Olen noin puolivuotta kärsinyt näkö ongelmista. Kaikki alkoi siitä,kun jouduin joulun aikoihin päivystykseen paniikkikohtauksen vuoksi. Sen jälkeen olen ollut tosi ahdistunut asiasta,ja olen alkanut miettimään kaikkia ihme sairauksia.
Pari kuukautta siitä alkoi tulla näitä näköjuttuja, esim taivaalle katsoessa näen ärsyttävää ns kipinöitä jotka leijailevat taivaalla. Ja jälkikuvia, esim katson tietokoneen ruutua ja sen jälkeen katson seinälle näen tietokoneen ruudun väreinä muutaman sekunnin. Ja muutenkin koulun kirkkaat valot käyvät silmiin.
Olen myös tuntenut niska ja hartia seudun jäykkyyttä, varsinkin aamuisin. Lääkäri sanoi minulle, että huimaukseni (keinuttava varsinkin kävellessä) johtuisi jumiutuneista hartioista. Tuo huimaus tuntuu myös istuessa.
On vaikea uskoa, että kaikki johtuisi vain hartioista! Olen vasta 16v. Mutta, jos on jotain hyvii neuvoja niin kertokaa :)
jännitysniska vai jotain muuta?
11
4329
Vastaukset
- ...
Niskajumi voi todellakin aiheuttaa monenlaista.
Luepa kuitenkin ketju "Häiritsevä lumisade (visual snow) silmissä"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5375591
Jälikuvat, kipinöinti ja kirkkaiden valojen häikäisy kuuluvat tuohon.- vastauksia tarvitseva
Voiko siis niskajumi aiheuttaa visual snow:ta? Onko se vaarallista ja voiko siitä päästä eroon, jos saa jumin pois?
- ...
vastauksia tarvitseva kirjoitti:
Voiko siis niskajumi aiheuttaa visual snow:ta? Onko se vaarallista ja voiko siitä päästä eroon, jos saa jumin pois?
Visual Snow johtuu aivojen tietyn osan yliaktiivisuudesta tuoreen tutkimuksen mukaan. Niskajumilla on eri ihmisten kertomusten mukaan kuitenkin tuohon pahentava vaikutus. Kaiken kaikkiaan vs on vielä huonosti tunnettu ongelma, eikä sille tiedetä toimivaa parannuskeinoa. Vaarallinen sen ei kuitenkaan tiedetä olevan eli sen ei tiedetä johtavan esim. näön menetykseen.
Mutta eihän sinulla välttämättä tuota ole. Koita saada niska kuntoon niin uskon oireidenkin helpottavan.
- hoida rennoiksi
Jumista kannattaa hankkiutua eroon. Ihme, jos lääkäri ei antanut mitään ohjetta.
Suosittelen, että otat muutaman päivän, korkeintaan viikon kuurin särkytablettia kolme kertaa päivässä.
Liikuttelet hartioitasi ja koko kehoasi tunnin välein.
Opettelet niska-hartiajumpan
Venyttelet itseäsi
Koulun terveydenhoitajalta ehdit vielä saada ohjeet.
Kaikki lukemasi menee paljon paremmin muistiisi, kun hartiat eivät jumita välissä.
Oletko koskaan ajatellut, että siitä niskan ja kaulan alueen kautta sydämesi joutuu pumppaamaan verta aivoillesi. Jos siinä on kovasti jumittunutta lihasta tukkeena, niin eihän se hyvä ole.- vastauksia tarvitseva
Ei hartiat ja niska ole kipeät tuntuvat vain jäykiltä. Pelottaa vain, jos tämä ei johdukkaan hartioista :(
- hoida itsesi
vastauksia tarvitseva kirjoitti:
Ei hartiat ja niska ole kipeät tuntuvat vain jäykiltä. Pelottaa vain, jos tämä ei johdukkaan hartioista :(
Vaikka eivät ole kipeät, niin särkylääkkeet rentouttavat niitä niskaa ja hartioita.
Se jäykkyys on juuri sitä, mistä pitäisi päästä eroon.
Voi olla monta syytä, mutta jos hartioiden jäykkyys aiheuttaa tinnitusta korvissa, niin miksei se aiheuttaisi näköhäiriöitäkin. Aiheuttaahan se päänsärkyäkin. - vastauksia tarvitseva
hoida itsesi kirjoitti:
Vaikka eivät ole kipeät, niin särkylääkkeet rentouttavat niitä niskaa ja hartioita.
Se jäykkyys on juuri sitä, mistä pitäisi päästä eroon.
Voi olla monta syytä, mutta jos hartioiden jäykkyys aiheuttaa tinnitusta korvissa, niin miksei se aiheuttaisi näköhäiriöitäkin. Aiheuttaahan se päänsärkyäkin.Kiitos paljon näistä neuvoista! :) tuli heti parempi mieli, kun kuulin et tää voikin johtuu jumista.
- jumit
bisjan jumit aiheuttavat vakavankin sairauden oireita,koska aivot eivät saa huonon verenkierron takia happea ja verta tarpeeksi,kireiiden niskalihasten takia,fysioterapetti kertoi,olen itsekin teinistä asti potenut tätä .nyt ja liki viisikymppinen.joskus parempa,josku huonoa aikaa
- vastauksia tarvitseva
Voisiko fysioterapia auttaa? Monesti kuvista huomaa, että minulla on pää vinossa. Ja osaisiko ammattilainen kertoa jotain asentoja joita tulisi välttää.
- hei vaan
Minusta sinun olisi hyvä käydä korvalääkärillä,varsinkin tuo huimauksen takia.Huimaus kertoo että sinulla voi olla joku korvaperäinen sairaus.Kannatta käydä keskustelemassa.
- Anonyymi
Kannattaa kävästä silmälääkärillä.
Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113445MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768