Tuntuu kuin koirani tassuja kutiaisi ja en tiedä kuinka walesinspringelspanielin tassukarvat trimmataan jos vaikka kutiamisen syy onkin liian pitkät tassukarvat.
Leikataanko anturoiden välikarvat niin lyhyeksi kuin mahdollista ?
Onko sama juttu varpaiden välissä ?
Kuinka hoidetaan spanielin tassukarvat oikeaoppisesti?
1
96
Vastaukset
- ...............
MIten se oireilee? Nuolla lutkuttelee ja pureksii? Jos tällaista oireilua, lähtisin miettimään, onko muutakin. Infektioita? Töhnääkö korvat? Rodussa on hiiva-, allergia-, ja atopiaongelmaa. Yksi ilmenemismuoto on kutiavat tassut, joita koira kaluaa ja nuoleksii.
Meillä on saatu vähenemään tiukalla ruokavaliolla. Toki meillä siis oli muitakin ongelmia. Eli, suurin muutos on siirtymä lihaan ja raakaan, ja hiilihydraattien rajoitus. Ei kokonaan olla poistettu, mutta hyvin pieni osuus ruoasta niitä sisältää. Allergeeneja on poistettu myös. Sen lisäksi ruokaan lisätään maitohappobakteereita, tämä pitää hiivaa kurissa. Käytän ihan Molkosania, ja sillä muuten voi pyyhkäistä tassujenkin välejä.
Anturoiden karvat ihan koneella lyhennämme. Mutta ei siis ihan ihoon saakka, eli ei liian lyhyeksi. Pesemme tassut aina lenkin jälkeen, jos emme pese, niin tuntuu alkavan nuoleminen. Iho sinällään ja anturat on ehjät. Ei punoittavat esimerkiksi. Karvojen konepoiston jälkeen rasvaan parina päivänä kinttuja, tuntuu herkästi tulevan sellaista lyhyen karvan aiheuttamaa ärsytystä. Mutta jos ei tuota tee, niin tuntuu paljon lisääntyvän nuoleksiminen. Jos ajat koneella, tee se hyvällä sellaisella. Tylsäteräinen kone on varma keino saada iho ärtymään. Ärtynyt ja rikkinäinen iho houkuttelee nuolemaan, ja infektiokin saattaa iskeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442