Kuukautiset jo kaksi viikkoa

pelottaa

Olen 52-vuotias rouva ja minulla on varmaan alkamassa vaihevuodet. Minulla on ollut kuukautiset väliin, miten sattuu. Joskus on ollut kuukausia, ettei niitä ole tullut tai on ollut muutaman päivän ajan. Nyt minulla on kestänyt kuukautiset kaksi viikkoa ja nyt on ollut niin runsasta vuotoa, että on pakko ollut vaihtaa housuja ja siteitä muutaman kymmenen minuutin väliin. Onko tämä normaalia? Siskoni käski minun mennä heti lääkäriin, mutta olen ajatellut ensin soittaa aikuisneuvolaan ja kysyä neuvoa tästä. Muistan vain, että kun kävin viimeksi kävin naistentautien erikoislääkärillä niin hän sanoi, että ne voivat kestää kolme viikkoa joskus, kun kuukautiset ovat lopullisesti loppumaan päin. Onko teillä tietoa, onko tällainen normaalia? Pystyykö lääkäri tutkimaan minua, jos minulla on kuukautiset menossa? Voiko tulla anemia?

9

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama vika

Mene gynekologille. Saat keltarauhashormonia ainakin. Voimia!

• 50-vuotias nainen

Mulla aika lailla samanlainen tilanne. Kuukautisten väli on harventunut, viimeeksi oli helmikuussa. Vuodot erittäin runsaita ja kestää pitkään. Yleensä otan kolmen päivän buranakuurin ja vuoto rauhoittuu sillä. Voin sanoa, että se on ihan normaalia, mutta toki jos asia askarruttaa kannattaa kääntyä lääkärin puoleen.

Vaihdevuodet siis todennäköisesti alkamassa niin sinulla kuin minullakin. Voimia sinulle. :)

• Voimia!

Normaalia on niin kuin tuolla edellä jo sanottiin, mutta koska kukaan ei vastannut tuohon anemia asiaan niin kyllä se voi tuosta tulla.

• vaihtari ämmä

Tuohon anemia asiaan, runsaat kuukautiset voivat toki aiheuttaa tilapäistä anemiaa (hemoglobiniin laskua). Nappaa apteekista rautavalmiste, obsidant on hyvä (siis mielestäni). Tähän aikaan vuodesta voisit myös (mikäli tykkäät) käydä hakemassa nokkosta, nostaa arvot nopeasti..

• hikimummi

Samoin täällä..nyt ensimmäisen kerran yli 4kk väli..ja kaikenlaista mahtunut 46.-52 ikävuoden väliin..nyt paljon enemmän hikoilua yöllä ja päivisinkin..ja aivan vetämätön olotila..nilkat polttaa ja muutenkin hellettä niin eipä tarvi öisin paljon nukkua..välillä tuntuu että sekoaa kyllä...kai se tästä..toivotaan...

• Huoh66

Täällä kanssa, yli kaksi viikkoa ollut nyt kuukautiset, alkuun muutaman päivän todella runsaat, sitten jo melkein loppui mutta vuoto alkoikin uudelleen, nyt taas kai loppumassa (I hope!). Samaan aikaan öisin hikoilukohtauksia, ei enää sellaista "paidankaulus märkänä" -hommaa vaan hiki oikein virtaa! Nulahdan kuitenkin hetimmiten todettuani tilanteen, eli ei ole samanlaisia unihäiriöitä mitä tuossa keväällä (jolloin heräsin tikkana n klo 4 enkä enää saanut nukuttua). Päivisinkin on pienempiä kuumotuskohtauksia.
      Ikää tulee kesäkuussa 48.

• sama vika

vaihtarijuttuja,mutta gynelle pirauta aikaa ja tutkimus aina tarpeen.todennäköisestikin keltarauhasen vajaatoimintaa jo....

• .........

Näin minullakin 3 viikkoa jatkui - kunnes soitin lääkärille, sain Primolutia.
      Joskus nuorena poistettiin kaksoskasvain, oli joku epämuodostuma kohdussa mutta ei haitannut lapsen saantia. Kummallisia vuotohäiriöitä oli jo alle 20 v.
      Ei kannata kärsiä ainakaan vuodoista ja muutenkin jostain syystä aina ei tajuta vaihdevuosioireita. Olin 45 kun alkoi mutta ehkä vaikutin niin terveeltä muutoin ettei hevillä uskottu.
      Vasta nyt 55 v. on pitkästä aikaa oikein hyvä olla. Vuoto loppui 2 vuotta sitten.

• heikotus

Auttaako nokkonen oikeasti anemiaan.Rautalääkityksellä ei ole ollut anemiaan
      vaikutusta.Alan olla todella huolestunut kun veriarvot vain huononee koko ajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7520
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2946
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1659
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1468
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      168
      1412
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1163
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      853
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      755
    Aihe