Voinko jatkaa kissalleni normaalin maidon antamista. En ole huomannut mitään poikkeavaa sen ulosteessa tai muutenkaan vaikka olen normaalia maitoa antanut.
Kissalle maitoa?
8
462
Vastaukset
- Homo G. E. Noitu
anna mieluiten homogenoimatonta maitoa, sillä on viellä vähemmän haitta/sivuvaikutuksia. Tietysti se että ulosteessa ei näy mitään ei yksin riitä, pitäsi tietää myös että kissalla ei vatsa ole kipeä. Sitten viellä normaalimaidon pilkottujen rasvojen vaikutuksestA EI VOI TIETÄÄ KUN EI ASIAA OLE TUTKITTU IHMISILLÄKÄÄN, SIKSI ITSE ANNAN kissoille homogenoimatonta luomumaitoa.
- 190
Laktoositonta maitoa tai hyla maitoa. Mielellään ei kumpaakaan sillä kissa ei maidosta hyödy mitenkään, paitsi pentuna. Satunnaisena herkkuna maito tuskin on haitallista.
Ps. Se on vielä, ei viellä
- kisulle laktoositon
Laktoositon maito on parempi.
Myös laktoositon kermaviili on monen kissan herkku. - Parasta maitoa.
Tilalta haen raakamaitoa, jota ainakaan ei ole käsitelty(pilattu). Itse juon ja kissallekin kelpaa hyvin. :)
- Homo G. E. Noitu
Miksi ihmeessä kissale pitäisi juottaa luonnotonta laktoositonta maitoa . "Kissa ei maidosta hyödy mitenkää". Kyllähän maito on varsinasta superfoodia, siksi se sopiikinvarsinkin toipilaalle kissalle, ja laihan kissan lihottamiseen. Mutta mitä enemmä teollisesti käsitelty (homogenoitu, laktoositon) sitä varmemmin tulee ongelmia.
energia, laskennallinen 265 (63) kJ (kcal)
hiilihydraatti imeytyvä 4.8 g
rasva 3.5 g
proteiini 3.0 g
sokerit 4.8 g
galaktoosi 2.2 g
laktoosi 0.5 g johdettu lainsäädännön mukaan teollisuuden laboratorio
rasvahapot yhteensä 3.1 g
rasvahapot monityydyttymättömät < 0.1 g
rasvahapot yksittäistyydyttymättömät cis 0.7 g
rasvahapot tyydyttyneet 2.2 g
rasvahapot trans- 444
Ihan samalla tavalla kissa "hyötyy" laktoosittomasta maidosta kuin normaalistakin. Eikä maito edes ole aikuisten kissan juomaa. Kalsiumia voi hyvinkin saada liikaa, jolloin se varastoituu munuaisiin, maksaan ja sydämeen. Se taas voi johtaa munuaiskiviin.
- Homo G. E. Noitu
444 kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kissa "hyötyy" laktoosittomasta maidosta kuin normaalistakin. Eikä maito edes ole aikuisten kissan juomaa. Kalsiumia voi hyvinkin saada liikaa, jolloin se varastoituu munuaisiin, maksaan ja sydämeen. Se taas voi johtaa munuaiskiviin.
Elekää herran jumala syöttäkö kissalle royal caninin tai applawsin (tai mitään muitakaan) kissanruokia niissä kun on kalsiumia 10 kertaa enämpi ko maijossa. Kalsijumi varastoituu sydämmeen ja aiheuttaa siellä munuaiskiviä.
- cats1
Omalle kissalleni jos yritän maitoa tarjota, se häntää viuhtoen häipyy horisontin taakse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1202328- 1331874
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631226Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1031202En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k761088Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311060Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451039Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉81990HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio24986Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932