Hei, kyselisin neuvoja miten lähteä toimimaan. Olen muuttamassa Italiaan poikaystäväni luo heinäkuussa, ainakin syyskuun loppuun asti näillä näkymin. Minulla ei vaan ole työpaikkaa siellä tiedossa. Olen valmistunut matkailualalta, joten oman alan työtä olisi tietenkin hieno löytää, mutta edes jotain missä pärjäisin engannilla (tai suomella). Osaisiko kukaan auttaa? Kiitos jo etukäteen!!
Apua Italiaan muuttamisen ja työskentelyn suhteen?
1
131
Vastaukset
- Sogno d'estate
Ciao!
Itse asuin Italiassa 2007-2011, nimenomaan Toscanassa. Sanon nyt suoraan, että ilman italian kielen taitoa mahdollisuudet löytää töitä nykyisessä taloustilanteessa ja kilpailun kiristyessä ovat aika lähellä nollaa. Itse osasin kieltä sujuvasti jo ennen muuttoa, mutta silti työpaikat olivat todellakin kiven alla... Matkailualan koulutus on toki plussa, joten kokeilisin ensimmäisenä kesäsesongin aikana toimivilta leirintäalueilta ja hotelleilta, josko jotakin työtä olisi tarjolla. Respaan tuskin pääset, jos et puhu italiaa.
Suosittelen kysymään myös suomalaisomistuksessa olevilta viinitiloilta jne. Tarkoitukseni ei tässä ole ollut lannistaa, vaan kertoa ihan rehellisesti, että hankalaa tulee olemaan. :/ Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 514992
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on234522Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h913657En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛143607Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist443583Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai1263426Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?53000Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1682906- 252569
Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....
Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta352163