Joo ostin uuden objektiivin ja pähkäilen nyt olisiko enemmän hyötyä vai haittaa ruuvata sen nokkaan joku 52mm uv-suodatin.
Ei tarvitsisi sitä kalliin zoomin etulinssiä niin usein hinkata. Puhtaaksi pölystä ja liasta.
Suojasuodatin vai ei?
8
307
Vastaukset
- sen nokkaan
Joo ostin uuden objektiivin ja pähkäilen nyt olisiko enemmän hyötyä vai haittaa ruuvata sen nokkaan joku 52mm uv-suodatin.
– kuvan laatu huononee, erityisesti vastavalossa
– ruuvaaminen on kivaa ja siitä tulee ammattimainen olo
– hyvä nanopinnoitettu suojalasi on kivan hintainen hinkattava
Ei tarvitsisi sitä kalliin zoomin etulinssiä niin usein hinkata. Puhtaaksi pölystä ja liasta.
– jos etulinssi on 52mm niin zoomi on kallis?
– uv-suodatinta on ihan kiva hinkata
– kaikki pöly ja lika tarttuu aina etulinssiin. Esim peilistä sitä ei tarvitse niin usein hinkata.
Kannattaa ostaa paljon kaikkia kivoja lisätarvikkeita niin ei tarvitse hinkata kun kaikkialla on pölyä ja likaa. osta vaan. itse käytän kirkasta, en uv:tä.
aluksi testailin eri pakoissa ilman ja sitten suodattimen kanssa enkä huomannut mitään eroa kuvanlaadussa.
ammattilaiset eivät varmaan käytä mitään mutta harrastajan kannattaa suojata tavaroitaan. mulla on satasenkin objektiivissa hoyan kirkas mikä varmaan maksoi melkein puolet obiskan hinnasta ;)- Itsehinkkari
No joo niin teen. Kiitos.
- Jos on pakko
Itsehinkkari kirjoitti:
No joo niin teen. Kiitos.
Jos pitää ostaa suojasuodin, älä osta halvinta, osta se kallis.
- Nykyaikanen pinnote
Älä vaan mee koskee tai hinkkaa sitä herkkää nanopinnotettua ihmeaineella käsiteltyä herkkää etummaista opiskan
lasia? Ei ees mikrokuitu tiskirätillä.. Elä koskaan koske siihen ees sormenjäljelläs..Vaan suojaa se..se jeesaa vaikka se tippus pikkasen.- Monopodi
Pehmeää nanopinnoitetta ei sijoiteta uloimpaan linssipintaan.
- Yks.harrastelija.
digikamera ei tarvitse uv-suodatinta. kirkas pölysuoja riittää.
- birder
Kannattaa laittaa kirkas suojalasi objektiivin eteen. Suojalasi suojaa etulinssiä pölyn lisäksi myös kolhuilta ja naarmuilta. Sellaisia saa halvalla, eikä halpakaan vaikuta kuvanlaatuun. UV-suodattimista ei itselläni ole kokemusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625