Talon sokkelin valussa osa betoniraudoista on jäänyt liian pintaan ja nyt rautojen ruostuessa betoni lohkeillut pois rautojen ympäriltä. Mikä olis hyvä ja kestävä konsti paikkailla nämä syntyneet urat rautoineen. Rakennus on 80-luvun alusta ja tämä saneeraus olis lähinnä kosmeettinen.
Betonin paikkaus.
3
1544
Vastaukset
- 5+12
"Hyvä ja kestävä" ja toisaalta "kosmeettinen" eivät sovi samaan kohteeseen. "Hyvä ja kestävä" on työläs ja hintava tapa, joka kestää vuosikymmeniä; "kosmeettinen" korjaus kestää parisen vuotta, jotta kohteen saa myytyä eteenpäin.
Noin yleisesti: Ensin mainitussa piikataan betonia pois niin paljon, että terve raudoitus paljastuu. Ruostunut raudoitus puhalluspuhdistetaan ja suojataan korroosioestomaalilla. Korjattuihin kohtiin vedetään jonkin tunnetun valmistajan (esim. Sika) paikkauslaasti. Lopuksi koko sokkeli rapataan/maalataan yhtenäisen ulkonäön saavuttamiseksi.
Jälkimmäisessä tapauksessa irtonainen ruostetta rapsitaan näön vuoksi teräsharjalla pois ja aukipoksahtaneet kohdat paikataan saneerauslaastilla ála Bauhaus. - jjjp
Voi hitsi menikö minun anturoiden valu pipariksi, kun harjateräkset oli jo ruosteessa kun rautakaupasta ne hain?
- vaikka näin
En ole kyllä koskaan kuullut betoniraudoituksen puhalluksesta ja maalauksesta??
Koputtele nyt vain löysät pois ja rappaat KUNNON korjauslaastilla ohjeen mukaan. Parempi laasti antaa anteeksi ohuen suojabetonin. Niitä on esim vesitiivitä muovikuitulaasteja ja kaikkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204744
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831712Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871576Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741534Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2541416Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121160Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341151Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651043