Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

mopo vs skootteri

poika1

Asun melkein helsingin keskustassa, ja pitäisi valita joko mopo tai skootteri. Mielestäni mopo on hienompi ja siinä on parempi ääni, mutta skootteri saattaisi olla kätevämpi. mielipiteitä?

8

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide.

      mielipide.mielipide.mielipide.mielipide.
      Liikennevaloissa on skode näppärämpi.
      mielipide.mielipide.mielipide.mielipide.

    • 18+9=27

      mopo kannattaa olla ja onse ihan yht näppärä liikennevalois ku skodeki kuha vaa osaa käytellä sitä kytkinta ja vaihteirta oikein.... alussa tietenki aina vähä vaikeeta.

    • Sähkömies

      Sähköskootteri. Niitä saa käytettynä jo 500-600 eurolla, ei pärinöitä vaan suopeita katseita, voit mennä kaikkialle minne pyörälläkin. Kiihtyy paremmin kuin mopot ja moposkootterit, ei jää jalkoihin. Niin, eikä vaihteita!

    • Kyllä lähtee

      Skootteri on mun mielestä parempi. Kivempi ajaa keskustassa (automaatti). Sateella hyvä kun ei kastu niin pahasti kuin mopolla.

      Mutta nämähän on makuasioita.

    • 944pulla833

      Tommoseen on vaikeeta vastata, koska makuaisioita.

      Ehkä plussana skootterille se että jos jalkavälissä koukku ja perässä peräboxi benkin alla tilaa niin mahtuu hyvin kuljetella tavaroita jos tarvetta.

      • Sivu laukut

        mopoon saa myös tavarat boxiin


    • "Arvi"

      MOPO SKOOTTERI
      Mopo vai skootteri? Täysin mielipidekysymys!
      Kerrompa muutaman mielipiteen, itse olen skootterin kannattaja.
      Skootterin etukate suojaa sateelta ja kuralta edes vähän.
      Skootteri turvallisempi, koska lähes kaikki onnettomuudet sattuvat risteyksissä,
      skootteristin jalka ei ole ensimmäisenä litsaantumassa auton ja moton rungon väliin rakenteellisista syistä. Tätä pidän suurena plussana skootterille.
      Kaksipyöräisten vaikea ongelma on tavarankuljetuskyvyn puute. Skootterissa on sentään lukittava tavaratila penkin alla ja ostoskassikoukku ohjaustangon alla.
      Alle kaksikymppisille skootteri on "lälläripyörä" eikä sovellu jäärataharjoitteluun tai soramontturalliin. Mopon selvä plussa on suurien pyörien tuoma parempi ajettavuus. Huvittavana esimerkkinä mukulakivikatu on karmiva kokemus pienipyöräisellä skootterilla ajettaessa.

    • 50 seesee

      Jos tahdot rällätä ja ajella metsäpoluilla, käyttää myös talviaikaan, huoltaa moottoria itse, ja ehkä oletat kaatuvasi joitain kertoja, niin mopo ehdottomasti.

      Jos haluat pysyä kuivempana ja lämpimämpänä ja saada paremmin tavaraa tai matkustajan kulkemaan mukana niin skootteri. Mulla on ollut molemmat, nykyään skootteri. Isorenkainen vieläpä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe