Hei,
minulla on kotikoneessa eka kertaa Microsoftin Outlook. Ainakin minun tapauksessa se ei perusta mitään uutta spostia vaan sinne liitetään jo olemassa olevat sposti. MUTTA haluaisin lähettää viestin, jonne laitan sen luku- ja vastaanottokuittauksen mutta eihän ne toimi, kun niissä mun vanhoissa sposteissa ei ole sellaista ominaisuutta.
Osaako kukaan neuvoa, saako sitä kuittausjuttua toimimaan? Kyse on lakiasiasta, joten haluaisin vahvistuksen, että vastapuoli on viestin lukenut. Tietty voin lähettää kirjatun kirjeen tai mennä tuttavan kanssa ovelle ja viedä viestin.
Vastaanottokuittaus, miten ??
9
2246
Vastaukset
- koprkr
En ymmärtänyt miten vastaanottokuittauksen pyytäminen liittyy vanhoihin posteihin, mutta jokatapauksessa vastaanottokuittauksen lähettäminen on vapaaehtoista, ainakin thunderbird sähköpostiohjelma kysyy lähetetäänkö.
- ei enää miinuksia
Joo, tuota noin, ei se kuittaus mitään kerro, mä olen estänyt vastaanottokuittausten lähtemisen eikä tuollainen muutenkaan ole mikään todiste mistään, jos sellaista kuvittelet saavasi :D
Ei luottamuksellisia asioita käsitellä salaamattomassa sähköpostissa. Niin ei vaan toimita.
- Lerppa Fagerström
Suattaapi tuo lähettää salatun tiedoston, ite olen lähetellyt niitä varmaan satoja vuosien mittaan, salausavaimen voi toimittaa vaikka etanapostilla muistitikulla jos oikein hankalaksi haluaa ruveta ja lähipiirille ne voi antaa vaikka käteen.
- HtA4f6
Lerppa Fagerström kirjoitti:
Suattaapi tuo lähettää salatun tiedoston, ite olen lähetellyt niitä varmaan satoja vuosien mittaan, salausavaimen voi toimittaa vaikka etanapostilla muistitikulla jos oikein hankalaksi haluaa ruveta ja lähipiirille ne voi antaa vaikka käteen.
Miksi et käytä postin salausta. Paljon helpompaa kuin temppuilu.
- 12546546
ei ole itseasiassa kysymys luottamuksellisesta asiasta vaan tilanteesta, jossa pitää / on hyvä olla todiste tiedon vastaanottamisesta.
- niinpä niin.
Eikö? Asianajajien toimintaa valvova järjestö ei ollut ainakaan sitä vastaan, että asianajaja asioi sähköpostitse, lähettelee liitteenä kaikenlaisia asiakirjoja, eikä siis ole suojauksia sähköpostissa.
Eli...
- niin...
Siis onko sinulla Office-paketin Outlook, vai entinen Hotmail?
Office-paketin Outlookissa Tiedosto - Asetukset - Sähköposti - Seuranta - ruksi kohtaan Pyydä seuraavia tietoja kaikista lähetetyistä viesteistä:
vastaanottokuittaus, joka vahvistaa, että vastaanottajan sähköpostipalvelin vastaanotti viestin
lukukuittaus, joka vahvistaa, että vastaanottaja on tarkastellut viestiä.
Eli ainakin se sähköpostipalvelin lähettää kuittauksen, lukija ei välttämättä lähetä. - 0hm0
Haastemiehet ovat sitä varten, että ne viestit saadaan todistetusti perille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374946- 823516
- 302963
- 612935
- 82767
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584