Miten isäksi?

Höhö

Olen sinkkumies. Haluaisin lisääntyä, koska olisi kiva nähdä millainen lapsesta tulisi. Olen yrittänyt luovuttaa spermaa klinikoille, mutta niillä on havaittu, että spermani on huonotasoista. Tästä johtuen saatan tarvita hedelmöityshoitoja. Minulla on myös skitsofrenia, jonka tosin luulen olevan väärin diagnosoitu aspergerin syndrooma. Mitä mahdollisuuksia minulla on tulla isäksi? Voinko kikkailla jotenkin lainsäädännön porsaanreikiä käyttäen spermallani klinikalla itseni jonkun avioparin lapsen isäksi? Ulkomailla asian tekeminen on yksi vaihtoehto.

4

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...................

      Sinuna unohtaisin koko lapsiasian.

      "Voinko kikkailla jotenkin lainsäädännön porsaanreikiä käyttäen spermallani klinikalla itseni jonkun avioparin lapsen isäksi? " Et.

    • miimii5

      Hanki itsellesi puoliso jonka kanssa haluat ja joka haluaa tehdä sinun kanssasi yhteisiä lapsia :)

    • Luovutus ei onnaa

      Klinikoilla sperman pitää olla ensiluokkaista, koska pakastaessa osa siittiöistä aina kuolee ja koska myös saajalla voi olla heikko hedelmällisyys. Laki ei tätä määrää, mutta klinikat eivät vain huoli huonoa spermaa.

      Ulkomailla kaupallisissa spermapankeissa on usein tarkempi seula luovuttajille sairauksien suhteen kuin Suomessa. Ainakin teoriassa. Käytännössä moni vähän epätasapainoinen heppu pääsee luovuttajaksi, mutta tuskinpa lapsista silti sen huonompia tulee, sillä lapsi on kuitenkin aina geeniarvonnan tulos eikä vanhempiensa klooni. Skitsofrenia ja asperger saattavat periytyä jonkin verran, mutta myös ns. terveiden vanhempien lapset voivat saada ne. Ja onhan jokaisella omassa suvussa outoja tyyppejä, joten jos oudot geenit olisivat este, niin tuskin kukaan voisi lisääntyä.

      Et itse tule koskaan näkemään lasta, joka syntyy luovutuksestasi. Et myöskään ole lapsen isä. Joissain tapauksissa saatat saada tiedon, että luovutuksestasi on syntynyt lapsia. Suomessa ja joissain muissa maissa lapsi saa tietää nimesi 18 täytettyään, mutta sinä taas et saa tietää lapsesta yhtään mitään. Useimmissa Euroopan maissa luovutus on täysin anonyymia, eli lapsikaan ei saa tietää mitään luovutttajasta.

      Vaimon hankkiminen on hyvä neuvo. Voit myös yrittää yhteishuoltajuutta lesboparin kanssa.

    • miehisty

      Rauhoitu hyvä mies.
      Sinusta tulee vielä kunnon mies.
      Ala kuule valmistautumaan
      naimisiin menoon.
      Joka päivä tähtäät siihen,
      että kohtaat kohta vaimosi.
      Sehän on hyvä projekti.
      Ja ala ajattelemaan omilla
      aivoilla.
      Asperger-ihmisethän ovat
      älykkäitä, verrattuna tavallisiin.
      Mitä tulee sperman laatuun,
      niin vaimosi rakkaudella taitaa
      olla siihen jotain vaikutusta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe