Mielipiteitä esiin- Blocket toimiiko hyvänä osto-myyntikanavana?

hämmästynyt

Kokemukseni on että ei toimi hyvin. Vaikea laittaa ilmoitusta, että olisivat tyytyväisiä. Aina yleensä saan takaisin kaksi-kolme kertaa ja on sitten muka joku vika, joka ei mielestäni ole mikään vika, vaan heidän arviointikykynsä puutteellisuutta. Rahat kyllä ottavat ilmoituksesta, vaikka monesti teen kovat työt saadakseni ilmoituksen heidän haluamaan muotoon.
Heidän arviointikyvystä pieni esimerkki:
Olin myymässä "smokingbälte och fluga". Laitoin sen ihan oikeaan paikkaan ja otsikon alle jossa luki "accessoarer".
Vastauspostissa, joka mainitsi minun laittaneen ilmoituksen väärään paikkaan oli maininta että fluga on kalastusartikkeli ja pitää laittaa siihen kuuluvan otsikon alle.
Minulta loksahti suu auki!
Mitä te ajattelisitte heidän arviointikyvystä, ja onko teille sattunut samoja vikailmoituksia? Vielä niin että tuo ei ole ainoa vikailmoitus jonka olen saanut, vaan melkein aina joudun puolustamaan ilmoitustani ja että olen todellakin laittanut oikeaan paikkaan.

5

2369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heja Blocket!

      Suomessa sama toimii nimellä tori.fi ja on samat ongelmat. Se johtuu siitä, että jätetyt ilmoitukset arvioidaan automatisoidusti eli ohjelmakoodi palvelimella tutkii ilmoitustekstien sisältöä ja koodin ohjelmoijat eivät ole ottaneet (tuskin edes voisivat) huomioon kaikkia mahdollisia tilanteita. Se on todella kiusallista, mutta Suomessa eivät vielä onneksi ota ilmoittamisesta lainkaa maksua, ei edes yrityksiltä.

      Itse en ole vielä jättänyt ilmoituksia Blocketiin, mutta olen sieltä ostanut vanhan vintage -kitaran, kitaramikrofoneja, tietokoneen osia sekä Ruotsin armeijan enmanskökin, jotka kaikki ovat tulleet ehjänä perille Suomeen. Lisäksi löysin viime syksynä sieltä kuorma-auton, jonka kävin hakemassa Kopparbergista ja päälle päätteeksi löysin sille ilmoituksista myös pitkäaikaisen parkkipaikan Bandhagenista. Olen erittäin tyytyväinen blocketin käyttäjä jo vuodesta 2006 ja olen sitä mainostanut tutuille täällä Suomessa.

      • juputus

        Kuullostaa hyvältä että on yksi tyytyväinen blocket käyttäjä. Ehkä minullakin on vielä toivoa onnistua joskus.
        Voiko tuohon tori.fi laittaa ilmoituksen kummasta maasta vaan? Maksaako yhteystiedon saaminen sitten, kun on on ottamassa yhteyttä myyjään? Miksi se muuten on ilmainen ku ruotsissa maksaa? Onko samat sivun omistajat kummassakin maassa?


    • Tradera

      Käytä Traderaa. Toimii tosi hyvin! Kama menee kaupaksi ja ostot sujuvat mutkitta! Blocket on jo vähän vanha kikka...

      • khvfkb

        Myyjänä ehkä, siitä puolesta en tiedä, mutta ostajalle suosittelisin vaan jos A) ei välitä mitä saa, jos saa B) on hermot valurautaa.
        Vuosia sitten käytin Traderaa mutta kyllästyin. Nyt tein muutama kuukausi sitten uuden yrityksen, ja taas on mitta täynnä.

        Blocket on paljon parempi siinä mielessä että yleensä tavara ostetaan elävältä ihmiseltä, siis ei lähetetä. Voi koitella ja kattella että on sitä mitä on vailla, varmistaa kunnon jne.
        Tämänkin siis sanon ostajana.
        Myynyt olen joskus tuhat vuotta sitten, en muista että olisi ollut mitään ongelmia.


    • Anonyymi

      Bullshit, aivan täyttä kusetusta koko homma. Tyhmä saat olla jos tähän luotat 🤣

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe