Outoa ääntä marsulta..

Hei. Minulla on ollut 2 marsua noin 2 viikkoa. Toinen on mustavalkoinen normi marsu (ehkä) Ja toinen on vaaleanruskea rusettimarsu. Ne ovat toistensa parhaat kaverit. Mutta itse asiaan.. Minun mustavalkoinen marsu pitää outoa "kurnuttavaa" ääntä kun kuulee jonkun äkkinäisen äänen (kolahduksen , oven avauksen jne..) ja se myyjä sanoi että sillä marsulla on ollut jotain nuhaa , voiko nuha olla syynä outoon "kurnuttamiseen"? Vai mikä voisi olla? Tosin toinen marsu ei ääntele tuolla tavalla. Kiitos vastauksista valmiiksi!!Ja se kuulostaa niinkuin se sanoisi "Urrrrrr" Silleen kimeällä äänellä.. Tarvitsen vastauksia! :/
172710
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 17

Vanhimmat

Ole huoleti, tuo on täysin normaalia. Jotkut marsut ikään kuin vastaavat äkkinäisiin ääniin urisemalla. Minulla on kolme marsua, joista kaikki tekee noin. Ei siis hätää! :)

Äänestä
  • Tämä totta! Meilläkin marsu tekee samaa:)

Äänestä

Todennäköisesti stouneich tauti.Se on fataali eli siihen kuolee.

Äänestä
  • Aika brutaalia ei se mikään sellainen ole ihan normaalia .Hait sen varmaan just jostain wikipediasta??

Äänestä

Kumpikohan teistä on oikeassa?

Äänestä

Taidan uskoa ML.:ään.

Äänestä

Normaalia marsun ääntelyä. Googlettamalla löytyy kyllä tietoa marsujen ääntelyistä.

Äänestä

Valitettavasti stouneich taudilta kuulostaa :(

Äänestä
  • MMM juu.. todellakin ihan normaalia tuskin mitään sellaista on .

Äänestä

Moi. Anteeksi teille ihmisille jotka ehottaa stouneichia , monet kommentoijat , ja mun isä (jolla on jyrsijöistä kokemusra) sanoo et se on normaalia , uskon niitä. Mutta tarkkailen tilannetta. Suljen keskustelun , mutta hei , kiitti kommenteista! Moro :)

Äänestä
  • Mä sanon vielä että ei oo mikää tauti!! Iha tavallista:)

Äänestä

• minätiedän, kuunnelkaa kirjoitti:

Mä sanon vielä että ei oo mikää tauti!! Iha tavallista:)

USkon :)

Äänestä

Vähän myöhässä oon, mut tuunpaha nyt viel sanomaan että iha normaalia on :)

Äänestä
  • Niin, että mullakin on viis vuotiaat marsut ja sellasta ääntä nekin pitää välillä ja se on varmaan joku ällanen pieni pelkotila (ainakin mä luulen) mun marsut kurnuttaa tolle jowkus kun vaik: avain kilisee tai ovi narisee tai kun musa pauhaa tai vaikka kun joku aivastaa! Älä pelkää. Eläinlääkärikn sano että se on vaan tommonen jutska et: kun marsu on saalis eläin niin sit se valmistautuu kun kuulee äänen! Eikä TODDELLAKAAN OO MIKÄÄN SAIRAUS! Onnea marsujen kaa!

Äänestä

• Älä pelkää! kirjoitti:

Niin, että mullakin on viis vuotiaat marsut ja sellasta ääntä nekin pitää välillä ja se on varmaan joku ällanen pieni pelkotila (ainakin mä luulen) mun marsut kurnuttaa tolle jowkus kun vaik: avain kilisee tai ovi narisee tai kun musa pauhaa tai vaikka kun joku aivastaa! Älä pelkää. Eläinlääkärikn sano että se on vaan tommonen jutska et: kun marsu on saalis eläin niin sit se valmistautuu kun kuulee äänen! Eikä TODDELLAKAAN OO MIKÄÄN SAIRAUS! Onnea marsujen kaa!

Hei, kiitos Älä pelkää! :). Mun marsut on terveitä ja elää vielä hyvin :)

Äänestä

Marsuilla on paljon ääniä kannattaa katsoa youtubesta video jossa kerrotaan mitä eri äänet tarkoittavat jos ääni ei täsmää mitään näistä kannattaa puhua eläinlääkärille ennen kun oireet pahenevat

Äänestä

Kummasta päästä mursua ääni pääsee?

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Apua hakeva kirjoitti:

Hei. Minulla on ollut 2 marsua noin 2 viikkoa. Toinen on mustavalkoinen normi marsu (ehkä) Ja toinen on vaaleanruskea rusettimarsu. Ne ovat toistensa parhaat kaverit. Mutta itse asiaan.. Minun mustavalkoinen marsu pitää outoa "kurnuttavaa" ääntä kun kuulee jonkun äkkinäisen äänen (kolahduksen , oven avauksen jne..) ja se myyjä sanoi että sillä marsulla on ollut jotain nuhaa , voiko nuha olla syynä outoon "kurnuttamiseen"? Vai mikä voisi olla? Tosin toinen marsu ei ääntele tuolla tavalla. Kiitos vastauksista valmiiksi!!Ja se kuulostaa niinkuin se sanoisi "Urrrrrr" Silleen kimeällä äänellä.. Tarvitsen vastauksia! :/

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu