"Patti" koiran kyljessä

huolestunut6

Eli siis olen jo pidempään ihmetellyt, että mikä mahtaa olla koiralla vaivana, vai ylireagoinko.

Leikattu narttukoira kyseessä. Useimmiten kun makaa rentona vasemmalla kyljellään, tunnen omituisen kovan "patin" tuossa oikean takajalan kohdalla kyljessä. Siinä mahan sivussa. Ei tunnu millään lailla kipeältä, koira ei reagoi mitenkään kun siihen koskee, tai sitä tunnustelee.

Koira myös käyttäytyy täysin normaalisti. Syö, juo, lepää, vatsa toimii, leikkii, on oma itsensä. Eli voipi olla, että siinä kohdassa on joku sisäelin tai jotain, jonka tunnen ja pelkästään ylireagoin.

Mutta onko kellään fiksummalla tietoa, että mikä siinä mahtaisi olla. En oikein osaa selittää paikkaa. Ihmisellä jos olisi samassa kohdassa, niin olisi tuossa oikeanpuoleisten kylkiluiden alapuolella, aika reunassa.

En viitsisi eläinlääkäriinkään viedä, kun sillä ei ole minkäänsorttisia oireita, ja olisihan se vähän huvittavaa jos omistaja juoksuttaa koiransa lääkäriin kun sillä on sisäelimet...

Joten anteeksi tyhmyyteni, toivon mukaan joku saa naurultaan kerrotuksi, että mikä siinä kohtaa koiraa mahtaa olla... :)

7

14326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa viedä

Ell, voi olla syöpä. Oireita ei aiba ole ennen kun on levinnyt niin pitkälle ettei voi enää hoitaa. Toki voi olla myös vaaraton rasvapatti.
      Mutta jos on syöpä niin pitää saada hoitoa mahd. pian.

• voi olla ohi pian

Meillä oli koiralla maksasyöpä, ja juuri samat oireet kun kuvasit...

Kovalta tuntuva patti kyljessä oli maksa, joka veteli aivan viimeisiään. Ei sekään koira ollut tuntunut mitenkään oireilevan, mutta kun vietiin lääkäriin, niin sanoivat että on maaliviiva jo koiralla näköpiirissä, ja kannattaisi lopettaa saman tien. Kotona oli vaan meillä sen verran pienet lapset, että eihän sitä koiraa nyt voinut ensin viedä lääkäriin ja sitten tulla ilman sitä takaisin. Eli annettiin vaan tosi kovat kipulääkkeet, ja aikaa viikosta kahteen. Sanoivat, että kun alkaa oksentamaan, niin saman tien koira autoon ja tuokaa lopetettavaksi; tämä on merkki siitä, että maksa on kirjaimellisesti alkanut hajota osiin, eikä se ole kiva loppu kellekään.

Eli sanoisin, että vie tarkistettavaksi.

• Koiran ikä?
      Vanhat koirat voivat olla täynnä rasvapatteja. Haavoista, punkin puremista ym. voi jäädä arpi eli patti. Vain pikkuinen osa pateista on joku kasvannainen. Seuraavan kerran lekurille lista mukaan mistä on kysyttävää...

• Huolestunut6

Koira on neljävuotias. "Patti" ei tunnu aina, ainoastaan tietyssä asennossa, kun koira on aivan rento. Se siis ei tunnu ihossa, vaan veikkaisin että on joku sisäelin.

Ei tuossa ainakaan meilläoloaikana ole koskaan ollut punkkeja, ja se ainoa haavakin on ollut tassussa, kun on tallannut johonkin terävään.

• voi olla ohi pian

Niin kerroppa vielä, että onko patti kova vai pehmeä? Olisiko sen siis koostumuksensa puolesta mahdollista olla rasvapatti? Ja minkä kokoinen se on? Puoli senttiä halkaisija vaiko 15cm?

• Huolestunut6

Tuntuu kimmoisalta. Joku ehkä muutaman sentin kokoinen möykky se on. En tiedä, millaisia rasvapatit ovat. Ei kuitenkaan tunnu sellaiselta selkeän muotoiselta. Joku möykky tai suolenmutka se on. Yritin tunnustella, mutten löytänyt möykkyä tällä kertaa. Koira ei kylläkään maannut kyljellään rentona, vaan osittain vielä "pystyasennossa".

• Huolestunut6

Eläinlääkäri vahvisti, että koirassa ei ole mitään havaittavaa vaivaa tai vikaa. Tunnusteli tarkasti koko vatsan alueen, eikä huomannut yhtään mitään tavallisuudesta poikkeavaa.

Jos huomaan, että möykky kasvaa tai muuttuu, niin sitten tutkitaan lisää, mutta terveen paperit sai lääkäristä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      334
      5309
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2686
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1571
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1533
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1454
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe