Outoa ääntä marsulta..

Apua hakeva

Hei. Minulla on ollut 2 marsua noin 2 viikkoa. Toinen on mustavalkoinen normi marsu (ehkä) Ja toinen on vaaleanruskea rusettimarsu. Ne ovat toistensa parhaat kaverit. Mutta itse asiaan.. Minun mustavalkoinen marsu pitää outoa "kurnuttavaa" ääntä kun kuulee jonkun äkkinäisen äänen (kolahduksen , oven avauksen jne..) ja se myyjä sanoi että sillä marsulla on ollut jotain nuhaa , voiko nuha olla syynä outoon "kurnuttamiseen"? Vai mikä voisi olla? Tosin toinen marsu ei ääntele tuolla tavalla. Kiitos vastauksista valmiiksi!!Ja se kuulostaa niinkuin se sanoisi "Urrrrrr" Silleen kimeällä äänellä.. Tarvitsen vastauksia! :/

17

2488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ML.

Ole huoleti, tuo on täysin normaalia. Jotkut marsut ikään kuin vastaavat äkkinäisiin ääniin urisemalla. Minulla on kolme marsua, joista kaikki tekee noin. Ei siis hätää! :)

• Anonyymi

Tämä totta! Meilläkin marsu tekee samaa:)

• asiantuntija112

Todennäköisesti stouneich tauti.Se on fataali eli siihen kuolee.

• Anonyymi

Aika brutaalia ei se mikään sellainen ole ihan normaalia .Hait sen varmaan just jostain wikipediasta??

• Apua hakeva

Kumpikohan teistä on oikeassa?

• Apua hakeva

Taidan uskoa ML.:ään.

• marsut

Normaalia marsun ääntelyä. Googlettamalla löytyy kyllä tietoa marsujen ääntelyistä.

• liinnu

Valitettavasti stouneich taudilta kuulostaa :(

• Anonyymi

MMM juu.. todellakin ihan normaalia tuskin mitään sellaista on .

• Apua hakeva

Moi. Anteeksi teille ihmisille jotka ehottaa stouneichia , monet kommentoijat , ja mun isä (jolla on jyrsijöistä kokemusra) sanoo et se on normaalia , uskon niitä. Mutta tarkkailen tilannetta. Suljen keskustelun , mutta hei , kiitti kommenteista! Moro :)

• minätiedän, kuunnelkaa

Mä sanon vielä että ei oo mikää tauti!! Iha tavallista:)

• Apua hakeva
        minätiedän, kuunnelkaa kirjoitti:

Mä sanon vielä että ei oo mikää tauti!! Iha tavallista:)

USkon :)

• marsunomistaja

Vähän myöhässä oon, mut tuunpaha nyt viel sanomaan että iha normaalia on :)

• Älä pelkää!

Niin, että mullakin on viis vuotiaat marsut ja sellasta ääntä nekin pitää välillä ja se on varmaan joku ällanen pieni pelkotila (ainakin mä luulen) mun marsut kurnuttaa tolle jowkus kun vaik: avain kilisee tai ovi narisee tai kun musa pauhaa tai vaikka kun joku aivastaa! Älä pelkää. Eläinlääkärikn sano että se on vaan tommonen jutska et: kun marsu on saalis eläin niin sit se valmistautuu kun kuulee äänen! Eikä TODDELLAKAAN OO MIKÄÄN SAIRAUS! Onnea marsujen kaa!

• Apua hakeva
        Älä pelkää! kirjoitti:

Niin, että mullakin on viis vuotiaat marsut ja sellasta ääntä nekin pitää välillä ja se on varmaan joku ällanen pieni pelkotila (ainakin mä luulen) mun marsut kurnuttaa tolle jowkus kun vaik: avain kilisee tai ovi narisee tai kun musa pauhaa tai vaikka kun joku aivastaa! Älä pelkää. Eläinlääkärikn sano että se on vaan tommonen jutska et: kun marsu on saalis eläin niin sit se valmistautuu kun kuulee äänen! Eikä TODDELLAKAAN OO MIKÄÄN SAIRAUS! Onnea marsujen kaa!

Hei, kiitos Älä pelkää! :). Mun marsut on terveitä ja elää vielä hyvin :)

• Anonyymi

Marsuilla on paljon ääniä kannattaa katsoa youtubesta video jossa kerrotaan mitä eri äänet tarkoittavat jos ääni ei täsmää mitään näistä kannattaa puhua eläinlääkärille ennen kun oireet pahenevat

• Kummasta päästä mursua ääni pääsee?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      15
      2950
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2547
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1413
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1340
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1221
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      979
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      873
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      796
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      27
      645
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      606
    Aihe