Suojasuodatin vai ei?

Lokinkakkaakin

Joo ostin uuden objektiivin ja pähkäilen nyt olisiko enemmän hyötyä vai haittaa ruuvata sen nokkaan joku 52mm uv-suodatin.
Ei tarvitsisi sitä kalliin zoomin etulinssiä niin usein hinkata. Puhtaaksi pölystä ja liasta.

8

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen nokkaan

      Joo ostin uuden objektiivin ja pähkäilen nyt olisiko enemmän hyötyä vai haittaa ruuvata sen nokkaan joku 52mm uv-suodatin.
      – kuvan laatu huononee, erityisesti vastavalossa
      – ruuvaaminen on kivaa ja siitä tulee ammattimainen olo
      – hyvä nanopinnoitettu suojalasi on kivan hintainen hinkattava

      Ei tarvitsisi sitä kalliin zoomin etulinssiä niin usein hinkata. Puhtaaksi pölystä ja liasta.
      – jos etulinssi on 52mm niin zoomi on kallis?
      – uv-suodatinta on ihan kiva hinkata
      – kaikki pöly ja lika tarttuu aina etulinssiin. Esim peilistä sitä ei tarvitse niin usein hinkata.

      Kannattaa ostaa paljon kaikkia kivoja lisätarvikkeita niin ei tarvitse hinkata kun kaikkialla on pölyä ja likaa.

    • osta vaan. itse käytän kirkasta, en uv:tä.
      aluksi testailin eri pakoissa ilman ja sitten suodattimen kanssa enkä huomannut mitään eroa kuvanlaadussa.
      ammattilaiset eivät varmaan käytä mitään mutta harrastajan kannattaa suojata tavaroitaan. mulla on satasenkin objektiivissa hoyan kirkas mikä varmaan maksoi melkein puolet obiskan hinnasta ;)

      • Itsehinkkari

        No joo niin teen. Kiitos.


      • Jos on pakko
        Itsehinkkari kirjoitti:

        No joo niin teen. Kiitos.

        Jos pitää ostaa suojasuodin, älä osta halvinta, osta se kallis.


    • Nykyaikanen pinnote

      Älä vaan mee koskee tai hinkkaa sitä herkkää nanopinnotettua ihmeaineella käsiteltyä herkkää etummaista opiskan
      lasia? Ei ees mikrokuitu tiskirätillä.. Elä koskaan koske siihen ees sormenjäljelläs..Vaan suojaa se..se jeesaa vaikka se tippus pikkasen.

      • Monopodi

        Pehmeää nanopinnoitetta ei sijoiteta uloimpaan linssipintaan.


    • Yks.harrastelija.

      digikamera ei tarvitse uv-suodatinta. kirkas pölysuoja riittää.

    • birder

      Kannattaa laittaa kirkas suojalasi objektiivin eteen. Suojalasi suojaa etulinssiä pölyn lisäksi myös kolhuilta ja naarmuilta. Sellaisia saa halvalla, eikä halpakaan vaikuta kuvanlaatuun. UV-suodattimista ei itselläni ole kokemusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      24
      447
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe