Foorumilla "Matkailu / Laivamatkat ja risteilyt" on melkoinen häirikkö liikkeellä. On ilmoitellut urakalla viestejä asiattomiksi. Paljonkohan, vaikea sanoa, kun ei jaksa laskea. Mitä nyt satakunta alusta tsekkasin.
Tämä on mahdollista siksi, että viestin ilmoittaminen asiattomaksi on salaista, vain se näkyy, että on ilmoitettu. Kukaan käyttäjäkunnasta ei tiedä perustetta.
Pitäisi luoda kokonaan uusi systeemi poistomenettelyyn. Eikös siinä olisi ylläpid0olle puuhastelua.
Melkoista häiriköintiä
3
106
Vastaukset
- Sitä liikkeellä
Aika monella foorumilla sama juttu.
- Rekisteröintipakko
Eli siis haluat, että rankaistaan siitä, jos joku kokee jonkun viestin asiattomaksi vaikkapa poistamalla hänen intimiteettisuoja?
Rehellisesti sanoen merkittävä osa kaikista keskusteluista sisältää epäasiallista ainesta. Tietämättömyydestä ja osaamattomuudesta ei mielestäni pidä rankaista (jos nyt vaikka menee viesti väärälle palstalle tai ei osaa kirjoittaa oikein tai jos tieto on peräisin kivikaudelta). Mutta jos ihminen esim. tarkoituksella kiusaa tai häiritsee, niin viesti on asiaton. Toki asia on niin, että osa häiriköistä on niin oman itsensä lumoissa, ettei näe toiminnassaan mitään häiritsevää. Jos joku sen sijaan häiritsee tehtailemalla urakalla viestejä "asiattomiksi", niin eiköhän siitä jää "sormenjäljet", ja osoite voidaan laittaa sulkuun.
Suurin osa kommunikaatiosta tapahtuu nonverbaalisti. Netissä kommunikoidessa sanaton viestintä jää pois. Eri ihmiset ymmärtävät saman viestin eri tavoin, ja tuskinpa hyvänkään kirjoittajan viestintätaidot riittävät siihen, että jokainen absoluuttisesti tajuaisi hänen tarkoitusperänsä ja viestinsä vivahteet. Jokainen viesti loukkaa aina jotakuta.
Suomi24-keskustelut ovat vain yksi pieni osa elämää. Jos netti alkaa liikaa hallita elämää, kannattaa harkita muita toimenpiteitä (vieroitus, muut harrastukset). Monella osa-alueella keskustelupalstoja löytyy myös suomi24:n ulkopuolelta, ja itse olen opetellut niitä etsimään ja käyttämään. Rekisteröintipakko vähentää häiriköintiä erikoisalojen keskusteluissa. Siellä kaikilla on yhteiset intressit, ja kiusantekokin siksi harvinaisempaa. Kehitysideoiden puolella ehdotinkin rekisteröitymispakkoa suomi24:n keskusteluihin osallistumiseksi.- AP.
Siis jos sivulta ilmoitetaan järjestyksessä poistettavaksi joukko viestejä, sisälsivätpä ne mitä tahansa ja olivatpa keiden tahansa kirjoittamia, niin kyllä siinä se poistoilmoitusten tekijä loukkaa ja paljon.
Melkoista häiriköintiä, ei siitä muuta sanoa voi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204994
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861782Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2891646Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741605Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r21451Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561448Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351217Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121190Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041139Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691121