Eristääkö raittius?

Raittiusko vaivana?

Moi.

Onko täällä muita, jotka ovat joutuneet "erityksiin" muista sen takia, että on lopettanut humalahakuisen juomisen?

Itse lopetin 2010 alkoholin käytön humaltumiseen lähes kokonaan. Sen jälkeen yhtäkkiä kaveripiiri pienentyi huomattavasti ja mahdollisuus tutustua vastakkaiseen sukupuoleen väheni. Tuntuu, että Suomessa on pakko käydä "istumassa iltaa" joka viikonloppu, jos haluaa tutustua uusiin ihmisiin. Eikä toisaalta innosta istua selvinpäinkään humalaisten kaverien seurassa, se on pidemmän päälle aika epämukavaa.

Käyn kyllä esimerkiksi kuuntelemassa musiikkia(en kuitenkaan klubeilla/kapakat), vierailen museoissa ja vastaavissa. Kuitenkin näissä, alkoholittomissa, tilaisuuksissa ihmiset ovat lähes hölmistyneitä, kun heille puhuu ja yrittävät lyhyillä vastauksilla vain päästä tilanteesta pois.

Ja mitä tulee alkoholiin, en kuitenkaan absolutisti ole. Voin juoda 1-2 annosta, mutta en sen enempää. Eli illanistujaiset menevät pääosin alkoholittomalla linjalla. En pidä humalatilaa oikein tavoiteltavana tilana, ainakaan enää myöhemmällä iällä.

67

3142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • absolutisti

Minä olen ollut koko ikäni absolutisti. Kavereita on hyvin, hyvin vaikea saada enkä ole koskaan seurustellut. Kouluaikoinakin olen jäänyt vähän syrjään, kun muilla on ne ryyppyjutut ja illanvietot, joissa absolutistit olisivat vain tiellä. Osasyy tähän on myös hiljainen ja rauhallinen luonteeni.

No, olenpahan ainakin kehittänyt itseäni henkisesti sen ryyppäämisen sijaan ja oppinut mm. soittamaan erästä soitinta. Mutta paljonpa se lohduttaa, kun aina saa yksinään olla.

• Huolehdi terveydestä

Hei sinä Absolutisti ! Ompa kiva kuulla että meitä on muitakin, kiinostaisi kuulla mikä on se soitin jota olet oppinut soittamaan, minulla se on Hanuri.
        On se vaan kumma kun ns, ryyppääjät eivat ymmärrä kuinka paljon, ns, ryyppääminen, haittaa ja tuhoaa elimistöä, mites sinulla Absolutisti on ollut kunto tämän terveyden kanssa, itse en ole tarvinnut mitään lääkeitä 50 vuoteen, juon paljon vettä, lähes päivittäin maitoa, joskus kotikaljaa, ruokavaliooni evät kuulu:Pitzat,Kana, Sienet,Jogurtit,Lazanget,Ranskalaiset,Cilit ja Voimakkaat mausteet.
        Nukun riittävästi,herään aamulla 4-5 aikoihin myös sunnuntaisin, TV katson hyvin vähän, en koskaan seuraa mitään typeriä kisoja,kuten urheilua ja ensinkään kiekkoa.

• absolutisti
        Huolehdi terveydestä kirjoitti:

Hei sinä Absolutisti ! Ompa kiva kuulla että meitä on muitakin, kiinostaisi kuulla mikä on se soitin jota olet oppinut soittamaan, minulla se on Hanuri.
        On se vaan kumma kun ns, ryyppääjät eivat ymmärrä kuinka paljon, ns, ryyppääminen, haittaa ja tuhoaa elimistöä, mites sinulla Absolutisti on ollut kunto tämän terveyden kanssa, itse en ole tarvinnut mitään lääkeitä 50 vuoteen, juon paljon vettä, lähes päivittäin maitoa, joskus kotikaljaa, ruokavaliooni evät kuulu:Pitzat,Kana, Sienet,Jogurtit,Lazanget,Ranskalaiset,Cilit ja Voimakkaat mausteet.
        Nukun riittävästi,herään aamulla 4-5 aikoihin myös sunnuntaisin, TV katson hyvin vähän, en koskaan seuraa mitään typeriä kisoja,kuten urheilua ja ensinkään kiekkoa.

Pianoa olen opetellut soittamaan itsenäisesti. Musiikki kyllä antaa paljon elämään ja se on hyvin terapeuttista. Pääsee aivan toiseen maailmaan, kun istahtaa soittimen eteen ja alkaa improvisoimaan jotain sointuja.

Minulla on pitkäaikaissairaus, johon on lääkitys. Muuten olen pysynyt terveenä ja minkäänlaista flunssaakaan ei ole ollut vuosikausiin. Pyrin syömään terveellisesti ja kävelen paljon, koska autoa en omista. Siinäpä tuo terveyden salaisuus kaiketi onkin.

Minäkään en TV:tä katso kuin hyvin harvoin. Urheilu ei kiinnosta pätkääkään. Jääkiekko ja kaikki siihen liittyvä on kuvottavaa. Yle areenasta joskus seuraan jotain asiaohjelmaa.

• pahan valta

Ole onnellinen Sinä absolutisti. Monista näistä alkoholin käyttäjistä tulee alkoholisteja ja heidän ainoa kaverinsa on viina. Ei kukaan alkoholisti joka nukkuu roskalaatikossa ole päättänyt ryhtyä alkoholistiksi. Viina ottaa ihmisestä vallan, usein käy niin, että kun annat pahalle pikkusormen se vie koko käden. Viinan tapauksessa koko elämän.

• Anonyymi
        Huolehdi terveydestä kirjoitti:

Kantzii kokeil joskus esim: Pitzaa, Kanaa, Sienii, Lazangee, Cilii! ja niitte kylkee vähä kaljaa vähä!

• sinkkumies.

Pitää alkaa juomaan kun muuten eristäydyn muista.

• ei ole coolia.

Ei kannata. Ellet sitten halua miestissejä.
        Alkoholi aiheuttaa miestissejä ja sitten vasta eristäydytkin kun et kehtaa t paidassa kesällä ulos vaan itket miestissejäs kotona hikisenä.

• Kannattaa mielummin tutustua muihin samanlaisiin ihmisiin, jotka ei harrasta juomista.

• 16+7
        ccta kirjoitti:

Kannattaa mielummin tutustua muihin samanlaisiin ihmisiin, jotka ei harrasta juomista.

Mistä niitä löytää?

• 16+7 kirjoitti:

Mistä niitä löytää?

Internetistä ainakin. Tällekin palstalle meitä on eksynyt. Jos jokainen tekisi tilin niin sitä voisi jopa tutustua. Suomi24 ystävyysosiolle voi myös tehdä hakuilmoituksen. Osalla (kuten suomi24 treffeissä) voi seuranhakuun valita kriteereiksi "tupakointi: ei. alkoholi: ei).

• timppa21

Vähän samoja fiiliksiä täälläkin. En pida juomisesta ja ns. "illanistujaisista". Baareissa käyminen ei sovi oikeen minulle, jotenkin ahdistavia paikkoja ne...

Paljon mieluisampaa olisi tutustua esimerkiksi harrastustoiminnan kautta, olisi jo heti yhteistä puhuttavaakin jos kavereita meinaisi hankkia (harrastan taidemaalausta, mutta valitettavasti asuinalueellani ei juuri mitään vastaavia kerhoja tms. järjestetä).

Kun lopetin itse alkoholin käytön, niin kaveripiiri on kyllä supistunut lähes olemattomaksi. Oikeastaan ainoat "kaverit" tällä hetkellä ovat sellasia jotka tunnen vain netin kautta, ja niitäkin on vain muutama. No, kai pitäisi olla kiitollinen edes niistä.

• jep2

Kyllä on hienoa olla juomatta 12v.tupakkakin jäi itsestään pois 9v.olen seurustellut koko ajan ja nyt jo 3v.saman kanssa muuttamassa saman katon alle ostin ok-talon ,harrastan mp-pyöräilyä 9v. nyt vaihdoin triumph rocketin kyllä meno on makeeta ja elämä kannustan raittiuteen se on todellista elämää!!!!!

• hhhhhhhhhoby

Aivan kuin minun elämästä.olen ollut aina rauhallinen ja illanistujais nauru remakat on olleet lähinnä hullunkurisia miusta .

21 vuotiaana aloitin baareissa käynnin jotta tapaisin ihmisiä,vastaan tuli paljon entisiä koulukavereita joita en missään muuala ollut nähnyt ! luulin heidän muuttaneen pois koulun jälkeen.

tällä hetkellä minulla on 2 kaveria,toinen juopottelee aika paljon ja baareilee mutta käyn ja näen häntä silloin kuin hän on selvinpäin.olen valinnut tämän absoluuttisen elämän ja se näkyy nyt.24 vuotiaana lopetin juomisen ja baaresissa käymisen koska en vain viihtynyt siellä.

suomi on siitä outo että täytyy ola baarissa että voi jutella toisille.joissain muissa maissa voi jutella selvinpäin..

• ok ei sit hei

Muuta sit sinne Afrikkaan.
        Ai niin siel ei saa sossusta rahaa.

• hhhbh
        ok ei sit hei kirjoitti:

En onneks tarvii sossusta :) Filippiinit kyllä kiinnostaa sit eläkkeellä ollessa vaikka asuakkin,oon säästyneilä rahoilla sit reissannut aikapaljon :)

Kaikki jotka eivät juhli ja baareile,laskekaa noin arvio paljo säästää vuoteen ja katelkaa maailmaa niillä rahoilla ! mie ite voin sanoo että 2000e jää enemmän rahaa kun ei osta alkoholia tai tupakkia nii niillä rahoil käyn ulkomailla :)

• sanoisin näin
        hhhbh kirjoitti:

En onneks tarvii sossusta :) Filippiinit kyllä kiinnostaa sit eläkkeellä ollessa vaikka asuakkin,oon säästyneilä rahoilla sit reissannut aikapaljon :)

Kaikki jotka eivät juhli ja baareile,laskekaa noin arvio paljo säästää vuoteen ja katelkaa maailmaa niillä rahoilla ! mie ite voin sanoo että 2000e jää enemmän rahaa kun ei osta alkoholia tai tupakkia nii niillä rahoil käyn ulkomailla :)

Mitäs Filippiineillä meinaat ?

Herättää heti epäilyn, vähän kuin Amsterdam, Goa, Ibizakin.

Yksinäinen mies filippiinit = epäilyttävää.

• hhhbbi
        sanoisin näin kirjoitti:

Mitäs Filippiineillä meinaat ?

Herättää heti epäilyn, vähän kuin Amsterdam, Goa, Ibizakin.

Yksinäinen mies filippiinit = epäilyttävää.

hehe :) toi oli vain esimerkki mutta joo kyllähän mie oon siellä ihmisiä tavannut mutten siis mitään maksullista seuraaa...
        yhen kaverin kanssa käytiin teneriffalla ja filipiineille menin yksin ja paikallisen nuoren oppaan kanssa kateltiin maata,sain mielestäni oikeita ystäviä sieltä viime reissulla ja facessa kirjoitelaan usein ;) joten elämää voi elää monella tavalla

ok ei sit hei kirjoitti:

Olipa jännä purkautuminen taas.

• Raittiusko vaivana?

Näin se Suomessa näyttää menevän. Sosiaalinen status on huonompi, jos ei käy ryypyllä baareissa tai istuskelemassa kesäiltoja pussikaljalla / terassilla. Suomessa ihmiset ei vaan uskalla tutustua, jos ei ole promilleja veressä.

Suomessa alkoholin käyttöä glorifioidaan käsittämättömän paljon. Omana yläasteaikana vain nössöt eivät käyneet ryypiskelemässä. Sama syyllistäminen jatkuu, kun täytetään 18, tullaan täysi-ikäiseksi, jolloin kuuluu vetää kännejä alituisesti.

Monelle tuntuu olevan viikon kohokohta se, kun pääsee työviikon jälkeen ryyppämään, ja seuraavana päivänä potemaan krapulaa. Itse olen varmaan sitten kummajainen, kun mieluummin lepään perjantain, käyn vaikka lauantaiaamuna aikaisin lenkillä, haen kauppahallista tuoreita raaka-aineita ja kokkailen hyvää ruokaa sen krapulapizzan sijaan. Illalla baarin sijaan voi käydä kulttuuritapahtumissa, leffassa tai muissa harrastuksissa.

Baarielämään en kuitenkaan aio palata takaisin. Ehkä sitä on sitten sen armoilla, että sattuman kautta tutustuu uusiin ihmisiin harrastusten tai eri kulttuuritapahtumien kautta. Mutta kuten sanottu, keskustelunavaus selvänä johtaa useimmiten siihen, että vastapuoli pyrkii tilanteesta pois tai alkaa näprätä älypuhelintaan.

• Ruma äijä.

Tavallaan eristää. Lähtiskö joku nainen terassille mun kanssa joku kerta?

• RohkeastiTutustumaan

Itse kokenus samanlailla koko ikäni jos ja kun juon niin en päihtymistarkoituksessa mikä yleensä on suomalaisilla on. Vaan siksi että laskeutuisin heidän tasolleen, ei sitä persuilua muuten kestä. Viime vuosina tosin olen alkanut harrastamaan golffia ja siellä tapaa hienoja ihmisiä eri liikealoilta.

Toiseksi myös suosittelen matkustamista jopa kesällä ulkomaille. Panostaa vähän miljööseen niin sama juttu, hienoja kansainvälisiä ihmisiä. Suomessakin on välillä ihan kivaa keskustelua ja ajanviettoa eri tiedetapahtumien jne. jälkimainingeissa. Heitä on vaan vaikea löytää kun ovat omissa aktiviteeteissaan. Lisäksi kun tutustuu fiksumpiin ihmisiin niin kyllä se yhdistää ja nyt kesälläkin on aikomus mökkeillä tuttava pariskunnan kanssa. Ja tosiaan ei ole tarkoitus vetää kännejä vaan nauttia yhdessä olosta kuten ihminen ihmiselle ja luonnosta.

• too sick'n tired

Olin jo eristäytynyt muista ihmisistä ulkopuoliseksi, ennen kuin aloitin
      alkoholinkäytön. Käytön aikana tuli käytyä jonkin verran, ravintoloiksi kai niitä
      siihen aikaan kutsuttiin. Kapakka, baari, no mikä lie nimeltään siellä oli muita
      ihmisiä juhlatunnelmissa, musiikki soi taustalla lähes aina. Joskus oli elävää
      musiikkia tanssiravintelissa, joskus ei.

Olin kyllä käytännössä jotenkin eristäytynyt, ulkopuolinen persoona sen käytön
      ajankin, anniskelupaikka ryypiskelyaikaa oli se. Sitä sitten seuras se ihan
      itekseen, yksinään ryypiskely aikanaan. Ei ollut enää muita seurana kuin
      se pullo, mistä huuma juomaa iltaisin. Entistä yksinäisempää, ei enää edes
      niitä ryyppyremmi tuttavuuksia. Jotenkin se vaan luiskahti silleenkin yks
      kymmenen vuotta.

Nyt sitten kun on vissiin tullut jo lopullisesti jätettyä ne ryypiskelyajat
      taaksepäin, aika lailla yksikseenhän tässä tulee taaperrettua, niin kuin aina
      ennenkin. Nykyisin vaan alan jo voida pahoin toisten ihmisten seurassa,
      että se siitä sitten.

• Mulle riitti

Mä slyyttasin dogaamisen 30v sitten olessani 31vuotias ,jouduttuani fakkiin deliriumin takia. En oo katunut juttua yhtään.14 vuotiaana Diccon imppaamisella alkanut juttu otti otteensa minusta heti ,17vuotiaana fakissa tutkalla ja pavissa diccon, pilvenpolton ja viinan juonnin takia. Sillon täysi-ikäisyys oli 21v ja irtolaisuus laki voimassa, jos jäit alaikäisenä fakkiin brengusta niin siint oli seuraamuksia. Sain ihan tarpeekseni kapakka touhuista ,roolimaailmoista ja muista valheista millä ei ollut mitään todellisuuus pohjaa. Samat naamat notku aina tiskeillä ja tarinat samoja . Täyttä skeidaa.
      Todellisia frendejä on tosi vähän ,kertsissä käviöiden kanssa vaihdetaan kuulumisia. Mun elämän laatu on hyvää ja todellista ,enkä vaihtais sitä mihinkään entiseen kapakka juttuun. Joskus kun dallaan stadissa jonkun pubin ohi nii sieltä tuleva dungis rupee jo etoo ,lisäks kuuluu sitä karaokea. Ei voi muuta ku olla kiitollinen kun on pääsy noista veks . Funtsasin kerran et ,jos olis jatkunut nii tuolla mäkin staijaisin jurrissa mikki handussa ja sjungaisin Pettäjäntietä tai Kankaan kaunista Katriinaa ,sliipaisin sanidisti et miksei kukaan oo mun kans oikeesti tajuamatta todellisuutta.
      Ei tartee lähtee botskille ja saaristoon . Gimistä kesää vaan jengille

• Yksi tallaaja vain

Riippuu monesti aika paljon itsestäkin ja omasta käytöksestä raittiuden puoleen. Kiistää ei voi, etteikö se tunnu joskus ihan ylipääsemättömän kummalliselta monen mielestä jos sanoo ettei dokaa enää tai ole koskaan ottanut pahemmin. Varsinkaan ilman mitään ns. hyväksyttävää syytähän ei saisi ikinä lopettaa:)

Itse nyt ennen kaatelin nuorempana enemmänkin, mutta sitten kun alkoi vatsa kiukutella ja ei oikein tykännyt, viimein tuli sitten Crohnin taudin diagnoosikin (mikään ongelma ei siis alkoholista johtunut, mutta eihän nyt tietty joku illan räkäkänni hyvää tehnyt jos paikat arkana jo valmiiksi) ja niihin aikoihin lopetin käytännössä kokonaan. Taitaa olla pari vuotta kun viimeksi on yhtään hapanta ottanut, maha suht säännöllisesti aika kipiänä ilmankin. Mutta eipi sitä nyt ole tarvinnut mitenkään tuoda esiin, samoissa paikoissa käynyt ja samoja juttuja tehnyt kuin ennenkin, ei vain ole ottanut häppää. Jos joku on asiasta kysynyt, niin mitäpä siinä selittämään sen enempää, terveys ei tykkää.

Mutta sitten taas pakko sanoa, että vaikka itsekään ei ota, niin en sitten jaksa niitä julistajia pätkääkään jotka tuovat asiaa jotenkin esiin miten on NIIIIIN hyvä nyt olla kun ei juo ja miten viina on NIIIIIN pahasta. Ymmärrän tämän hurmoksen vielä silloin jos asia on ollut todellinen ongelma, hyvä toki olla ottamatta. Mutta jos kyse on jostain aatemaisesta ideologiasta, niin hohhoijaa. No sitten sä et ota, se on sun asia, ei mun sitä tarvi kuulla. Sillä kyllä karkottaa äkkiä ympäriltä väen, jos kukaan ei jaksa.

Kukin tavallaan, asia on henkilökohtainen juttu, sen kokee miten kokee.

• unohtunut.

Jos ei juo niin ei tule kutsuja mihinkään eikä kaverit pyydä baareihin tai minnekkään. Kaverti unohtaa aika äkkiä sellasen joka ei juo.

• Jos otan niin otan

Ei ne sitten olleetkaan kavereita .Mikäli juomattomuutesi on heille unohtamisen syy
        He olivat vain ryyppykavereita,Kyllä baariin voi mennä mikäli sitä kaipaa vaikkei olutta juokkaan

• Olen itse 30-v mies, itse olen ollut koko ikäni absolutisti/raitis kaikin puolin.itselläni on sama tilanne kun en juo niin ei kaverit juurikaan kysele mua mihinkään mukaan, mutta en kyllä itsekään juuri kaipaa frendejä mukaan ollaan toisinaan kumminkin eri aaltopituuksilla eri asioista. Mutta ovat kumminkin kaverita joita välillä nään kun kumminkin lapsuudesta asti vierellä olleet. Baareissa kyllä käyn aika-ajoin ihmettelemässä maailmanmenoa, yrittäessäni tutustua ihmisiin, kumminkin uudet tuttavuudet ovat aina naisia, no niitä kyllä on itselläni riittänyt nuoruudessa. Joskus taannoin seurustellessani tyttöystävä ei kylläkään tykännyt siitä, että minulla oli paljonkin naispuolisia kavereita, tyttöjä kohtaan on kumminkin helpompi lähestyä, miksi lähestyisin miehiä kun ei ole mitään yhteistä kiinnostuksen kohdetta. Olen kumminkin luonteeltani rauhallinen, luotettava ja avoin mies.

• selvänä virkee mieli

Suomessa on tosiaan ihmeellinen asia olla selvinpäin. Muiden mielestä ei saa olla raitis tai sitten on joku ongelma. Lopetin juomisen kokonaan puoli vuotta sitten ja en voisi kuvitella enää aloittavani juomista uudelleen. Turhia ongelmia vain aiheuttaa loppupeleissä.

• Ei se ole niin vaike

Joo en mäkään käytä alkoholia tippaakaan, mutta urheilen kyllä ja sieltä saanu niitä kavereita eli kannattaa ruveta harrastamaan jotain urheilua. Sitten olen metallimiehiä niin se hankaloittaa tutustumista, koska kaikki kuuntelee jotain perhanan räppiä nykysyin ja keskustelu tyssää siihen, kun ilmottaa kuuntelevansa metallia. Kummasti kyllä kaikki metallikeikat on aina loppuunmyytyjä, mistä lie johtunee. Kukaan ei kehtaa julkisesti tunnustaa kuuntelevansa vaikkapa timo tolkkia, sonata arcticaa, arch enemyä jne jne.. Niin jos ei pukeudu samalla lailla kuin nämä lökäpöksyt räppäripellet niin ei varmana saa seuraa niistä, muttta en kyllä haluaisikaan olla niitten kanssa johtuen tästä omasta musiikistani, joka ollut viimeset 15 vuotta jo elämäntyylinä. Sitten jos on sairauksia niin kannattaa hakeutua heidän seuraansa vaikkapa jonnekkin avohoitopuolelle oman paikkakunnan piiriin. Siellä voi tutustua samanhenkiseen porukkaan. Ei se nyt niin vaikeaa ole.

• Ei todellakaan.

Eristä selvinpäin oleminen. Minulla ystävät ovat tulleet harrastuksieni kautta ja niitä on paljon. Naisia pyörii ympärillä ihan häiriöksi asti.

• GamerGirl91

No mieti minkälaisia kavereita nämä ovat, joita tapaa ainoastaan kun menee "istumaan iltaa"? No ne on niitä juoppoja.

Itseäni ei kiinnosta tuhlata aikaa sellaisten ihmisten kanssa. EN käy baareissa ja vielä vähemmän hakisin sieltä seuraa. Kerran ollut naimisissa miehen kanssa, joka paljastui väkivaltaiseksi juopoksi (tutustuimme netissä teini-ikäisinä irc-galleriassa)

Nykyisin juon ainoastaan parin hyvän kaverin kanssa kotonani. Viimeksi näin kävi n. puolitoista vuotta sitten. Näiden kavereiden kanssa harrastetaan selvinpäin kuitenkin muita asioita. Olemme opiskelijoita, ja tätä nuorta tietokonesukupolvea (itseasiassa olemme samalla luokalla ja opiskelemme IT-alaa). Viimeksi "lanitimme" eli keräsimme tietokoneet yhden kaverin luokse. Pelattiin yhdessä joukkuepelejä ja kokkailtiin hyvää ruokaa. Käytiin yöllä ajelemassa. Oli muuten hienot maisemat Suomen suviyössä.

Itse en oikeastaan löytäisi kavereita muualta kuin internetistä, koulusta ja töistä. Käyn töissä osa-aikaisesti, mutta työkaverit eivät ole samanhenkisiä kuin minä niin en halua tavata heitä vapaa-ajalla. Meillä ei olisi mitään puhuttavaa keskenämme. Töissä toki tulemme hienosti toimeen. Siellä nyt lähinnä puhutaankin työasioista, säästä ja yleisistä kuulumisista ja uutisista.

Ala sinäkin harrastamaan tietokoneaktiviteetteja. Tai hakeudu opiskelemaan. Molemmista löytää kavereita. Tietokoneella voi kirjoitella eri harrastuksiin liittyvillä keskustelupalstoilla ja järkätä isoja ryhmätapaamisia, joten pelkää ruudun tuijotusta tämä tietokoneella sosialisoituminen ei ole.

Minä olen ammatiltani jo ompelija, niin verkostoidun netissä muiden suunnitteluintoisten ihmisten kanssa ja luen heidän blogejaan. Tapaamme joskus ja hengailemme yhdessä. Se on mukavaa puuhaa.

Ikä ei ole este, täytän kuukauden päästä 23, mutta luokkakaverini ovat 16-17 vuotiaita ja työkavereistani osa jo eläkeikäisiä. Nettituttuni ovat kutakuinkin saman ikäisiä kuin minä, muutaman vuoden heitolla suuntaansa.

Ei selvinpäin ole hankala löytää kavereita, kunhan vain on itse aktiivinen verkostoitumaan ja tutustumaan uusiin ihmisiin.

• Miten näitä alati rahaa lainaksi kerjääviä juoppoja voi mitenkään kutsua kavereiksi?

• baarisami

sama ilmiö jokapaikassa,aina tuppaa viereen istumaan joku nälkäinen koira joka esittää ystävää,siis tuttu joka kärttää vain tarjottua kaljaa. baarissa joka päivä naama homeessa juttelemassa niitänäitä-kylänjuoruja... siksi baarissa kun TOSI kavereita ei ole kuin baarikärpäset ja aina tulee sisään joku kellä on vielä ryyppäämätöntä rahaa..

• Moi,

Minä en juo kun en käy kyllä missään kapakoissakaan. Mun kaverit eivät aluksi meinaneet uskoa, että mulle ei maistu viina ja kalja ym juomat samaan tahtiin kuin heillä. Mutta nyt he jo uskovat. Ei minusta ole mitenkään ihmeellistä ettei juo humalahakuisesti. Lähinnä mun kaveripiiri nykyään on raittiimman puoleista, ehkä 1-2 olutta tai siideriä jos saunailtaa vietetään. Mulla on aina hauskempaa ilman humalaa. :)

• esavesapakana

ihmettelin kun ihmiset jotenkin katsovat laihaan,syy selvisi;kun en ole baarissa käynyt vähään aikaan missä aina on ollut hyvä suksee minulle.siellä kun puheenaiheet ovat aina siinä henkilössä joka ei ole paikalla.nyt ovat kateelliset "koti-sonnit" puhuneet skeidaa kateuksissaan.on se vain niin että jos muutat tapojasi esim. terveellisempään jättämällä jokapäiväiset (turhat?)kaljat väliin niin siitäkin ollaan kateellisia tms. tai sitten skeidaa puhumalla pönkitetään omaa heikkoa itsetuntoa..

• tipsu

Se on aika paljon itsestä kiinni että syrjäytyykö sitä kun ei juo vai eikö syrjäydy. Itse olen baarissa töissä ja otan kohtuudella hyvin harvoin. Poikkeava baarityöntekijäksi suorastaan. Mutta ei tuo oo aiheuttanu mitään ystävien puutetta tai ongelmia vastakkaisen sukupuolen suhteen. Mulle on ihan fine jos toiset haluu vetää perseet, ittensä se häpäsee jos örveltävät, ei mua. Ja onpahan materiaalia millä piruilla toiselle. Plus että oon suosittu kaveri kun aina on kuski.

Niinä kertoina kun joku on asiasta kiukutellut, olen todennut että se on kuule ihan sun henkilökohtanen helvettis jos mun nesteytyksen laatu sun iltas pilaa. Se ei ole, eikä siitä missään kohtaa tule mun ongelmaa. Yleensä ko. tyyppi häviää elämästä tai lopettaa vinkumisen.

• hei
      itse en ole edes aloittanut, enkä aloita koskaan. Mä en käy koskaan missään sä-
      älittävissä baareissa yms. Haen seuraa mm. netistä, vaikka se onkin ajan tuhla- usta............ ja ne entiset kaverisi vaan on tyhmiä, kun käskivät sunkin aloittaan ai -koinaan juomisen syyttä suotta.....ne vaan yllytti, eikö vain ? ja sanoivat, et jos et juo, et oo meidän kaveri yms......
      Sepä on hyvä, et oot tullut järkiisi tuon asian suhteen. Noin pieni määrä nyt ei haittaa ketään.........omat vanhempani, ja lähes koko muu suku ryyppää, minkä ehtii, myös isosiskoni ja sen ärsyttävä mies......ja heillä on jopa 3 alaikäistä poi- kaa.......missä he ovat, kun heitä ei oo kukaan vahtimassa, eikä lukemassa iltasa
      -tua, kun molemmat vanhemmat on niiiiiin humalassa, tai jos eivät vielä, niin pi- an ovat ja juovat lisää......piupaut vaan pojille, pärjätkööt yksin.............sellainen hävettää mua paljon......ilmankos sitten, kun vanhin pojista mokaa jotenkin, niin eiköhän se isä ole sen kimpussa......raastaa sen missä se sitten onkaan, JALAS- TA pois ja siivoamaan omat jälkensä, jos on esim. toisen kahvikuppi kaatunut va -hingossa.....siellä ei ymmärretä huumoria tipan vertaa, tai se on kieroutunutta siellä........musta tommoinen käytös isältä on kyllä häpeällistä..........eikä koskaan pyytänyt anteeksi koko mies ! ne taitaa luulla, et noin ne pojat selviää sitten aikui -sena....mutta he ovat VÄÄRÄSSÄ !! heistä tulee hölmöjä ja rikollisia........no, jää- vät sitten nuolemaan näppejään.....

• keppppi

Sehän menee niin, että alta 30v juodaan ja rymytään ravintoloissa ja sitten jos yli 30v jatkuu sama ralli niin ne on sitten jo nitä juoppoja.

• Itse olen 30-v kundi ja olen täysin raitis, mutta kun olen katsellut kavereideni ryyppäämästä ja rällästämistä jo toista vuosikymmentä, niin olen hieman alkanut huolestumaan heidän tulevaisuuden näkymistä. On pieni pelko nähdä heidät tulevaisuudessa alkoholisteina/juoppoina.

• silee kohtuudella

Kyllä kun tuossa joitain vuosia sitten aloin vähentämään pikku hiljaa juomista tai siis joka viikonloppuista baarittelua ja harrastamaan liikuntaa, niin totesin että kaveripiiri alkoi väheneen:p

• minä vaan

Baarista saa viinaa ja naisia. Jos ette sinne uskalla niin olette loppuikänne yksin.
      Ja etenkin naiset ei edes halua selvinpäin tutustua eivätkä edes uskalla tutustua selvinpäin.

• ViinaUlosTerve<3!

Pienikaveripiiri pieneni pariksikaveriksi. Mutta vähät siitä, harrastus kavereita on joitakin. Kun olen hitaasti ystävystyvä ja muutenkin omissa oloissa viihtyvä mies. En kaipaa suurta kaveripiiriä ympärille. Alkoholin käyttö nollassa 25 vuotta ja kun suomi24 treffi palstalla laittaa hakuun naisia jolla olis samakäyttö määrä. Ei juuri valinnan varaa ole. Mun pitäs ainakin opetella ruokaviiniä litkimään jotta olis jotain jakoa.

• Itsekin olen 30-v kundi täysin raitis ollut koko ikäni. Minulle on käynyt samoin kaveri piirin suhteen, mutten suuremmin kaipaa myöskään muutamaa kaveria enempää ympärilleni, tietty heidänkin tulevaisuuden näkymät ovat hieman heikot kun alkoholi vie väärälle tielle liika käytöllä

• zerobeer

mutta kun oluesta ja viinistä löytyy alkoholiton vaihtoehto.
      ite vetelin pullo kaupalla alc 0% saunailloissa ja lähdin autolla kotia kave´rit epäili jotta ajan kännissä polliisi laitto pillin suuhun näyttkin nollaa silloin jäin kiinni erdingerin litkimisestä

• 8+10

Absolutistit ovat helvetin tylsiä ihmisiä.. kuka ny niidenkaa jaksaa hengata? En tajua mitä järkeä juoda muutama... jos juo niin juo sitten juo kunnolla

• silti raittiina

Ei tunnu edes naisille kelpaavan tipaton ja savuton mies vaikka siitä vinkuvatkin joka paikassa. Ja kyllä - kaverini katosivat otettuani viimeisen huikan elämässäni. Olen liian ylpeä, alkoholivastainen ja mitälie heille. Jopa vaimoni tuntuu olevan kadonnut. Ainoa mikä on lujittunut on suhde lapseen joka osaa antaa ihmiselle toisen mahdollisuuden.

Tapaan ihmisiä ainoastaan kuntoilupaikoissa. Sielläkin ne harvat perusjutut mitä esim salilla kuuluu sanoa:" tuo liike ottaa muuten hyvin" tms sontaa.

Eikä ole tippunut ensimmäistäkään kutsua mihinkään sen jälkeen. Mutta pitäkööt tunkkinsa, itse ajattelin lisätä elinvuosiani.

• läppä

No naiset haluavat juuri sellaisen sosiaalisen ja hyvän läpän heittäjän parikseen. Meillä absolutisteilla kun ei sitä laajaa sosiaalista verkostoa ole, niin vähän paha juttu. Ja jos on hiljaisempi tyyppi, niin alkoholi varmaankin auttaisi siinä puheliaisuudessa/"läpän" heitossa ja saisi sitäkin kautta helpommin naiset kiinnostumaan.

Tietysti on esim. uskonnollisia piirejä, joissa juomattomuus on enemmän sääntö kuin poikkeus. Mutta ei tuollaisiinkaan voi liittyä, jos ei ole uskossa. Ja siellä on sitten taas kovin ahdasmielistä sakkia ja viinan sijaan ovat riippuvaisia siitä uskonnostaan.

• ---

"Onko täällä muita, jotka ovat joutuneet "erityksiin" muista sen takia, että on lopettanut humalahakuisen juomisen?"

En ole joutunut eristyksiin vaan päässyt. Tosin ainoastaan osittain. Ei se alkoholi ole ongelmana vaan seura. Näistä ikävistä ihmisistä kun on vaikea päästä eroon. Kun ei juo alkoholia niin se on kyllä hyvä tekosyy millä pääsee eroon. He kun haluavat nähdä ihmisiä jotka pilaavat oman elämän alkoholilla tai kuluttavat aikaa läträämisen kanssa. Narskuille se on vallan mielekästä katsottavaa kun toisen ihmisen saa tarttumaan johonkin turhuuteen mistä on vain haittaa toiselle ihmiselle. Narskut kutsuvat sitä "hauskanpidoksi", mutta hauskuus on ainoastaan heidän puolella vahingonilon muodossa. He kyllä yrittävät osittain piilottaa oman vahingonilon esittämällä typerää ihmistä, mutta heidän vahingollisuus tulee esille sitä kautta kun he haluavat väkisin saada toisen ihmisen juomaan heidän kanssaan. Heillä on aina jokin tekosyy miksi pitää kutsua toinen ihminen juomaan heidän kanssaan. Jos ei suostu niin he katsovat toisen ihmisen suuttuneen tai ryhtyneen heidän viholliseksi. Tätä kautta he oikeuttavat itselleen jonkinlaisen koston. Joko he kostavat selvin päin esimerkiksi ihmissuhteiden kautta puhumalla valheita yhteisille tutuille, tai sitten seuraavan kerran kun vietetään yhdessä iltaa niin sitten pyritään oikein kunnolla ärsyttämään ihmistä joka ei suostunut aiemmalla kerralla saapumaan paikalle. Toki tämä kuulostaa vainoharhaisen hörhön tekstiltä, mutta olen katsonut näitä ihmisiä jotka ovat lätränneet alkoholin kanssa useamman vuoden ja heille se läträäminen menee siihen suuntaan että he alkavat pilkkaamaan muita ja sitä kautta vihaamaan toisia ihmisiä niin että he pyrkivät kuitenkin salaamaan vihan pyrkien saamaan toiset ihmiset vihaisiksi jotta muut ihmiset vihaisivat omaa elämäänsä. Tämmöset ihmiset yrittävät syyllistää muita ihmisiä omasta alkoholiongelmasta tai muista elämän ongelmista koska he eivät ole tottuneet kantamaan vastuuta omasta elämästään. Alkoholi on loistava keino pakoilla elämän realiteetteja ja oman elämän ongelmia. Tosin eivät ne ongelmat ratkea sillä pakoilulla. Mutta kun ei halua ottaa vastuuta omasta elämästään niin minkäs teet.

• Mies 49 v.

Absolutisti olen ollut koko ikäni, eikä tuo ole haitannut. Humalaisten seurassa en viihdy minuuttia kauempaa. En ole nähnyt alkoholinkäytön ketään ihmistä sivistävän, siispä tuskin minuakaan. ( Kaksi akateemista loppututkintoa ja oma yritys, jossa kyllä on töissä noita huonosti motivoituneita alkoholin käyttäjiä: )

Mulla on aikaa, rahaa ja hyvä terveys, voin vaikka tänään lopettaa kaiken työnteon ja myydä yritykseni, enkä ikinä ehdi kuluttamaan saamaani omaisuutta, vaikka eläisinkin 100 vuotiaaksi, kuten isoäitini ja isoisäni melkein ... 97 vuotiaaksi. Sieltä olen saanut perinnöksi hyvät geenit, en muuta.

Minulle raittius ei ole oskonnosta tai muusta aattelisesta syystä elämäntapa, vaan ainoastaa terveydellisistä syistä. Ensimmäinen vaimoni oli alkoholisti ja myös kuoli tuohon.

Noita läträäviä kavereita en kaipaa, en miehiä, enkä naisia. He osaavat juoda kyllä ilman minuakin. Mutta toki ystäväpiirini koostuu hyvin erilaisita ihmisistä,
      he eivät ns. kuulu normijoukkoon. Ja harvassahan noita kietämättä on.

• järkyttävää raitista

Monilla on ollut hieno tulevaisuus edessä, opiskelut ja hyvät työpaikat... Raivokas raittiusintoilu on kuitenkin saanut heidät väärään seuraan... erilaisiin hihhuli-lahkoihin tai ruoka-uskontoihin...

Siitä on ollut seurauksena täydellinen syrjäytyminen, osalla jopa rikollinen elämä vankilakierteineen kaikkineen... Että kyllä nämä äärisuunnat ovat ihmistä monin tavoin tuhoavia ansoja...!

• raivoraittis

Mua ei juomattomuus ole koskaan haitannut. Osa kavereista juo, osa ei. Jotkut ottaa kuppia vähän reilumminkin. Käyn kyllä istumassa iltaa baareissa sun muissa, mutta jos humalatila alkaa kohota liian korkealle, lähden kotiin. Mökkireissuilla menen nukkumaan. Olen muutenkin iltauninen, joten lähden mielelläni kotiin viimeistään puolen yön aikaan. Kaikille ryyppyreissuille en edes lähde, voin olla kavereiden kanssa silloin kuin he eivät ole humalassa, eli suurimman osan ajasta.

• Pakko Kommentoida!!! Olen 53v nyt ja Raitis elämäni joka päivä ...WISHYÄ Raakana Kiitos!! ... Sitä olen kohteliaana ravintolassa aina sanonut :)
      SYY moiseen ?? Olin 10v kun Veljeni 20 v ja sehän poika joi ja joi perkele!!!
      Tuolloin päätin ; minä en juo Alkoa ja päätös pitää tänäpäivänäkin
      Ravintoloissa tullut kuitenkin käytyä JA PALJON , lauantaina viimeksi ...iliman alkoa . Ihan eka kerrat olivat jännittäviä koska tietenkin pelotti miten muut suhtautuvat ? .. Ja ihan turhaan pelkäsin :). Sain kysymyksiä ; oletko autolla? Ja sanoin : ei oo korttia .. Polkupyörällä olen Seuraava kyssäri oli : oletko uskovainen? Vastus minulta :?en sen enempää kuin sinäkään .
      RAKASTA JA LUOTA ITSEESI niiiiin paljon ETTÄ VOIT mennä vaikka RAVINTOLAAN Ja ihan selvinpäin
      TULET huomaamaan kuin paljon muut ihailevat sinua ja sinun rohkeuttasi uskaltaa olla erilainen nuori ...minäkin olin
      Minulta on monenmonta kertaa kysytty ; miten jaksat katsoa " kännikaloja" ???
      Minun vastaus on joka kerta ; minusta on ihan hyvä juttu että juovat ...heistä tulee puheliaita ...itse olen .
      Ilo iliman viinaa on teeskentelyä . Tuo lause on vanha ja sais kuopata sinne oikein syvälle ..
      IHIMISET. PITÄKÄÄ HAUSKAA / PUHUKAA NIILLE TUNTEMATTOMILLEKKIN
      Huomaatte että se ei ole todellakaan vaikeaa
      puhun kokemuksesta , sillä minähän puhun

• Ruma äijä

Lopetin baareissa notkumisen yli 4 vuotta sitten kun tuntui että joka baariin oli porttikielto vaikka en ollut niissä baareissa edes käynyt koskaan. Päätin sitten että en mene baariin koska kaikkialla on naamaraja näin rumalle.

• 5+18

raittius eristää ääliömäisesti käyttäytyvistä ihmisistä. Itselläni takana noin 15 vuotta täysraittiutta.

• käy katsomassa

Opetelkaa raittiit tanssimaan perinteisiä tansseja! Kesäisissä lavatansseissa on porukasta 90 prosenttia selvinpäin. Menkää vaikka katsomaan joskus. Naisia on yleensä enemmän odottamassa tanssittajaa, kun miehistä osa vaan istuu penkillä eikä edes yritä lähestyä ketään naista. Puhuisivat edes jotain, mutta kun eivät. Eihän kaikki tietenkään osaa tanssia, mutta voisi silti hymyillä edes jollekin ellei suutaan saa auki. Ravintolatanssit on erilaisia . On ahdasta ja enemmän tai vähemmän alkoholia juoneita. Joku selväkin joukossa. Tanssilavoja on erilaisia. Jossain käy vaan vanhempaa väkeä, jotkut on myös nuorten suosiossa. Mutta selvinpäin! Jos joku juovuksissa, niin hänet kyllä huomaa. Ja näissä "lavoissa" on seinät ja katto, vilua ei tarvitse kärsiä.

• Theo2013

Mulle tuli kolmeen kapakkaan porttikielto,kun yhdessä oli paikallisen kanssa suu kopua ja se löi minua päälakeen ja rikkoi kätensä minulle ei käynyt mitenkään. Minun olisi pitänyt maksaa korvauksia?? Känniäijä seisoo korokkeella ja hyvä ettei tuolilla lyönyt,kun kerroin etten pelkää sitä pätkän vertaa niin kuulin vain että "Kait seon lyötävä" ja sitten tuli nyrkki päähän ja alkoi kuulua itkun sekainen ulina ja minua kiidätettiin ulko ovea kohti??Myöhemmin kävin ovelta kysymässä mikä syy minun porttikiellossa joka levisi kahteen muuhun paikkaan, paikalla oli neito silloisesta naapuristani joka näytti kirjaa jossa luki Äärimmäisen väkivaltainen ja voimakas,kyllä naurua riitti olen näet 100%invalidi ja takaan etten käy kiinni yhteenkään elävään,eikä se edes minun näkökulmasta kannattaisi. El älkää menkö kapakkaan selvinpäin,vaikka riidan voi voittaa käräjillä,ei Lavatansseja voittanutta ole.

• not cool bro

Se on ihan hyvä ettet enää istu kapakoissa.. Siinä kasvaa miestissit nopeasti jos olutta latkii päivät pitkät.

• tupladee
        not cool bro kirjoitti:

Se on ihan hyvä ettet enää istu kapakoissa.. Siinä kasvaa miestissit nopeasti jos olutta latkii päivät pitkät.

Omien kokemuksieni mukaan ei miestisseistä ole haittaa. Päinvastoin. Baarissa naiset huomaavat minut ensimmäisenä jos meitä on tiskillä rivi miehiä. Naiset myös tykkäävät leikkiä niillä ja hieroa niitä omia tissejään vasten. Se kuulemma tuntuu kivalta.

• älä jauha paskoo
        tupladee kirjoitti:

Omien kokemuksieni mukaan ei miestisseistä ole haittaa. Päinvastoin. Baarissa naiset huomaavat minut ensimmäisenä jos meitä on tiskillä rivi miehiä. Naiset myös tykkäävät leikkiä niillä ja hieroa niitä omia tissejään vasten. Se kuulemma tuntuu kivalta.

Älä nyt saatana viitti valehdella tolleen.

Joo uskon että naiset huomaa sut ekana, mutta ei millään hyvällä tavalla vaan vähän niinku että hyi olkoon mitkä miestissit.

• 3456iuy

Joo jos on päärynässä häikkiä.

• Kapakoissa Ym. viikonloppu dokaaminen tai tissuttelu, sehän vasta eristävää onkin, alkuviikko menee siihen, et parantelet morkkiksia ja loppuviikko ko alat suunnittelemaan, tulevan vkl:n dokaamista..fck. mikä eristysboxi, mä lopetin Ton menon, ja vaihdoin sen täyspäiväiseen treenaamiseen, keho ja mieli toimii yhteistyössä, ilman mitään dokaamisen aiheuttamia stressejä, absolutisti kuitenkaan en ole, saatan juoda silloin tällöin lasin viiniä.

Poikamiehenä siitä asti eletty, mut ei siitä mitään paniikkinappulaa kannata painaa, oishan noita tulijoita, mä haluan vain sen täydellisen, ja suurin osa "kavereista" häipyny, mut ei sekään haittaa, sillä mun näkemys on, et ne pelkää muuttua, vaikka haluaisivatkin, mielummin ovat siellä "turvallisessa" eristyksessä..no jokainen hoitaa pöytänsä tavallaan, onko Se sit oikein tai väärin, sitä voi kysyä itseltään..:)

• Nainen 50-vee.

On se karmeeta, että ihminen ei löydä rakastavaa ihmissuhdetta ilman alkoholia. Olen itse ollut samanlainen jännittäjä ja siksi tämä viestiketju kolahti. Monet oikeasti ujot/rauhalliset/arat ovat täysin erilaisia humalassa. Kuten minä olen ollut. Alkoholi on tehnyt minusta aina yli-iloisen ja seurallisen. Siis se on todellinen, koukuttava piru. Nyt 50-vee lasissa ja jo muutama vuosi sitten aloin kärttyillä baareissa, kuten niin monet keski-ikäiset naiset. Jotkut naiset on ihan sekopäitä - agressiivisia, miesmäisiä, huutajia - humalassa. Onhan se sentään HERMOMYRKKY, mitä ei aina muista. Kyllä se vie sekä estrogeenit että testosteronit sekaisin keltä vaan.

Eilen pari ystävääni tulivat mun luo juomaan olutta, itse olin ottanut antabuksen varmuuden vuoksi, koska haluan pysyä raittiina ja nauttia kesästä. Kun he olivat kylässä, niin mua otti suunnattomasti päähän, etten voinut juoda mutta olipa vaan ihanaa herätä aamulla varhain onnellisena ja hyväntuulisena.

Tätähän se on, kun on päästänyt itsensä liian pitkälle, jatkuvaa itsehillinnän opettelua. Jos olet nuori, älä edes mieti kännäämistä, sä et niitä kännireissuja kauan muista. Keksi mitä vaan muuta tilalle. Niin mä tekisin, jos voisin uudelleen valita. Yksinäiset, menkää rohkeasti seuraan selvinpäin. On niitäkin monia, jotka humalassa etsii raitista ihmissuhdetta.

• 663

On kyllä surkeaa touhua kun ei uskalleta ihmistä kohdata ilman päihteitä.

• Anonyymi

Näin kirjoitin kuusi vuotta sitten... Ja sama tilanne vieläkin EN JUO ALKOA

• Anonyymi

Olikin kivat kirjoittelut siihen aikaan!

Nythän useimmat täällä kirjoittelevat vain rivin pari.

Pein ite tipattoman tammikuun, sitten tuli vähän otettua helmikuussa.
        Sitten alkoi tää korona ja karanteenissa olen vapaaehtoisesti ollut yli viikon ja jatkan.
        Kerkisin täyttää kotivaran ennen kuin tää alkoi oikein kunnolla, ei mitään hätää, pärjään kuukauden lemmessä.

Paras puoli on että kun en mee liikenteeseen enkä kauppoihin, niin enpä mee viini/olutkauppaankaan (sen väkevimpiä en oo ottanut), eli olen taas tipattomalla ja miten on hyvä! Minun puolesta saa olla karanteeni kesään asti, ja voinpa laskea ihteni silloin jo raittiitten kirjoille, kun oon päässyt tästä tavasta.

Niin mikäs ero on muusikolla ja kamelilla?
        Kerron oikean vastauksen jos joku vastaa kysymykseen.

Olipa hyvä, että nostit tään ketjun tapetille!
        Oon pyörinyt täällä ja koko ajan vain valitellaan.
        Niin - meitä muusikoita tarvitaan!

Olen itsekkin muusikko muuten.

Hauskaa koronaa kaikille!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3151
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2901
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2709
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1807
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      971
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      819
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      812
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      810
    Aihe