jalassa olo ompi mukava. Muodista viis, sandaalit siis, sukan kanssa tai ilman sukkaa, tyyliopastus kohdallani mennyt hukkaan, suvirunoa silti ilmoille pukkaan.
Runon aihe on suvivarsi, yhtään vartta en pois mä karsi, minkähän laittaisi loppuhuipennukseksi, mikä olis paras en millään keksi?
Suvivarsi
Jo joutui armas aika ja suvi suloinen
ja taasen päätään nostaa myös rikkaruohonen
kun tartun varteen kuokan, on olo onnekas
en toimetonna huokaa, mä oon niin ponnekas
Jatkakaa olkaa hyvä, tehdään nyt tähän muutama säkeistö ja aloitetaan sitten Suvihirsi.
Suvivirsu
43
227
Vastaukset
- numero 1
Tää on paree kun toi toinen alotus.
- normaalisti
Onhan jalkojakin kaksi.
- number two
normaalisti kirjoitti:
Onhan jalkojakin kaksi.
Toinen jalka on monilla se parempi.
- bessie*
No emmä nyt tiedä, "numero 1"
Se minkä tiedän, on, että kirjoitin vain yhden ja taatusti en itse lähettänyt kahta kertaa. Valitettavasti en pysty itse poistamaan. - kaksi-jalkainen
number two kirjoitti:
Toinen jalka on monilla se parempi.
Ja eripituinen ja erikokoinen.
- Hei kun keikuskelen
Mä lähen ny säestämään pianolla.
Ensteks tulee alkusoitto, että ei heti saa lähtee hoilottamaan.
Täs on sanat:
Plimplim-plim-plimmm-pliiiiiim (alkusoitto)
Nyh alotetaan:
Jo joutui armas aika ja suvi suloinen
päistikkaa pätkähdän mättäälle nuukimaan tuoksuja
Kun imasen mehtän tuoksut, tuun pulleeksi palloksi.
Lähen pyöriin polkua pitkin, oon onnesta onnellinen.
(tarttee vähä tuumia, jos keksisin vielä yhen säkeistön)- Hei kun keikuskelen
Voi Help help
Siis: nuukimaan = nuuhkimaan. Heikulle
Tuli vastustamaton halu jatkaa riimiäs
Jo joutui suvi suloinen, nainen tähtisilmä
klasista kurkkaa mis sulho isotuloinen
Telemarkin kautta maahan kaatuu
luonnon kauneudesta katseensa lasittuu
Hiljaa vetää vainua henkeen
tuntien halua uintiretkelle lampeen
kierien pyörien matkansa jatkuu
miettien joko se käki kukkuuHei kun keikuskelen kirjoitti:
Voi Help help
Siis: nuukimaan = nuuhkimaan.Hei mikä sävel? Yritin mutta en hölmönä hoksannut miten kaikin puolin hyvä runonjatkosi sattuu sivuvirsun (?) säveleeseen. Anteeksi kovasti heikku mutta en saanut rimmaamaan ;-)))
(Itsepintaisesti käytän näitä omia hymiöitä vaikka joissakin herättävät närää. Se kun ei ole minun murhe...)
Niin, meikä kun on niin köpsä että yrittää sovittaa sanat melodiaan. Jos kerran nuoteista on jotain puhetta ollut, ei muuten. Runoilun kanssa olen pitänyt taukoa kun jotenkin ymmärsin että se puoli siirretään oitis jollekin muulle palstalle - mihin, en tiedä.
Jospa katson aamusella mitä olette saaneet aikasiksi. Tiedä vaikka yön silmään olisi jotain runonpätkää kehittynyt minunkin mielen päälle? Hyvät yöt.
- täti vihreä
Taas niityt vihannoivat ja laiho laaksossa,
puut metsän huminoivat jo lehtiverhossa,
se meille muistuttaapi,
on kesä tulossa,
iloiten laulaa saapi, jo palstaporukka. Jo joutui suvi suloinen ja
puolalaston ihmis poloinen.
Kun sellaisen näät ,älä soimaa
Hän todistaa luojan luomis voimaa.
Kauniisti puiston penkkiä koristaa
nuor neito kuin kukkanen.
Hiljaa luoksensa lipuu sidukka hukkanen
Katseensa luo ,miettii saanko kukkasen suusta rukkasen.On multaa kynsien alla,
kun aurinko lämmittää,
ja pellon pinta musta,
ihmistä kuumottaa.
Jos perunat saa kasvuun,
se ilon mieleen tuo,
ja uuden sadon jälleen,
saan kantaa kellarin luo.
On kukkapenkki siisti,
mä kitkin juuri sen,
siel kasvaa iirislilja,
tuo kukka suloinen.Anceli kirjoitti:
On multaa kynsien alla,
kun aurinko lämmittää,
ja pellon pinta musta,
ihmistä kuumottaa.
Jos perunat saa kasvuun,
se ilon mieleen tuo,
ja uuden sadon jälleen,
saan kantaa kellarin luo.
On kukkapenkki siisti,
mä kitkin juuri sen,
siel kasvaa iirislilja,
tuo kukka suloinen.Monen vuoren kaveruus tai oikemmin ystävyys vaatis sullekkin rustaamaan runon
mut lirkuksi tulkittais.
Asialinjalla ku vennamo aikoinaan, mä nautin vapaurestani ja sul oli nätti riimitys.koti-kiusattu kirjoitti:
Monen vuoren kaveruus tai oikemmin ystävyys vaatis sullekkin rustaamaan runon
mut lirkuksi tulkittais.
Asialinjalla ku vennamo aikoinaan, mä nautin vapaurestani ja sul oli nätti riimitys.Parempi olla varovainen, täällä tulkitaan moni asia väärin.
Luulevat vielä, että kuljet perässäni.
Toisaalta olisi mukava sellainen lirkku lukea, kuinka runoilu sinulta onnistuisi, kun et ainakaan täällä ole moista puuhaa liiemmin harrastanut.
Nauti vapaudestasi ja nautitaan molemmat kesästä.
Kiitti..sinun innoittamanasi tuon tekaisin.
Minä se näin suvivirsun
samalla tunsin pohkeessa
kylmän kirsun.
Mietin kiitävän hetken nytkö
kauhusta kirkun.
Vai päästäskö suustaan
tahmean lirkun
Mieleni hillitsen tunteeni lamaan
eläkepäivinä vaellan hiljaa kalaan
Rannassa seison nähren luonnon ilon
veden liplatuksen ja aurinkon kilon
Tätähän tulee ku köyttä,pitää hillitä.- Sivullinen.
Onnea eläkeläiselle ja tekemisen iloa joka päivälle! :)
- Sivullinen.
Siis kookoolle.
- luojan lapsi
http://www.youtube.com/watch?v=ZPUrdCpec2g
Voiko olla kauniimpaa elämän ylistystä kuin Suvivirsi. - missä hirsi?
Joko tää loppui?
- itkuvirsi?
Millä sävelellä tuo laulu oli?
Tuntuupas niin päättäjäisiltä :)
Suvivirsi Turu murttel
Ei nyv voi kieltä kettä
on suvi koittanu.
On vihriänä mettä...
ja lämpö voittanu.
On kukkinu jo tuami,
pian rinkelplummakki.
On siksens hiano Suoami;
voi nährä kummakki
On saatu viljat multta
ja potui pinnalla,
on Siikliä ja Kultta
Van Goghin rinnall.
Ei voi ku ihmetell
kuimpall o siunattu
meit vuasi vuare jälkke
ja palj o annettu
O' nimpal nätti aikka
et syrän pakahtuu.
Nyt suvivirret raikkaa,
ku alko kesäkuu.
Taas peipol laulu riittä
ja rastaal oksallans
voi Taivaa Pappaa kiittää
ny turkulainen kans.- Eliasta kehiin
Lähden valmistujaisiin laulamaan suvivirttä. En oikein ymmärrä tätä kohua suvivirren ympärillä. Pienenä tyttönä se tiesi kesäloman alkua ja sen laulaminen teki onnelliseksi. Ei virsi ole kenellekään turmioksi.
Onhan meillä muitakin lauluja joiden sanoihin voisi puuttua tukeutuen hienotunteisuuteen muita kohtaan. Luin juuri artikkelin, jossa kerrottiin koululaulujen taustaa ja historiaa. Palattaisiinko aijemmin kiellettyihin lauluihin esim. Elias Lönrotin keräämiin kansan naintilauluihin. Niitä voisivat nämä suvivirren vastustajat alkaa viljelemään omissa juhlissaan, mutta vain aikuisten juhlissa sillä lapset voisivat saada seksuaalisia vaikutteita ja sehän vie turmion Tompaksi tai Tuulaksi. Hyi olkoon. Eliasta kehiin kirjoitti:
Lähden valmistujaisiin laulamaan suvivirttä. En oikein ymmärrä tätä kohua suvivirren ympärillä. Pienenä tyttönä se tiesi kesäloman alkua ja sen laulaminen teki onnelliseksi. Ei virsi ole kenellekään turmioksi.
Onhan meillä muitakin lauluja joiden sanoihin voisi puuttua tukeutuen hienotunteisuuteen muita kohtaan. Luin juuri artikkelin, jossa kerrottiin koululaulujen taustaa ja historiaa. Palattaisiinko aijemmin kiellettyihin lauluihin esim. Elias Lönrotin keräämiin kansan naintilauluihin. Niitä voisivat nämä suvivirren vastustajat alkaa viljelemään omissa juhlissaan, mutta vain aikuisten juhlissa sillä lapset voisivat saada seksuaalisia vaikutteita ja sehän vie turmion Tompaksi tai Tuulaksi. Hyi olkoon.En minäkään. Koulujen päättäjäisiin kuului ehdoottomasti Suvivirsi, niin itseni kuin lastenikin päättäjäisissä. Eikö kummemmasta asiasta voida haloota tehdä? Luulisi tärkeämpiäkin asioita maailmassa olevan.Montako säkeistöä siitä suvivirrestä nyt saikaan laulaa, uuden ohjeistuksen pohjalta :)?
- mimmimummi*
Nythän on tämä... Pelastetaan suvivirsi tapahtuma helsingissä klo 12.00....
- k/k
Suven kunniaks.
Kun en oikein omist saavutuksist pysty ylpeilemään ko jäi se opiskeluki pelkäks pulkkamäes värkäilyks.
Mä olen nii ylpee et melkein halkeen lapsen lapseni puolesta,likka läks peruskoulust 9.9 keskiarvol.
Voi olla et piimäryypyt otan.- Hei kun keikuskelen
"koti-kiusattu"
Se on se älykkyys, joka geeneissä siirtyilee.
Mistähän johtuu, että en pahemmin ihmettele lapsenlapsesi keskiarvoa, huolimatta, että se on NOIN Valtavan hyvä. Pikkuusen raksuttaa hällä päässä.
Uskon sinun olevan iloinen ja taatusti on piimäryypyn arvoinen. Melkein vois jo juoda mansikkamehua.
En epäile laisinkaan, en edes hyppysellisen vertaa, että jos sinä olisit pepunposkia kuluttanut koulunpenkillä, niin taatusti todistuksen keskiarvo olisi ollut huippuhyvä. Se verran oon sun kirjotuksia lukenut, että vähäkö sieltä paistaa hoksottimet.
Tuolla lapsenlapsesi keskiarvolla pääsee vaikka mihinkä opiskelemaan.
Huippu todistus. Onnea. - k/k
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Se on se älykkyys, joka geeneissä siirtyilee.
Mistähän johtuu, että en pahemmin ihmettele lapsenlapsesi keskiarvoa, huolimatta, että se on NOIN Valtavan hyvä. Pikkuusen raksuttaa hällä päässä.
Uskon sinun olevan iloinen ja taatusti on piimäryypyn arvoinen. Melkein vois jo juoda mansikkamehua.
En epäile laisinkaan, en edes hyppysellisen vertaa, että jos sinä olisit pepunposkia kuluttanut koulunpenkillä, niin taatusti todistuksen keskiarvo olisi ollut huippuhyvä. Se verran oon sun kirjotuksia lukenut, että vähäkö sieltä paistaa hoksottimet.
Tuolla lapsenlapsesi keskiarvolla pääsee vaikka mihinkä opiskelemaan.
Huippu todistus. Onnea.Heikulle
Musiikkiluokalle likka halus ja pyrki ja sinne myöskin pääs.
Poloneesikin soi komeesti ja pappa on 50e köyhempi. - Hei kun keikuskelen
k/k kirjoitti:
Heikulle
Musiikkiluokalle likka halus ja pyrki ja sinne myöskin pääs.
Poloneesikin soi komeesti ja pappa on 50e köyhempi."koti-kiusattu"
Pappa maksoi varmaan mielellään 50 ekeetä, jos likka Poloneesin plimpahutti komiasti.
Muistan kun kyseisestä kappaleesta oli puhe täs joku aika sitte. Aloin miettimään, että mikäs Poloneesi se olikaan. Niitä kun on aika paljon. Olisin enemmän, kuin iloinen, jos helpottaisit mun muistiani ja sanoisit mikä kappale se oli.
Vielä enemmän olisin tyytyväinen jos vaikkapa pläjäyttäisit se musiikkiketjuun.
Hyvä kun pääsi sinne, mihin pyrki. - yyhoonopappa
"k/k"
Onneeny...
Komppaan myös näitä toisia kommentoijia.
Jos konehuoneesta löytää täkille ja takaisin.
Niin kyllä se taito periytyy kouluunkin.
Sillä niinhän ne venttiilit rallattaa, kuin sormet koskettimilla konsanaan.
Koitahan eläkeläispappa, Vanha kappale Sukiyaki menee pianolla hienosti, kun ei
koske niihin valkoisiin lituskoihin.
http://www.youtube.com/watch?v=vMfqXvgJ5Ec - k/k
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Pappa maksoi varmaan mielellään 50 ekeetä, jos likka Poloneesin plimpahutti komiasti.
Muistan kun kyseisestä kappaleesta oli puhe täs joku aika sitte. Aloin miettimään, että mikäs Poloneesi se olikaan. Niitä kun on aika paljon. Olisin enemmän, kuin iloinen, jos helpottaisit mun muistiani ja sanoisit mikä kappale se oli.
Vielä enemmän olisin tyytyväinen jos vaikkapa pläjäyttäisit se musiikkiketjuun.
Hyvä kun pääsi sinne, mihin pyrki.Heikulle
Mun suosikkini on tää soittotyyli, en tunne lajia mut kauniisti ja rauhallisesti soi.
http://www.youtube.com/watch?v=_845mw853yM yyhoonopappa kirjoitti:
"k/k"
Onneeny...
Komppaan myös näitä toisia kommentoijia.
Jos konehuoneesta löytää täkille ja takaisin.
Niin kyllä se taito periytyy kouluunkin.
Sillä niinhän ne venttiilit rallattaa, kuin sormet koskettimilla konsanaan.
Koitahan eläkeläispappa, Vanha kappale Sukiyaki menee pianolla hienosti, kun ei
koske niihin valkoisiin lituskoihin.
http://www.youtube.com/watch?v=vMfqXvgJ5EcOlen katellu vastaustas ja en oikein tierä tuliko risuja vai ruusuja?
Varsinkin toi konehuone kommentti toi mieleen ikuisen taistelun kone ja kansipuolen kanssa.
Antaa olla kun en varma oo .
- 16-15
Jokainen todellinen maa päättää omista asijoista-- Suomi ei koskaan!
Miksi näin, onko kieli taas liian pitkä? - 7-13
Koraani laullulla on hyvin kaunis koko kirja. Tämä on kirja jatkoa raamattuun.
Kaikki on rakkautta ja hyvyyttä.- ..--..
Tarkoitatko koraali?
- 10-18
..--.. kirjoitti:
Tarkoitatko koraali?
Koraani - islamistien raamattu--.. sinä apina joka kirjoitat suomeksi sinä et saa elämää!! .
- -..-
10-18 kirjoitti:
Koraani - islamistien raamattu--.. sinä apina joka kirjoitat suomeksi sinä et saa elämää!! .
Yritäpä pysyä housuissasi. Suomalaisille koraali = virsi.
Elämän olen saanut jo aikoja sitten, en sinulta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Koraali - 7-20
-..- kirjoitti:
Yritäpä pysyä housuissasi. Suomalaisille koraali = virsi.
Elämän olen saanut jo aikoja sitten, en sinulta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/KoraaliKoraani on jatko raamatulle.
Itkin kun katsoi sen ohjelman.
- henrjii
jo joutui armas ja
oiva kulki kuin kuiva olki
hannes kulkee taas kunnes halkee
onnilta tuli ja tunnin oli
ja suvi oli suloinen
hoi laari laari laaa- henrjii
vaan missä on
hungkz
- kawe
Jo joutui armas suvi
sammakon kutukin tuli
joutsenia ootin
mut nutipäitä tuli
Ne muotonsa muuttaa
Kurki suuhunsa hukkaa
Lumpeen aika on Elokuussa
suvi suloinen kohta poissa - tralalalalaaa
Jo joutui joutoaika, eläke ihana,
ei ole hädän päivää, saan olla lihava.
Sulosti joka pöytää, koristaa ruusunen,
ne päivän juhlaks' luopi,
mut' kutsuu laulamaan.
Lallallaaa - Anonyymi00032UUSI
Jo kovin pelkää joutuvansa kuuntelemaan Suvivirttä tai Varpunen jouluaamuna, voi työntää sormet korviinsa tai varustautua vastamelukuulokkeilla. Jos pelkää kirkkojen ja ristien näkemistä, voi vetäistä aina paperipussin päähänsä tai pipon silmilleen. Helpointa olisi varmaan kaupungissa palkata itselleen uskontotieteilijä taluttajaksi, joka aina osaisi ennakoida vaaralliset tilanteet ja tulkita niitä talutettavan kannalta oikein.
- Anonyymi00033UUSI
Virsuina on ollut jalassani ulkona Reino-tossut. Pidän enemmän kuin Aino-tossuista.
Sandaalit sitten kesemmällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle192600Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671649Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A71597Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1121579Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.471483Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell911423Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681346Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001214Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311137En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521086