Outoa ääntä marsulta..

Apua hakeva

Hei. Minulla on ollut 2 marsua noin 2 viikkoa. Toinen on mustavalkoinen normi marsu (ehkä) Ja toinen on vaaleanruskea rusettimarsu. Ne ovat toistensa parhaat kaverit. Mutta itse asiaan.. Minun mustavalkoinen marsu pitää outoa "kurnuttavaa" ääntä kun kuulee jonkun äkkinäisen äänen (kolahduksen , oven avauksen jne..) ja se myyjä sanoi että sillä marsulla on ollut jotain nuhaa , voiko nuha olla syynä outoon "kurnuttamiseen"? Vai mikä voisi olla? Tosin toinen marsu ei ääntele tuolla tavalla. Kiitos vastauksista valmiiksi!!Ja se kuulostaa niinkuin se sanoisi "Urrrrrr" Silleen kimeällä äänellä.. Tarvitsen vastauksia! :/

12

2103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ML.

Ole huoleti, tuo on täysin normaalia. Jotkut marsut ikään kuin vastaavat äkkinäisiin ääniin urisemalla. Minulla on kolme marsua, joista kaikki tekee noin. Ei siis hätää! :)

• asiantuntija112

Todennäköisesti stouneich tauti.Se on fataali eli siihen kuolee.

• Apua hakeva

Kumpikohan teistä on oikeassa?

• Apua hakeva

Taidan uskoa ML.:ään.

• marsut

Normaalia marsun ääntelyä. Googlettamalla löytyy kyllä tietoa marsujen ääntelyistä.

• liinnu

Valitettavasti stouneich taudilta kuulostaa :(

• Apua hakeva

Moi. Anteeksi teille ihmisille jotka ehottaa stouneichia , monet kommentoijat , ja mun isä (jolla on jyrsijöistä kokemusra) sanoo et se on normaalia , uskon niitä. Mutta tarkkailen tilannetta. Suljen keskustelun , mutta hei , kiitti kommenteista! Moro :)

• minätiedän, kuunnelkaa

Mä sanon vielä että ei oo mikää tauti!! Iha tavallista:)

• Apua hakeva
        minätiedän, kuunnelkaa kirjoitti:

Mä sanon vielä että ei oo mikää tauti!! Iha tavallista:)

USkon :)

• marsunomistaja

Vähän myöhässä oon, mut tuunpaha nyt viel sanomaan että iha normaalia on :)

• Älä pelkää!

Niin, että mullakin on viis vuotiaat marsut ja sellasta ääntä nekin pitää välillä ja se on varmaan joku ällanen pieni pelkotila (ainakin mä luulen) mun marsut kurnuttaa tolle jowkus kun vaik: avain kilisee tai ovi narisee tai kun musa pauhaa tai vaikka kun joku aivastaa! Älä pelkää. Eläinlääkärikn sano että se on vaan tommonen jutska et: kun marsu on saalis eläin niin sit se valmistautuu kun kuulee äänen! Eikä TODDELLAKAAN OO MIKÄÄN SAIRAUS! Onnea marsujen kaa!

• Apua hakeva
        Älä pelkää! kirjoitti:

Niin, että mullakin on viis vuotiaat marsut ja sellasta ääntä nekin pitää välillä ja se on varmaan joku ällanen pieni pelkotila (ainakin mä luulen) mun marsut kurnuttaa tolle jowkus kun vaik: avain kilisee tai ovi narisee tai kun musa pauhaa tai vaikka kun joku aivastaa! Älä pelkää. Eläinlääkärikn sano että se on vaan tommonen jutska et: kun marsu on saalis eläin niin sit se valmistautuu kun kuulee äänen! Eikä TODDELLAKAAN OO MIKÄÄN SAIRAUS! Onnea marsujen kaa!

Hei, kiitos Älä pelkää! :). Mun marsut on terveitä ja elää vielä hyvin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3611
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1668
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1493
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1310
    5. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      965
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      913
    7. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      243
      905
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      889
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      67
      872
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      839
    Aihe