Nikon on patentoinut päivitettävän järjestelmäkameran jossa esim pikseleitä voidaan lisätä kameraan. Kamerassa on vaihdettava kenno ja näyttö. Idea muistuttaa vaihdettavaa perää keskikoon kameroissa.
Uutta pukkaa
4
120
Vastaukset
- paluu juurille
Järjestelmäkamera on taas palaamassa juurilleen. Filmiaikana oli hyvin tavallista, että vaihdettavia osia oli muitakin kuin objektiivi. Nykyiset digijärkkärit on kuin kompaktikameroita jossa on irroitettava objektiivi.
Mistähän moinen uutinen on löydettävissä vai oletko nähnyt enne unen?
- L-n
Pyöriihän tuo alan kansainvälisessä lehdistössä. Taisi olla Shutter Magazine jossa tuon ensi näin.
Enne tuota muistaakseni Ricohilla on jo jonkin aikaa ollut järjestelmä jossa kenno vaihtuu objektiivin mukana.
Minullakin oli ensimmäisessä filmijärkkäri ”kitissä” F2as mm. irroitettava filmisiirtomoottori, kaksi etsintä, kolme erilaista tähyslasia ja kolme objektiivia. Kaverillani oli vastaavassa kamerassa ”perä” johon mahtui muistaakseni n. 10 metriä filmiä (200 kuvaa).
Ensimmäisen monitoimijärkkärin taisi tehdä Leica.
esim
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152035581152735 - canonlehdessä
Tuo tieto näkyy olevan myös digikuva lehdessä 8/2014.
Lieneekö totta kun leehti tunnetaan ”Canon voittaa aina” imgostaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1421712Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671372Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1751367- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761173- 591168
- 1191055