en jaksa!!

lihavaLapsi

Olen nyt vielä 6lk. Käyn kylä- alakoulua jossa on n.30 oppilasta. Kun olin eskarissa meitä esikoululaisia oli viisi, minä kaksi muuta tyttöä ja kaksi poikaa. Minua syrjittiin koska olin muuttanut eri paikka kunnalta. Olin niitten kahden muun tytön kanssa kakkos luokalle asti, kunnes meidän naapuriin muutti vuotta nuorempi tyttö. Hän oli todella mukava ja meistä tuli hyviä kavereita. Elämäni oli silloin todella kivaa, kunnes kaverini muutti pois,, olin silloin siirtymässä 5lk. Hän muutti kauas eikä käy enään samaa koulua. Sitten 5lk. Syksynä sairastuin 1 tyypin diapeettekseen ja jäin jälkeen koulussa. Olin todella väsynyt korkeitten sokereitten takia ja en jaksanut mitään. Ne kaksi tyttöä rupesi olee mun kaa koska yksi ope pakotti kun olin niin yksinäinen. He haukkuivat koko ajan minun pois muuttanutta kaveria. He esiintyvät opettajille aina kiltteinä ja kunnollisina oppilaina mutta ovat todellisuudessa jotain aivan muuta. Minä saan kokeista yleensä 8-9 ja he saavat 9-10. Jäin jälkeen koska olin sairaassa tosi pitkään ja olin henkisesti tosi rikki. He sanoivat "ai Sä sait vaan 8½ mä sain 9 " yms. Minua ärsyttää koska he eivät uskalla olla erilaisia. Minulla on kulma lävistys, sivusiili ja pinkit hiukset. He haukkuvat minua selän takana koska olen erillainen. Tänä vuonna minulle on tullut "anorektisia" ajatuksia, en syö melkein mitään ja liikun aika paljon ja olen myös hyvin masentunut koska olen hieman pyöreämpi kuin muut ja minua on haukuttu läskiksi. Sain juuri kuulla että ne samat tytöt tulee mun kaa samalle luokalle yläkouluun, en kestä sitä!! Mitä minä voisin tehdä?

3

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihavaLapsi

      Anteeksi kirjoitus virheet......

    • asdfghjklöä

      lyö takaisin lyjää, mutta hemmetisti kovempaa ja mieluiten jollain muulla kuin paljaalla kädellä, kadut jos et kosta koko loppu elämäsi.

    • Hei "lihavaLapsi",

      ikävä kuulla tilanteestasi. Kuullostaa, että elämässäsi on tapahtunut paljon ja olet joutunut kohtaamaan haastavia tilanteita. Vaikutat siltä, että sinussa kuitenkin on rohkeutta toteuttaa itseäsi siitä päätellen kuinka kuvailet itseäsi. Pidä siitä kiinni.

      Syömisen kanssa ei kannata leikkiä, se vie helposti mukanaan eikä varmasti johda mihinkään sellaiseen, mitä elämältäsi todella haluat saavuttaa. Säännöllinen syöminen on tärkeää myös diabeteksen ja hoitotasapainon kannalta. Niin korkeat verensokerit kuin sokereiden vaihtelut vaikuttavat paljon mielialaan, joten niistä huolehtiminen on jo hyvä lähtökohta omasta hyvinvoinnista huolehtimiselle.

      Onko sinulla ketään aikuista, jonka kanssa voit jutella? Esimerkiksi vanhempasi tai sukulaisesi? Voit ottaa yhteyttä tulevaan kouluusi ja tiedustella mahdollisuutta vaihtaa luokkaa. Toive kertomilla perusteluillasi otetaan varmasti huomioon.

      Voit ottaa myös yhteyttä verkossa toimivaan kriisikeskukseen: https://www.tukinet.net/

      Jaksamisia!

      Jyväskylän NettiSaapas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe