Lentokentältä keskustan hotelliin

Roomaan

Mikä on järkevin tapa matkustaa lentokentältä hotelliin, joka on päärautatieaseman lähellä ?
Hotelli järjestäisi noudon hintaan 60€ kolmelle henkilölle.
Vai onko juna, bussi kätevämpi, edullisempi ?
Oma taksi ?

6

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohhuhuhiuo

HIntavertailua (oletan että kysymyksessä on Fiumicinon kenttä eikä Ciampino):

- Leonardo Express -juna kolmelle 3 x 14 euroa eli 42 euroa
      - takseilla on kiinteä hinta Fiumicinosta keskustaan 48 euroa
      - busseilla pääsee myös, bussit ovat halvin (noin 5 euroa / henki) mutta myös hitain, hankalin ja sekavin tapa mennä keskustaan

Tuo 60 euroa hinta on vuokra-autolle (ns. limousine) ei taksille.

Yleensä ottaen tietysti mitä enemmän maksaa, niin sitä helpompaa matkustaminen on. Itse olen suosinut Leonardo Express-junaa, mutta sillä sitten tietysti pitää itse löytää perille hotelliin.

• Roomaan

Muuten totta, mutta ihmettelen tuota "hitain, hankalin ja sekavin tapa mennä keskustaan" bussista sanottuna. Riippuu toki kellonajasta, mutta TAM-bussin aikataulunkin mukainen aika lentokentältä Terminille on 40 tai 45 minuuttia mikä normaaliliikenteessä riittää hyvin. Lähes puolet tuosta ajasta kuluu Ostiensen aseman ja Terminin välillä keskustaliikenteessä. Lentokentältä Ostienseen kestää yleensä 20 - 25 minuuttia, viimeisimmät kokemukset taitaa olla maaliskuulta. Asuin Ostiensen aseman vieressä, joten bussi oli halvin ja nopein kentältä.
        Mitä sekavaa siinä on, että istuu kentällä bussiin ja jää siitä Terminillä pois. Ei tarvitse edes kävellä asemalaiturilla pitkiä matkoja kuten Leonardo Expressin kanssa aikanaan, nyt ovat tosin tainneet vihdoin siirtää sen laiturin vähän keskeisemmälle paikalle.
        Kolmen hengen porukalla tosin taksikaan ei ole huono vaihtoehto hotellin sijainnista riippuen, mutta sillä 5 eurolla naama pääsee myös yllättävän kätevästi keskustaan.
        TAMin aikataulut tästä http://www.tambus.it/servizi/linee-ed-orari/ Terravision kulkee toki myös tuota väliä.

• menos

Mistä TAM bussi lähtee????

• re1ssum1es1

Tämä on tärkeä ja usein pohdittu kysymys. Miten pääsen lentokentältä hotelliin, tätä joutuu jokainen miettimään. Itse olen Roomaan matkustaessani tehnyt niin, että lentokentältä kävelen Laurentinan metroasemalle. Siitä metrolippu keskustaan maksaa vain yhden euron.

• juupanjoopa

Kävelet 25 kilometriä?

PS Rooman metrolippu maksaa nykyään 1,50.

• Toinen nonno

Yksinkertainen perusvastaus kysymykseen, jos hotellisi on muurien sisäpuolisella alueella eli keskusta-alueella.
      Jos matkustat yksin tai sinulla on yksi matkakumppani, valitse Leonardo Express-juna, ainakin ensimmäisellä Rooman-reissulla. Bussi vie Terminille halvemmalla, mutta voit joutua odottamaan bussia pitkäänkin.
      Jos ryhmässä on kolme tai neljä henkilöä, napatkaa taksi tai varatkaa etukäteen limousine service.
      Toisella matkalla ja siitä eteenpäin voit sitten kokeilla muita variaatioita, esim. juna Ostiensen asemalle ja siitä metrolla (B-linja) eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      100
      2080
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      289
      1886
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      336
      1719
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      1565
    5. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      96
      1337
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      31
      1237
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1113
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      66
      1064
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1047
    10. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      1038
    Aihe