Suojasuodatin vai ei?

Lokinkakkaakin

Joo ostin uuden objektiivin ja pähkäilen nyt olisiko enemmän hyötyä vai haittaa ruuvata sen nokkaan joku 52mm uv-suodatin.
Ei tarvitsisi sitä kalliin zoomin etulinssiä niin usein hinkata. Puhtaaksi pölystä ja liasta.

8

308

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen nokkaan

Joo ostin uuden objektiivin ja pähkäilen nyt olisiko enemmän hyötyä vai haittaa ruuvata sen nokkaan joku 52mm uv-suodatin.
      – kuvan laatu huononee, erityisesti vastavalossa
      – ruuvaaminen on kivaa ja siitä tulee ammattimainen olo
      – hyvä nanopinnoitettu suojalasi on kivan hintainen hinkattava

Ei tarvitsisi sitä kalliin zoomin etulinssiä niin usein hinkata. Puhtaaksi pölystä ja liasta.
      – jos etulinssi on 52mm niin zoomi on kallis?
      – uv-suodatinta on ihan kiva hinkata
      – kaikki pöly ja lika tarttuu aina etulinssiin. Esim peilistä sitä ei tarvitse niin usein hinkata.

Kannattaa ostaa paljon kaikkia kivoja lisätarvikkeita niin ei tarvitse hinkata kun kaikkialla on pölyä ja likaa.

• osta vaan. itse käytän kirkasta, en uv:tä.
      aluksi testailin eri pakoissa ilman ja sitten suodattimen kanssa enkä huomannut mitään eroa kuvanlaadussa.
      ammattilaiset eivät varmaan käytä mitään mutta harrastajan kannattaa suojata tavaroitaan. mulla on satasenkin objektiivissa hoyan kirkas mikä varmaan maksoi melkein puolet obiskan hinnasta ;)

• Itsehinkkari

No joo niin teen. Kiitos.

• Jos on pakko
        Itsehinkkari kirjoitti:

No joo niin teen. Kiitos.

Jos pitää ostaa suojasuodin, älä osta halvinta, osta se kallis.

• Nykyaikanen pinnote

Älä vaan mee koskee tai hinkkaa sitä herkkää nanopinnotettua ihmeaineella käsiteltyä herkkää etummaista opiskan
      lasia? Ei ees mikrokuitu tiskirätillä.. Elä koskaan koske siihen ees sormenjäljelläs..Vaan suojaa se..se jeesaa vaikka se tippus pikkasen.

• Monopodi

Pehmeää nanopinnoitetta ei sijoiteta uloimpaan linssipintaan.

• Yks.harrastelija.

digikamera ei tarvitse uv-suodatinta. kirkas pölysuoja riittää.

• birder

Kannattaa laittaa kirkas suojalasi objektiivin eteen. Suojalasi suojaa etulinssiä pölyn lisäksi myös kolhuilta ja naarmuilta. Sellaisia saa halvalla, eikä halpakaan vaikuta kuvanlaatuun. UV-suodattimista ei itselläni ole kokemusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Törkeä petosepäily Suomussalmella

Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta
      Suomussalmi
      60
      2787
    2. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      95
      1156
    3. Kysymys miehille ...

Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil
      Sinkut
      312
      1099
    4. Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli

Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii
      Maailman menoa
      346
      1051
    5. Itsensäpaljastelija

Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O
      Lapua
      60
      988
    6. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      77
      873
    7. Hyvää yötä.....M

Miten me edettäs...............
      Ikävä
      72
      770
    8. Mikä sua vaivaa

@?
      Ikävä
      90
      725
    9. Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut

Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty
      Ikävä
      63
      718
    10. Oot kaunis ja fiksu

Ja pidän susta kovasti. Tiiäppä se.
      Ikävä
      33
      663
    Aihe