mitä jostain ihmisesta saa on jatkuva mielipahaa en todellakaan rupea viettämään aikaa lähelläkään sellaista henkilöä. Elämä on liian lyhyt sellaiseen. Kokemukseni todella putkiaivoisista ihmisistä on se, että sellaiset harvoin muuttuvat tai edes huomaavat toiminnassaan mitään väärää, joten on helpompi olla menemättä mökille jos se aina johtaa jatkuvaan riitelyyn.

        Toki työssä joudun välillä tulemaan outojen asiakkaiden kanssa toimeen, mutta saan siitä palkkaa ja kun työ on tehty ei enää tarvitse olla yhteyksissä.

        "Jaa, aloittaja taisi kuitenkin avautua enempi ihmissuhdekiemuroistaan, mökki on vain väline ongelmien esiintuomiseksi. "

        Ainakin itselle tuli tuosta aloittajan jutusta se kuva, että mökki ei ole ongelma vaan se, että asioista ei pystytä sopimaan. Omalla kohdallani taas ongelma ei ole mökki vaan se, että mökki on todella pahan besserwisserin ja putkiaivon osa omistuksessa, joka vielä sattuu asumaan lähellä mökkiä ja pyörii maisemissa vähän väliä.

        Itse muutaman vuoden yritin jos asian olisi saanut jotenkin hoidettua, mutta lopulta oli pakko luovuttaa kun ei kukaan jaksa olla loppuelämänsä syyllinen jonkun toisen ihmisen kaikkiin ongelmiin.

        Tähän isukkiin en ole edes ainoa kenellä on proppu palanut itse kestin häntä parivuotta osalla on kuulemma proppu palanut muutamassa päivässä niin, että ei enää halua olla missään tekemisissä. Siltikään isukki ei näe omassa toiminnassaan mitään vikaa vaan syy on aina kaikissa muissa.


      • asioilla puolensa kirjoitti:

        Mökkeily on kivaa, mutta perintökiemuroiden takia yhteisomistus tahon kanssa jonka kanssa ei tule toimeen on viho viimeinen asia. Mökki perittiin puolison puolelta niin en siihen puuttunut vaikka aavistelin, että ongelmia saattaa tulla.

        Muutenkin tämän besserwisser isukin näkemys mökkeilystä on ihan eri kuin minulla. Isukki haluaa, että mökillä tehdään töitä joka päivä hänen keksimissään jutuissa 8-12 tuntia päivässä. Kukaan muu ei saa päättää mikä on tärkeää paitsi hän. Kaikki muu on pelkkä turhuutta paitsi hänen keksimänsä jutut. Niin kauan kun jaksaa olla päivästä toiseen isukin jutuissa mukana vailla mitään omaa tahtoa olet isukin mielestä paras tyyppi maan päällä, mutta jos haluat tehdä mitään omaa niin alkaa jatkuva kiukuttelu ja pahimmillaan syyttely kaikista hänen ongelmistaan.

        Itse ainakin elämässä noudatan sitä periaatetta, että jos ainoa mitä jostain ihmisesta saa on jatkuva mielipahaa en todellakaan rupea viettämään aikaa lähelläkään sellaista henkilöä. Elämä on liian lyhyt sellaiseen. Kokemukseni todella putkiaivoisista ihmisistä on se, että sellaiset harvoin muuttuvat tai edes huomaavat toiminnassaan mitään väärää, joten on helpompi olla menemättä mökille jos se aina johtaa jatkuvaan riitelyyn.

        Toki työssä joudun välillä tulemaan outojen asiakkaiden kanssa toimeen, mutta saan siitä palkkaa ja kun työ on tehty ei enää tarvitse olla yhteyksissä.

        "Jaa, aloittaja taisi kuitenkin avautua enempi ihmissuhdekiemuroistaan, mökki on vain väline ongelmien esiintuomiseksi. "

        Ainakin itselle tuli tuosta aloittajan jutusta se kuva, että mökki ei ole ongelma vaan se, että asioista ei pystytä sopimaan. Omalla kohdallani taas ongelma ei ole mökki vaan se, että mökki on todella pahan besserwisserin ja putkiaivon osa omistuksessa, joka vielä sattuu asumaan lähellä mökkiä ja pyörii maisemissa vähän väliä.

        Itse muutaman vuoden yritin jos asian olisi saanut jotenkin hoidettua, mutta lopulta oli pakko luovuttaa kun ei kukaan jaksa olla loppuelämänsä syyllinen jonkun toisen ihmisen kaikkiin ongelmiin.

        Tähän isukkiin en ole edes ainoa kenellä on proppu palanut itse kestin häntä parivuotta osalla on kuulemma proppu palanut muutamassa päivässä niin, että ei enää halua olla missään tekemisissä. Siltikään isukki ei näe omassa toiminnassaan mitään vikaa vaan syy on aina kaikissa muissa.

        "Siltikään isukki ei näe omassa toiminnassaan mitään vikaa vaan syy on aina kaikissa muissa"

        Itsekeskeiset eivät koskaan näe omissa toimissaan mitään vikaa :)

        "Tähän isukkiin en ole edes ainoa kenellä on proppu palanut..."

        Minulla palaisi hihat tällaiseen "ihmiseen" noin 10 sekunnin sisällä :)


      • mek
        36v mökkiakka kirjoitti:

        Luojan kiitos, olen ymmärtänyt pysyä sinkkuna, mitä nyt parikymppisenä muutaman vuoden seurustelin yhden ääliön kaa.
        Ja miksei muka mökillä olis yksin kivaa?
        Itse olen viimeiset kymmenen vuotta käynyt mökillä yksin ja nimenomaan siitä justiinsa nautin!
        Joskus on äiti ja velikin mukana, mutta parasta on kun saa olla ihan yksin siellä kissojen kaa. Enkä todellakaan aio koskaan enää ukkoa itelleni ottaa, elämäni on ihanaa juuri näin!
        Älä hitossa myy sitä vaan käy siellä NAUTTIMASSA yksinolosta. Se on suuri rikkaus kun saa olla ihan yksin keskellä luontoa, moni vain haaveilee sellaisesta.

        Tuo voi olla hyväkin jutta mutta itse en viihdy mökillä yksin kuin 2 yötä ja pitää lähteä kotio koska meinaa tulla mökkihoperöksi. Tuo yksin olo voi olla sopia jollekkin mutta jos vaikka seksin tarve tulee niin mistä sen toisen siihen hommaa yhäkki ja se siitä.
        Miehenä en ainakaa yksinolosta perusta ja siksi ole kohta 25v ollut saman naisen lanssa ja kivaa mökillä olla kahdestaan kun lapsikin kohta 20v.


      • 36v mökkiakka
        mek kirjoitti:

        Tuo voi olla hyväkin jutta mutta itse en viihdy mökillä yksin kuin 2 yötä ja pitää lähteä kotio koska meinaa tulla mökkihoperöksi. Tuo yksin olo voi olla sopia jollekkin mutta jos vaikka seksin tarve tulee niin mistä sen toisen siihen hommaa yhäkki ja se siitä.
        Miehenä en ainakaa yksinolosta perusta ja siksi ole kohta 25v ollut saman naisen lanssa ja kivaa mökillä olla kahdestaan kun lapsikin kohta 20v.

        Joo, toki ihmiset on erilaisia.
        Mulla sitten taas stressaa se kun en saa olla yksin mökillä niin paljon ku haluaisin.
        Töiden takia pääsen vain viikonloppuisin (on liian kaukana ajella sieltä töihin) ja jos joku sukulainen on menossa sinne, siirtyy oma menoni taas viikolla tai useammallakin.
        Se kun ei ole ikiomani vaan suvun mökki.
        Eikä mun palkalla omaa mökkiä osteta, maksan jo tätä omaa yksiötäni itselleni.


      • lotina
        36v mökkiakka kirjoitti:

        Luojan kiitos, olen ymmärtänyt pysyä sinkkuna, mitä nyt parikymppisenä muutaman vuoden seurustelin yhden ääliön kaa.
        Ja miksei muka mökillä olis yksin kivaa?
        Itse olen viimeiset kymmenen vuotta käynyt mökillä yksin ja nimenomaan siitä justiinsa nautin!
        Joskus on äiti ja velikin mukana, mutta parasta on kun saa olla ihan yksin siellä kissojen kaa. Enkä todellakaan aio koskaan enää ukkoa itelleni ottaa, elämäni on ihanaa juuri näin!
        Älä hitossa myy sitä vaan käy siellä NAUTTIMASSA yksinolosta. Se on suuri rikkaus kun saa olla ihan yksin keskellä luontoa, moni vain haaveilee sellaisesta.

        Kiva yksin runkkailla mielin määrin.


    • se on näin

      Semmosella puoliskolal ei tee yhään mitään joka ei ymmärrä suomalaista mökkielämää, se on näin ja piste !

      kaupunkiluuserit saa painua niin pitkälle kuin pikistä tietä piisaa, sen paremmat on olot mökeillä, se on näin ja monta pistettä.

      • yäk mökkielämä

        Inhoan mökkielämää. En keksi yhtään positiivistä asiaa.
        Jos haluaa savottahommiin, on parasta alkaa metsuriksi.


      • 36v mökkiakka
        yäk mökkielämä kirjoitti:

        Inhoan mökkielämää. En keksi yhtään positiivistä asiaa.
        Jos haluaa savottahommiin, on parasta alkaa metsuriksi.

        Ei kaikkien pidäkään siitä tykätä. Ne käyköön mökillä, jotka siitä pitää.


      • yäk mökkielämä kirjoitti:

        Inhoan mökkielämää. En keksi yhtään positiivistä asiaa.
        Jos haluaa savottahommiin, on parasta alkaa metsuriksi.

        "Inhoan mökkielämää. En keksi yhtään positiivistä asiaa."

        Ja kas, tervetuloa kerhoon :)

        Minä en vapaaehtoisesti yhdellekään mökille lähde tuhlaamaan aikaani.


      • mek
        yäk mökkielämä kirjoitti:

        Inhoan mökkielämää. En keksi yhtään positiivistä asiaa.
        Jos haluaa savottahommiin, on parasta alkaa metsuriksi.

        Mökilläö olon parhaita puolia on että pääsee aamu-uinille ja ei kukaan sani miten oelt kun lähimpään naapuriin 300 metriä ja se oma rauha ja se kaikki touhuaminen mitä ei kaupungin rivariassa ole ja kiva olla että jokin asian eteen täytyy ja saa tehdä jotain eikä tule aika pitkäksi. Mikä sen rentouttvampaa kun raskaan työviikon jälkeen mökille rentoutumaan.


    • maa-aaaria mila aani

      ei ei..ota mökkeilystä tykkäävä jalkavaimo/mies tai salarakas

      • symppaa yhdessä

        ei ole olemassa jalkavaimoa, eikä niinsanottuja salarakkaita, olemme kaikki vain ihmisiä, eikä tarvitse nimitellä. jalkavaimo saattaa olla se joka ei ymmärrä aviomiestään . jos tykkää puolisostaan menee vaikka minne sääskien syötäväksi, riippuu toisesta puolisosta .


      • puolisko
        symppaa yhdessä kirjoitti:

        ei ole olemassa jalkavaimoa, eikä niinsanottuja salarakkaita, olemme kaikki vain ihmisiä, eikä tarvitse nimitellä. jalkavaimo saattaa olla se joka ei ymmärrä aviomiestään . jos tykkää puolisostaan menee vaikka minne sääskien syötäväksi, riippuu toisesta puolisosta .

        mökki on avionrikkoja.


    • Aapeli123123

      Oisko kannattanut selvittää puolison halukkuus mökkeilyyn jo ennen mökin rakentamista?

      Puoliso vaikuttaa sellaiselta kermaperseeltä että pidä mökki ja laita puoliso vaihtoon.

      • huppeli

        Tuuks mä nuolemaan kermat pois!


    • KALLE KELLO

      Hah mikä trolli. Yksinkö sen ostopäätöksen teit ja maksoit?

    • css~

      Nauti yksiksesi tai kutsu ystäviä mökille. Toista ei voi pakottaa haluamaan mitään, ja parempi onkin antaa olla. Joskus myöhemmin saattaa puoliso kiinnostua mökinkin rauhasta, kun ei nyt painosta.

      • yksin kuksin

        Juust tää hyvä pointti, voi rauhassa lemmiskellä mielin määrin sydämmensä kyllyydestä eikä kukaan ole vieressä jurraamassa. On se niin hienoo ja tehdä mitä tahansa.


    • Piituli

      Kyllä se heti heräsi ajatus, josko puolisolla tarvetta omaan aikaan, sinä mökillä, toinen jossain omilla teillään?

      • Satatonnia kaivossa

        Jep. Siitä se kroksi puristaa.


    • et ole hänen rakas

      minne rakas sinne puoliso

    • Miehillä on pitkä pinna näiden kitisevien daamien kanssa. Vaihda! Minäkin lähtisin mielelläni mökille tai veneelle ja vastavuoroisena tarjoaisin vaikka euroopan retkeä.

      • fukin stuput

        En tajua miksi ihmiset haluaa leikkiä kotista ensin kaupungissa ja sitten mökillä, ja tunkea siihen valtavasti rahaa.

        Pidän luonnosta, mutta mökkielämä ei ole mitään luonnossa elämistä, vaan pelkkä illuusio siitä. Itse mieluummin käyn vaelluksilla ja kiertelen maailmaa ja käyn vaelluksilla myös ulkomailla.


    • eletään ko Pellossa

      Kyllä pariskunnan moilempien pittää tykätä mökkeilystä ei siittä muuten tuu mittään.. mutta mie en ymmärrä mikä siinä mökkeilyssä on niin raskasta, perjantaina mökille kun pääsee niin sauna päälle ja oluet kylmään, käy naapurin kans jutustelemassa niitä näitä ja heittää hälle kaverina verkot veteen, sitten ehtii vielä käydä heittämässä hurut vesijetillä ennen saunaa, saunassahan menee helposti parikin tuntia jos lapset innostuu uimassa käymään, ei haittaa sekään, itekki voi käydä. sitte lapset nukkumaan ja ite ehtii vielä ihailla valoisaa kesäyötä sääskettömällä patiolla. aamulla ponkaisee ylös vasta puolen päivän aikaan ja ensin leikataan nurmikko. siutten vedetään vesisuksia ja banaania yms. vesileluja lasten ja omaksi iloksi. välissä grillataan ja ennen iltaa ehtii vetää vielä uistinta. saadun kuhan ja taimenen perkaus ja kevyt suolaus illaksi valmiiksi. taas sauna päälle ja ootellessa pitää hieroa vaimon selkää ja jalkoja, kun hän oli siivonnut saunatuvan ja käynyt sen päälle juoksulenkillä. sitten saunaan ja taas menee sen pari tuntia, ennen kuin aletaan loimuttamaan kalaa ja paistamaan makkaraa. jossaki välissä illalla toinenkin naapuri käväsee juttusilla ja tarjoilee kossu snapsit, hänen kanssaan sovitaan puukuorman hakelmisesta metsästä seuraavalle päivälle. illalla lapset jää katsomaan telkkua kun me rouvan kanssa otetaan vielä lasit punaviiniä patiolla... Mikä siinä mökkeilyssä on niin kauhean raskasta??

      • Varsinaisia sikoja

        "Mikä siinä mökkeilyssä on niin kauhean raskasta?? "

        No kaikki tuo mistä tuossa kirjoitit. Erityisesti silloin kun se on mökkinaapuri joka tuollaista terrorismia harrastaa. Juaraa viinaa, ja ellei niin sitten möykätään vesijetillä tai muilla härveleillä ilman helvetin hetken rauhaa.

        Mökin pitäisi olla paikka rentoutumiseen, mutta milläs rentoudut kun on tollaisia naapureita?


    • Saarioisten Sika

      Häpeä. Vai koitat miehen heivata vaikka mies on kunnollinen kun ei mökillä viihdy kuten en minäkään. Kun sä viihdyt mökillä niin olwet laiska ja kuspäinen tapaus mitä ilmeisimin. Saispa tavata sut ja antaa sulle sellaisen opetuksen ettet sen jälkeen enää kysele tällaisia!Saarioisten Sika mä olen, häpeä jos osaat.

      Ps. Kuvotat mua

    • kokemusta on

      Se riippuu niin paljon myös muusta elämäntilanteesta. Asumme omakotitalossa isolla tontilla. Minä en sen lisäksi halua mökkiä kunnossapidettäväksi, kun pihan hoito on jo nyt delegoitu minulle. Jos asuisimme kerrostalossa, tilanne olisi aivan toinen. Mieluummin vuokraan ja vain kohtuulisen ajomatkan päästä.

      Puolison on vain niin vaikea hyväksyä sitä.

    • m0kkih0per0

      Miksi puolisoiden pitäisi aina olla yhdessä joka paikassa? Sekin tappaa suhteen jos on ns. paita ja perse. Tietty ihmistyyppi ainakin tarvitsee omaakin hengittelyaikaa ja -paikkaa. Eikä kaikki tykkää mökkielämästä. Niin se vain on. Ei näistä kannata vetää kauaskantoisia johtopäätöksiä, jos kuitenkin suhteessa on enemmän plussia kuin miinuksia.

    • jdfgwipe

      Akalle monoa ja uutta kehiin... Monet menevät naimisiin ja sitten meneekin kaikki jakoon ja akka kinuaa puoliskoa mökistäsi jne..
      Ja on paljon sellaisia jostka ns. munivat ja elatusmaksuilla sitten elelevät herroiksi ja harrastelevat irtosuhteita.


      Muistakaa avio-ehto..!!!!!

      Se mikä on sinun on myös sinun.

    • tämmöinen sattui

      Parasta on kolhoosimökki, töitä riittää vaikka teet yli 20 vuotta jokakesä jotain, kamalan vittuilun saat palkaksi tekemisistäsi! Nytpä ei ole 3 vuoteen tullut oltua yötäkään, vieläkö lie pystyssä koko mökki! Se eniten vituttaa kun toiset on peukalo keskellä kämmentä ja patalaiskaa porukkaa, mutta silti aukovat päätään!,Äääääh!

    • mökkihöperö-64

      Tasan ei mene onnenlahjat, toivon elämääni miestä jolla olisi mökki, rakastan mökkielämää kaikkine mökkitöineen...

      • mies ja mökki

        Sinut haluaisin löytää!


    • yks ja kaks miinus 3

      Tässä viestiketjussahan ei muuten sanota missään kohtaa, että kumpi osapuolista on mies ja kumpi nainen. Tai voihan olla, että kyseessä on samaa sukupuolta oleva pariskunta. Mielestäni se on täysin epäolennainen tieto, koska mies ja nainen ovat tässä asiassa tasa-arvoisia eikä kummankaan haluaminen pitäisi mennä toisen ohitse siten, että toisen tarpeet sivuutetaan. Viestiketjussa ei myöskään käy ilmi, että kuinka kauan suhde on kestänyt ja onko mökki vain tämän mökkeilevän ihmisen omistuksessa vai onko siihen laitettu kummankin rahoja kiinni.

      Ei kai tässä auta mikään muu kuin että puolisot keskustelevat keskenään, että mitä he haluavat vapaa-ajaltaan. Voihan olla, että kaupungissa viihtyvä puoliso ei ylipäätään halua viettää viikonloppuja yhdessä puolison kanssa, vaan haluaa nähdä omia kavereitaan. Silloin mökin myyminen ei ratkaise mitään asiaa, vaan jäljellä on ongelma: toinen haluaa omaa aikaa, toinen yhteistä aikaa. Jos kumpikin haluaa viettää aikaa yhdessä, niin jonkinlainen kompromissi voisi olla paikallaan esim. mökillä viihtymätön Y viettää yhden viikonlopun kuukaudesta X:n mökillä, yksi viikonloppu vietetään yhdessä kaupungissa Y:n mieliksi ja loput kaksi viikonloppua kumpikin tekee mitä haluaa (esim. X mökillä ja Y kaupungissa).

      Itse viihtyisin mökillä mainiosti, jos vaan olisi se puoliso... Tasan eivät käy onnenlahjat.

    • omaan kotiin

      lähden maalle, mutta haluan yöksi kaupunkiin

    • Mike2012

      Nauti omasta ajasta!

    • kaljakittari

      Hommaa mökin pihalle kaljateltta ja sinne strippari. Rupee äijä viihtymään.

    • PUOLISO SIPERIAAN !

      Ja uusi, parempi tilalle.

      Kokemusta on, sain paljon paremman tilalle. :))

    • Näin

      Onnittelut valinnasta. Itse olen ostanut tontin ja aloittanut mökin hankkimisen, mutta kas kummaan huomasin saman, ettei vaimoa kiinnosta koko touhu. Nyt tontti myynnissä ja rahat menee sijoitus kämppään

    • Kierrätys

      Jos lapsia ei vielä ole siunaantunut, niin kyllä uusia työkykyisiä ja haluisia uusia kavereita on varmaan tulossa tuhatmäärin noinkin hyvälle mökille. Ei muuta kuin kierrätykseen niin pääset nauttimaan ja toteuttamaan toiveitasi mökillä.

    • ero tuli

      laitoin uusia perunoita ja tuoreita mansikoita, mutta mies kävikin kesken viikon vuokramökin irtisanomassa. Onneksi pari päivää kesti ja ei kun kimpsut ja kampsut kasaan ja pois,koetti saada rohojakin takas mökin vuokranneelta..oli se aikaa..
      taustalla oli toinen nainen, siksi ei kiinnostanut, selvis jälkeenpäin...

    • No, jos tuo

      mökkihankinta oli yksin sinun ideasi, niin saat tyytyä olemaan siellä myös yksin. Aina pitää kysyä toisenkin mielipidettä asiaan. Kaikki eivät yksinkertaisesti pidä mökkielämästä, vaan viihtyvät kaupungissa.

      Vaihtoehtona on, että vuokraat mökkiä myös muille ja osan ajasta vietät siellä itseksesi, tai pyydät kavereita/sukulaisia mukaan. Ei mökkiä ainakaan kannata tyhjillään seisottaa.

    • SINULLE "SATATONNIA KAIVOSSA" SANON: JOS OLET NAINEN, OTA YHTEYTTÄ MINUUN NIIN NAUTITAAN MÖKKEILYSTÄ JA IHANASTA YHDESSÄOLOSTA..;;)))
      SUUKKOTERVEISIN
      Salmonman

      • TARPEEKSISAANUT

        JA SINÄ SALMONMAN OLET OIKEE PEDOFIILI,KUN KATSOO MIHINKÄ KESKUSTELUIHIN OLET OSALLISTUNUT/KOMMENTOINUT,,VI..U MIKÄ KILIPÄÄ, VONKAA JOKAPAIKASSA!


      • ;-D
        TARPEEKSISAANUT kirjoitti:

        JA SINÄ SALMONMAN OLET OIKEE PEDOFIILI,KUN KATSOO MIHINKÄ KESKUSTELUIHIN OLET OSALLISTUNUT/KOMMENTOINUT,,VI..U MIKÄ KILIPÄÄ, VONKAA JOKAPAIKASSA!

        Tommosia noi salmonellamiehet on


    • yksinkertaista

      Mun mies ei koskaan halunnut lähteä mökille mukaan ja jos sen sai lähtemään niin pitkin hampain ja osoitti mieltään koko reissun.

      Myöhemmin paljastui että hänellä oli kotipuolessa heila jota olisi halunnut tavata kun minä olin poissa nurkista. Ja tapasikin sitten aina kun lähdin yksin mökille vaikka soittikin puheluita että viattomasti vietti aikaa "vain kavereiden" kanssa. Oli siellä sitten yksi jos toinenkin naispuolinenkin "kaveri" ollut mukana menossa. Niistä ei vain minulle kerrottu mitään.
      Ei ihme ettei mökkeily kiinnostanut kun hoito oli liian pitkän matkan päässä....

    • mitä "leski"touhus?

      ennen oli ns."kesäleskiä" kaupungissa,kun vaimo ja lapset maalla mökillä

    • Free-wo-man

      Ja mikä ongelma tuo nyt on. Ei toista voi pakottaa jäämään kotiin eikä menemään mökille. Siispä toinen jääköön kotiin - toinen menee mökille. Pitäiskö pariskunnan aina liikkua samassa paikassa yhtä aikaa? Miksi?

      Jos ei yksin pärjää niin kai on lupa hankkia kaveri kotiin tai mökille? Eikö? ... vai onko parisuhde kiristyssuhde jossa kumpikin kurittaa toistaan ja käydään valtataistelua siitä kumpi valtaa saa käyttää.

      Varsinaisia pariskuntia jos ei ny muutamaa päivää tai viikkoa vuodessa voi elää erossa toisistaan. Säälittävää!!!

    • mökkeilystä tykkäävä

      Minä tulen sinulle kaveriksi mökille ja lupaan olla joka kerta mukana..
      Usko pois, tykkään mökeilystä ja en ole kovin huonoa seuraakaa..
      Olen aikuinen nainen ja vaalea ok.n näköinenki...

      • KALLE KELLO

        Seuranseksihakupalstat on erikseen


      • MÖKKEILYSTÄ TYKKÄÄVÄ
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Seuranseksihakupalstat on erikseen

        Eihän tässä seksiä ole haettu ja en minäkään...vaan kun ei ole mökkiä niin jos pääsen seuralaiseksi mökille...laitoin vaan tohon ok.n näköinen, jotta eihän kiva siellä ole peikon ka olla...Hei miehet älkää aina ajatelko sitä seksiä!!!! Kyllä tiedän sellaiset palstat kun tarvin seksiä..joten KALLE KELLO,muutakin on ku seksiä!


    • isolahti2

      En tiedä, mutta sanompa tähän kuitenkin että itsekin tulen perimään aikanaan mökin meren rannasta jota en lainkaan haluaisi. En ole mökki-ihmisiä vaikka tönössä kaikki herkut olisi ja osaan toki venettäkin ajaa.

      Puoliso taas on asiasta onnessaan ja odottaa tuota tulevaa päivää että pääsee "mökkeilemään". On aika ahdistavaa koska todennäköisesti myyn paikan pois, ehkäpä nykyiselle puolisolleni, jos kerran haluaa sinne mennä ja siellä olla.

      Koko nuoruus meni mökillä kesäisin ja sen tylsempää paikkaa kasvavalle nuorelle ei voinut keksiä. Ei sitä uida jaksa kaiken päivää ja veneillä ja ottaa aurinkoa. Tai istua takan edessä joka ikinen ilta, makkaraakaan ei jaksa grillata ihan kaiken aikaa. Tai katsoa toisten alkoholin kulutusta. En piittaa niistä naapurestakaan ja marjametsässä on käyty niin monesti ettei sekään enää jaksa viehättää.

      Että katsantokantoja on kaikenlaisia. Ei kaikki tykkää mökkeillä, eikä puolison pitäisi siitä myöskään ryppyillä.

    • queen mary

      Kannattaisikohan sun hypätä kaivoon, pääsisit tuostakin ongelmastasi.

      • Jurppinen

        On veneitä. On metästysvehkeitä. On pihakiviä.On kirveenreikiä Hmm.Mutta jotkut eivät kuitenkaan tunne tonttirauhaa.


    • Mygg

      Yksi eroni syistä aikoinaan oli se, että puolisoni ei viihtynyt mökillämme, "kun siellä oli niin paljon hyttysiä" Eli osta hyttysansa, jos se siitä on kinni

      • La Sol

        Ne kuulemma toimii.
        Voihan se olla että joku ei jonkin yksittäisen, esim hyttysten vuoksi mökillä viihdykään. Mutta aikaslailla iso osa on sitä että kun haittatekijän poistaa, ilmestyy uusi tilalle. Siis ei saada suoraan sanottua jotta mikä siinä mättää. Kaikkia ei mökkeily kiinnosta vaikka olisi hyttysansaa ja robottiruohonleikkuria piha täynnä. Asuuhan jotkut kuulemma Helsingissäkin. Minä en. Ja aika monta asiaa pitäisi siitä pitäjästä muuttaa että sinne siirtyisin asumaan. Ja sekin vielä menettelee mutta siellä viihtymiseen on jo sitten pitkä matka.


    • Jos mökkisi on yksin sinun. Ei hätää. Ota minut mökkitalkkariksi...

      Jos yhteinen. Myy, ota omasi. Kyllä somessa mökkejä riittää.
      On tietysti tunneasiat, mökkitunteet, lunasta olio pois! Nyt ei ole mökkihinnat korkeimmillaan. Ei neuvostoliittolaisilla rahaa...on, mutta rupian kurssi huono!
      Pentti

    • kaksin aina kaunihim

      Ota toinen mökkivaimo.

    • dfgtkot

      Puolisolla jotain mukavampaa tekemistä

    • UkkoPekka supreme

      Itse halusit mökin ja painostit puolison sen hankkimiseen! Olisit puhunut asiasta vakavasti puolisosi kanssa ennen sen "lukaalin" rakentamista. On turha luulla että toinen tykästyy kaikkiin samoihin asioihin kanssasi. Mikset sinä ole muutanut omia mieltymyksiäsi samanlaisiksi kuin puolisollasi on? Ihan vaan tiedoksesi että olemme kaikki yksilöitä ja voimme vapaasti valita mistä pidämme tai emme!
      S__tana mikä pönttö olet. Nyt olet saanut mitä tilasit. :D
      Vanha viisaus:" kannettu vesi ei kaivossa pysy" on tassäkin tilanteessa totta.
      On täysin sama pakotetaanko lapset tai puoliso mökille; lopulta he todella inhoavat
      siellä olemista ja mökeilystä riittää rajattomasti turhaa rähinää.
      Polta se korsu ja nosta vaakuutusrahat. :D :D

    • kutsu suku seuraksi

      Tais olla mökki oma unelmasi, eikä puolison.
      Oleilet siellä sitten yksin.
      Kyll minäkin aika urbaani olen, vaikka maalla olen kasvanut. Ei kiinnosta
      itikat eikä ötökät.

    • ehkä

      Pitäisihän puolisoilla olla sama mielenkiinto ja yhteisiä harrastuksia.
      Älä myy mökkiä, kun olet sellaisen rentoutumispaikan itsellesi saanut.

      Ilmeisesti puolisosi on aikanaan hyväksynyt mökin rakentamisen/ostamisen. Miksi hän nyt sitten on heittäytynyt haluttomaksi kun saisi nauttia työn tuloksista?

      Ehkä olisi parasta tarttua härkää sarvista ja kysyä nyt heti alkuun miksi hän ei mökille halua? Jokin henkilökohtainen syy siihen täytyy olla, jos ei halua viettää puolisonsa kanssa yhteistä aikaa mökillä.
      Pitäisiköhän sinun katsoa nyt tätä puolisoasi uusin silmin.
      Hän varmaan jo mielessään jakaa mökistäsaatuja rahoja kahtia, kun laskelmoi sinun myyvän mökin koska hän ei halua sinne tulla.

    • 21m2

      En ihan heti saa kiinni, miksi molempien täytyy olla aina yhdessä ja samassa paikassa, harrastaessakin.

      Ja jos yksinolo on ikävää, niin eiköhän sinne kaveri löydy. Ei se mökkeily poikkea harrastuksista siinä missä tennis tai vastaava, jonne tarvii kaverin.

    • Vihjaa emännälle

      että sulla on mökkinaapurustossa hieman säpinää. Eukko ei pysy pois mökiltäs kirveelläkään.

    • KivaaMökkielämää

      Mulla sensijaan on ihana "mökkipano"-keski ikäinen eronnut nainen, joka tulee joskus viikollakin mökilleen. Sit hän kutsuu mut "korjaamaan jotakin" tai muutenvaan kahville. Jo eteisessä riisun hänet ja kannan pöydälle, sitt pannajyystän häntä et ekaorkut saadaan, Välillä kaffitellaan ja sit sänkyyn kunnon perusteellinen nainti, ja vihdoin saunaan.. jne..

      Ihan kivaa mökkielämää

      • panojavaan

        ensin niityllä ja sitten terassilla, ei kannata sisällä. ulkona luonnossa on kivaa.


    • kesäleskehkö

      Etkö pärjää mökillä ilman puolisoasi? Opettele olemaan yksin, nauttimaan rauhasta, saat tehdä ihan mitä huvittaa eikä se häiritse toista eikä se ole siinä nalkuttamassa. Tai voit pyytää sinne kavereitasi, sukulaisia, mitälie.

      Toista ihmistä et voi muuttaa. Sinänsä minäki ihmettelen ettette sattumoisin keskustelleet ennen mökin kyhäämistä että haluatteko molemmat sen. Ehkäpä hän sanoi ettei halua mutta et vain kuullut. Ehkäpä puolisosi on vain diplomaattinen eikä ala jankkaamaan asiasta vaan pysyttelee sieltä pois koska ei viihdy, tai on "muuta" tekemistä. Mahdollisesti hän tulee sinne sitten kun sopii.

      Mulla on pieni siirtolapuutarhamökki joss vietän kesäsin aikaa enemmä kun kotona. Ukko kyllä auttoi kun hankin sen, tehtiin pientä remppaa ja sillon tällön se siellä käy. Joskus puuhastelee ja auttaa joskus vaan istuskelee ja ihmettelee ja jutellaan siinä sivussa. Syömässä se siellä lähinnä käy kun kesällä viikonloppuna teen ruuan siellä. Se mökki on mun henkireikä jonne kaikki ovat tervetulleita. Kyllä hyvän avioliiton pitää yks mökki kestää.

      Tietysti sitä haluais jakaa kaiken ihanan puolisonsa kanssa mut ei aina käy niin että kumpikin tykkää tasan samoista asioista. On sitte asioita joista yhdessä tykätään ja tehdään. Kunnioitan minäki ukon omia harrastuksia joihin osallistun pari kertaa vuodessa mut toisaalta hänel on ukkoporukat kenen kanssa harrastavat. Ei nää nyt elämää suurempia kysymyksiä saa olla jos muuten suhteen puitteet on kunnossa.

    • mökymökä

      Haistan trollin....joo, trollihan se!

    • Wilma.

      Olen 40-kymppinen raitis nainen ja en ole päässyt mökille pitkään aikaan.
      Suvumme mökit on myyty ja omaan ei ole varaa. Kaipaan mökkielämää ja ylipäätään ulkona touhuamista.

      Olen valmis tulemaan sinne seuraksesi ihan ystävänä, se olisi minulle luxusta verrattuna itä-helsingin betoniviidakkoon.

    • syyt?

      Ota selvää mikä syynä. Sitten asia selviää?

    • Jätä se

      Sika !

    • Akasta joskus vain r

      Voi helvetti olisin onnellinen kun sais olla yksin mökillä akka völjyssä niin aina on jotakin puuhattavaa muka "jumala ei laiskoja elätä" elättää tuo jos on eläkseen.

    • Jos siellä mökillä

      Ollaan tyyliin pari kertaa kuussa, / kesälomalla, niin Mökkeilet yksin / kavereiden kanssa ja nautit vapaa-ajasta? Emäntä puuhatkoon sillä aikaa jotain mistä tykkää.

    • Free wo-man

      Haloo!

      Puhelimet, some ... on keksitty ja olemassa.

      Ei kai haittaa vaikka ei välillä parisuhde ja yhteisymmärrys ajoittain pelitäkään, jos on ystävyys-, kaveruus-, salarakas-, sukulais- tai yleensä ihmissuhteet kunnossa. Eipä tule yksinäiseksi elämä tai itseään tunne syrjäytyneeksi enempää kotona kuin mökilläkään. ;) Ei kantsi olla "mökkihöperö" kotona eikä mökillä - varsinkaan yksin.

      Pitää vain oppia nauttimaan omasta elämästä. Ei sitä toisen puolesta voi tehdä.
      Elämä on tässä ja nyt.

    • örinäää

      Hyvin yksinkertaista...kotona oma-akka ja mökillä mökki-akka.

    • Arvauksia vaan

      Mökillä aloittajalla aina ryyppy päällä? Rasittavat mökkinaapurit tai joku sukulainen liian lähellä? Liikaa töitä mökillä? Koko ajan pitää olla puuhaamassa jotain (ei saa vain oleskella, jolloin mökkeily ei eroa arjesta)? Liian kaukana kaupasta? Ei kenttää puhelimissa? Ei verkkoyhteyksiä? Toinen mies/nainen?

      Tuossa nyt muutama arvaus.

    • lapsellista

      Minun on vaikeata ymmärtää, että puolisolle ei voi antaa tälläisessä asiassa vapautta.
      Tarviiko sitä kaikki asiat tehdä yhdessä. Miten lapsellisia ihmisiä. Käyttekö kaupassakin yhdessä ja vessassa. Seksin harrastamisen yhdessä ymmärrän.

    • älä kahlitse

      Anna puolisollesi vapaus valita missä vapaa-aikansa viettää. Miksi kaikki pitäisi tehdä yhdessä. Oletteko lapsia. En suinkaan tarkoita, että puolisosi kotiin jäätyään käy naimassa muita miehiä. Ei suinkaan.
      Ihmisellä pitää olla vapaus harmittomissa asioissa, yritä sopeutua siihen. Ei pidä kahlita toista omilla mielihaluilla.

    • refdsfsdsdf

      Mitä vikaa yksin mökkeilyssä on? Saatte lomaa toisistanne ja saat viettää aikaa itseksesi. Pyydä kavereita mukaan jos et halua yksin olla. Ei pariskunnan tarvitse kaikkia harrastuksiaan keskenään jakaa.

      Toki jos koet, että puolisosi ei tykkää tehdä kanssasi mitään, jota sinä haluat tehdä niin vastaus kysymykseesi lienee aika selvä.

      • ulkoileva

        en tykkää mökkeilystä ihan tyhmää touhua, liian hiljaista ja yksitoikkoista eloa, hiljaisuudessa alkaa pelkäämään kummituksia yms. kuka jaksaa ja on niitä mökkimurtoja ja yms. en halua olla mökillä en halua. ei ei ei. kotona mukavampi köllötellä kaupat lähellä ja ystävät kalliit rakkahat. oi ymmärtäkää meitä. olkoon puolisolla vaikka 100 rakastajatarta aivan sama. en välitä ja vaikka enemmänkin joka päivälle yksi. antaa olla vaan elämä on lyhyt mutta vaihteleva. tulkaa raiikkaiksi ja nauttikaa riemuistanne, joita täällä maan päällä on aika niukasti. vai mitä?????


    • Mökki on kurjuutta

      Ei kai kukaan ole niin hullu, että menisi mökille vapaaehtoisesti.

      • Pii sami

        Asun kesät mökillä. Eipä ole miestä täällä näkynyt. Ei osaa tänne eksyä enkä lähe hakemaankaan. Tulkoot, jos löytää.
        Mökillä olo on just siitä ihanaa et täällä on just ne, jotka täällä viihty. Muut pysyy poissa.

        Kesän jälkeen pukeudun laadukkaaseen jakkupukuun, kauniisti ruskettuneena ja vartalo bodanneena ja siirryn Helsingin keskustaan työpaikalleni.
        Sielu ja sydän täynnä uutta mahdollisuutta. Eikä tää maksannu lähellekään sataa tonnia.
        Ikävää että sinulle ja puolisollesi mökki ei ollut yheinen pesä.


    • Erinlaisuus on rikka

      Tiedän niin tunteen... ei sille mitään mahda että ollaan erinlaisia! Täytyy vaan tehdä kompromisseja ja mökkeile kavereiden kanssa. Omaa laatuaikaa niin jaksaa sitten yhdessäkin?

    • Päästiin siitäki

      Naurattaa nämä monenmoiset mökkitarinat. Me muutettiin haja-alueelle asumaan ja mökki sai mennä. Myytiin pois, kauniilla paikalla se oli, meni kaupaksikin nopeasti. Loppui siitä huolet.

      • naurattaja

        Onnea Teille.


    • metsienmies2

      muijas haluu fosuilla,ku oot mökillä:)

    • 50-luvun nainen

      Olen itse nainen ja olen huomannut sen asian että. Kun mökki on viimeisen päälle laitettu niin sitten ei muuta tarvitakkaan. Siis sitä miestä. Herätkää miehet!! Jos nainen todella rakastaa sinua ei sinne mökille tarvita hienoja kojeita. Siellä nautitaan rauhasta ja toisistamme sekä kuunnellaan käen kukuntaa. Kalastetaan ym. mukavaa yhdessä tehden. Ja se hiljaisuus ja luonto!

    • Kaksin kaunihimpi

      Tuttua...

      Sitten lähti vaimo vaihtoon. Tilalle hommasin heti toisen. Siis mökin.

      Viitisen vuotta mökkeilin oikean käden kanssa. Nyksällä on nyt sitten omakin mökki :)

    • SaanuMajuri

      Älä sure. Minä voin tulla kanssasi kahdestaan mökille. Ihanat saunaillat ja raukea levollinen olo:)

    • ei höperö

      Ole sinä mökkihöperö siellä aivan rauhassa pohtimassa syntyjä syviä. kaikki emme tykkää olla mökillä, hyi olkoon. turhake. ei kannata maksaa turhasta, kerran kesällä pyörähtää siellä muka, väsyttämässä iteään, mökin pitää olla harmaa, vanha ja kulunut, elämää nähnyt. tässä näin ja hyvä näin.

    • 13+20

      Voi voi..mikä ois sen kivampaa kun alasti ottaa aurinkoa ja uida mökillä

      • mökitön

        MÖKKI= HUORINTEKIJA
        MÖKKI= IRSTAILIJA
        MÖKKI= JUOPPOJA TÄYNNÄ
        MÖKKI= BORDELLI
        MÖKKI= RIITAKAMARI
        MÖKKI= AVIONRIKKOJA
        MÖKKI= RIITAKAPULA
        MÖKKI= RASITTAVA, VÄSYTTÄVÄ,
        MÖKKI= MITÄ ON
        MÖKKI0 ALKOHOLISTI


    • 18 + 7

      Eikös mökin pitänyt olla se elämän tärkein asia? Nyt nähdään, ettei mökillä ole arvoa jos ei siellä viihdy. En minäkään yksin kesämökillä viihdy jos ei ole ketään läheistä paikalla samanaikaisesti. Tai no jonkun aikaa viihdyn, mutta en viikkotolkulla jaksasi olla yksin.

    • Mökki on paras paikka maailmassa. www.youtube.com/watch?v=cxuWMrLrrZ4

    • Makis42

      Oli joskus mökki. Se oli paras paikka maailmassa :) Se luonto ja hiljaisuus :) Eron tultua exäni lunasti sen itselleen. Mä haaveilen lottovoitosta jotta saisin mökin järven rannalta :)

    • Free-wo-man

      Mitä tehdä? Yksinkertaistako tuo.

      Hankit kaverit tilanteen mukaan - mökille mökkikaveri, kalalle kalakaveri, saunailtaan saunakaverit, jne... ja anna tehdä puolisosi samoin. Niin ei
      kummankaan tarvii jättää toistansa yksin. Yksinkertaista eikö totta?

      Hienoa jos kotona sentään haluatte ja voitte nauttia elämästä yhdessä pariskuntana kuten ennenkin niin ettei tarvii hankkia uutta parisuhdetta,
      kotia ja "kotikaveria". ;)

      MOT

    • Suosittelen eroa! Itse mökkeilystä pitävänä en voisi kuvitellakaan kumppania, joka inhoaa mökkeilyä tai ei suostu tulemaan maalle.. Harmi, että tällaiset asiat ei selvinneet siinä vaiheessa, kun aloitte olla yhdessä =(

      • huhhuhhhhhh

        Siis MÖKIN takiako pitäis erota? Ei jumaleissön..


    • elv5

      Mökkeily kun tahtoo olla aina puuhastelua ja "työleiriä". Valitettavasti miehistä ei siihen ole, mieluummin maataan sohvalla , vedetän kaljaa ja piereskellään. Tiedän asian kokemusten kautta.

      • mek

        Jollain se menee noin mutta minä miehenä taas tykkään puuhastella ja remontoida mökillä kaikkea ja siinä puuhastelun lomassa voi sitä oluttakin ottaa ja kun saa jotain aikaiseksi niin on kiva katella sitä. Pääsiäisenä oltiin viiikko mökillä ja tuli kesän polttopuut tehtyä ja nyt kun mennään niin ruvetan kaatelemaan seuraavan kesän puita. Minusta taas kaupukirivarissa ei ole sitä puuhastelua mit' mökillä on ja sen takia prätkä pitää olla ja muita aktiviteettiä kun ei kapakassa istuminen kiiinnosta.


    • Halpaa-Hubaa

      Ostakaa samanlaiset halpistuulipuvut jostakin alesta. Se yhdistää montaa muutakin pariskuntaa Suomessa. Ehkä ei sitten muuta yhteistä olekkaan, mutta onhan se niin lystikästä kulkea samanlaisissa vetimissä ihmisten ilmoilla. Kannattaa kokeilla, jos sillä saadaan tuo sadantonnin mökki pysymään suvussa, niin se on halpa sijoitus tulevasta onnesta.

    • ukko vai akka

      Lähes kaikki vastaajista oli sitämieltä,että aloittaja olisi mies,en minä ainakaan kirjoituksesta saanut siitä selvää.

    • oinas69

      Vaikea vastata, ketään ei voi väkisin viedä mökille, jos ei toinen halua. Itse joudun olosuhteiden pakosta olemaan yksin mökillä, mies kuoli jokin aika sitten. Mökki on kuitenkin paras paikka yksinkin.

      • seuraa löytyy

        Nuoria tyttöjä saa seuraksi mökille viikonlopuiksi ja lomien ajaksi, hoitaa kunnon tarjoilun ja ylläpidon. Vastineeksi saa kaikkea kivaa mitä mies voi toivoa ilman kurttuotsaista vaimoa....


      • Ei mökille
        seuraa löytyy kirjoitti:

        Nuoria tyttöjä saa seuraksi mökille viikonlopuiksi ja lomien ajaksi, hoitaa kunnon tarjoilun ja ylläpidon. Vastineeksi saa kaikkea kivaa mitä mies voi toivoa ilman kurttuotsaista vaimoa....

        Nyt valehtelet ei varmasti lähde tervepäinen tyttö vanhemman ukon seuraksi mökille rahakoneet on erikseen.


      • TJ0
        Ei mökille kirjoitti:

        Nyt valehtelet ei varmasti lähde tervepäinen tyttö vanhemman ukon seuraksi mökille rahakoneet on erikseen.

        Tere,

        Helposti onnistuu kun on kiva sijoitus yksiö yliopistopaikkakunnalla firman nimissä...
        Tällä tavoin olen hoitanut oman "kesä-narttu-kissan" joka vuosi mökille.
        Nyt pistin viron firman sihteerin asumaan "remontin" ajaksi veroteknisistä syistä, vaikka taitaa hän asua mökilläni (kulukorvaus ja päivärahat). Syksyllä pistän sitten taas vapaille yksiön ja ehkä sihteerinkin...


    • joo2

      kaikki naiset ovat kuin kiimaset kissat .pitää olla perse pystyssä joka paikassa ja esillä. ei naiset ole mökki-ihmisiä.

    • meitä on moneksi

      on myös ihmisiä jotka on saanu tarpeekseen pihahommista ja mökkeily ei vaan enää kiinnosta..

    • Aivan upeeta

      Yksin mökillä, jess! Vuokrasin mökin jossa ei siis työleiriä. Olen ollut täällä vasta pari päivää ihan yksin ihan rauhassa. Ei mitään hätää. ei stressiä, nukkunut hyvin kuin sianporsas. Kaikilla pitäisi olla mökki ja yksinäisyys-eipä olis masennusta ja stressiä.

      • Jaapa jaa

        Rauhoittuminen nyt onnistuu ihan normaalissa asunnossakin, ellei sitten ihan surkeaa loukkua ole ostanut.

        Itse en ole valmis käyttämään rahaa euroakaan mökkiin, en vuokramökkiin tai omaan mökkiin. Mökkielämä on minusta yksi pahimmista kidutusmuodoista mitä on olemassa. Ja olen nuoruudessani ollut paljonkin mökillä, joten tuskin kyse on siitä, että en tietäisi mökkielämästä mitään. Itse asiassa olen varttunut maaseudulla, mutta silti pidän nykyisin enemmän kaupungissa asumisesta.


    • juumakkipers

      Joo.olen nainen ja viihdyn yksinkin loistavasti,vaikka joku aiempi kirjoittaja sitä taipumusta kovasti epäilikin...
      Itseasiassa viihdyn paremmin nimenomaan yksin.

      Minun mökkini on ruoteille nostettu kota. Kotakankaan tilasin seitsemän vuotta sitten Inarista.Halkaisija on viisi metriä.Hinta tuolloin 350 euroa. Tulisijana kuorma-auton vanne.
      Makuuhuoneena on 70-luvun vanha huvilateltta. Jonka löysin kirpparilta.Hinta noin 15 euroa.
      Vessana pieni kotateltta.Hinta ehkä 20 euroa. Tosin en tuota juuri tarvitse muuhun kuin pissalla käymiseen.

      Minulla on maanomistajan lupa koko leirin olemassa oloon.

      Olen tyytyväinen vähään.
      Toki vuokraisin kämpän paikkakunnalta mutta yllättäen kukaan ei omista muka yksinkertaista halpaa mökkiä,vaikka tiedän rantojen/metsien olevan niitä pullollaan.

    • mökitön

      Murhees kullakin

    • ruusunen3

      Niin monta tapaa elää parisuhteessa !
      AP:llä nyt tällaista , ota lusikka kauniisti käteesi ja tee liitostanne niin hyvä kuin noista puista aikaiseksi saa.
      En ymmärrä aloittajaa . Liittonne asiat pitäisi puida kumppanin kanssa ja kysellä tarkemmin hänen syitään.
      Ehkä mökkiasia onkin vain jäävuoren huippu?

    • Aikansa kutakin

      Eri ikäisillä on eri mieltymykset. Nuorempana naiset tykkää shoppailla ja liikkua ostoskeskuksissa ja terasseilla. Iän myötä puutarhanhoito alkaa kiinnostaa ja rauhallinen mökkeily ja sisutuslehtien lukeminen.

    • Janne.

      "Nyt valehtelet ei varmasti lähde tervepäinen tyttö vanhemman ukon seuraksi mökille rahakoneet on erikseen. "

      lähteepäs.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe