Kamrad Jans Däschin elämä oli tuiki tavallista köyhän musikan elämää, kunnes hän sai merkin jumalaltaan Merkityksettömyydeltä: "Ponit ovat pelastajasi! Runkkaa poneille ja levitä ponirunkun ilosanomaa!"
Niinpä Jans puki päälleen naisten koltun ja lähti levittämään ponirunkkaamisen ilosanomaa ihmisten keskuuteen. Jans ei kuitenkaan tiennyt, kuinka saada ihmiset kiinnostumaan asiastaan, joten hän ryhtyi keksimään vaikuttamisen keinoja päätyen tulokseen, jonka mukaan identiteettivarkaus on vaikuttamisen avain.
Näin kamrad Jans kulki kylillä naisten kolttu yllään varastellen nimiä omiin kieroihin tarpeisiinsa, ja onnistui vihastuttamaan niin tavalliset kansalaiset kuin kirkonmiehetkin. Lopulta mahtava inkvisitio itse (tt) uhkasi puuttua asiaan. Jans joutui lopettamaan toimensa hetkellisesti kidutuksenpelossa, muttei aikaakaan kun hän oli taas vauhdissa julistamassa pravdaansa.
Tällä kertaa hän loi kokonaan uuden nimen, jotta saisi kätkettyä julistuksensa asianajon verhoon... Mikään ei kuitenkaan estänyt inkvisitiota kaivamasta esiin hänen mätiä touhujaan, ja pian inkvisiittorit rynnäköivät hänen asuntoonsa potkaisten oven sisään, ja veivät hänet mukanaan. (Jatkuu!)
Жadeenkaar D'Kamradin kärsimys (suolistonovelli)
55
54
Vastaukset
"Kamrad Жанс, (osaajat lukee) teitä syytetään kerettiläisyydestä! Luovu jumalharhoistasi ja tunnusta uskovasi ainoaan oikeaan Merkityksettömyyteen ainoalla oikealla tavalla, niin säästyt kidutukselta," inkvisiittorit käskevät.
"En minä tiädä, mitä kerättiläiseys on, minä olen vain nöyrä taiteilia!" Jans puolustautuu.
"Tekemäsi kielioppivirheet syöksevät yhteiskuntamme kaaokseen! Riisu tuo naisten kolttu ja tule järkiisi," inkvisiittori käskyyttää.
"Niin, hän näyttäisi paremmalta ilman kolttua..." toinen inkvisiittori myhäilee. "Hiljaa, kamrad Sahlberg!" hänen toverinsa äyskäisee. "Mutta jos et tunnusta syntejäsi, kamrad Жанс, emme vastaa seurauksista. Voit olla varma, että katsomme toiseen suuntaan oikealla hetkellä," inkvisiittori kovistelee Jansia.
"En tiädä mitään! Minun sielu on synneistä puhas! Te inkvi-siittorit ette saa minua todistamaan väärää pravdaa!" Jans huutaa.
"Laittakaa ruuvipenkkiin!" kuuluu käsky. Däschiä aletaan raahata ruuvipenkin luo.Aloituskappale ainakin oli jonkin sortin Raamatun pätkä. Lähetyskäsky? Evankeliumi..? Repesin kuitenkin...
Ollakseen tietäjä täytyy tuntea katolisen kirkon historiaa ennen Lutheria. Jean D'Arcin kärsimys on mustavalkoelokuva kerettiläisyydestä (vääräuskoisuudesta) syytetystä Jean D'Arcista, joka poltettiin roviolla.
icepicked kirjoitti:
Ollakseen tietäjä täytyy tuntea katolisen kirkon historiaa ennen Lutheria. Jean D'Arcin kärsimys on mustavalkoelokuva kerettiläisyydestä (vääräuskoisuudesta) syytetystä Jean D'Arcista, joka poltettiin roviolla.
Kyllä minä sitä vähän tunnenkin. Kerättiin aneita? ja inkvisitio vaani vääräoppisia. Papit ja Paavi eivät noudattaneet omia sääntöjään ja kirkko piti vähän kuin diktaattori valtaa, jota se ylläpiti kansan pelolla tuonpuoleisesta?
kurpizza kirjoitti:
Kyllä minä sitä vähän tunnenkin. Kerättiin aneita? ja inkvisitio vaani vääräoppisia. Papit ja Paavi eivät noudattaneet omia sääntöjään ja kirkko piti vähän kuin diktaattori valtaa, jota se ylläpiti kansan pelolla tuonpuoleisesta?
Juurikin näin.
icepicked kirjoitti:
Juurikin näin.
Muistinhan minä. *tuuletusta* Ja nyt sinut sieltä kaapista pois. Onko tälläkertaa laturikin mukana?
kurpizza kirjoitti:
Muistinhan minä. *tuuletusta* Ja nyt sinut sieltä kaapista pois. Onko tälläkertaa laturikin mukana?
On, muttei ole pistorasiaa. Ehkä minun on muutettava lihasteni kemiallinen energia sähköksi, en tosin tiedä, miten. Täytynee luoda ydinreaktio... (Työ penteleet tietenkin väännätte tästäkin runkkaamista.)
icepicked kirjoitti:
On, muttei ole pistorasiaa. Ehkä minun on muutettava lihasteni kemiallinen energia sähköksi, en tosin tiedä, miten. Täytynee luoda ydinreaktio... (Työ penteleet tietenkin väännätte tästäkin runkkaamista.)
Päästä Norskikin sinne kaappiin, tulee varmasti reaktioita enemmän ja voimakkaampina...
^^Uskokaa minua. En tarkoittanut tuota ihan noin härskiksi...kurpizza kirjoitti:
Päästä Norskikin sinne kaappiin, tulee varmasti reaktioita enemmän ja voimakkaampina...
^^Uskokaa minua. En tarkoittanut tuota ihan noin härskiksi...Ja kukakohan siinä reagoi ja miten? Norski on varmasti onnessaan, mutta kuinka minun käy?
icepicked kirjoitti:
Ja kukakohan siinä reagoi ja miten? Norski on varmasti onnessaan, mutta kuinka minun käy?
Haluatko varmasti tietää?
kurpizza kirjoitti:
Emmehän me voi suorittaa koetta ilman hypoteesiä..? Toisaalta tätä testattiin jo Sahlbergien kanssa.
kurpizza kirjoitti:
Tuodaan Norski sinne, lukitaan ovi ja heitetään avain pois. ;)
kiekkoilija94 kirjoitti:
Tuodaan Norski sinne, lukitaan ovi ja heitetään avain pois. ;)
Älkää nyt niin sadistisia olko! Sinähän luovuit vallastasi Siiliöönkin.
icepicked kirjoitti:
Entä sitten?
kurpizza kirjoitti:
Ai sinä aiot kokeillakin? Haluatko jotain rasvaa..? Voisit myös tunnelman saamiseksi kuunnella jääkiekkomusaa. Den glider in....
icepicked kirjoitti:
XD Siitähän tulisi hauskaa...paitsi että Norski olisi ainoa onnellinen.
kurpizza kirjoitti:
Ai sinä aiot kokeillakin? Haluatko jotain rasvaa..? Voisit myös tunnelman saamiseksi kuunnella jääkiekkomusaa. Den glider in....
Kurpizza, mielikuvituksesi...härskiä...
kurpizza kirjoitti:
Mitä? Kummasta nyt oli kyse, minusta vai Vehistä? :O
veh kirjoitti:
Kurpizza, mielikuvituksesi...härskiä...
On ollut pahempaakin... Itsekin sanoisit, että olisi hauskaa...
Tämänkö takia minua luultiin pojaksi?? Ainakin monet nikkivarastrollit luulivat...kurpizza kirjoitti:
Sinullako sellaista rasvaa olisi? Miksi minut aina raiskataan? Ja miksi helvetissä me aina päädymme puhumaan tästä nimenomaisesta aiheesta joka saatanan kerta?!
kiekkoilija94 kirjoitti:
Mitä? Kummasta nyt oli kyse, minusta vai Vehistä? :O
Trotskille kirjoitin, mutta koska Suolisto... XD
icepicked kirjoitti:
Sinullako sellaista rasvaa olisi? Miksi minut aina raiskataan? Ja miksi helvetissä me aina päädymme puhumaan tästä nimenomaisesta aiheesta joka saatanan kerta?!
Sinä aloit puhumaan kaapeista ja kaapissa olosta. Ja kuka sanoi, että sinut raiskataan? Vothan sinäkin raiskata Norskin? Tasa-arvo kunniaan...
kurpizza kirjoitti:
On ollut pahempaakin... Itsekin sanoisit, että olisi hauskaa...
Tämänkö takia minua luultiin pojaksi?? Ainakin monet nikkivarastrollit luulivat...Minunkin oletetaan automaattisesti olevan poika. Miksi?
kurpizza kirjoitti:
Sinä aloit puhumaan kaapeista ja kaapissa olosta. Ja kuka sanoi, että sinut raiskataan? Vothan sinäkin raiskata Norskin? Tasa-arvo kunniaan...
Nimenomaan...
kurpizza kirjoitti:
Norski saisi vieroitushoitoa. Varmaan vähenisi sen jälkeen seuranhaku. XDD
kurpizza kirjoitti:
Ja sie kuvittelet minun olevan heti valmiina raiskaamaan hullun panoseuranhakijan?!
icepicked kirjoitti:
Ja sie kuvittelet minun olevan heti valmiina raiskaamaan hullun panoseuranhakijan?!
No pahoinpitelemään sitten. XD
icepicked kirjoitti:
No niin jospa lopetetaan vielä ennen kuin kaikki kärjistyy...
kiekkoilija94 kirjoitti:
No niin jospa lopetetaan vielä ennen kuin kaikki kärjistyy...
Kaikki kärjistyisi terskaan!!!! XDDDDDDDDD
veh kirjoitti:
Kaikki kärjistyisi terskaan!!!! XDDDDDDDDD
Vehiltä heitti yli. Voi, Tukija on onnekas, kun missaa koko jutun. Miksi miellän nimen Tukija jotenkin irstaaksi? Siis silloin kun käytetään vain nimen loppuosaa, eikä koko nimeä?
icepicked kirjoitti:
Vehiltä heitti yli. Voi, Tukija on onnekas, kun missaa koko jutun. Miksi miellän nimen Tukija jotenkin irstaaksi? Siis silloin kun käytetään vain nimen loppuosaa, eikä koko nimeä?
Veh, ehkä sinut pitäisi pistää kaappiin norskin kanssa...
icepicked kirjoitti:
Tukijasta tulee mieleen Tukiainen... Sen takia minusta on mukavampi kirjoittaa IT...
kiekkoilija94 kirjoitti:
Veh, ehkä sinut pitäisi pistää kaappiin norskin kanssa...
Joo ei kiitos...miten niin?
kurpizza kirjoitti:
Tukijasta tulee mieleen Tukiainen... Sen takia minusta on mukavampi kirjoittaa IT...
Itse olen Tukijan usein väärin lukenut Tutkijaksi. Varmaan monikin luultavasti joskus niin lukenut. ;D Tukijan tutkija! XDD
veh kirjoitti:
Itse olen Tukijan usein väärin lukenut Tutkijaksi. Varmaan monikin luultavasti joskus niin lukenut. ;D Tukijan tutkija! XDD
Jostain syystä muuten vihaan sitä, että tuo kirjoitusalue kutistuu niin pieneksi välillä..
kurpizza kirjoitti:
Minulle tulee mieleen aisankannattaja. Tukija->tukee jotakin->kaksimelisyysmuunnin päässäni->aisankannattaja.
veh kirjoitti:
Jostain syystä muuten vihaan sitä, että tuo kirjoitusalue kutistuu niin pieneksi välillä..
Kyllä tämä kutistuminen minuakin ärsyttää. Mutta välillä on vain hauskaa.
En ole koskaan lukenut Tukijaa Tutkijaksi. Enpä kyllä jokunen kuukausi sitten lukenut juttuja ollenkaan. Luin vain: Nimimerkki Israelin tukija, sitten alkoi jokin käsittämättömän pitkä lainaus Raamatusta....icepicked kirjoitti:
Minulle tulee mieleen aisankannattaja. Tukija->tukee jotakin->kaksimelisyysmuunnin päässäni->aisankannattaja.
Jaa, ajattelin vähän eri tavalla, mutta tuokin on jo kaksimielistä.. ;D
veh kirjoitti:
Jaa, ajattelin vähän eri tavalla, mutta tuokin on jo kaksimielistä.. ;D
Hypoteesini on todistettu, ihmiset muuttuvat kaksimielisimmäksi ja härskimmiksi kasiluokalla... Itellä sama homma. Muistan kun juteltiin joistain alastomista ihmisistä ja kännissä olevasta kaljusta hirvestä. Ei niin.
kurpizza kirjoitti:
Hypoteesini on todistettu, ihmiset muuttuvat kaksimielisimmäksi ja härskimmiksi kasiluokalla... Itellä sama homma. Muistan kun juteltiin joistain alastomista ihmisistä ja kännissä olevasta kaljusta hirvestä. Ei niin.
TÄ? Jo kasiluokalla?
kiekkoilija94 kirjoitti:
TÄ? Jo kasiluokalla?
Oikeastaan jo seiskalla, mutta ei läheskään yhtä pahana... Olin aivan hullu kasiluokalla.... Kiroilin hirveästi, eikä se ollut sitä tavallista vitun hokemista, vaan ihan oikeasti huusin pienestäkin syystä saata ja peetä... Lisäksi riehuin kasilla paljon... Olisin kai riehunut seiskallakin, mutta pelkäsin liikaa herättävni huomiota...
Kaksimielisyys alkoi minulla heräilemään siinä vaiheessa, kun opin käännössanat/sananmuunnokset... Eli joskus ala-asteella, mutta silloin ei ihan noin pahana...kurpizza kirjoitti:
Oikeastaan jo seiskalla, mutta ei läheskään yhtä pahana... Olin aivan hullu kasiluokalla.... Kiroilin hirveästi, eikä se ollut sitä tavallista vitun hokemista, vaan ihan oikeasti huusin pienestäkin syystä saata ja peetä... Lisäksi riehuin kasilla paljon... Olisin kai riehunut seiskallakin, mutta pelkäsin liikaa herättävni huomiota...
Kaksimielisyys alkoi minulla heräilemään siinä vaiheessa, kun opin käännössanat/sananmuunnokset... Eli joskus ala-asteella, mutta silloin ei ihan noin pahana...Voi voi, mihin tämä maailma on oikein menossa?
kurpizza kirjoitti:
Kaksimielisyys alkoi minulla heräilemään siinä vaiheessa, kun opin käännössanat/sananmuunnokset... Eli joskus ala-asteella, mutta silloin ei ihan noin pahana...Mie aloin kiroilla seiskalla, ja nyt kasilla se on ollut pahenemaan päin. Kotona en saa kiroilla, mutta olen onnekseni pystynyt pitämään kielenkantani kurissa.
On kiva jutella kaksimielisiä juttuja, koska se on hauskaa. Minua hihityttää kuin pahaista kakaraa.icepicked kirjoitti:
Mie aloin kiroilla seiskalla, ja nyt kasilla se on ollut pahenemaan päin. Kotona en saa kiroilla, mutta olen onnekseni pystynyt pitämään kielenkantani kurissa.
On kiva jutella kaksimielisiä juttuja, koska se on hauskaa. Minua hihityttää kuin pahaista kakaraa.Nää, minä yleensä vain virnuilen silleen tyhmästi... ottakaa siitä sitten selvää...
icepicked kirjoitti:
Mie aloin kiroilla seiskalla, ja nyt kasilla se on ollut pahenemaan päin. Kotona en saa kiroilla, mutta olen onnekseni pystynyt pitämään kielenkantani kurissa.
On kiva jutella kaksimielisiä juttuja, koska se on hauskaa. Minua hihityttää kuin pahaista kakaraa.Kasiluokkalaisilta se on vielä normaalia. Enemmän huolettaa jotkut 10-vuotiaat, jotka huorittelevat ja jankaavat vittua jatkuvasti. Meikäläiset siinä iässä juoksivat opelle kertomaan, jos joku sanoi "perse" tai "paska"...
Kaksimielisyys ja sarkasmi... Ihmiskunnan hauskimpia keksintöjä. Ikävää, etteivät kaikki ymmärrä...kurpizza kirjoitti:
Kasiluokkalaisilta se on vielä normaalia. Enemmän huolettaa jotkut 10-vuotiaat, jotka huorittelevat ja jankaavat vittua jatkuvasti. Meikäläiset siinä iässä juoksivat opelle kertomaan, jos joku sanoi "perse" tai "paska"...
Kaksimielisyys ja sarkasmi... Ihmiskunnan hauskimpia keksintöjä. Ikävää, etteivät kaikki ymmärrä...Jotkut jaksavat vielä loukkaantua kaksimielisyyksistä ynnä muista nyrskytysjutuista. Mie en muuten ihte aina tajua sarkasmia, jos se on hiemankin epäselvää. Ironia on vielä vaikeampaa.
- HeKeKee'd
icepicked kirjoitti:
Jotkut jaksavat vielä loukkaantua kaksimielisyyksistä ynnä muista nyrskytysjutuista. Mie en muuten ihte aina tajua sarkasmia, jos se on hiemankin epäselvää. Ironia on vielä vaikeampaa.
Eikö se ole joku as-homma? Siis sarkasmin ja ironian huono tajuaminen?
Ja hieno homma, ollaan saatu väännettyä suolistotarina terskakärjistymisiin ja nyrskyttämiseen. Voimme taas olla ylpeitä itsestämme :D HeKeKee'd kirjoitti:
Ja hieno homma, ollaan saatu väännettyä suolistotarina terskakärjistymisiin ja nyrskyttämiseen. Voimme taas olla ylpeitä itsestämme :DNiin juuri. :D Liikaa kaksimielisyyttä, liikaa sokeria, liikaa väsymystä, taidan mennä nukkumaan. XD
HeKeKee'd kirjoitti:
Ja hieno homma, ollaan saatu väännettyä suolistotarina terskakärjistymisiin ja nyrskyttämiseen. Voimme taas olla ylpeitä itsestämme :DJoo, se on as-juttu. Sarkasmin tajuan sellaisissa tilanteissa, joissa toinen vaihtoehto on absurdi tai täysin mahdoton tms.
Yleisen puheen sävystä en osaa erottaa sarkasmia. Ironian tajuamisessa menee hetki, enkä vieläkään tiedä, mitä rivien välistä lukeminen on.- psychologi
icepicked kirjoitti:
Joo, se on as-juttu. Sarkasmin tajuan sellaisissa tilanteissa, joissa toinen vaihtoehto on absurdi tai täysin mahdoton tms.
Yleisen puheen sävystä en osaa erottaa sarkasmia. Ironian tajuamisessa menee hetki, enkä vieläkään tiedä, mitä rivien välistä lukeminen on.tykkäättekö vääntää suolenne terskankärjistykseen?
jankasitko vittuja jo 10-vuotiaana?
tykkäätkö lueskella useinkin väleistä? psychologi kirjoitti:
tykkäättekö vääntää suolenne terskankärjistykseen?
jankasitko vittuja jo 10-vuotiaana?
tykkäätkö lueskella useinkin väleistä?Hyi hele sinun kanssasi...
Ja tuo Ж on siis varmaan vähän niin kuin S-kirjain?
"En tiädä mitään!"
Raipparin kielioppivirheet muistettiin. XDЖ on kuin onkin S, mutta lausuminen onkin jo haasteellisempaa selittää. Muistuttaa ranskalaista ässää. Vähän kuin shee, mutta ääni muodostetaan suun etuyläosassa.
vittu mitä paskaa
(en ees lukenu) (kommari lorut ei kiinnosta)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894190
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032353Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312268Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962084Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281887- 311860
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91567- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881350- 751184