Hamarin hylätty mylly Ylivieskassa.

Aukusti

Olen kuullut mielenkiintoisia huhuja Hamarin myllystä ja olen hyvin kiinnostunut tästä kyseisestä paikasta, sen historiasta ja mahdollisista paranormaaleista ilmiöistä.
Kaverini kertoi itse käyneensä siellä ja mainitsi siellä vallitsevasta negatiivisesta ilmapiiristä, en tiedä sitten pitäisikö tuota uskoa vai ei, joten haluaisin kuulla onko muilla vastaavia kokemuksia yms. Itse olen sen verran skeptinen että en haluaisi lähteä tutkimaan paikkaa tarkemmin vain yhden tarinan perusteella.
Paikka siis sijaitsee aivan Hamarin padon lähettyvillä, luonnollisesti joen vieressä.
Jos joku on jo käynyt kyseisessä paikassa, millaisia kokemuksia siitä?

32

4365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aukusti
    • ylivieskalainen

Hamarin mylly paloi vuonna 2004,

• ei muuten palanut

Ei pidä paikkaansa. Hamarin mylly on vielä ehjänä ja olen itse käynyt siellä.
        Karmiva paikka jossa ainakin itse aistein hyvin paljon negatiivista energiaa.
        Suosittelen käymään jos kiinnostaa!

• hyii

Huhujen mukaan paikassa on uhrattu ihmisiä ja lampaita saatanalle? En itse usko kyllä tähän mutta en missään nimessä kävisikään paikalla :D sen verran hyytävän kuulonen paikka..

• kokemuksia paikasta

Itse olen käynyt Hamarin myllyllä muutaman kaverini kanssa ihan viimeaikoina, muuten paikassa ei ollut mitään outoa, lukuunottamatta kummaa töminää (kuin askelia) yläkerrasta. Jonkin aikaa mieteimme mikä kumma se voisi olla kunnes uskaltauduimme yläkertaan. Ainut karmiva asia tässä paikassa oli iso kasa luita.

Minua itseäni jäi vaivaamaan yläkerrassa oleva lukittu "huone" jonka olisimme halunneet saada auki.

• hamarin mylly paloi
      • nouup

Sori mut tää kuva ei oo Hamarin myllystä.

• urpo...

Kyseisessä kuvassa on Savisilta joka ei ole lähelläkään Hamarin myllyä joten mitäpä jos lopettaisit kusettamisen?:)

• haistakaa paskaaa
    • amatöörit

Hei te kaikki pellet jotka huutelette ettei sitä muka paikalla ole niin mitäpä jos kävisitte itse katsomassa ja toteamassa että kyllä se mylly vielä siellä on? :)
      Ja entä sitte vaikka se kuva onkin otettu vuonna 1930? Viimeksi eilen sen siellä paikallansa näin.

• purkuporukkalainen

Hamarin mylly purettiin vuonna 2006.

• Ei kyllällyl

Itseasiassa myllyä ei ole purettu. Kävin katsomassa paikkaa viimeksi tänään ja kyllähän se vielä siellä oli. Tarkoitat todennäköisesti jotain toista myllyä ?

• NykyisetMyllärit
        Ei kyllällyl kirjoitti:

Itseasiassa myllyä ei ole purettu. Kävin katsomassa paikkaa viimeksi tänään ja kyllähän se vielä siellä oli. Tarkoitat todennäköisesti jotain toista myllyä ?

Mylly on edelleen paikallaan, ja siellä kummittelee pikkupojat jotka ovat tehneet ilkivaltaa. Poliisit pitävät paikkaa silmällä. MYLLYN ALUEELLA LIIKKUMINEN ON EHDOTTOMASTI KIELLETTY. mylly on myös suojelukohde. Lukittu huone on nimeltään myllykamari, jossa asiakkaat odottivat jauhojensa valmistumista. Lampaiden luista on jauhettu aikanaan luujauhoa.

• urbanus

itään Hamarin myllyä ei ole koskaan ollutkaan, se on vain urbaania legendaa.

• Tietämätön...

Hei kamoon turha tulla tänne huutelemaan ennenkuin olet itse siellä käynyt. Kyllä se siellä on.

• miss mylly

Kävin kattomassa onko mylly paikallaan, no ei ollut ja yhdeltä vanhalta rouvalta kysyin myllystä niin sanoi että se on palanut aikaa sitten.

• Joooopajoo

Ei tainnut vanhalla rouvalla olla kaikki muumit laaksossa, Hamarin mylly on kyllä paikoillaan vieläkin. Sieltä löytyy myöskin tähän luujauhoon käytettyjen lampaiden luita vielä iso kasa, käykää kattomassa jossette usko ;)

• MieluisaMylly
    • bombing
      • ka poom

• sihveli

Jätikät röllää

• lapsellista

Jospa voisitte mennä jonnekkin muualle huutelemaan :) Hamarin myllyä ei TODELLAKAAN ole pommitettu vaan se on yhä omalla paikallansa, käykää toki katsomassa jos ette usko :)

• burning haist

Nimimerkki ka poom on oikeassa, hamarin mylly sai täysosuman palopommista.

• TTJ

Käykääpäs siellä myllyn rauniolla tämän kyseisen ''palopommin'' jäljiltä. Ei ottanu mylly yhtään osumaa, jännä juttu :0
      Itse kaveriporukalla sielä käynyt, ja kuullut niitä askelia joista joku muukin täällä maininnut. Kokemuksen arvoinen juttu.

• ??????????????

En ymmärrä mistä tämä Hamarin myllyn "hyväkuntoisuus" on saanut alkunsa, mylly tosiaan on tuhoutunut sodan aikaisessa pommituksessa.

• XDDDDDDDD

Voisiko laittaa linkin googla maps koordinaateista kun haluaisin tutkia

• Anonyymi

Löytyi mielenkiintoinen tarina✌️mylly kyllä on paikallaan, isäni nukkunut monet kerran yläkerran kammarissa! Historia tiedossa hyvinkin! T Harry Hamari

• Anonyymi

Onko tuosa nykyään jokin uusi rakennus rakennettu kun näyttää toi talo melko uudelta?

• Anonyymi

Kyllä on uusi talo. Tila on myyty uusille omistajille 2015.

• Anonyymi

Huutista! T. Alkuperäinen postaaja :-D

• Anonyymi

Uusi talo, tontti myyty jo ajat sitten. Älkää menkö rikkomaan toisten kotirauhaa.

• Anonyymi

Tämä vahvasti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3215
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2921
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2739
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1837
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1091
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      991
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      830
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      829
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      822
    Aihe