Olen käynyt lomalla Vuokatissa ja ihastuin paikkaan. Asun tällä hetkellä Lahden sueudulla mutta haluaisin muuttaa pienemmälle paikkakunnalle. Sotkamo vaikutti mukavalta, mutta kertokaapa kannattaako minun sinne muuttaa. Mitä hyviä ja mitä huonoja puolia siellä on?
Uskon kuitenkin, että alani töitä sieltä löytyisi.
Kannattaako muuttaa Sotkamoon?
11
497
Vastaukset
- pohtimolta
Onko kokemusta vedenpuhdistamoista?
Jos, niin tänne vaan kipi kapi, varsinkin launeelaisista täällä tykätään!
Huonoa täällä on juuri tuo uhkaava vesien likaantuminen, mutta plussana kylien viriili ja kansainvälinen ilmapiiri, muuallakin kuin huoltsikoiden baareissa! - Elä hyvä ihminen
Ei kannata siellä on sotkamolaisia ja venäläisiä yhtä paljon.
- sotkamolainen
ei kannata, usko pois!
- prole1
Ennen sanottiin naamuripitäjissä, että pitää lähteä ulkomaille Sotkamoon.
- pohjanmaan urheilija
Olen Sotkamossa asunu 4 vuotta, perusduuneja helposti saatavissa, jos pidät urheilusta ja tykkäät liikkua luonnossa, silloin tämä on oikea paikka. Paikkakuntana 10000 asukasta, kaikki paikalliset tuntee toisensa. Täältä on pitkä matka kaikkialle, kulkuyhteydet on hyvät Kajaanista. Mutta siinäpä se on.
- Ei nyt Sotkamoon
Ei tässä vaiheessa, Sotkamossa on lama . Työpaikat ovat vähenemässä, palvelu aloilta, koska matkaili supistuu voimakkasti.
- Mahdoton paikka
Ei kannata – ei ainakaan, jos vierastaa kepu-vassari-persuvetoista kunnallispolitiikkaa.
Valtuuston koostumus kertoo liikaa äänestäjistä eli sotkamolaisista. Muutenhan paikkakunta on ihan OK: luonto parasta Kainuuta ja niin edelleen. - Maratoona
Sotkamossa pitää olla kepua, ainakin puhut kepulaisuudesta vain hyvää, muuten ei kunnian kukko laula. Pesäpallo on toinen asia mistä sinun täytyy ymmärtää ja henkeen ja vereen puhua hyvää super-jymystä ja pohjolan myllystä, siinä sulle neuvoja näin aluksi.
- annan kehuja
Olipa sisäänlämpiäviä kommentteja asialliseen kysymykseen. Mielestäni Sotkamo on vireä paikka ja täällä viihtyminen ei edellytä kuin omaa avarakatseisuutta. Kaunista seutua, jonka maisemat yksistään toimii hyvänä stressinpurkajana. Olen muuttanut ruuhkasuomesta viitisentoista vuotta sitten ja viihtynyt Sotkamossa. Liikuntaharrasteiselle huippu paikkakunta, jopa ilman pesäpalloa, siltä ei tosin voi välttyä ja urheilua sekin on. Kulttuuria maakunnassa on kosolti, kunhan lähtee kotiovesta liikkeelle ja osallistuu. Matka Sotkamo- Kajaani on lyhempi kuin matka toisinpäin, tulet näkemään. Tervetuloa, enkä sano tätä kunnan maksamana mainostajana, olen yksityissektorilla töissä.
- mä lähden pois
Jos tykkää märänneen kananmunan hajusta ja likaisista järvistä,pesäpallosta, poliittisesta suhmuroinnista,pienestä paikasta ja pitkistä välimatkoista niin tervetuloa Sotkamoon. Pari vuotta menee ennenkuin naapuri morjestaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221721
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161422Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90864- 66841
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658